1. vitese geçerken zorlanma

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan harose
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
bakın bu dediğimi yapın viteslerin ne kadar kolay geçeceğini görün %100 garanti veriyorum

sorunu görmeden fazlaca iddaalı değil mi bu yorum :confused:


vites pimi aşınmış olabilir onun içinde vites ayarı bozuluyor önce bunun bakılması gerekiyor

eğerki ayar ve pimde sorun yoksa debriyaj seti bitiyor olabilir vites geçişlerinde zorlanma bundan da olabilir

benim araçtada olmuştu. pimi değişince düzeldi. en basitinden başlayın. vasat bir usta halledebilir;)
 
Arkadaşlar benim aractada aynı sorun vardı ve en son bir ay önce 1 nci vitese geçmez olmuştu... şanzumanı söktüler ve senkromeç değişti şu an normal ama araç iyice yavaşlamadan 1 nci vitese atmakta biraz zorlanıyorum.. bu durum normal galiba 250 ytl ye malaloyor senkromeç dişlisi ve 1 nci vites dişlisi değişti...
 
bendede öyle 10km hızın altına girmeden 1 e atılmıyor. araba duruyorken yada 10km altındayken çok kolay vites değişimi yapılabiliyor. bence yağdan olsaydı 10km hızın altındada zor geçmesi gerekmezmiydi?? bu kronik bir sorun opellerde
 
bende de var bu sorun sadece soğukken 1 e takarken ondan sonra sorun yok
 
bendede öyle 10km hızın altına girmeden 1 e atılmıyor. araba duruyorken yada 10km altındayken çok kolay vites değişimi yapılabiliyor. bence yağdan olsaydı 10km hızın altındada zor geçmesi gerekmezmiydi?? bu kronik bir sorun opellerde

Kronik sorun olarak algılanmasının sebebi opel servislerin yanlış şanzıman yağı koymasından kaynaklanmaktadır. Araçlar fabrikadan çıkarken şanzımana kırmızı renkte yağ koyulur kaçak fln var mı belli olsun diye. Bizim ustalarda bu yağ kırmızı ee bizde kırmızı yağ ne var ATF var bunu koyalım mantığıyla hareket ettikleri için bu yağ yanlış olmuş olur. Konulması gereken yağ SAE EP 80 'dir ATF dediğimiz yağın açılımı automatic transmission fluid yani otomatik transmisyon yağıdır ve bu yağ 10 numara viskoziteye denk gelir. Bu yüzden 80 numara koyulması gereken yağdan çok çok incedir ve kesinlikle yanlıştır.
Saygılar
 
Kronik sorun olarak algılanmasının sebebi opel servislerin yanlış şanzıman yağı koymasından kaynaklanmaktadır. Araçlar fabrikadan çıkarken şanzımana kırmızı renkte yağ koyulur kaçak fln var mı belli olsun diye. Bizim ustalarda bu yağ kırmızı ee bizde kırmızı yağ ne var ATF var bunu koyalım mantığıyla hareket ettikleri için bu yağ yanlış olmuş olur. Konulması gereken yağ SAE EP 80 'dir ATF dediğimiz yağın açılımı automatic transmission fluid yani otomatik transmisyon yağıdır ve bu yağ 10 numara viskoziteye denk gelir. Bu yüzden 80 numara koyulması gereken yağdan çok çok incedir ve kesinlikle yanlıştır.
Saygılar

peki yavaşladığımız zaman çok rahat 1. vitese geçiyor ama niye yavaşladığımız zaman rahat geçiyor. ayrıca bi tek 1. viteste yapıyor bu sorunu diğer 5 viteste hiç problem yok. yağ ile ilgili ise niye sadece 1. viteste yapıyor ve yavaşladığı zaman sorun yok acaba???
 
benim araçtada aynı proplem var... 2000 model opel vectra 1600 motor b2 kasa
 
Geri
Üst