2011 Opel Corsa D 1.4 yağ değişimi (öneri istiyorum)

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan ozann
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Haydaaa... O 130 luk yað hangisi?

Motul 8100 clean fe 5 -30 opel in dexso2 dahil tüm onaylarini kapsýyor. Youtube da videolari mevcut normalde bmw audi Porsche gibi yuksek bg li araclar yaris motorsikletleri için yað ureten firma.Videolarda araca ekstra 5- 10 hp guc elde edildiði dyno testte gosteriliyor. Tabi 100hp corsa icin biraz fazla ama yagin ust seviye olmasini tercih ettim....
 
Son düzenleme:
O zaman petronas diyip ortami kizistirayim
 
Petronas malezya Mali hatta japonyada ki yarislarin sponsorudur. Kullanmadim ama adını duymuştum fiyat Gurubu araclar selenia yağ adi altinda bu yağı kullaniyor. Vallahi bizim ülkede tutturmuslar castrol mobil halbuki ne yağlar var. Sinirlari zorlayan :)
 
Bide shell in yağları var. Dün benzin alırken gözüme iliştiydi. Internetten bugün şöyle bir bakıyım dedim ama pel fazla bir şey bulamadım. :)
 
Bide shell in yağları var. Dün benzin alırken gözüme iliştiydi. Internetten bugün şöyle bir bakıyım dedim ama pel fazla bir şey bulamadım. :)
Shell icin pek iyi yorumlae okumadim köpürme yapip gorevini tam yapmiyor falan yazmislardi

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
 
Shellin yağı ciddi biçimde köpürme yapıyor.1.4 twinport motorlu aracımda denedim.Şuan GM 'in yağı var ama motor ısınsa bile traktör gibi çalışıyor.Yetkili servis sese normal dedi.Belkide subap iticilerin sesidir.Ama şansımı Castrol Edge 5/40 kullanarak deneyeceğim.Sonucu yazıcam.
 
Ben aracımı sıfır aldığımdan beri yıllık bakımda 5/30W GM kulanıyorum. Ne sıkıntı oluştu ne sorun. Hiçbir şikayetim de yok. En son bakımda sanayide bulamayınca PO aldım 60TL' ye ve GM' nin şuan üreticisi olduğunu öğrendim. 1.2, 1.4 motor Corsa için fazla para vermeyin yağa ve o kadar da araştırıp üzerine düşmeyin. 5/30W PO, GM koyun gitsin.
 
yağdan kaynaklı sorun öyle şak diye belirmez zaten kolay kolay... uzun vadede can sıkabilir... 100.000 i geçen opellerin neden genelinde yağ eksiltme söz konusu? bana göre kullanılan yağdan... yeterli korumayı gösteremediğinden... opel motorlarının geneli yüksek sıcaklıklarda çalışır. mesela daha geçenlerde bir konu vardı astra h kasa z16xepmiydi neydi 110 derecede fan açıyor diye. normalmiş mesela. 110 derece su sıcaklığı demek muhtemelen 110 derece veya daha üstü yağ sıcaklığı demek. yağ bu sıcaklıklarda ekstra incelir ve basıncı düşer. yağlama kapasitesi ve koruma kapasitesi olumsuz etkilenir...ve hatta buharlaşması artar bu buharda atmosfere değil motora giren havaya verilip gaz kelebeğini kirletir rolanti düzensizliklerine sebep olur... zırt pırt kelebek temizlettim kendine geldi söylemlerinin sebebidir...
yani bana göre bu motorların kullanacağı yağın sıcağa olan dayanımı ve yüksek sıcaklıklardaki yağlama kapasitesi önemlidir.
ben bu yüzden kaliteli yağ kullanılmasını öneriyorum.... 10-15 binde bir değiştirin ama kaliteli kullanın... 2 yıl sonra satarım model yenilerim diye düşünüyor olabilirsiniz fakat hayatın neler getireceği belli olmaz bakarsınız ev almak zorunda kalırsınız ve arabanıza 10 yıl binmek zorunda kalırsınız...bir diğer hususta sizden sonraki sahibinin sizin hakkınızda olumsuz düşüncelere sahip olmaması iyidir...
 
yağdan kaynaklı sorun öyle şak diye belirmez zaten kolay kolay... uzun vadede can sıkabilir... 100.000 i geçen opellerin neden genelinde yağ eksiltme söz konusu? bana göre kullanılan yağdan... yeterli korumayı gösteremediğinden... opel motorlarının geneli yüksek sıcaklıklarda çalışır. mesela daha geçenlerde bir konu vardı astra h kasa z16xepmiydi neydi 110 derecede fan açıyor diye. normalmiş mesela. 110 derece su sıcaklığı demek muhtemelen 110 derece veya daha üstü yağ sıcaklığı demek. yağ bu sıcaklıklarda ekstra incelir ve basıncı düşer. yağlama kapasitesi ve koruma kapasitesi olumsuz etkilenir...ve hatta buharlaşması artar bu buharda atmosfere değil motora giren havaya verilip gaz kelebeğini kirletir rolanti düzensizliklerine sebep olur... zırt pırt kelebek temizlettim kendine geldi söylemlerinin sebebidir...
yani bana göre bu motorların kullanacağı yağın sıcağa olan dayanımı ve yüksek sıcaklıklardaki yağlama kapasitesi önemlidir.
ben bu yüzden kaliteli yağ kullanılmasını öneriyorum.... 10-15 binde bir değiştirin ama kaliteli kullanın... 2 yıl sonra satarım model yenilerim diye düşünüyor olabilirsiniz fakat hayatın neler getireceği belli olmaz bakarsınız ev almak zorunda kalırsınız ve arabanıza 10 yıl binmek zorunda kalırsınız...bir diğer hususta sizden sonraki sahibinin sizin hakkınızda olumsuz düşüncelere sahip olmaması iyidir...

Valla 15-20 bin km de bir GM 10-40 yağ konulan babamın aracı 2003 meriva 130 bin km de , yağ yakma yasanmıyor . GM yağ araç için yeterlidir , geri kalan şey sadece psikolojiktir.
Kardeş forumdan bir abi 400 bin km ye 30 bin km de bir yag bakımı yaparak ve GM yağ kullanarak dayadı ama yağ yakma falan yaşamıyordu en son ;)
Her ne kadar PO yapsa da yağı eger kötü olsa GM denklik vermezdi, bu işlerin o kadar basit olacağını sanmıyorum.
 
Geri
Üst