AFL - Bi-Xenon ?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan harun2
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Ynt: AFL - Bi-Xenon ?

firstemperor link' Alıntı:
biraz sakin olalım, yersiz bir tesadüf olmuş mesaj size değil. Başından beri konuyu takip ediyorum. hatta sorduğum bir soru da var. kimseyi savunduğumdan değil ama para, zaman ve bilgi bu üçü olduktan sonra yapılmayacak şey yok. isterseniz aracı baştan bile yapabilirsiniz. fabrikasyon gibi olmuyor cümlesine de katılmıyorum malesef. zaten garanti bittikten sonrada yetkili servisin umrunda bile olmuyoruz.

katılıyorum
 
Ynt: AFL - Bi-Xenon ?

kenangokhan link' Alıntı:

Ben de aynı şekilde katılıyorum. Fabrikasyon gibi olmuyor değil de, benim dediğim acaba fabrikasyon gibi mi? Çünkü uygulanmış ve geri dönüşü alınmış belli sayıda bir uygulama yok. Kaldı ki kendi aracına uygulama yapan arkadaş üç beş kişiden ötesi ile ilgilenmediğine de göre soru işaretlerinin olması çok doğal.
 
Ynt: AFL - Bi-Xenon ?

Selam Arkadaşlar,

Konuyu detaylı takip edemedim, fakat içinde yazılım olan bir sistem hazır alınmadıkça tüm sistemin bir şahıs tarafından geliştirilmesi mümkün değil.Şayet o kontrol algoritmasını onlarca makina ve elektronik mühendisi ellerindeki tüm bilgi, birikim ve tecrübeyi kullanarak belki haftalarca çalışarak ve sonrasında her türlü şartta risk oluşturmayacak şekilde çalıştığını testlerle doğruladıktan sonra piyasaya sunarken bir kişinin tek başına yapması imkansızdır.

Eğer çalıştığınız sistem full mekanik bir sistem ise tabi ki parçaları toplar bir araya getirir, orjinal gibi yaptım dersiniz, fakat içinde 'beyin' olan bir sistemi tek başına yapan varsa hemen almanya'daki tüm sistem geliştiren şirketlere cv sini göndersin, 10 bin euro ile iş başı yapsın.
 
Ynt: AFL - Bi-Xenon ?

vehicle_dynamics link' Alıntı:
Selam Arkadaşlar,

Konuyu detaylı takip edemedim, fakat içinde yazılım olan bir sistem hazır alınmadıkça tüm sistemin bir şahıs tarafından geliştirilmesi mümkün değil.şayet o kontrol algoritmasını onlarca makina ve elektronik mühendisi ellerindeki tüm bilgi, birikim ve tecrübeyi kullanarak belki haftalarca çalışarak ve sonrasında her türlü şartta risk oluşturmayacak şekilde çalıştığını testlerle doğruladıktan sonra piyasaya sunarken bir kişinin tek başına yapması imkansızdır.

Eğer çalıştığınız sistem full mekanik bir sistem ise tabi ki parçaları toplar bir araya getirir, orjinal gibi yaptım dersiniz, fakat içinde 'beyin' olan bir sistemi tek başına yapan varsa hemen almanya'daki tüm sistem geliştiren şirketlere cv sini göndersin, 10 bin euro ile iş başı yapsın.

Sn Anıl tam anlatmak istediğim şeyi vurgulamışsınız  general_Applause
 
Ynt: AFL - Bi-Xenon ?

şimdi öncelikle sizinle tartışmak istemiyorum ama zorluyorsunuz.

Beyefendi, bana daha ilk mesajlarınızın birinde demediniz mi bunu yaptıracak biri olmadığı için çıkıp burada ahkam kesiyorsun diye. Bu cümle bana yalancı demekle aynı ayardadır. Benim sana ne borcum var ki, yalan söyliyeyim. 2. si iyiki bir hareketli far yapmışsın diyen ben değildim demi siz dediniz buda küçümsemenin ağababası oluyor. 3. sü zaten yanlış anladığımı belirttim orada meslek ile ilgili olarak yazdığınızı, ama önemli değil zaten. 4. olarak ta bindiğim otomabile göre yapılan değerlendirmeyide yine mesajlarınızı okursanız görürsünüz. AYNEN BRAVO  general_non_non gösterdim sanırım memnun olmuşsunzudur  blahhh

şimdi diğre mevzuular, benim kime ne yapacak olduğum açıktır, dünyada yapılmamış bir uygulamayı biri bana sponsor olur ve aracını da getirirse yaparım diyorum, egolarım için süper olur.  dancee hele birde bunu yapıp sizin forumunuzda paylaşmak büyük zevk olur.

Bugune kadar OPEL araçlarda bildiğim 5 adet AFL uygulaması oldu, 4 ünde direk benim emeklerim vardır. 1 inide bir başka arkadaş yaptı, ancak benim paylaşımlarından faydalandığını kendisi defalarca forumlarda yazdı. Ne onun aracı, nede benim montaj ve teknik destek verdiğim 5 uygulamada hiç bir sorun yok. En baştan beri diyorum sizin olayınız bunun yapılamayacak olduğunuzu söylemeniz ve yapıldığını gördüğünüz andan itibarende hali hazırda reddetmeniz.

Aynı şekilde size Flexride yapılabilirmi desem onada hayır diyeceksiniz ama yapılıyor, ama sizin fabrikasyondan anladığınız nedir bilmiyorum. Bir araca retrofit bir uygulama yapıldığında diyagnostik teste sokarsınız aracı, eğer bu test tüm parametrelerde aralıkları sağlıyorsa hiç bir arıza vermeden testleri bitirirse sorun yoktur. AFL de eğer direksiyon açı sensörünüz arızalı ise yada izin verilen parametre dışındaysa AFL programlamasını hiç bir zaman yapamazsınız,bunu aynı şekilde diğer sensörler içinde söyleyebiliriz... sistem buna izin vermez. Aracınız AFL liymiş, kaza yaptığınızda aracınıza zarar görmüş power modüle takılması ile kaza yapmadan tüm donanımı yeniden takıp bunları yenşden programlamak arasındaki tek fark sizin yeniden kablo çekiyor oluşunuzdur.

Gelelim, ALMANYA daki yazılım olayına, ben bir yerden yazılım almıyorum, TECH2 ye TIS dan yada Global TIS dan gerekli SPS yi yükleyip araca basıyorum bunun için yazılı mühendisliği yapmama gerek yok, sadece almanca yada ingilizce bilmeniz yeterli... YAni AFL için ben aracın beynine yazılım yazmıyorum sadece yazılı olanlardan gerekli kodlar ile olması gerekeni çekip araca basıyorum.

Neyse beyler size ve sohbete doyum olmuyor ama maalesef tecrübelerimiz uymuyor, her zaman forumlarda bu tip olaylar oluyor bilende konuşuyor bilmeyende . Bakın arkadaş ilk mesajında koca AFL yi bir kameraya kadar indirgedi, olay orada bitiyor dedi, halbuki alakası yok. şimdi AFL nin nasıl çalıştığını bilmeyen birine ben bunu test ederken mA lerine kadar bakıyoruzi sıfır ayarlarını yapıyoruz, power modüle çıkış voltajlarını test ediyorum, TIS daki aralıkları ölçüyorum desem ne yazar, demesem ne yazar :D

iyi geceler.
 
Ynt: AFL - Bi-Xenon ?

vehicle_dynamics link' Alıntı:
Selam Arkadaşlar,

Konuyu detaylı takip edemedim, fakat içinde yazılım olan bir sistem hazır alınmadıkça tüm sistemin bir şahıs tarafından geliştirilmesi mümkün değil.şayet o kontrol algoritmasını onlarca makina ve elektronik mühendisi ellerindeki tüm bilgi, birikim ve tecrübeyi kullanarak belki haftalarca çalışarak ve sonrasında her türlü şartta risk oluşturmayacak şekilde çalıştığını testlerle doğruladıktan sonra piyasaya sunarken bir kişinin tek başına yapması imkansızdır.

Eğer çalıştığınız sistem full mekanik bir sistem ise tabi ki parçaları toplar bir araya getirir, orjinal gibi yaptım dersiniz, fakat içinde 'beyin' olan bir sistemi tek başına yapan varsa hemen almanya'daki tüm sistem geliştiren şirketlere cv sini göndersin, 10 bin euro ile iş başı yapsın.

OOOOOO , GELİşTİRMEK Mİ maalesef ben AFL yi icat ettim demedim ki, ben AFL montajı yapıyorum, hocam ben AFL yazılımı yazsam burda ne işim var allah aşkına  m34444

Olayı başka yerlere taşımayın,, ben AFL yide, ESP yide, FLEXRIDE dıda üretmiyorum, sadece bunların olmadığı aracıma montaj yapıyorum, gerekli kodları yükleyip kullanıyorum, ne işim olur benim yazılım yazmakla, beyin yapmakla uçmayalım lütfen...


Size anladığınız için soruyorum, bir aracın fren ESP sistemindeki ECU kaza sonrası zarar gördüğünde, bunu değiştirip çalışır duruma geldiğini ve diğer sistemler ile sorunsuz haberleşip çalıştığını nasıl anlarsınız. Yada kaza yapıp ESP si hasar görmüş bir araç çöp mü olur. OPEL bunun için bir sistem geliştirmemişmidir. Sizce bu nasıl yapılır. Yani ben AFL yi takıp, TECH2 ile diyagnostik sistemini başarı ile tatamlarsam bu sistem test edilmiş olmaz mı.

Başka bir soruda Emre beye, aracınızı servise götürüp cihaza bağlattığınızda arıza yok dediğinde sizin için ne anlam ifade eder bu ?

iyi akşamalar...
 
Ynt: AFL - Bi-Xenon ?

İyi ki hareketli far yapmışsın dedikten sonra bunu da dedim fark edebiliyorsan. Ama edemezsin işine geleni cımbızlamak tarzın. ֜stelik bunu siz bilmeden boş boş konuşma dedikten sonra dedim, yine fark edebiliyorsan. Yanlış anladığını belirtmen yanlış anlıyorsun alooo diye kaç kere anlatmaya çalışmalardan sonra çıkış olmadığını görünce oldu. Hani "Deniz mühendissin bir de" lafımı kafanızda kurduğunuz kurguya sokup anladığınızda "Bunu da doğru yazamamış ya neyse" tarzında alaycı üslubunuzla karşılık verdiğiniz zaman, fark edebildiniz?  Siz aklınıza geldiği, canınızın çektiği gibi veriştireceksiniz sonra benim için bu bu demektir diye zeytinyağı olacaksınız. :) Bu da güzel.

eketen link' Alıntı:
Yok estağfurullah atışmıyoruz. Sadece zıt fikir karşılaşması. :)  Yoksa ciddi olarak gıpta ettim yaptığın işlere. :)  Bazı yazdıklarım işin esprisi, kırmak niyetiyle değil.


Tartışmak istemiyorum ama zorluyorsunuz derken ben söyleyeceklerimi söylerim sen karşılık verme sus mu demek istiyorsunuz?


Sorduğunuz soruya gelince serviste arıza yok denildiğinde ifade ettiği anlam; karşımdaki insanın yaklaşım tarzına, ondan aldığım elektriğe, belli bir zaman diliminde sergilediği tavırlara göre değişir. Anlatabildim umarım.
 
Ynt: AFL - Bi-Xenon ?

eketen link' Alıntı:
İyi ki hareketli far yapmışsın dedikten sonra bunu da dedim fark edebiliyorsan. Ama edemezsin işine geleni cımbızlamak tarzın. ֜stelik bunu siz bilmeden boş boş konuşma dedikten sonra dedim, yine fark edebiliyorsan. Yanlış anladığını belirtmen yanlış anlıyorsun alooo diye kaç kere anlatmaya çalışmalardan sonra çıkış olmadığını görünce oldu. Hani "Deniz mühendissin bir de" lafımı kafanızda kurduğunuz kurguya sokup anladığınızda "Bunu da doğru yazamamış ya neyse" tarzında alaycı üslubunuzla karşılık verdiğiniz zaman, fark edebildiniz?  Siz aklınıza geldiği, canınızın çektiği gibi veriştireceksiniz sonra benim için bu bu demektir diye zeytinyağı olacaksınız. :) Bu da güzel.


Tartışmak istemiyorum ama zorluyorsunuz derken ben söyleyeceklerimi söylerim sen karşılık verme sus mu demek istiyorsunuz?


Sorduğunuz soruya gelince serviste arıza yok denildiğinde ifade ettiği anlam; karşımdaki insanın yaklaşım tarzına, ondan aldığım elektriğe, belli bir zaman diliminde sergilediği tavırlara göre değişir. Anlatabildim umarım.

Hah iste tartışma bitmiştir , o cihaz elektronik olarak bir sey yok derse yoktur , iste elektronik sistem hatasız demektir , az önce mesajını alkisladiginiz ve katıldığınız Anıl bey ise mekanik sistemin zaten cok basit olduğunu söylemişti.

Neyse ben zaten kime ne ispata çalışıyorum , her gün marsa bastığımda afl zaten bana gereken cevabı veriyor , size ispat etmek bir sey değiştirmeyecek , siz kabul etsenizde etmeseniz de fabrikasyon da oluyor , arizasiz da oluyor , tas gibi oluyor .

Artık size ve foruma iyi geceler diyorum , cunku sizin gibi fikirleri tutucu biri ile ne isim olur nede muhabbetim .

Saygısızlık yap sonra sn diye yaz sonra sucu bize at . Tüm foruma iyi geceler.

֜yelik iptali yapabilirsiniz.... Yavuz beni niye uyarmıyorsun yahu :(
 
Ynt: AFL - Bi-Xenon ?

Yaa arkadaslar bu konu amma uzadi.
Sonucta hersey yapilir yapilmayacak sey yoktur ama maliyet fazla olacagindan astari yuzunu gecer bunuda kimse yaptirmaz.
Arabanin ustunu kesersin al sana cabrio oldu. Ama bunu kac  kisi yaptirir aracina tartisilir.
Sen alirken 2500 tl fark verip aldign AFL fari. Yapmaya kalksan 10 bin liralari bulduktan sonra ne anlami kaldi bu isin.
EMRE ninde soylemek istedigi buydu sanirim.
Afl farin cifti sadece 3800 tl. Ampul vs haric.
Yani herseyin orjinali makbuldur.
 
Ynt: AFL - Bi-Xenon ?

Arkadaşım kimin kime saygısızlık yapıp yapmadığını 3. kişiler karar verir.

Sizin kendi arabanıza yaptığınız çalışmanın ne kadar iyi veya kötü olması benim derdim değil. İsterse dehşet sorunlu olsun isterse en sorunsuzu olsun bana ne. Hala anlatılmak istenileni anlamamak için direniyorsunuz, önemli değil.  Ben kendi aracım için düşünsem tutucu uyum değil miyim çok net anlayabilirdiniz. Ama konu ne benim aracım ne sizin. Muhabbet etmek istememenize de aşırı memnun oldum. Teşekkür ederim.  

Doğan da söyledi modluk üyelik iptali ile ilgili ters bakıyorsun diye ama anlatamayınca yapacak bir şey yok.
 
Geri
Üst