Araç arayışım son buldu :)

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
hayırlı olsun arkadaşım güle güle kullan.

Yıllarca hyundai accent kullandım.Önce milennium kasa 1,5 kullandım daha sonra admira kasa ve en son era kullandım.

Senin aracın 1.5 Crdi Select modelidir.En full olan style modelin bir boşu sunroof olmayan modelidir.

Sahip olduğun araca dikkat etmen gereken en önemli şey araç yüksek olduğu için virajlarda alttan çok rüzgar alıp güvensizlik hissi verir.

Ayrıca,kimse bahsetmemiş ama aracın arka kısmı çukurlarda tümseklerde yaylanma yapar.hatta bazen o kadar fazla yapar ki bir keresinde eşim arka koltukda otururken başını vurmuştu.

Sana tavsiyem eğer böyle yaylanma sorunu yaşıyorsan büyük ihtimalle fabrikanın kullandığı maysan mando marka amortisörler takılıdır.Bu amortisörleri monreo marka ile değiştirirsen sorunun nispeten çözülür.Ben öyle yapmıştım.

Kazasız,belasız,sorunsuz,sıkıntısız güle güle kullanın İNŞALLAH.

Çok teşekkür ederim yorumun için. Biraz geç yazdım artık kusura bakmayın Hyundai tecrübesi olan birisinden tavsiye almak arabayı daha iyi tanımama yardımcı olucaktır tabiki. Çok fazla Hyundai Accent modeli kullanmışsınız zaten tecrübeniz çok fazladır ayrıca bana satan arkadaş Style paket dedi ama oda yanlış biliyormuş sanırım aracımda Sunroof yok demekki bir alt kademisi olan Select paketidir ama zaten Style ile Select arasında araştırdım sadece Sunroof farkı var bende sunroof istemiyorum çünkü Antalya nemli olduğu için Sunroof sıkıntı yaratıyor buralarda. Ayrıca geçen gün anayolda 140'a kadar çıktım ama güvensizlik hissi yada kontrolü kaybetmişcesine bir his alamadım belki daha yüksek hızlarda sıkıntı yaratıyor olabilir ama 140 150 arasında yol tutuşu ve savrulma gibi bir olay görmedim hatta önceki aracım opel tigraydı ondan daha çok güven veriyor bu araç bana psikolojik olarak. Ayrıca arka amortisörler ile ilgi bir tavsiyede bulunmuşsunuz araç daha çok yeni çok fazla detaylı bilgim yok ancak arkada oturanlar bu güne kadar bir şikayet almadım ve yaylanma yaptığınıda görmedim değiştirilmiş olabilir sonuçta 5 yaşında araç. Tavsiyelerin ve yorumun için tekrar teşekkür ederim :)
 
hyundai eralar türkiyede üretiliyor bizim ülkemizde her zaman yaptığı gibi belli dönemlerde bu araçlardan da daha fazla kazanç elde etmek adına maysan mando marka amortisor yerine bir kaç sene monreo marka amortisör koydular.bu dediğim yaylanma aracınızda olmuyorsa büyük ihtimalle orjinal amortisör vardır zaten.

benim hyundai de en çok sevdiğim parça fiyatlarının ucuz olması ve kasa hafif motorları da güçlü olduğu için yakıt konusunda üzmemesiydi.

her ne kadar kaporta zayıf gibi dursa da kapı içleri ve ön arka tampon içlerinde çelik bariyerler olası bir kaza anında kabin içerisine en az zararı verecek şekilde monte edilmiştir.

bir kaza yapmışdık ALLAH herkesi beterinden saklasın ticari taksi 2.şeritte müşteri almak için durmuş arkasındaki halk otobüsü manevra yapıp 3.şerite geçince biz şerit değiştirmeyip ticariye arkadan bindirmiştik.arkadaşım kullanıyordu aracı.dedim herhalde motor geldi kucağa :) neyse ki ön tampon içindeki o kocaman çelik bariyer öyle sıkıymış ki ticarinin bagajı yok olmuştu ama bizde radyatörlere kadar gelmişti hasar.

mesela hiç unutmam admira kasa hyundai me baskı balata değiştirmem gerekiyordu ankaradaki neziroğlu yetkili servisi 450 lira fiyat vermişti.sanayide iyi bir hyundai ci ustaya orjinal parça ile 220 liraya değiştirmiştim.işçilik dahil :) aklınıza takılan her konuda bildiğim kadarı ile yardımcı olmaya çalışırım.
 
ben de hyundaiyi yeni bırakanlardanım.

3 yıl 55 bin km GETZ vgt dizel kullandım, daha önce 5 yılda 120 bin km benzinli accent kullandım.

öncelikle araç zaten B sınıfı sedan. forumdaki arkadaşlar vectra ya da astranın yol tutuşuyla karşılaştırınca accentin yol tutuşu zayıf kalıyor haliyle. ama öyle 140 basınca hoplayıp yoldan çıkabilecek araç değildir. hem önce hem arkada viraj burulma çubukları bulunur. amortisörler zayıftır, arkadaşın dediği gibi amortisör değiştirmen gerekiyorsa mando taktırırsan daha iyi olur. sürekli olarak kaliteli lastiklerle sürersen yol tutuşta büyük bir sorunun olmaz.

aracın siyah duman atmıyorsa kesinlikle carbon clean falan yaptırma. zaten aracın sağlıklıysa egzosta siyah duman kesinlikle göremezsin. sahip olduğun aracın motoru gerçekten çok sağlam. ortalama kullanımda 300 bin km gidebileceğini düşünüyorum.
garret marka turbonun zayıf olduğu söylenir. turbo arızası her ne kadar az görülse de dikkat etmek gerekir. daha önce turbo dizel araç kullanmadıysan bu konuda araştırma yap. turbo dizelin en sevmediği şey yüksek devirdir. 3500 deviri geçme, zaten bu devri geçince güç falan alamazsın.

aracın başka bir güzel yönü de yedek parça fiyatları, çok komik fiyatlara orjinal parça alırsın. zaten trigeri zincirlidir.

koyulan 10-40 yağ yanlış bir seçim değil, ancak tam sentetik magnatec 5-30 ya da 0-30 daha sağlıklı çalışır. koyduğun yağ 10 bin kmde değişir. tam sentetik koysaydın 15 bin km giderdi. ben 5-30 magnatec yağ koyardım, 15 bin km yaptığımda bile HİÇ yağ eksiltmezdi.

era dizelin performansını kullanmayan birisinin bilmesi mümkün değildir. kalkış yaptığın asfalt ıslaksa 3 viteste bile patinaja düşer. ben getzden sonra dizel astra alınca performans konusunda depresyona girdim :P

aldığın fiyat bence çok iyi, zaten bu donanım az bulunuyor. genel olarak çok az sorun çıkartan bir model.

kazasız belasız sürüşler dilerim.

sorun olursa özel mesajla da yazabilirsin.
 
Hayırlısı olsun güle güle kazasız belasız kullanın , ıcınıze sındıyse

gerısı teferruattır ;)


Sent from my RM-914_eu_turkey_355 using Tapatalk
 
hyundai eralar türkiyede üretiliyor bizim ülkemizde her zaman yaptığı gibi belli dönemlerde bu araçlardan da daha fazla kazanç elde etmek adına maysan mando marka amortisor yerine bir kaç sene monreo marka amortisör koydular.bu dediğim yaylanma aracınızda olmuyorsa büyük ihtimalle orjinal amortisör vardır zaten.

benim hyundai de en çok sevdiğim parça fiyatlarının ucuz olması ve kasa hafif motorları da güçlü olduğu için yakıt konusunda üzmemesiydi.

her ne kadar kaporta zayıf gibi dursa da kapı içleri ve ön arka tampon içlerinde çelik bariyerler olası bir kaza anında kabin içerisine en az zararı verecek şekilde monte edilmiştir.

bir kaza yapmışdık ALLAH herkesi beterinden saklasın ticari taksi 2.şeritte müşteri almak için durmuş arkasındaki halk otobüsü manevra yapıp 3.şerite geçince biz şerit değiştirmeyip ticariye arkadan bindirmiştik.arkadaşım kullanıyordu aracı.dedim herhalde motor geldi kucağa :) neyse ki ön tampon içindeki o kocaman çelik bariyer öyle sıkıymış ki ticarinin bagajı yok olmuştu ama bizde radyatörlere kadar gelmişti hasar.

mesela hiç unutmam admira kasa hyundai me baskı balata değiştirmem gerekiyordu ankaradaki neziroğlu yetkili servisi 450 lira fiyat vermişti.sanayide iyi bir hyundai ci ustaya orjinal parça ile 220 liraya değiştirmiştim.işçilik dahil :) aklınıza takılan her konuda bildiğim kadarı ile yardımcı olmaya çalışırım.

Yorumun için teşekkür ederim sağlam olduğunu daha öncede duymuştum ama yol tutuşunu ilk defa duyuyorum daha önce Ford Connect 1.6 TDCi kullanmıştım 110 'luk olanlarındandı o yol tutuşu ve konfor yönünden Eranın yanından geçemeyecek arabalar şimdi diyeceksiniz ticari araçla sedan birmi sonuçta ondada Ford kalitesi var ayrıca daha önce 2007 Ford Fiesta 1.4 TDCi kullanmıştım çok hantal sayılmazlar ama 110 km/h 'dan sonra bitiyorlar diyebilirim ayrıca yol tutuşları Era'dan çok daha kötü durumda keskin virajlara 110-120 ile imkanı yok giremiyorsun ben Eraya binince bir güven veriyor bana. İşin özü bu yaylanma gibi durumlarada rastlamıyorum aracın lastiklerini yakında değiştiricem o zaman markaları neymiş iyicene öğrenmiş oluruz. Kafama takılan bir şey olursa sizi rahatsız ederim tekrardan
 
ben de hyundaiyi yeni bırakanlardanım.

3 yıl 55 bin km GETZ vgt dizel kullandım, daha önce 5 yılda 120 bin km benzinli accent kullandım.

öncelikle araç zaten B sınıfı sedan. forumdaki arkadaşlar vectra ya da astranın yol tutuşuyla karşılaştırınca accentin yol tutuşu zayıf kalıyor haliyle. ama öyle 140 basınca hoplayıp yoldan çıkabilecek araç değildir. hem önce hem arkada viraj burulma çubukları bulunur. amortisörler zayıftır, arkadaşın dediği gibi amortisör değiştirmen gerekiyorsa mando taktırırsan daha iyi olur. sürekli olarak kaliteli lastiklerle sürersen yol tutuşta büyük bir sorunun olmaz.

aracın siyah duman atmıyorsa kesinlikle carbon clean falan yaptırma. zaten aracın sağlıklıysa egzosta siyah duman kesinlikle göremezsin. sahip olduğun aracın motoru gerçekten çok sağlam. ortalama kullanımda 300 bin km gidebileceğini düşünüyorum.
garret marka turbonun zayıf olduğu söylenir. turbo arızası her ne kadar az görülse de dikkat etmek gerekir. daha önce turbo dizel araç kullanmadıysan bu konuda araştırma yap. turbo dizelin en sevmediği şey yüksek devirdir. 3500 deviri geçme, zaten bu devri geçince güç falan alamazsın.

aracın başka bir güzel yönü de yedek parça fiyatları, çok komik fiyatlara orjinal parça alırsın. zaten trigeri zincirlidir.

koyulan 10-40 yağ yanlış bir seçim değil, ancak tam sentetik magnatec 5-30 ya da 0-30 daha sağlıklı çalışır. koyduğun yağ 10 bin kmde değişir. tam sentetik koysaydın 15 bin km giderdi. ben 5-30 magnatec yağ koyardım, 15 bin km yaptığımda bile HİÇ yağ eksiltmezdi.

era dizelin performansını kullanmayan birisinin bilmesi mümkün değildir. kalkış yaptığın asfalt ıslaksa 3 viteste bile patinaja düşer. ben getzden sonra dizel astra alınca performans konusunda depresyona girdim :P

aldığın fiyat bence çok iyi, zaten bu donanım az bulunuyor. genel olarak çok az sorun çıkartan bir model.

kazasız belasız sürüşler dilerim.

sorun olursa özel mesajla da yazabilirsin.

Yorumun için teşekkür ederim Hyundai araç tecrübesi olan insanları görmek beni mutlu etti. Ayrıca alalı 3-4 gün oldu herkes olumlu yorumlar yaptı araba iyicene içime sindi diyebilirim. Araç B segmentinde evet ama A segmentini aratmıyor bana Tigradan sonra Mercedes gibi geldi valla . :D Ayrıca zaten lastiklerim bayat durumda ayrıca arka lastiklerim Lassa (Ayrıca kar lastiği) önler Pirelli (4 mevsim ) onları en yakın zamanda değiştiricem ondan sonra yol tutuşu daha iyi anlaşılır yeni lastiklerle. Yedek parça konusunda Türkiyede üretilidği için çok miktarda var neredeyse Süpermarketten bile temin ediceksin o derece :D.
Triger olmaması her yönden iyi ayrıca buji-buji kablosu,bobin vs vs yokmuş buda ekonomik yönden çok faydalı bence :)
Yağ konusuna gelince bugün yağ konusuna kafam fena takıldı ustayı aradım böyle böyle birşeyler duydum dedim kardeşim hiçbir sıkıntı olmaz 10.000 km sonra 5-40 koyarız sıkıntı yok ama 0-40 tavsiye etmem dedi. Benim için rahat ya bugüne kadar ustam yarı yolda bırakmadı beni.
Performans konusuna gelince kuru zeminde 2. viteste gaza yüklendiğim zaman bile patinaj atan bir araç gerçekten tigradan sonra çok fena geldi.
Fiyat+Performans+Donanım+Konfor yönünden alınıcak en iyi araçlardan birisi onun lansmanında Fiat Linea 1.3 MultiJet'e falan bence açık ara fark atar. Yorumun için çok teşekkürler aklıma takılan sorular olursa sanada mesaj atarım bir arkadaş daha var isabet oldu zaten :)
 
Hayırlısı olsun güle güle kazasız belasız kullanın , ıcınıze sındıyse

gerısı teferruattır ;)


Sent from my RM-914_eu_turkey_355 using Tapatalk

Çok teşekkürler hocam İnşallah kazasız belasız adam gibi bineriz :)
 
Araç B segmentinde evet ama A segmentini aratmıyor bana Tigradan sonra Mercedes gibi geldi valla . :D

Tigra'dan sonra bayağı güzel gelmiş sana Era... :)

Sınıflar öyle değil. Kabaca yazarsam A, B, C, D, E, F, G sınıfları var.

Söz gelimi:

A sınıfı: Opel Adam
B sınıfı: Opel Corsa
C sınıfı: Opel Astra
D sınıfı: Opel İnsignia
E sınıfı: Audi A6
F sınıfı: Audi A8
G sınıfı: Spor araçlar

Bildiğim kadarıyla böyle. Yani B sınıfı deyince aklına ikinci sınıf bir araç gelmesin. Aracın sınıfı bu. Bu sınıf içinde değerlendirmek lazım.

Bu arada Hyundai gerçekten çok yol kat etti. Era bu kaliteden nispeten nasibini almış bir otomobil. Özellikle motor konusunda çok çok iyi. İşin özü sen memnunsan -ki neden memnun olmayasın- hayırlı uğurlu olsun. 20-25 aralığındaki en üstte tutacağım araçlardan biridir. Hem uygun fiyatlı, hem dizel, hem donanımlı, hem yedek parçası ucuz, hem geniş... Daha ne olsun!
 
Tigra'dan sonra bayağı güzel gelmiş sana Era... :)

Sınıflar öyle değil. Kabaca yazarsam A, B, C, D, E, F, G sınıfları var.

Söz gelimi:

A sınıfı: Opel Adam
B sınıfı: Opel Corsa
C sınıfı: Opel Astra
D sınıfı: Opel İnsignia
E sınıfı: Audi A6
F sınıfı: Audi A8
G sınıfı: Spor araçlar

Bildiğim kadarıyla böyle. Yani B sınıfı deyince aklına ikinci sınıf bir araç gelmesin. Aracın sınıfı bu. Bu sınıf içinde değerlendirmek lazım.

Bu arada Hyundai gerçekten çok yol kat etti. Era bu kaliteden nispeten nasibini almış bir otomobil. Özellikle motor konusunda çok çok iyi. İşin özü sen memnunsan -ki neden memnun olmayasın- hayırlı uğurlu olsun. 20-25 aralığındaki en üstte tutacağım araçlardan biridir. Hem uygun fiyatlı, hem dizel, hem donanımlı, hem yedek parçası ucuz, hem geniş... Daha ne olsun!

Evet B sınıfı olarak demek istediğim kalite olaraktı zaten bu şekilde bir sıralama yapıcak olursak B'den ziyade Hyundai Era D sınıfı oluyor sanırım :) İnsignia kadar uzun değil ama o boy ortalamasında hemen hemen.
Ayrıca şunuda belirteyim konu Opel Tigra değil o arabada kahrımı çok çekti çokte memnundum. Asıl mesele Sedan araçlardaki konfor hiçbir Coupe araçta yok belki Bmw , Mercedes gibi kendini bilmiş markaların Coupe araçları konforludur gerisinde pek konfor yok. Ayrıca gerçekten memnun oldum lastiklerim bayat olmasına rağmen 140 bastım banamısın demedi. Lastikleri değiştirene kadar basmayıda düşünmüyorum ama hangi lastiği takacağıma karar veremedim Era'ya hangi lastik daha iyi gider yol tutuşunu+güvenliği sağlasın yağmur ve kötü hava performansıda güzel olsun fiyatın hiç önemi yok önerileri bekliyorum :)
 
Yumuşak lastikler nispeten yol tutuşu artırır. Michelin olabilir.

Goodyear da kullandım memnun kaldım. Ne yumuşak ne sert lastiktir. Yağmur performansı çok iyi.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Geri
Üst