Aracına bor power uygulayanlar

çok ilginç bilgiler aktarıyorsunuz.rodaj derken neyi kast ettiğinizi anlamadım ancak benim aracım 140 bin km de.maşallah hiçbir sorunu yok.motor sesi herzamanki gibi klasik ecotec tok motor sesi.elbette lpg olması nedeniyle ateşlemeli veya işte flaplardan falan sorunlar yaşanabiliyor.ama bunlar baş ağrıtmıyor.öncelikle yakıtta nekadar ekonomi yaptığını merak ettim.s,z,n aracınızda lpg li ise lütfen parsal değilde km/lt değerler verirseniz öncesi ve sonrası için sevinirim.bu ekonomiyi sağlaması için illaki hem motora hemde şanzumanada katmakmı gerekli?rektifiye ihtiyaç duymadan 350 bin km gitmek çok iddalı bir rakam bence ama imkansız değil bakımlı araçlarda.motorsilk ile borpower arasındaki farkı anlatırsan bence önemli bir detay.aynı özellikler bor dada var sanırım.eğer aklıma yatarsa bende koydurayım.sordum iyi diyende var hiç bilmeyende kötüleyende var.bilmeden konuşanlar yerie kullananların fikri ışık tutabilir herkese.saygılar.
rodaj süresi sıfır motorların alışma devresidir yani motor silindirler blok vs. alışana kadar geçen süre gerçi son üretim araçlarda rodaj süresi çok kısa ilk yağ değişiminde rodaj tamam deniyor genelde ama arabadan arabaya yani markadan markaya değişkenlik gösterebilir. Biz corsayı 2004de sıfır km aldık o günden beri düzenli bakımlarını yaptık. Ama motorsilk koyduğumuzdan beri gerçekten çok değişiklikler var bugün farkettiğim bi durumu aktarayım yol durumu ne olursa olsun 1500 2000 devir arası mükemmel çekiyor sanırsınız (önceki durumuna göre) max tork devri 2000 bu sayede 2000i geçmeden vites attırıyorum haliyle devir çevirmediğinden ve düşük devirde zorlanmadığından yakıttan inanılmaz tasarruf mümkün ama daha ölçmedim bi daha ki depo fulleyişimde sizlere bildiririm. 4000dd z12xe motorların max torkunu verdiği devirdir 4000dd de koltuğa yaptığı baskı bariz arttı 3000ddden sonra turbo devreye girmiş gibi oluyor (70hp dizel corsa combo kullanıyorum onlara kıyasla o bakımdan böle söylüyorum yalnış anlaşılmasın) tam gaz verdiğimde 3000dde ön aksa inanılmaz yük biniyor çekiş çok harika denemeyenler mutlaka denesin ayrıca motorsilk yeni bir ürün değil yıllardır piyasada motordaki o film tabakası yağ değişimlerinden etkilenmez çıkarılmak istense çıkarılamaz zaten zamanla 150000kmsonra yok oluyor etkisini kaybediyor. Motorsilk ile borpower arasında bi fark yok gibi sadece borpower 40bin km , motorsilk 150000km gidiyor. (yazmayı unutmuşum motorsilkveya borpower hiç farketmez eklendiği yağın ömrünü 2 katına çıkarıyor böylece yağdan da tasarruf söz konusu ben motorsilk i150bin dayandığı için tercih ettim aracımda lpg yok taktırmayıda düşünmüyorum çünkü yakıtı iyi motorsilkten sonra yakıtta düşme bekliyorum.)
 
Son düzenleme:
aynı evt bu arada motorsilk ile ilgili bi bilgi
Haziran 2006 dan itibaren İngiltere Ford ve Almanya BMW Fabrika çıkışı araçlarında MOTOR SILK kullanmaya başlamıştır.
 
bor power ile motorsilk arasındaki farkı yazmak istedim bor power bor kristalleriyle koruyucu bir film tabakası oluşturur ve 60000km kadar gider.
Motorsilk ise sıvı olarak Borik Asit halinde bulunan motorsilk metalle karşılaşınca, kimyasal reaksiyon geçirir; Borik asit halinden katı hale geçerek Boroksit’e dönüşür. Ve metal yüzeylerdeki aşınma çiziklerine dolgu yaparak metallere nüfuz eder. Boroksit’in özelliği: Dünyada bilinen en sert element elmastır, Boroksit elmastan daha sağlam ve güçlü bir yapıya sahiptir. Bu özelliğinden dolayı metallerde yüzey kalitesini ve mukavemeti çok yüksek oranda arttırır.Ürünün içerisinde bulunan 0.2 mikron küçüklükteki bor partikülleri çalışan iki metal arasında bilye görevi görerek raylı bir sistem oluşturur, işte bu sayede metallerde sürtünme katsayısını 0.01’e düşürür. Bişeye dikkatinizi çekmek isterim bor powerda bas bas söylenen nano teknolojisi motorsilkte de mevcuttur kafa karıştırmak gibi olmasın ama motorsilk bence hem ekonomik açıdan hemde dayanıklılık açısından tercih edilmelidir.
 
bor power ile motorsilk arasındaki farkı yazmak istedim bor power bor kristalleriyle koruyucu bir film tabakası oluşturur ve 60000km kadar gider.
Motorsilk ise sıvı olarak Borik Asit halinde bulunan motorsilk metalle karşılaşınca, kimyasal reaksiyon geçirir; Borik asit halinden katı hale geçerek Boroksit’e dönüşür. Ve metal yüzeylerdeki aşınma çiziklerine dolgu yaparak metallere nüfuz eder. Boroksit’in özelliği: Dünyada bilinen en sert element elmastır, Boroksit elmastan daha sağlam ve güçlü bir yapıya sahiptir. Bu özelliğinden dolayı metallerde yüzey kalitesini ve mukavemeti çok yüksek oranda arttırır.Ürünün içerisinde bulunan 0.2 mikron küçüklükteki bor partikülleri çalışan iki metal arasında bilye görevi görerek raylı bir sistem oluşturur, işte bu sayede metallerde sürtünme katsayısını 0.01’e düşürür. Bişeye dikkatinizi çekmek isterim bor powerda bas bas söylenen nano teknolojisi motorsilkte de mevcuttur kafa karıştırmak gibi olmasın ama motorsilk bence hem ekonomik açıdan hemde dayanıklılık açısından tercih edilmelidir.
Şimdi sizin anlattıklarınızdan anladıklarımı ve sormak istediklerimi sorayım.bu iki ürün sanırım farklı markalar.ama aşağı yukaru yaptıkları işler aynı ve motosilk daha uzun ömürlü.şahsen bana 60bin km olanı yeterli olur eğer tavsiye ediyosanız ve motorsilk gibi verim sağlıyorsa.kafama bişey takıldı iki metal arasında ilye vazifesi yaparken acaba yeni çizikler yada çizik yuvalarının oluşmasına neden olmazmı motosilk?,yukarda bir motor kodu vermişsiniz benF kasa astra kullanıyorum ecotec 1.6 3000 devirden sonra ivmelenme şuanda bile iyi.siz corsadan o kadar verim alıyorsanız ve 2000 deviri geçmiyosanız çok inanılmaz bişey çıkacak demektir ortaya.üşündükce heyecanlanıyorum benim araçdaki 4 bin devir seviyelerini.birde şu depoyu bian önce bitirsende öğrensek ne kadar ekonomi sağladığını.nette %10-20 arası yazıyo.%10 civarıda beygir artışı söyledikleri minimum seviyede olsa bile süper bişi demektir bu.saygılar.
 
şimdi o bilye olayı mecazi anlamda kullanılmış bir bakıma arasında bilye varmış gibi yani sürtünmesiz demek istiyor şöyle de diyebiliriz rulmanları bilirmisiniz bilmem biliyorsanız bilyesiz rulmanmı gerçi bilyesiz rulmanda yok ama biz hayal edelim bilgesiz rulmanmı daha kolay döner bilyelimi aynen bunun gibi bir olay mevcut yani arasındaki katman okadar kayganki sürtünme %0.01 gibi yok diyebiliriz bile çizik falan olması imkansız arasında bilye oluşmuyor sadece mecazi anlamda kullanılmış ayrıca herhangi bir sebeple çizik imkansız çünkü arasında boroksit yani birtür dayanıklı elmas katman oluşuyor bu nedemek biliyormusunuz motorsilki 150000debir yenilerseniz motorunuzda rodajı görmek için ömrünüz yetmez demek bence motorsilk daha ekonomik ve dayanıklı çünkü hemen hemen aynı fiyata 150000 dayanıyor. Bg artışı için 5 6bin km geçmek gerekli bir yerde öyle okumuştum haklılarda çünkü max devirde eskisinden farkı yok şuan ama torktaki artış ciddi şekilde hissediliyor düşük devirde araç inanılmaz kalkışta bile atılmak için can atıyor araç , yakıt konusunda da ortalama bir hesapla ben şehirdışı 90km sabit hızla 4.9 civarı yakıyorum demekki 1 lt civarında bir düşüş mümkün ama teoride gerçekte deneyip göreceğiz
 
şimdi o bilye olayı mecazi anlamda kullanılmış bir bakıma arasında bilye varmış gibi yani sürtünmesiz demek istiyor şöyle de diyebiliriz rulmanları bilirmisiniz bilmem biliyorsanız bilyesiz rulmanmı gerçi bilyesiz rulmanda yok ama biz hayal edelim bilgesiz rulmanmı daha kolay döner bilyelimi aynen bunun gibi bir olay mevcut yani arasındaki katman okadar kayganki sürtünme %0.01 gibi yok diyebiliriz bile çizik falan olması imkansız arasında bilye oluşmuyor sadece mecazi anlamda kullanılmış ayrıca herhangi bir sebeple çizik imkansız çünkü arasında boroksit yani birtür dayanıklı elmas katman oluşuyor bu nedemek biliyormusunuz motorsilki 150000debir yenilerseniz motorunuzda rodajı görmek için ömrünüz yetmez demek bence motorsilk daha ekonomik ve dayanıklı çünkü hemen hemen aynı fiyata 150000 dayanıyor. Bg artışı için 5 6bin km geçmek gerekli bir yerde öyle okumuştum haklılarda çünkü max devirde eskisinden farkı yok şuan ama torktaki artış ciddi şekilde hissediliyor düşük devirde araç inanılmaz kalkışta bile atılmak için can atıyor araç , yakıt konusunda da ortalama bir hesapla ben şehirdışı 90km sabit hızla 4.9 civarı yakıyorum demekki 1 lt civarında bir düşüş mümkün ama teoride gerçekte deneyip göreceğiz
Yani söyleyecek fazla şey kalmamış umarım hep bu şek,lde çalışıyodur.üstelik 2006 dan beri biçok araçta fabrika çıkışı kullanılıyor diyosun.merak ettiğim bir konu daha var.yeni yağ ve yağ filtresi sonrasında uygulanıyor bu olay ve araç yarım saat kadar rolantide çalıştırılacak deniyor.rölantiden sonra bu film kaplama olayının yüksek devirlerdeki seviyelere çıkılan noktalara ulaşması için hiç gaza basılmıyormu? yoksa rolantideyken her tarafıı kaplama yeteneği varmı?rölanti işi bittikten sonra mesela belli süre 3bin deviri geçmeden sürün falan tarzında bir sınırı varmı?birde şanzumana koymasak sadece motora katsak yine başarılı sonuçlar alırmıyız seninki gibi? saygılar.
 
Yani söyleyecek fazla şey kalmamış umarım hep bu şek,lde çalışıyodur.üstelik 2006 dan beri biçok araçta fabrika çıkışı kullanılıyor diyosun.merak ettiğim bir konu daha var.yeni yağ ve yağ filtresi sonrasında uygulanıyor bu olay ve araç yarım saat kadar rolantide çalıştırılacak deniyor.rölantiden sonra bu film kaplama olayının yüksek devirlerdeki seviyelere çıkılan noktalara ulaşması için hiç gaza basılmıyormu? yoksa rolantideyken her tarafıı kaplama yeteneği varmı?rölanti işi bittikten sonra mesela belli süre 3bin deviri geçmeden sürün falan tarzında bir sınırı varmı?birde şanzumana koymasak sadece motora katsak yine başarılı sonuçlar alırmıyız seninki gibi? saygılar.
ilk olarak 30km yok veya 15dk rolanti motorsilk için geçerli 15 çalışırken sadece rolanti arasırada max devir iyi geliyor biz öle yaptık ztn bor kristalleri %60ı ilk katıldığında motorda etkisini gösteriyor sonra kalan %40lık kısım ise ilk 5000 6000km sonra %100 kaplanıyor artık ondan sonra %100verim söz konusu ama ilk katıldığı andan itibaren mükemmel derecede hissediliyor. Sadece motora koyarakta bu sonuçları elde edebilirsiniz ancak şanzıman ile birlikte olursa yakıt max hız gibi konularda tam verim alırsınız arkadaşım 1.2 corsasına onunda 2004 model hem motor hem şanzıman katkısı ile aracın hiç zorlanmadan 200e ulaştığını söylüyor biz max 195 i görüyoruz zorlanmadan ama 195i 1km geçmedi her seferinde bakalım yakın zamanda max hızıda denerim yazmayı unutmuşum rolantide çalışarakta her parçası özel katmanla kaplanıyor yalnız motorsilkte film tabaka değil özel bir katman oluşuyor boroksit bir katman bor power ile arasında en büyük fark bu film tabaka bor powerda oluşuyor
 
ilk olarak 30km yok veya 15dk rolanti motorsilk için geçerli 15 çalışırken sadece rolanti arasırada max devir iyi geliyor biz öle yaptık ztn bor kristalleri %60ı ilk katıldığında motorda etkisini gösteriyor sonra kalan %40lık kısım ise ilk 5000 6000km sonra %100 kaplanıyor artık ondan sonra %100verim söz konusu ama ilk katıldığı andan itibaren mükemmel derecede hissediliyor. Sadece motora koyarakta bu sonuçları elde edebilirsiniz ancak şanzıman ile birlikte olursa yakıt max hız gibi konularda tam verim alırsınız arkadaşım 1.2 corsasına onunda 2004 model hem motor hem şanzıman katkısı ile aracın hiç zorlanmadan 200e ulaştığını söylüyor biz max 195 i görüyoruz zorlanmadan ama 195i 1km geçmedi her seferinde bakalım yakın zamanda max hızıda denerim yazmayı unutmuşum rolantide çalışarakta her parçası özel katmanla kaplanıyor yalnız motorsilkte film tabaka değil özel bir katman oluşuyor boroksit bir katman bor power ile arasında en büyük fark bu film tabaka bor powerda oluşuyor
yani rölantide çalışırken arasırada max. devire çıkaralımmı aracı?,bide 30 km gidilecekmi gidilmeyecekmi yüksel bey anlayamadım o kısmını?sadece borpower için konuşacak olursak;rölantideyken arasıra max devire çıkarıp 15-20 dk çalıştırdıktan sonra 30 km yolmu yapalım?birde objektif olursan hangisini öneriyosn?film kaplayanınımı yoksa motorsilkimi?koydurmayı kafaya koydumda hangisini tercih etsem terettütteyim birde uygulamayı doğru yapmak istiyorum yanlış bişey olmasın özellikle deviri max çıkarma hususu bana çok hassas bi konu gibi geliyor?
 
ya 30km yok yada 15dk rolanti arkasında yazıyordu kutusunun aracın yağını babam değiştirir motorsilki o eklemiş ben o an yanında değildim ben geldiğimde araç çalışıyordu 15 dk çalıştırmış arkasında detaylı belirtilmişti hepsi o 15 dk çalıştırmada max devir yapmasanızda olur motorsilk işini motor çalışırken görüyor max devir şart değil dediğim gibi ya 30km yol yapın yada 15dk çalıştırın ikisinden biri objektif olarak motorsilk çünkü daha ekonomik km bakımından
 
Geri
Üst