Valla benim arabam 1.6..
Sürücü koltuğu rahatsız demişsiniz.. Öteki arabamız Full bir Jetta ve onu kullanan babama göre Astra'nın sürüşü oturma pozisyonu ve rahatlık açısından çok daha iyi; ki ben de öyle düşünüyorum. Üstelik düzgün bel destek ayarını da yaparsanız, hiç yorucu olmayan km'ler geçirebilirsiniz.
Arka koltuklara rahatsız denmiş, şahsen oturmadığımdan Astra için bir yorum yapamayacağım, ancak şimdiye kadar binip de bir şikayette bulunan olmadı. Ancak Bayram Tatilin'de ortak kullanımla tam 1500 km yaptığımız Toyota Auris'le karşılaştıran kız arkadaşıma (1.60 boy, 55 kg) göre Astra'nın koltukları daha rahat! Dediğim gibi ben bir yorum yapamıyorum.
Cep telefonu meselesini arabamı alırken biliyordum, bilinçli bir şekilde aldım bu aracı. Siz alırken bu açılardan analiz etmediniz mi Astra'yı, içine binmemiş miydiniz, görmemiş miydiniz içinde fazla sayıda göz olmadığını??
Direksiyonu abanarak çalmıyorum hiç çünkü gerek yok, düzgün bir şekilde tuttuğunuzda ortasına değil de kenarlarına hafifçe bastırırsanız korna gayet rahat çalıyor, haklısınız elinizin ortasıyla zaaaaaaaaaaart diye ortasına abandığınızda çalmıyor.
Arabam benzinli olduğundan, bir de üstüne yazılım güncellemesi yapıldığından, kırmızı ışık problemini zaten yaşamıyorum.
Ama ben bu arabayı alırken çok düşündüm.. Çok araştırdım. Defalarca kez farklı farklı bayilerde test sürüşü yaptım. 300 milyonluk takım elbiseyi bile alırken defalarca kez giyip çıkartıyoruz, defalarca kez prova yapıyoruz. 34.000 YTL'lik aracı alırken elbetteki inciğine cinciğine kadar tecrübe ettim. Fayda maliyet hesapları yaptım. Bayiyi zorladım, uzun test (15 -20km) sürüşlerine çıktım. CDTi motorun bana uygun olmadığını, yapacağım ekonominin amorti etme süresinin uygun olmadığına kanaat getirdim. Sanki yazınızdan biraz ezbere alım yapmışsınız gibi anlıyorum. Peki bunda suç Opel'de mi? (ki 1.3 CDTi'in iddialı bir motor olmadığını zaten çok tartıştık, bu tamamen ekonomi üzerine kurulu bir motor)
Gelelim Kalos mevzusuna.. Astra'dan önceki aracım da VW Polo idi, hayatta kullanmaktan en çok keyif aldığım otomobilse bir Hyundai Getz'di. Siz bu tüy gibi B sınıfı arabaları gidip C sınıfının baz motorlarına sahip araçlarla karşılaştırırsanız, elbette sürüş zevki fazla olacaktır. B sınıfı tüm otomobiller;
- Boyutlarından ötürü kolay hakim olunabilmeleri.
- Küçük dönüş çapları.
- Motor güçlerine göre çok hafif karoserleri.
- Düşük motor hacimlerinden gelen düşük yakıt tüketimleri.
- Trafikte her yere rahat girip çıkabilmeleri.
gibi avantajlarıyla elbette sürüş zevki açısından avantaj sağlarlar. Ha, iş sahip olma ve kullanım zevkine gelince işler değişir. Zira bu otomobillerin;
- Şehir içindeki harika performansları şehir dışı yollarda tırtlar.
- Yanından kamyon geçince savrulur.
- Güvenlik önlemleri mutlaka biraz daha azdır.
- Malzeme kaliteleri her zaman daha kötüdür/basittir.
- İç mekanları gerektiği yerde gayet rahatsızdır.
Kalos'a ben de bindim, gerçekten de kullanması keyifli bir araçtır, ancak hiç bir şekilde Astra'nın eline kullanım performansı olarak su dökemez. Uzun vadede malzeme kalitesi kendini çok olumsuz bir şekilde belli edecektir. Hızlı bir şekilde virajlara girdiğinizde Astra'nın güvenirlik hissini aratır.
Bana sorarsanız, estetik açıdan Astra hala Focus'tan, Mazda3'ten ve Citroen'den daha güzel. Mazda'nın kasası için belki göreceli diyebiliriz.. VW bile, yeni Golf'te yuvarlak hatları bırakıp, Astra'nın hatlarından feyz alarak köşeli bir tasarıma gitti.
1.3 CDTi motoru, hatta rakiplerin >120 BG benzinli motorları karşısında 115BG 1.6 motorun yetersizliğini sayfalarca tartışabiliriz.
Ancak kalkıp da çok farklı sürüş dinamiklerine sahip küçük sınıf otomobilleri, Astra ile karşılaştırmayı, Astra'ya yapılmış bir saygısızlık olarak görüyorum.