astra 1.3 cdti (kendinizi kandırmayın beyler)

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan aduken
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
bende toyata yaris,pejo 207, colt,micra, i30, clio 3 gibi ufaklıklara bakıyorum artık..

i30 değil de, i20 veya i10 demek istediniz sanırım. Zira i30, C segmentinde (Astra ile aynı yani) bir araç.

Hyundai i10 ise, A segmentinde, Renault Twingo, Peugeot 107, Citroen C1 gibi supermini diyebileceğimiz bir kategoride.

i20 ise henüz piyasaya çıkmadı ama spy fotoğrafları 1 yıldır dolaşıyor ortalıkta, 2009'da çıkması muhtemeldir.
 
Valla benim arabam 1.6..

Sürücü koltuğu rahatsız demişsiniz.. Öteki arabamız Full bir Jetta ve onu kullanan babama göre Astra'nın sürüşü oturma pozisyonu ve rahatlık açısından çok daha iyi; ki ben de öyle düşünüyorum. Üstelik düzgün bel destek ayarını da yaparsanız, hiç yorucu olmayan km'ler geçirebilirsiniz.

Arka koltuklara rahatsız denmiş, şahsen oturmadığımdan Astra için bir yorum yapamayacağım, ancak şimdiye kadar binip de bir şikayette bulunan olmadı. Ancak Bayram Tatilin'de ortak kullanımla tam 1500 km yaptığımız Toyota Auris'le karşılaştıran kız arkadaşıma (1.60 boy, 55 kg) göre Astra'nın koltukları daha rahat! Dediğim gibi ben bir yorum yapamıyorum.

Cep telefonu meselesini arabamı alırken biliyordum, bilinçli bir şekilde aldım bu aracı. Siz alırken bu açılardan analiz etmediniz mi Astra'yı, içine binmemiş miydiniz, görmemiş miydiniz içinde fazla sayıda göz olmadığını??

Direksiyonu abanarak çalmıyorum hiç çünkü gerek yok, düzgün bir şekilde tuttuğunuzda ortasına değil de kenarlarına hafifçe bastırırsanız korna gayet rahat çalıyor, haklısınız elinizin ortasıyla zaaaaaaaaaaart diye ortasına abandığınızda çalmıyor.

Arabam benzinli olduğundan, bir de üstüne yazılım güncellemesi yapıldığından, kırmızı ışık problemini zaten yaşamıyorum.

Ama ben bu arabayı alırken çok düşündüm.. Çok araştırdım. Defalarca kez farklı farklı bayilerde test sürüşü yaptım. 300 milyonluk takım elbiseyi bile alırken defalarca kez giyip çıkartıyoruz, defalarca kez prova yapıyoruz. 34.000 YTL'lik aracı alırken elbetteki inciğine cinciğine kadar tecrübe ettim. Fayda maliyet hesapları yaptım. Bayiyi zorladım, uzun test (15 -20km) sürüşlerine çıktım. CDTi motorun bana uygun olmadığını, yapacağım ekonominin amorti etme süresinin uygun olmadığına kanaat getirdim. Sanki yazınızdan biraz ezbere alım yapmışsınız gibi anlıyorum. Peki bunda suç Opel'de mi? (ki 1.3 CDTi'in iddialı bir motor olmadığını zaten çok tartıştık, bu tamamen ekonomi üzerine kurulu bir motor)

Gelelim Kalos mevzusuna.. Astra'dan önceki aracım da VW Polo idi, hayatta kullanmaktan en çok keyif aldığım otomobilse bir Hyundai Getz'di. Siz bu tüy gibi B sınıfı arabaları gidip C sınıfının baz motorlarına sahip araçlarla karşılaştırırsanız, elbette sürüş zevki fazla olacaktır. B sınıfı tüm otomobiller;
- Boyutlarından ötürü kolay hakim olunabilmeleri.
- Küçük dönüş çapları.
- Motor güçlerine göre çok hafif karoserleri.
- Düşük motor hacimlerinden gelen düşük yakıt tüketimleri.
- Trafikte her yere rahat girip çıkabilmeleri.

gibi avantajlarıyla elbette sürüş zevki açısından avantaj sağlarlar. Ha, iş sahip olma ve kullanım zevkine gelince işler değişir. Zira bu otomobillerin;
- Şehir içindeki harika performansları şehir dışı yollarda tırtlar.
- Yanından kamyon geçince savrulur.
- Güvenlik önlemleri mutlaka biraz daha azdır.
- Malzeme kaliteleri her zaman daha kötüdür/basittir.
- İç mekanları gerektiği yerde gayet rahatsızdır.

Kalos'a ben de bindim, gerçekten de kullanması keyifli bir araçtır, ancak hiç bir şekilde Astra'nın eline kullanım performansı olarak su dökemez. Uzun vadede malzeme kalitesi kendini çok olumsuz bir şekilde belli edecektir. Hızlı bir şekilde virajlara girdiğinizde Astra'nın güvenirlik hissini aratır.

Bana sorarsanız, estetik açıdan Astra hala Focus'tan, Mazda3'ten ve Citroen'den daha güzel. Mazda'nın kasası için belki göreceli diyebiliriz.. VW bile, yeni Golf'te yuvarlak hatları bırakıp, Astra'nın hatlarından feyz alarak köşeli bir tasarıma gitti.

1.3 CDTi motoru, hatta rakiplerin >120 BG benzinli motorları karşısında 115BG 1.6 motorun yetersizliğini sayfalarca tartışabiliriz.

Ancak kalkıp da çok farklı sürüş dinamiklerine sahip küçük sınıf otomobilleri, Astra ile karşılaştırmayı, Astra'ya yapılmış bir saygısızlık olarak görüyorum.

tebrik ediyorum mükemmel bir yorum,aynen katılıyorum sana...
esp gibi elektronik yardımcı sistemler olmadan bu kadar iyi yol tutabilen bir araba ne kullandım ne gördüm ne de bildim...
 
valla bu telefon fala n filan olayını ben ankara iskitlerde 20 ytl ye çözdüm taktırdım kolluğu hem daha rahat hemde içine istediğim herşeyi koyuyorum ve kola koyma yeri falanda var.
 
Arabayı Tanıyabildinizmi?

KIRILAN EGZOZ YERİNE DE TAHARET MUSLUĞU!
Karaman’da, kaskolu ve garantili otomobilinin kırılan dikiz aynasının orijinalini bulamayan kişi, üretici firmaya tepkisini göstermek için aracına lavabo aynası taktı.

Ne kadar doğrudur bilmem ama milliyette çıkmıştı bu haber :kop:
23.jpg
 

Ekli dosyalar

  • supriz.webp
    supriz.webp
    34.3 KB · Görüntüleme: 32
Son düzenleme:
Arkadaş ne istiyonuz yaw siz bu 1.3 cdti astradan,
Sorarım size neden o zaman lambalarda kapıştığımda 20-30 metre arkamda kalıyor diğer arabalar.
yeter artık bu arabadan bu kadar daha fazlasını istiyorsan gücüm falan demişsin al vectra 1.9cdti ondan sonra konuşma artık derim ben.

iyi geceler derim ben çok sinirlendim, nedir bu istediğiniz araçtan.
 
alırken ya bakılmadan alınıyor yada insanlar kendilerini kandırıp alıyor. araç belli. herkese hitap etcek diye bir kaide yok. herkesin istediği bir performans var. kimine göre yeterli kimine göre yetersiz bir motor. aracı test edip alan ve sonra çok kötüymüş diyen arkadaşların paraları çok galiba. madem para çok denildiği gibi daha yüksek hp li bir motor alsınlar.kimse 1.3 cdtı a 1.9 gibi güç veriyor demediki. kaldı ki aynı hacimli motorlar arasında bile fark oluyor. tek sonuç var; araç alırken güzel bir test şart
 
o zaman arabayı chiple de endamını görelim:Dşaka bi yana teknik veriler kimse bakmadı mı aracı alırken.1 ve 6 haricinde idare eder ekonomik bir araca göre bence.ama eşya gözleri konusunda katılıyorum kesinlikle.koltuklar konusunda rahat etmiştim ben.golfteki pozisyondan daha güzel bir sürüş pozisyonu ancaaak daha basık bi havası var...
 
iyide benim anlamadığım alırken hiçbi bakmıyorsunuz arkadaşlar test sürüşüne çıkmıyorsunuz bu kadar kötülemeye gerek yokk bu aracı
 
i30 değil de, i20 veya i10 demek istediniz sanırım. Zira i30, C segmentinde (Astra ile aynı yani) bir araç.

Hyundai i10 ise, A segmentinde, Renault Twingo, Peugeot 107, Citroen C1 gibi supermini diyebileceğimiz bir kategoride.

i20 ise henüz piyasaya çıkmadı ama spy fotoğrafları 1 yıldır dolaşıyor ortalıkta, 2009'da çıkması muhtemeldir.


bilmem bana küçük gibi geldi i30 :)

süper minilerle işim yok tabiki...
 
Geri
Üst