Astra 1.4t Turbo Sorunu

Lpgayari.com’da doğrudan sorunu tarşf eden bir haber buldum. Gaz ayarına bağlı olarak çıkan sorunu ve çözümü aynen anlatmış. Bu yolu deneyip haber cereceğim. Teşekkürler.

http://lpgayari.com/2017/09/17/opel...ari-ile-en-kisa-zamanda-servise-gidin-cozumu/
Sonuçtan bizi de haberdar edin lutfen

D5503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Merhabalar, ben heni kullanıcıyım. 2011 model astra 1.4T aldım ve ilk uzun yolda servise götürün uyarısı almaya başladım. Araç yüksek hızlara çıkmakta zorlandı. Turbonun devreye girmediğinden şüphelendim. Bir moladan sonra hoz düzeldi, çok keyifli bir performansa gelmişti araç ki yine aynı uyarı çıktı ve performans düştü.
Forumda tüp ile ilgili sorunları okudum. 1 gün benzinde bindim ve uyarı almadım.
Sanırım sorun tüpte. Lovato tüp takılı. İstanbul, Ankara ve İzmir şehirleri arasında sürekli gir gel yaptığım bir işim var. Bana burakardan iyi bir tüp ustası ve bir de bakımlar için opel ustası önerebilir misiniz? Teşekkürler.
Çözüldü mü sorununuz?
 
Çözüldü mü sorununuz?

Merhabalar, sorun hakkında yazmak için bilerek bekledim biraz. Aracı test etmek istedim. lgpgayari.com ile iletişime geçip İzmir'de ayar yaptırdım. Yolda sürüş esnasında, 1,5 saat kadar süren bir ayarlama yapıldı. Yaklaşımdan, iletişimden gayet memnun kaldım. Aracı test ettik, hata kodu ya da turbo sorunu olmadan, güvenli bir yolda, 200km hızlara kadar geldik. Turbo'nun devreye girme sorunu ve hata ekranı düzeldi. Usta tekrar etme şansının olduğunu, tüpteki nozzle uçlarının bir boy büyüğünün gerekli olabileceğini özellikle söyledi. 24 saat hiç sorun olmadı. 1 gün sonra İstanbul'a uzun yola çıktım. Yolda yeniden aynı hatayı vermeye başladı. Önceden kontak kapatıp açtığınızda sorun düzeliyor, ekranda hatayı görünce yeniden başlıyordu sorun. Aynısını yaptım, 40km sonra yine hata verdi. Yine kontak kapatıp benzine geçtim ve turbo düzeldi. Yüksek hızda aracı tekrar tüpe aldım. Ne oldu bilmiyorum sonra bir daha aynı hatayı vermedi. Üstünden 2 hafta kadar geçti, bu arada aracı çok kullanmadım. 3-4 defa kısa mesafeler yaptım ama sorun tekrarlanmadı. Şu an bir sorun görünmüyor. Yakıt tüketimim sanırım azaldı. Uzun yolsa hız sabitleyiciyi de kullanarak geldim, bazen test etmek için yüklendim de araca ama tüpte 23-24 kr. civarında yaktı. AFR ayarı araca gayet iyi geldi.
Umarım faydalı olmuştur bu bilgiler. Bu hafta sonu uzun yolda yine deneyeceğim, tekrar bilgi vermeye çalışacağım.
 
Merhaba arkadaşlar, Aracım 1.4t otomatik. Yeni lpg takıldı brc turbo kit, lpg adaptasyon sürecinde şu an, ağır yük ve sürüş şartlarında kalibrasyon yapılmadı, memleketten dönüşte detaylı şekilde yapılacak.

Sorun şu araç dolu, klima açıkken yokuşta gaza yüklenince "aracı en kısa zamanda servise götürün" uyarısı veriyor. Cihaza bağlayınca P0299-yükleme basıncı çok düşük hatası alıyorum. Dün Bosch car Serviste genel bakımı yaptırdım, yağı castrol'e geçirdim bujileri de iridyum bosch yaptırdım. Sonra aynı yokuşu dönüşte yine klima açık daha sakin kullanımda tırmandım, agresif dipgaz vs yapmayınca bir uyarı vermedi. Turbo'yla alakalı bir sorun sanırım. Acaba sorun lpg ayarlarından mı, turboya giden havalandırma borularında ve yağ bağlantılarında mı bi kaçak var, yoksa turboda bir arıza mı var sizce. Sakin sürüşte, klima kapalıyken rampa da olsa vermiyor. Ama arabaya yüklenince yapıyor bunu. Servis detaylı bakmadan hemen turbo değişimi isteyebilir, pahalı bir parça hemen atlamak istemiyorum, bakmam gereken başka bir yer var mı sizce?
Merhaba arkadaşlar, Aracım 1.4t otomatik. Yeni lpg takıldı brc turbo kit, lpg adaptasyon sürecinde şu an, ağır yük ve sürüş şartlarında kalibrasyon yapılmadı, memleketten dönüşte detaylı şekilde yapılacak.

UĞUR BEY BENDE DE 2011 ASTRA 14 TURBO ARAÇ VAR. AYNI HATAYI BENDE ALIYORUM. P0299 MOTOR EKSİK TAKVİYE DİYOR. 3 OPEL SERVİSİ GEZDİM. TURBO DEĞİŞECEK 3 600 TL MASRAF ÇIKARDILAR. SAĞLAM BİR USTAYA GÖTÜRDÜM İNTERKOL BORULARINDA KAÇAK OLABİLİR. KAÇAK OLUNCA ORANTILI BASINÇ OLMAYINCA TURBO YETERLİ GÜCÜNÜ VERMİYOR ÇEKİŞİ DÜŞÜRÜR, YATIK ARTAR DİYOR.ÇÖZÜM OLARAK ÖN TAMPON SÖKÜLECEK.BORULAR TEST EDİLECEK.KAÇAK VARSA SORUNLU BORU DEĞİŞECEK. İŞCİLİK 200 TL PARA İSTEDİLER. BU YÖNTEMİ UYGULAYCAĞIM ANCAK SORUNUNUZU GÖRÜNCE MERAK ETTİM.SORUNUNUZU ÇÖZDÜNÜZMÜ. ÇÖZÜLDÜ İSE NASIL BİR YOL İZLEDİNİZ. BANADA YARDIMCI OLABİLİRMİSİNİZ. TÜM OPEL HAYRANLARINA SAYGILAR.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
UĞUR BEY BENDE DE 2011 ASTRA 14 TURBO ARAÇ VAR. AYNI HATAYI BENDE ALIYORUM. P0299 MOTOR EKSİK TAKVİYE DİYOR. 3 OPEL SERVİSİ GEZDİM. TURBO DEĞİŞECEK 3 600 TL MASRAF ÇIKARDILAR. SAĞLAM BİR USTAYA GÖTÜRDÜM İNTERKOL BORULARINDA KAÇAK OLABİLİR. KAÇAK OLUNCA ORANTILI BASINÇ OLMAYINCA TURBO YETERLİ GÜCÜNÜ VERMİYOR ÇEKİŞİ DÜŞÜRÜR, YATIK ARTAR DİYOR.ÇÖZÜM OLARAK ÖN TAMPON SÖKÜLECEK.BORULAR TEST EDİLECEK.KAÇAK VARSA SORUNLU BORU DEĞİŞECEK. İŞCİLİK 200 TL PARA İSTEDİLER. BU YÖNTEMİ UYGULAYCAĞIM ANCAK SORUNUNUZU GÖRÜNCE MERAK ETTİM.SORUNUNUZU ÇÖZDÜNÜZMÜ. ÇÖZÜLDÜ İSE NASIL BİR YOL İZLEDİNİZ. BANADA YARDIMCI OLABİLİRMİSİNİZ. TÜM OPEL HAYRANLARINA SAYGILAR.

Merhabalar üstad, bu konu artık çok sıradan ve kolay çözümlü bir konu lpg kaynaklı ise eğer, olay tamamen ayar kaynaklı, egzos gazı kıvamının tuboyu tahrik edemeyecek karışımda olmasından kaynaklanıyor, zengin yada fakir karışım, çözümü afr ayarı denen wideband sensör ile yapılan lpg ayarı, benzinle birebir aynı ayara getirilip düzeltiliyor, ben bu şekilde çözdüm, afr ayarını her yer yapamıyor ama, google lpgayari.com diye aratın oradan iletişime geçin, ankara izmir ve bursada var benim bildiğim
 
Sırf bu sebeplerden dolayı Prins Vsi2 taktırmayı düşünüyorum, sizce daha mantıklı değil mi?
 
Hocam bugün lpg konusunda uzman kullanıcıların olduğu birkaç forumda yazdım, benzine alın ve bozuk lpg ayarları ile aracı zorlamayın dediler , benzin haritası a14net motorlarda 10-20 km arasında hızlı bir şekilde kendini düzeltiyormuş zaten, samsuna dönüşe kadar benzinle kullancam. İlk montaj sonrası sadece otomatik kalibrasyon ile gönderilmem hataydı zaten, yol sürüş kalibrasyonu istemeliydim.
Hangi lpg sistemleri bu sekilde duzelme yapiyor?
 
Hangi marka kullandığınız önemli değil. Önemli olan onun montajı, ayarı, işçiliğidir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hasip
Varsa taktirdiginiz yerde birde afr ayari isteyin yapsinlar benim aracimdada lpg var yaklasik 30 bin oldu allaha sukur benzinle nasil gidiyorsa lpgdede ayni gidiyor arkadaslarin dedigi gibi ustanin cok onemi var burda imkaniniz varsa istanbuldaki candan muhendisligi bir ugrayin derdinizi anlatin hemen cozerler ama sole bir bilgim var 1.4 t olan araclara en uyumlu kit lavoto obd2 diye biliyorum ben suan etrafimda 1.4 t de kullanan cok bu markayi ve kimsenin sikayeti yok bende dahil buna ama kesinlikle afr ayari isteyin farkini goreceksiniz
 
Varsa taktirdiginiz yerde birde afr ayari isteyin yapsinlar benim aracimdada lpg var yaklasik 30 bin oldu allaha sukur benzinle nasil gidiyorsa lpgdede ayni gidiyor arkadaslarin dedigi gibi ustanin cok onemi var burda imkaniniz varsa istanbuldaki candan muhendisligi bir ugrayin derdinizi anlatin hemen cozerler ama sole bir bilgim var 1.4 t olan araclara en uyumlu kit lavoto obd2 diye biliyorum ben suan etrafimda 1.4 t de kullanan cok bu markayi ve kimsenin sikayeti yok bende dahil buna ama kesinlikle afr ayari isteyin farkini goreceksiniz
Peki regülatörü takılırken büyük olan HP regulatoru mu takıldı yoksa normal kutunun içinden çıkan regülatör mu takıldı? 1.4T icin
 
Geri
Üst