sonucu ben bılıyourm yaww
Sitemizi ana ekranınıza bir web uygulaması olarak nasıl yükleyeceğinizi görmek için aşağıdaki videoyu izleyin.
Not: Bu özellik bazı tarayıcılarda kullanılamayabilir.
K16 değil K16 nın LET motora fabrikasyon olarak uygulanmış barı düşük bu yüzden hap kadar dedim ve evet gerçekten de bir LET motorun verebileceği güce göre fabrika standart barı çok düşüktür bunun aksini iddia edip basit konuyu umarım başka tarafa kaydırmazsın
emisyon standartı demişsin olabilir emisyonu yenilerle bir olamaz ama tasaruf demişsin eğer bu tasaruf yakıt ise ilgisi yok çünkü SFI ın yakıt tüketimi ortada bugün en modern motorlar kadar az tüketiyor arada yarım litre fark varsa ki bence o bile yok ama hadi yirmi yıla say o kadarını da ve buna da itirazın yoktur umarım. Yeni motorları kurcalamak yabancılar için bile maliyetli diyorsun o iş öyle değil çünkü onarda sadece para değil neredeyse fabrika kadar teknoloji üreten firmalar bile var ama ben sadece honda örneğini vereyim madem kurcalamak zor onlar nasıl yeni motorları kurcalıyorlar ? Turbo yok ondan turboluyorlar dersen sorarım nasıl bir turbo uyguluyorlar kısaca DIGT diyeceğim Direct injection gasoline turbo motoru mu kurcalıyorlar zaten onu kurcalayamazsın çünkü fabrika ne yapmış ise üç aşağı beş yukarı odur çünkü motora basılan yakıt basıncı bellidir neyi neresinden arttırarak gücü arttıracaksın merak konusu, ayrıca o basınca ulaştırılmış basıncı nasıl kontrol altında tutacaksın zaten fabrika bile bununla uğraşıyor sadece chip ile oynadığını farz edelim ne kadar arttırıma gidbileceksin tabiiki doğrudürüst bir modifiyeye ve klasik turbolu motorların güç arttırımı kadar oransal bir artışa gidemeyeceksin buda ortada.
Kıssadan hisse
teknoloji gelişiyor ve emisyon standartları dahilinde eskiler aslında iyi değildi şimdikiler emisyona takılı kalıyor o yüzden güç üretemiyor prensibine en azından opel markası adına katılmıyorum çünkü dikkat edilirse GSI dan sonra çıkan ecotecler bir üst emisyonu karşılıyordu ve tamam kabul bu yüzden gücü 136 ya düşmüştü peki madem emisyonu karşılamak için mecburen güç indirimine gidilmişti ama kalite düşmemişti hatta daha eskisinden bile yüksekti o zaman neden XE den sonra sonra çıkan ve 7 yıl opel bayrağını dalgalandıran 1990 lardan 2000 lere taşıyan XEV motorları , XE ler karşısında süpaptan kranka kadar ikinci sınıf malzeme ile üretilmişti.
Eğer buna cevabın güç düştü gerek kalmadı olursa, o zaman şu soruya cevap vermen gerekir
zaten ben ne diyorum ?
K16 değil K16 nın LET motora fabrikasyon olarak uygulanmış barı düşük bu yüzden hap kadar dedim ve evet gerçekten de bir LET motorun verebileceği güce göre fabrika standart barı çok düşüktür bunun aksini iddia edip basit konuyu umarım başka tarafa kaydırmazsın
emisyon standartı demişsin olabilir emisyonu yenilerle bir olamaz ama tasaruf demişsin eğer bu tasaruf yakıt ise ilgisi yok çünkü SFI ın yakıt tüketimi ortada bugün en modern motorlar kadar az tüketiyor arada yarım litre fark varsa ki bence o bile yok ama hadi yirmi yıla say o kadarını da ve buna da itirazın yoktur umarım. Yeni motorları kurcalamak yabancılar için bile maliyetli diyorsun o iş öyle değil çünkü onarda sadece para değil neredeyse fabrika kadar teknoloji üreten firmalar bile var ama ben sadece honda örneğini vereyim madem kurcalamak zor onlar nasıl yeni motorları kurcalıyorlar ? Turbo yok ondan turboluyorlar dersen sorarım nasıl bir turbo uyguluyorlar kısaca DIGT diyeceğim Direct injection gasoline turbo motoru mu kurcalıyorlar zaten onu kurcalayamazsın çünkü fabrika ne yapmış ise üç aşağı beş yukarı odur çünkü motora basılan yakıt basıncı bellidir neyi neresinden arttırarak gücü arttıracaksın merak konusu, ayrıca o basınca ulaştırılmış basıncı nasıl kontrol altında tutacaksın zaten fabrika bile bununla uğraşıyor sadece chip ile oynadığını farz edelim ne kadar arttırıma gidbileceksin tabiiki doğrudürüst bir modifiyeye ve klasik turbolu motorların güç arttırımı kadar oransal bir artışa gidemeyeceksin buda ortada.
Kıssadan hisse
teknoloji gelişiyor ve emisyon standartları dahilinde eskiler aslında iyi değildi şimdikiler emisyona takılı kalıyor o yüzden güç üretemiyor prensibine en azından opel markası adına katılmıyorum çünkü dikkat edilirse GSI dan sonra çıkan ecotecler bir üst emisyonu karşılıyordu ve tamam kabul bu yüzden gücü 136 ya düşmüştü peki madem emisyonu karşılamak için mecburen güç indirimine gidilmişti ama kalite düşmemişti hatta daha eskisinden bile yüksekti o zaman neden XE den sonra sonra çıkan ve 7 yıl opel bayrağını dalgalandıran 1990 lardan 2000 lere taşıyan XEV motorları , XE ler karşısında süpaptan kranka kadar ikinci sınıf malzeme ile üretilmişti.
Eğer buna cevabın güç düştü gerek kalmadı olursa, o zaman şu soruya cevap vermen gerekir
zaten ben ne diyorum ?
Erdinç kardeşim ben sana yumuşak demiyorum yeni nesil hesapta güçlü opel motorları için söylüyorum bu yüzden üzerine alınmana bir anlam veremedim
299 bg lik sbd kitli c20xe niz ve 800 kilo kuru ağırlığınız olmadığı sürece bulaşmayın.
Bana zaten öyle bir kelime diyemezsin, ayrıca sadece chiple 240-245 bg olan bir motorda nasıl hesapta güclü oluyor anlamadım..
Neyse arkadaslar konu tatsız yerlere gitmesin,3-4 gün içinde bir aksilik cıkmazsa istanbulda olacağım deneriz görürüz hepimizin merakları gider...
let motorun standart basıncı ile z20ler motorun standart basıncına bakıcak olursan z20ler de cont. basınç biraz daha düşük peak ise biraz daha yüksektir.
tasarruf konusunda c20xe ve c20let in ekonomik olmasının temel sebebi hafif kasalardır ve gazladığınız zaman su gibi içer sağlıklı ve yürüyen motorlar.. honda son 10 senede köklü bi değişiklik yapmadı opel de yapmadı. bu iş biyerde ayrı bir sektör ve bu sektörün kralı japonlar. onlar zaten basit motor yapısı ve kara düzen teknik altyapısıyla mühendislerin hesaplarını kabataslak bozarak bile sorun yaşamayacağın araçlar. kaç tane honda nissan toyota modifiye eden var ve kaç opel vw kurcalayan sen hesap et. piyasada tüm parçalar olsada burda yapan kaç kişi var bide onu düşün. sbd den kaçınız egzantrik aldınız wöessnerden kim piston aldı vs vs diye devam eder. daha c20let i yapan 20 kişi zor bulunur. direkt enjeksiyonun bizim konumuzla ilgisi yok. ama değişken subap zamanlaması ve kalem bobinli elektronik ateşleme ve yeni nesil maf ve map sensorleri hesaba katarsan bazı önemli değişiklikler var. bunun dışındada çok şey sayılabilir ama yeni motorların her yanını tanımıyorum. direkt enjeksiyon kurcalanamaz diyorsanız vw tfsi seat leon cupra audi s3 gibi bikaç aracı gözönünde bulundurmanı ve ne kadar rakamsal farklar alınabildiğini göz önünde bulundurmanızı tavsiye ederim.
sadece chiple rakamsal olarak sana neler değiştiğini söyleyim 204 hplik c20let motorda 274 bg sadece yazılımla alabilirsin 240 hplik opc de ise 314 hp eds nin verdiği rakamlar. tabi egr gibi katalizör gibi geriye götüren bikaç donanımı da çıkartarak çok daha iyi yerlere gelebileceğini düşünebiliriz.
x motor serisi 2nci kalitede üretildi evet opelin ceosu brezilyalı ve ekonomik düşünen ama bir alman otomobili ürettiğini unutan biriydi ve sonrasında işler bence bayaa değişti.sizin dediğiniz x motor ailesinde gerçekten kalite düşük bu konuda tamamen haklısınız ama z motorlar bir önceki nesile göre çok daha sağlam ve tekrar kaliteli iş ortaklarıyla yapılmış ürünler.
dediklerimi yanlış anlamayın bende %100 doğrusu budur diye demiyorum sadece hoş bi konuşma oldu düşünmek de hoşuma gitti. yeni nesil motorları çok tanımasamda yazılım üzerine bir dönem çalıştığımızdan büyük farkları gördüğüm için aradaki kalite uçurum değil demek istiyorum zaten kendi aracım da gt30 lu c20let motora sahip bende sonuna kadar c20let c20xe diyorum ama yenileri de bu kadar küçük görmemek gerektiğine inanıyorum yüksek potansiyele sahipler.