Astra G Tekirdağ

Arka manuel camları otomatiğe çevirme

Aracımın arka camları elle çevirmeli manuel. Bunları otomatiğe çevirmek istedim. Orijinal kriko ve motorlarını alayım dedim, çok pahalı geldi. Buralarda çıkmacı da yok. Ben de hepsiburada üzerinden cam kaldırma kiti aldım.

http://www.hepsiburada.com/liste/carspeed-cam-indirme-kaldirma-motoru-341117-/productDetails.aspx?productId=otm341117&categoryId=20024924


Ürün universal. Her markaya göre aparatı var. Opel için olanlar araca uymadı, Chevrolet için olanlar uydu.

attachment.php


attachment.php


Butonları orijinal Astra G çıkması kullandım. Bunu da Ebay UK üzerinden aldım. Ürün İngiltere'den geldiği için sağdan direksiyonlu Vauxhall Astra G için. Şoför tarafındakinin soketi yanında geldi. Ancak devre şemasında sağdan direksiyon bağlantı şeklini uygulamam gerekti. Diğer butonlara parçaladığım eski bir müzik setinden çıkan soketlerden uydurma yaptım.

http://www.ebay.co.uk/itm/251415797642

attachment.php


Kapı pandizotunu sökerek işe başladım. Ardından naylonu da söktüm. Motoru koyabileceğim en güzel yer alttaki boşluk. Motoru buraya yerleştirip hoparlörün yanından halatlarını geçirip çevirme aparatına bağladım. Tıkırtı yapmasın diye metal ayaklarının altına süngerli çift taraflı bant yapıştırdım.

attachment.php


Kuvvetli Tesa bantlarla da hiçbir açılmaya izin vermeyecek şekilde kaportaya bantladım. Bu bantlarla yük bile kaldırılabiliyor, yani kolay kolay sökülmezler.

Motor kapı içinde kaldığı için pandizotun takılmasın engel olabilecek bir durum olmuyor.

attachment.php


İşin en zor tarafı elektrik bağlantısı. Çünkü aracımda arka camlarla ilgili hiçbir tesisat yok. Hepsini tek tek çektim.

Sistemin asıl devre şeması şu şekilde:

Camkald1310rma_zpsdc096f6a.png


Ancak universal cam motorunun çalışma prensibi orjinaldeki gibi değil. Motorun iki ucu var. Birine (+) diğerine (-) verince bir yönde çalışıyor. Uçları yer değiştirince de tersine çalışıyor. Yani aç kapa işlemini uçları yer değiştirerek yapıyor. Kutusundan çıkan butonlar buna göre yapılmış. Ama Astra'nın orijinal sisteminde Enerji girişi ve yön girişleri ayrı ayrı kablolarla sağlanmış.
Orijinal butonları kullanabilmek için kapı başına 2 röleden oluşan bir sistem kurdum. Şeması şu şekilde oldu:

Roumlle_zps133586da.jpg


Burada röle bobinlerinin enerjisi butonlardaki yön çıkışlarından sağlanıyor. Yukarı hareket için bir röle, aşağı hareket için diğer röle çalışıyor.
Röleler 5 ayaklı. Yani normalde kapalı kontakları var. Bu kontak röle çalışmazken giriş-çıkış arasına enerji veriyor. Bu normalde kapalı uçları şaseye bağladım. Açık kontaklara da 17 nolu sigortadan (orijinal devrede enerji ordan veriliyor) kablo çekip +12V verdim. Normalde rölenin kontak girişi olan ucunu da motora bağlayıp çıkış haline getirdim.

Çalışma şekli şöyle:
Örneğin sol arkadaki yolcu camı indirme butonuna basınca aşağı rölesinin bobinine enerji vermiş oluyor. Röle çekince de 17 nolu sigortadan gelen +12V röle kontağından geçip motora gidiyor. Motorun diğer ucu da diğer rölede şaseye bağlanmış olduğu için motor çalışıyor.
Camı kaldırmak isteyince de tam tersi oluyor.
Yani kapalı kontaklar her zaman şaseye bağlı duruyor. Bir röle enerjilenince onun şaseyle bağlantısı kesiliyor ve + voltaj geliyor, diğeri zaten şasede olduğu için devre tamamlanmış oluyor.

Ancak aynı anda şoför cam açmaya, yolcu da kapamaya basarsa iki röle de enerjileneceği için şase bağlantısı kalmıyor ve devre çalışmıyor. Yani çakışma olmayacağı için arıza çıkarma söz konusu değil.

Normalde motorları 0,75'lik kablolarla göndermişler. Ancak sistemin orjinali 2,5mm.lik kablolarla yapılıyor. Ben de yüksek akım çekebilir diye garanti olması için motor hattında şemada da görülebileceği gibi 1,5mm.lik çok telli kablo kullandım. Sadece buton tesisatlarında 0,5lik kablo kullandım. Çünkü tüm kabloları kapı soketinden geçirmek gerekiyor. Matkapla delikler açıp soketten geçirdim. Röleleri de yalıtımını yapıp debriyaj pedalı yanındaki kapağın arkasına koydum.

Tüm tesisat işleri bittikten sonra kapı naylonunu çift taraflı bantlarla yerine tekrar yapıştırdım. Ardından Tekzen'den aldığım ses izolasyon süngerini kapı içine komple kapladım. Tesa bant ile de yapıştırdım.

DSC_0004_zps04bb4f4a.jpg


Üstteki fotoğraftaki siyah kablo, tweeter kablosu, kırmızı olan da cam butonu kablosu.

Toplanmış hali:

DSC_0005_zps0145c86e.jpg


Şimdilik kutusundan çıkan kapağı çevirme aparatının üstüne taktım. Döşemeciye gittiğim zaman kendi kumaşıyla tekrar kaplayıp deliği kapatıcam.

Şoför kapısı:

DSC_0006_zps58f27b69.jpg


Aracımdaki en zor tesisatlardan birini daha çekmiş oldum. Bunun kadar zor olanı elektrikli ayna tesisatyıdı. Çünkü herşey sıfırdan orjinaline uygun olarak yapıldı.

http://www.opelim.net/forums/tamamlanan-projeler/94121-astra-g-elektrikli-ayna.html

Bu iş için birkaç gün uğraştım. Çünkü orijinal butonları motorlara nasıl uyduracağımı bulmam uzun sürdü. Ama Türk aklını kullanıp işin tersini düşününce çözüm çıktı. Röleyi ters bağlamak. :)
 
ince isler bunlar, guzel yapmissin, kazasiz belasiz kullan..
 
Ön Konsol Boyama

Ön konsolu boyamak bayadır aklımdaydı. Zor geldiği için alüminyum renk kaplama yapmıştım. Uzun süre öyle gitti. Ama yapıştırma şeyler pek hoşuma gitmiyor. Orijinal durmadığı için şahinci gibi olunuyor. :)

Bir türlü renge karar verememiştim. Forumda piano black boyamalar var. Araç içi zaten siyah. Heryer simsiyah içimi karartıyordu. Çift renk herzaman daha hoş bence. Araç dışı da siyah + beyaz karışık zaten. İçi de Siyah + gri olması kafama daha çok yattı. Aldığım ve yaptığım her donanım siyah ve gri renklerde. Konsol olarak düz gri hoşuma gitmedi. Metalik alüminyum renk sprey boya buldum. Baya hoş gözüktü. Zaten kaplama da aynı alüminyum renkti. Ürün şu:

http://www.spreyboya.com/33_u-sprey-metalik.aspx

sprey-metalik4.jpg


Metalik renk olduğu için verniğe gereksinim duymayan sağlam bir boya. Ayrıca ışık vurunca metalik parlamalar çok hoş duruyor. Gündüz normal gri görünüyor. Orta koyulukta gümüş renkte.

Herzamanki gibi önce plastikleri saf alkolle silip yağ ve kirden arındırdım. Üzerinde çizikler olanlara da aynı siteden aldığım sprey dolgu macunu sıktım. Çizikler kapandı.

Ardından 1-2 kat plastik astarı attım ve boyamaya başladım. Boya da 1-2 kat oldu. Genelde en son vernik atarım ama buna vernik gerekmedi.

Ayrıca boya işinden sonra krom havalandırma nozullarını ve krom klima çerçevelerini taktım. Ürünler eBay İngiltere üzerinden. (Araç baya kirli, kusura bakmayın :D )

16321d1390308993-astra-g-tekirdag-dsc_0005.jpg


astra-g-niken.jpg


attachment.php


Boyanan yerler ön konsol, küllük, vites çerçevesi, el freni altı, sağ ve sol ön havalandırma ızgaraları, sağ havalandırma nozulu etrafı ve far anahtarı etrafı.

attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


DSC_0010_zps1846c099.jpg


Ayrıca iç kapı açma kolları aynı metalik alüminyuma boyandı. Dış kapı kolları, yan kapı çıtaları, iç kapı plastikleri, kapı cam fitili plastikleri ve ön koltuklar arasındaki komple konsol mat siyah renge boyanıp verniklendi. Herşey sıfır gibi oldu.

DSC_0008_zps5e36bbf8.jpg


Döşemecide arka kapı motor dişlisini kapatan kapağın deliğini kapatıcaz daha.

DSC_0012_zpsc441728a.jpg


Direksiyon için de sprey suni deri aldım. Bu sprey vinil ile direksiyonu kaplıcam. Güneşten çok kötü oldu. Pul pul dökülüyor. Şimdilik dikişli kılıf taktım. Ama airbag kollarına denk gelen yerler kötü duruyor. Onu da yapıcaz yakında.

DSC_0011_zpsa67246f4.jpg


DSC_0015_zpsefdc458a.jpg


DSC_0014_zps2e27fb08.jpg




------------------------------------------------------------------

Arka Kapı Hoparlör Değişimi

Arka kapılardaki hoparlörleri de değiştirdim. Orjinaller yüksek seste zangırtı yapmaya başlıyor ve sesi boğuyordu. Hepsiburada'dan Pioneer Ts-G1322i 13cm Coaxiel Hoparlör aldım.

http://www.hepsiburada.com/liste/pioneer-ts-g1322i-13cm-coaxiel-hoparlor/productDetails.aspx?productId=otpiotsg1322i&categoryId=26090

attachment.php


Soket işini ve kapıya uydurma işini önlerdeki gibi yaptım. 13cm ölçüsü kapıya tam uydu.

Arka camların motorlarını taktıktan sonra kapı içini yalıtım süngeriyle kaplamıştım. Resimdeki bantlar da süngeri tutturmak için.
attachment.php


attachment.php


Böylece ses sisteminde eksik kalmadı. Ampfi ve subwoofer'a ihtiyacım şu anlık yok. O kadar gümbür gümbür gezecek yaşı geçtik. :)
 
güzel calışmalar.. yalnız dikişli kılıftan bende kullanıyorum sizinki gibi durmadı..
kb61hi.jpg
 
güzel calışmalar.. yalnız dikişli kılıftan bende kullanıyorum sizinki gibi durmadı..

Üstünkörü yaptığım için bağlantı yerlerinde kıvrılmalar oldu. Direksiyon güneşten kabuk kabuk soyulmuştu. Şimdilik böyle. Ama sprey vinil aldım. Onunla kaplıcam. Eğer dökülme olursa tekrar dikişliye dönücez.
 
güzel calışmalar.. yalnız dikişli kılıftan bende kullanıyorum sizinki gibi durmadı..
kb61hi.jpg

dikişleri resimdeki gibi yaparsanız o boğum boğum duran yerler olmaz. daha güzel ve düzgün duruyor. resimler kendi aracımın direksiyonundan
 

Ekli dosyalar

  • IMG_20140507_223632.webp
    IMG_20140507_223632.webp
    39.6 KB · Görüntüleme: 39
  • IMG_20140507_223651.webp
    IMG_20140507_223651.webp
    39.2 KB · Görüntüleme: 35
Koltuk Isıtma Montajı (Ped + Buton + Sıfırdan Tesisat)

Aracıma eBay İngiltere üzerinden üniversal koltuk ısıtma seti aldım. Şoför ve ön yolcu olarak 2 set. İlanında Astra G uyumlu diyor. Ürün Alman malı ve kullanma kılavuzu da sadece Almanca :D

http://www.ebay.co.uk/itm/Nachrustsatz-CABON-SITZHEIZUNG-5Stufen-fur-OPEL-ASTRA-G-/270676554568?pt=DE_Autoteile&hash=item3f05947348


16319d1390308993-astra-g-tekirdag-dsc_0003.jpg


Üründe dandik çin malı havası asla yok. Herbir yerinde CE logoları falan var.

Pedlerin içinde sıcaklık sensörleri var. Bu sayede aşırı ısınma durumu olmuyor, röleyi açtırıyor.

Tüm elektronik devre butonların altında.
5 kademeli butonu var. Her kademe arasında da buçuklar var. Yani 10 kademe desek yeridir.

DSC_00044_zps9f619e13.jpg


Tüm tesisatını soketli yapmışlar. Ama ben kapı kenarlarından dolaştırdığım için soketin önünden kesip kabloları uzattım. 0,75mm. kalınlıkta kablo kullanmışlar.

Butonlarını vitesin önündeki plastiğe taktım. Düz sığmadıkları için yanlamasına koydum.

16431d1392278802-astra-g-far-sensoru-alarm-ledli-4lu-flasor-montaji-dsc_0004.jpg


Pedler alt ve sırt olarak ikişer tane. İlk önce koltuk kılıflarını belli bir miktar açmak gerekti.

Sırt için önce arka koltuğa geçip koltuğun altındaki plastik parça aşağıya çektirilip alt kısım çıkıyor. Yanlar da çekiştirince yana doğru çıkıyor.

attachment.php


Üstte sağlı sollu iki adet plastik kanca var. Onlar çıkartılıyor. Ardından koltuğun alt kısmındaki plastik parça aralıktan öne doğru itiliyor. Böylece kılıf boşa çıkıyor ve omuz hizasındaki kelepçeli kısıma kadar yukarı çıkartılabiliyor.

attachment.php


Pedi yerleştirdikten sonra yandaki koltuk yatırma çarkının yanındaki delikten kabloyu aşağıya sarkıttım.

Koltuğun oturma yerindeki kılıf ise arkada altta plastik bir parça ile koltuğun iç demirine bağlı. Plastiği yuvasından kurtarınca kılıf öne gelebiliyor.

Oturma yerinin ortasında kılıfı aşağıya asılan dikişli bir kısım var. O koltuk içindeki bir demire 5 yerden bağlanmış. Kancalarından kurtarınca pedin gireceği boşluk oluşuyor.

Pedlerin arkasında yapışkan bantlar var. Bu sayede ped yerleştirildikten sonra kayması engelleniyor. Ayrıca yanında ısı dağıtıcı alüminyum gibi bir malzeme vermişler. Bir set içinde 4 tane var. Bir tarafları yapışkanlı. Ben dördünü de alt pede yapıştırdım. Böylece ısı emilimi daha iyi oluyor.
Pedi kılıf altına soktuktan sonra itebildiğim kadar öne ittim.

attachment.php


Kılıfın söktüğüm kancalarının yerine plastik kelepçe kullandım. Böylece demire bağlanan kılıf gerginleşti. Kablosunu da yaslanmadaki gibi ayar çarkının yanından aşağıya saldım.

Elektrik bağlantısı olarak orijinal şema şu şekilde:

KoltukIs1310tma-15E0ema_zps173d4f63.png


Bu şemadaki X36 ve X37 soketleri vitesin altında mevcut. Ama devre pedlerinkine uymuyor. Ayrıca koltuk altında ısıtmayla ilgili hiçbir kablo yok. Eski astralarda en azında kablolarını çekmişler. O yüzden tesisatını sıfırdan çektim.

Sigorta panelindeki 45 nolu sigortadan uç alıp butonların sarı renkli kontak açılınca enerjilenen kablolarına bağladım.

37 nolu sigortadan ek alıp butonların kırmızı renkli ve kontak açılınca enerjilenen kablolarına bağladım. Şase olarak da debriyajın yanındaki şase noktasından ek alıp butonların siyah kablolarına bağladım.

Burada 37 ve 45 nolu sigorta arasındaki fark; 37 noluda enerji kontak açılınca sürekli var, 45'de ise kontak açılınca var ama marşa basılınca kesiliyor, sonra yine enerjileniyor. Yani marşa basarken marş motoru zorlanmasın diye ısıtmaların enerjisi kesiliyor.

attachment.php


Sistem problemsiz çalıştı. Kontak açılınca ısıtma simgeleri mavi renk yanıyor. Kademe düğmesi değiştirilince düğmedeki sayılar kırmızı yanıyor.

attachment.php


Yaz geldi ama bunu yapmaya anca sıra geldi. Isıtması gayet iyi. Hele 5. kademede soba gibi oluyor :D Tabii ki koltukları yakacak bir durum söz konusu değil.
 
Pioneer AVH-X7500BT Montajı

Pioneer AVH-X7500BT üniteyi sonunda bağladım. İşlev, bağlantılar, görüntü hepsi süper.

attachment.php


Her zamanki gibi Türkiye kutusunda uzaktan kumandası yok. İlla ayrı satacaklar.
Kutusundan mikrofonu, USB uzatma kablosu ve ISO soketiyle bağlantı kabloları çıktı.

Mikrofonu tavan lambasındaki orijinal mikrofon yuvasının içine koydum. Sonunda tavan lambası tüm işlevleriyle çalışıyor. :D

attachment.php


Lambanın bir butonu tutukluk yaptığı için diğerinden ek aldım. Ona da sıra gelecek.

USB uzatma kablosunun ucunu el freni körüğü önünden çıkardım. Flashdisk veya telefon,vs. bağlayınca koymak için ayak altı olmayan en iyi yer olarak orası gözüktü.

attachment.php


ISO soketini aracınkine direkt taktım. Bu soketten iki kablo daha ayrılıyor. Biri geri vites bağlantısı. Bunu kararan ayna projemde kullandığım X1 soketinde yaptığım ek yerine ilave ederek sağladım.
İkinci kablo el freni bağlantısı. Makinanın özelliği, araç seyir halindeyken video izletmiyor. Ancak aracı park edip el frenini çekince izletiyor. Ben de bunu aşmak için bu kabloyu direkt şaseye bağladım. Sonuçta giderken ben izlemicem ama yanımdakiler izleyebilecek.


Ayrıca bir sürü jak ucu arka tarafta bulunmakta. Bunlardan biri geri görüş kamerası giriş jakı. Park sensörümün kamera çıkışını buna bağladım. Geri vitese takınca ekran otomatikman geri görüş kamerasına geçiyor. Diğer çıkışlar ise amfiye bağlanabilecek ilave ön ve arka hoparlör çıkışı, subwoofer çıkışı, ön koltuk kafalıklarına takılabilecek monitörler için çıkışlar, video girişi, ses girişi, AUX jakı.
Ayrıca navigasyon ünitesinin bağlanacağı RGB soketi var. Olur da birgün alırsam bağlarız buraya.

ISO soketinin enerji kablosuna sigorta ve elektronik devre içeren bir kutu bağlamışlar. Bir de arkada sistemi soğutan mini bir fan bile var.

attachment.php


Kontağı açınca otomatikman ekran yuvasından çıkıp açılıyor. Kontağı kapadıktan 6sn kadar sonra da yuvasına giriyor.

attachment.php


Geri görüş kamera görüntüsü:

DSC_0016_zps83eabd9b.jpg


Sistemin Türkçe olması en güzel özelliği zaten.

Renk ayarları sayfası. Burada tuşların rengi ve ekranın tema rengi, arkaplan resmi değiştirilebiliyor. Seçenekler sınırsız. Aracın iç aydınlatma rengi turuncu (amber) olduğu için onu seçtim. Fotoğrafta biraz kırmızıya yakın çıkmış.

DSC_0028_zpsb7ab0e42.jpg


Aktif olan kaynaklar. Burada mesela bir flashdisk takınca menüsü ekleniyor.

DSC_0024_zps5bd9e17d.jpg


Sistemin giriş ekranı. Burada radyo, kamera, USB, CD/DVD, programlar, bluetooth, ayarlar falan herşey mevcut. Buraya ön paneldeki Windows tuşuyla giriliyor.

DSC_0017_zps86d3567e.jpg


Eğer navigasyon modülü bağlanırsa ön paneldeki Mode tuşuyla hemen navigasyona geçiliyor.

Bluetooth menüsü. Telefonu bir kere eşleştirdikten sonra otomatik olarak bağlantı kuruyor. Bende Android'li Sony olduğu için telefondaki programları kullanamıyorum. Ama teyp üzerinden arama yapma, konuşma, rehbere gözatma, telefondaki şarkıları çalabilma falan pekçok özelliği var. Google Play üzerinde bunu daha işlevsel yapan programları da var. Telefona kurduktan sonra teyple daha kapsamlı iletişim kuruyor.

DSC_0018_zpsd39ada67.jpg



Ses ayarları sayfaları. Her özellik detaylı olarak ayarlanabiliyor. Fotoğraftaki sadece bir kısmı.

DSC_0030_zps021998bf.jpg


Grafik ekolayzırı. Eğer istenirse otomatik ekolayzır özelliği de kullanılabiliyor. Bunun amacı aracın iç akustik yapısını ölçüp en uygun ses ayarını teybin otomatik yapması. Araç stop etmiş ve tam bir sessizliğin olduğu bir yerde mikrofon yardımıyla ölçümler yapıp ayarını oluşturuyor.

DSC_0025_zps2d6de358.jpg


Cihazın en çok bayıldığım özelliği Mixtrax modu. Bununla şarkılar arasında geçiş efektleri, bas-tiz ayarı, istenildiği kadar şarkıyı çalıp diğerine geçme vs.vs. bir DJ gibi herbirşey yapılabiliyor. Çok harika bir şey.

DSC_0026_zpsacbccc91.jpg


USB şarkı çalma modu:

DSC_0015_zps73330376.jpg


Müzik CD'si modu:

DSC_0021_zps6a09832e.jpg


Radyo modu:

DSC_0029_zpseb8b56e5.jpg


Video modu. Blade VCD'si:

DSC_0019_zpsb79b23bb.jpg


Adamların düşünmediği şey kalmamış. Direksiyon kumandalarıyla bile uyumlu yapmışlar. Arkası giriş-çıkış kaynıyor. Yuvasına zor oturttum. Telefonum IPhone olsa teyp üzerinden telefonun tamamı kullanılabiliyor. Mesela telefondaki navigasyon açılıp teybin ekranından kullanılabiliyor. Sadece görüntü değil, ekran üzerinde tüm fonksiyonları kullanılabiliyor. İnternete girilebiliyor, oyun oynanabiliyor, yani telefondaki herşey.
İşte buna karar veremedim. Acaba ucuzlamış, ikinci el falan bir IPhone'mu alayım yoksa GPS modülü mü alayım kararsızım. Çünkü modül de 350-400$ civarında.
 
maşallah hocam astrayı full+full yapmışsın gerçekten. Ama benim diyeceğim beyaz araba bi başka duruyor kim ne derse desin.
 
Irmscher Logo

Bagajdaki logoyu be sefer buldurabildim. :D
Orijinal Irmscher üretimi logo. eBay Almanya üzerinden aldım. Küçük harfle yazıldığı için ve krom parladığı için ufakmış gibi duruyor. Boyut Astra yazısıyla aynı.

attachment.php


attachment.php




Roadstar RD-Navibox 8 Navigasyon

Navigasyon işini de hallettik sonunda.
İlk olarak Pioneer distribütörü olan Digicom'a mail attım. Pioneer'ın orijinal navigasyonu olan AVIC-F250 cihazını sordum. Fiyatı 900$ olduğu için Türkiye'ye ithal etmemişler. Onun yerine Roadstar RD-Navibox 8 ürününü önerdiler. Roadstar distribütörlüğünü de yapıyorlarmış. Birebir uyumlu dediler. İnternette fotoğraflarını ve ilanlarını bulamadım ama firmaya güvenip sipariş ettim. Havale ile ödeyip adresime gönderdiler. 504TL tuttu. (Pioneer ise 900$)

attachment.php


Kutusundan cihaz, anteni, bağlantı kabloları ve SD Kart çıktı. Kartta navigasyon programı yüklü. Değiştirilebiliyor. Elektrik bağlantısını yaptıktan sonra çektim, sol üstte teybe bağlanan RGB kablosu görünüyor.

attachment.php


Bağlantısı şu şekilde:
RGB kablosu ile teybe bağlanıyor. Anten kablosu için özel anten bağlantı soketi mevcut.
+12V bağlantısı için teybin ISO soketindeki aynı ucu kullandım. Aynı şekilde Kontak ve Şase uçlarını da ISO'dan kullandım.
Kontağı açınca cihaz çalışmaya başlıyor. Yani akü bitirme durumu yok.

Fotoğraf teybin arkası. Soldan sağa: ISO soketi bağlantı kablolarının soketi, AUX giriş soketi (siyah), kafalık monitörü çıkışı (gri), ilave ses çıkışlarıyla video çıkışları ve geri görüş kamerası çıkışı, RGB kablosu (Navigasyona), USB kablosu, radyo anteni ve mikrofon kablosu.

attachment.php


Navigasyon cihazını torpidoyu söküp kapı tarafındaki boşluğa çift taraflı bandıyla yapıştırdım. Burası hem orta yer değil, hem de 5 vida söküp ulaşılabilecek yerde.

attachment.php


Anteninin kablosunu da sağ ön direk plastiğinin altından tavana çektim. Tavan lambasının arkasında tavana çift taraflı bantla yapıştırdım.

attachment.php


Navigasyon moduna geçmek için teybin önündeki Mode tuşuna basmak gerekiyor. Fotoğrafları gece çektiğim için bulanık duruyor. Aslında gayet net.
İlk gelen ekran şu şekilde. Ama istenirse direkt navigasyon açılacak şekilde de ayarlanabiliyor:

DSC_0028_zps18b24c1b.jpg


Bu cihazın menüsü. Ayarlardan ekran, ses, dil vs. ayarı yapılıyor.

DSC_0029_zps3a918a63.jpg


Navi simgesine tıklayınca SD karttaki navigasyon programını çalıştırıyor. İçinde IGO Primo temelli bir navigasyon yüklemişler.

DSC_0026_zps9bb50d22.jpg


Şu anki hali bu. Ama daha yeni bir IGO yükleyeceğim.

DSC_0023_zps94162c75.jpg


DSC_0022_zpscb94f072.jpg


DSC_0020_zpsb122a4c7.jpg
 
Son düzenleme:
Geri
Üst