Aracıma Hepsiburada'dan alarm aldım. Kutu içinden Carub alarm, darbe sensörü, ikili cam kaldırma modülü ve merkezi kilit sistemi çıktı. Aracımda merkezi kilit sistemi zaten bulunduğu için onu başkasına verdim. Ayrıca Ultrasonik araç içi sensör aldım.
Bağlantıları yaparken cihazların kullanma kılavuzları ve TIS2000'den faydalandım. Ayrıca evin garajında kendi başıma yaptım
Alarmın montaj şeması şu şekilde:
İlk olarak alarmın anten bağlantısını yaptım. Vites - el freni - arka küllüğü kapsayan orta konsolu yerinden komple çıkardım. Tam vites kolunun yanında aracın anten kablosunun ek yeri var. Kalın kablo radyo anteni kablosu. Hemen yanında çekili olan ise merkezi kilidin anten bağlantısı. Bu kablodan ek alıp alarmın anten bağlantısını sağladım.
Alarmın kontak bağlantısı için aşağıdaki şemada görülebileceği üzere, kontak anahtarı bağlantılarından V ile gösterilen, kontağı açınca ve araç çalışırken çıkışın olduğu kabloya bağladım. Ek yaptığım yer sigorta panelinin arkasında 13 ve 14 nolu sigortaların enerji girişi olan kısmı, siyah renkli kablo.
Kapılar açılınca alarmın tetiklenmesini sağlayan bağlantı için sol ayak dayamanın yanındaki kapak altında bulunan yeşil renkli X1 soketinden ek aldım. Ek aldığım kablo, aşağıdaki şemada gösterilen 29 nolu pime bağlı gri kablo. Bu kablo 4 kapıya da bağlı olduğu için hangi kapı açılırsa açılsın alarm tetiklenir.
Fren müşürü bağlantısı için müşürün 3 nolu çıkışına bağlı siyah-sarı kablodan ek aldım. Alarmın bir özelliği, araç çalıştırılıp hareket ettikten sonra frene basılınca kapılar kilitleniyor. Araç durup stop edildikten sonra da otomatik olarak açılıyor. Zırt pırt kapılar kilitlenip açıldığı için bu bağlantıyı daha sonra söktüm.
Motor bloklama ucunu bağlamadım. İşin doğrusu tam olarak nereye bağlanacağını çözemedim. Amacı, araç bir şekilde çalıştırılıp alarm ötünce bir süre sonra motoru durdurmak. Ama ne olur ne olmaz deyip bağlamadım. Zaten immobilizer bulunduğu için gerekte yok bence.
Tetikleme jumper'ı (+) konumda. Araç (+) tetikleme ile çalışıyor.
Sinyal bağlantıları için şemadaki sinyal rölesi çıkışlarından ek aldım. 3 nolu çıkışa bağlı siyah-beyaz kablo sol, 8 noludaki sağ sinyallerin kablosu.
Bagaj kiliti bağlantı kablosunu bağlamadım. Daha doğrusu aracımda bagaj kilidini açan düğme falan yok.
Alarmın akü beslemesini marş bağlantısını anlattığım şemada 60A'lik ana sigortadan çıkıp F3.2 isimli sigorta panelindeki 30A'lik büyük yeşil sigortaya giren siyah kablodan ek alarak yaptım. Alarm 60A sigorta üzerinden direkt aküye bağlandı.
Alarmın şasesini yine sol ayak dayama yanında yeşil X1 soketinin yanındaki şase bağlantı noktasına bağladım.
Merkezi kilit bağlantısını aşağıdaki şemada negatif tetiklemeli araç bağlantısına göre yaptım.
Alarmın sarı ve sarı siyah kablolarını birbirine bağlayıp şaseye bağladım. Açma kapama işlemini yaptırmak için şoför kapısının bir özelliğini kullandım. Şoför kapısının kilit butonunu kapatınca tüm kapılar kilitlenir ve açınca hepsi açılır. Bu işlevin bağlantısına alarmın açma kapama kablolarını ekledim. Şemada merkezi kilit beyninin X62 soketinin 6 nolu ucundan çıkan kahverengi-beyaz kabloya alarmın açma, 2 nolu ucundan çıkan kahverengi-kırmızı kabloya da alarmın kapama kablolarını bağladım.
Darbe modülünü şoför kapı eşiğindeki plastiğin iç kısmına, aracın direkt gövdesine bağladım. Çünkü sigorta panelinin oralarda şase açıkta değildi, yalıtımlar var.
İptal düğmesi de sigorta panelinde uygun bir yerde.
Alarmın sireni için en uygun yer olarak sol farın arkasını buldum. Sireni ters çevrip ayak kısmını ön cam su haznesine plastik kelepçelerle sabitledim. Diğer tarafında da Xenonların balastıyla sıkıştırdım. Şasesini direkt aküye bağladım. Enerji ucunu da sis farlarının da kablosunu çektiğim hortum içinden kaputun şoför tarafındaki köşesinden içeri soktum. Açıkta kalan tüm kabloları yanmaz özel Tesa tüysüz yalıtım bantıyla izole ettim. Motor baya kirli, kusura bakmayın, ona da sıra gelecek.
Alarm ledini de şimdilik geri görüş kamerasının kablosuna tutturdum. Monitörün arkasında.
Otomatik cam kapama modülünün bağlantısını aşağıdaki şemaya göre yaptım. İşlevi, alarm kurulduktan birkaç saniye sonra sol ve sağ camları kapatıyor. İçinde röleler var. Yani cama el kol sıkışsa camı kaldırmaya devam etmiyor.
Kontak ucu, 12volt DC ucu ve şase uçları alarmdakilerle aynı yerlere bağlı. Daha önce elektrikli ayna projemde içerden kapıya içinde 0,5mm. 8 kablo olan çoklu bir kablo çekmiştim. Bunun içinde boşta olan kabloları cam modülünde kullandım. Cam motorları + olduğu için yeşil-siyah, mavi-siyah ve turuncu kabloları birbirine bağladım. Switch uçlarını bağlamadım çünkü cam motoru kablolarını kesmedim, sadece ek aldım. Üstteki şemada motor ucu yazan kabloları kapı kolundaki cam düğmesi kablolarına bağladım. Sol cam için olanı alttaki şemada cam düğmesinin 12 nolu çıkışına bağlı gri-sarı kablodan, sağ cam için 6 nolu çıkışına bağlı gri-yeşil kablodan ek aldım.
Cam modülünü kapı pandizotu içine monte ettim.
Bir de ultrasonik sensör var. Ona bir yer bulamadım doğrusu. Aracın içindeki hareketi algılayan bir sensör. Mesela camı kırıp içeri uzanma gibi. ama algılama alanı geniş, araba dışını bile görebiliyor. O yüzden sadece aracın içini görebileceği bir yer bulunca takıcam.
Alarmımız:
Müsait bir zamanda kabloları düzenlicem. Spagetti gibi oldular
.
Alarmın Özellikleri:
Çelik dış koruma çerçeveli Uzaktan Kumandalar MAGNUM modeli için özel üretilmiştir. Kenar hatlar çelik ile korunan bu kumandada 4 adet tuş bulunmakta ve imaj olarak bir otomobilin prototipidir.
Anti scan koruması
Uzaktan kumanda ile alarmı kurma ( kapıları kilitleme - açma)
Uzaktan kumanda ile alarmı sessiz kurma ( Kapıları kilitleme - açma)
Sesli - sessiz araç bulma
Uzaktan kumanda ile panik
2 kademeli darbe fonksiyonu
Merkezi kilit zaman ayarı
Sürüş emniyetli motor kilitleme
Kod öğrenme fonksiyonu(Learning kod)
Alarm hafızalı ikaz LED"i
6 Ton siren
Sürüş halinde merkezi kilit açma-kapama
Sürüş halinde açık kapı uyarısı Ekstra 12V çıkışı (DÖRTLÜ FLAŞÖR İKAZI)
İstenildiğinde sireni uzaktan kumanda ile susturma
Uzaktan kumanda ile merkezi kilit açma kapama
Devreye sokup çıkarırken ışıklı ve sesli ikaz
İstenildiğinde darbe sensörünü devre dışı bırakma (Güçlü ve hafif darbe ve ses kuvvetine göre sireni çaldırma sıklığını ve kuvvetini ayarlama)
Yanlışlıkla devreden çıkarmaya karşı otomatik alarm koruma
Tamir modu Röle hafızası
Tavan lambası gecikme süresi - Motor çalıştırınca kapıların otomatik kapanma süresini ayarlama
Her türlü merkezi kilitli araca montaj kolaylığı
Araç çalışır vaziyette iken durup kapı açılınca 4lüler yanıyor. Diğer araçlara uyarı anlamında.
Cam kaldırma modülü özellikleri:
Aracınızın otomatik cam sayısına bağlı olarak seçim yapabileceğiniz cam kaldırma modülü.
Tüm marka ve model Alarm ve araçların cam kaldırma sistemiyle uyumludur.
Alarm ile aracınızın otomatik cam mekanizmasının arasına bağlıyorsunuz.
Aracı terk ettiğinizde alarmı devreye girince açık unutulan cam otomatik olarak alarmdan sinyal alıp kapanıyor.
Camınız Üst cam fitiline geldiği zaman yada çocuk camda iken hafif bir baskıda otomatik olarak devre kesiliyor.
Ultrasonik radar özellikleri:
Mikro dalga (radar) modülü üstü açık araçlarda dahi yanlış alarma sebebiyet vermeksizin tam bir koruma sağlar. Çok yüksek frekanslı radyo dalgalarını (radar sistemi) kullanan bu sistem sayesinde koruma alanına giren herhangi bir tehlike anında ana beyne rapor edilir ve alarm vermesine sebep olur.
Araç içerisine insan kulağının duyamayacağı ultrasonik frekanslı ses dalgaları yayarak herhangi bir hareketi algılama özelliğine sahiptirler.
Tüm Alarmlara takılabilir
LED uyarısı
Hassasiyet ayarlama