Astra G Tekirdağ

Kanka farlarını beğendim fakat bebeğin üzerinde biraz daha oynamalısın. jantları 17-18 kadar büyült. Spor yay tak fazla bi para değil aracı yere bas. Kesinlikle Filmlemelisin camlar çok çıplak. Body kit bunlara pek yakışmıyor. Bu astra G ye sadece dökme tampon yakışıyor. o yüzden eklemeleri çıkar spoileri çıkar. Araç çıplak kalsn sadece jant film at ve yere bass. Başka bişie gerek yok. ;)
 
Kanka farlarını beğendim fakat bebeğin üzerinde biraz daha oynamalısın. jantları 17-18 kadar büyült. Spor yay tak fazla bi para değil aracı yere bas. Kesinlikle Filmlemelisin camlar çok çıplak. Body kit bunlara pek yakışmıyor. Bu astra G ye sadece dökme tampon yakışıyor. o yüzden eklemeleri çıkar spoileri çıkar. Araç çıplak kalsn sadece jant film at ve yere bass. Başka bişie gerek yok. ;)

Eyvallah sağolasın. Bilmem Muratlı'ya geldin mi hiç? Burada yollar o kadar berbat o kadar bozuk ki lastiklerin yanaklarını büyütüp arabayı yerden yükseltesim var. Bu haliyle bile altı sürtüyor ki alçaltırsam garanti tamponları bırakırım tümseklerde. :)

Bu yüzden alçaltma ve jant büyütme işi olmaz. Ayrıca camlarda en açık derecede film var. Güneşten korunmak için çok iyi. Aracın iç sıcaklığını düşürüyor. Koyu renk takmak isterim ama polisler sürekli film kontrolü yapıyor. Koyu renk filmlerini söktürmeyen arkadaşım kalmadı nerdeyse. Benimkiler çok açık olduğu ve içerisi gözüktüğü için hiçbir kontrolde problem çıkarmadılar. Hatta farketmiyorlar bile. Birde dümdüz araç sevmiyorum. Mutlaka görüntüsü farklı olmalı. Buyüzden body kit yaptırdım. Fiyatları uygun olsa OPC body kit yaptıracaktım ama olmadı. Bende Irmscher body kit yaptırdım. Orijinal ürünün sitesi şu:
http://www.irmscher.de/int_shop/int_shop.php?todo=car&detail=exterieur&root=1&carid=7

Jant ve body kitte değişiklikler var. Fotoları atıcam.
 
Yeni fotolar. Biraz kirli, kusura bakmayın. :ozur:

Camdaki film.
attachment.php


Yeni MAM W1 jantlar, Goodyear Ultragrip 2 kış lastikleri ve orijinal GM Club logosu. eBay UK sitesinden aldım. Bizim araçlar ruhsatta 1,4 twinport NB Club olarak geçiyor.
attachment.php


Güneş altında.
attachment.php


Gölgede. Maşbiyel irmscher olan ile değiştirildi ve body kit takım oldu. Kapıyı da açık bırakmışız :)
attachment.php


Araçta OPC olan hiçbirşey yok, hepsi Irmscher ama logosu çok hoşuma gidiyor :D
attachment.php
 

Ekli dosyalar

  • 0001.webp
    0001.webp
    46.6 KB · Görüntüleme: 159
  • 0003.webp
    0003.webp
    28.7 KB · Görüntüleme: 296
  • 0004.webp
    0004.webp
    37 KB · Görüntüleme: 153
  • 0005.webp
    0005.webp
    45.1 KB · Görüntüleme: 298
  • 0006.webp
    0006.webp
    44.4 KB · Görüntüleme: 152
Ayna kapağı altına siyah folyo

Ayna kapağının altını sonunda kapadım. En koyusundan ve en ucuzundan cam filmi aldım.
Önce camın üstünden A4 kağıdına kapağın kalıbını çizdim. Bunu falçatayla kesip şablonu çıkardım. Tek kat cam filminden yine de kapak gözüktüğü için çift kat cam filmini şablona göre kestim.
Ayna kapağının içinde far sensörünün algılayıcısı olduğu için önüne denk gelen kısma da ufak bir delik açtım. Ayna ayağının olduğu yeri de açtım.

attachment.php


Camsili sıkıp ilk kat folyoyu yerleştirdim. Folyonun kutusundan çıkan plastik aparat ile camsili ve hava boşluklarını çektirdim. Ardından aynı şekilde ikinci kat folyoyu yerleştirdim. Böylece camın kendi siyah baskılarıyla uyumlu bir görüntü oldu. Orijinal duruyor. Ufak tefek ölçü bozukları var ama dikkatli bakmayınca göze batmıyor. Nazarlık olsun.

attachment.php


Bu arada kapağın uç kısmında da HGS etiketi kaldı. Söküp iptal olmasını istemedim. Farklı bir görüntü oldu. :D

attachment.php


---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 14:48 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 14:38 ----------


Shark Anten

Aracıma eBay UK üzerinden köpekbalığı sırtı anten aldım. Anten süs değil, normal oto anteni.


16317d1390308993-astra-g-tekirdag-dsc_0001.jpg


Ark koltukların sağ ve sol üstünde köşelerdeki pandizotları ve tavandaki stop lambasını söktüm. Anteni alttan bir somun tutuyor. Sökünce anten çıktı.

attachment.php


Antenin içinden elektronik bir devre çıktı. Antenden bir kablo bu devreye giriyor. Devre de radyo sinyaliyle merkezi kilit sinyallerini ayırıp ayrı kablolarla araç içine aktarıyor.

attachment.php


Antenin içinden gelen kabloyu en dip kısmından kestim. Yeni antenin soketini de kesip kabloları çıkardım. Bu kablo radyo kablosu. Dışında örgü şeklinde sarılmış bakır teller ve içinde tek tel tek damar kablo var. Ortadaki bu kabloyu devrenin anten girişi olan kestiğim kabloya bağlayıp lehim attım. Örgülü kabloyu da bu orijinal bağlantıda elektronik devrenin metal gövdesine bağlı olan örgülü kabloya bağlayıp lehimledim. Böylece herşey orijinal sisteme göre olmuş oldu. İş bitince herşeyi izole bant ve üstüne yanmaz tesa bant ile sarıp tavan içine yerleştirdim.

attachment.php


Shark antenin altında lastik kısımlar var. Conta görevi görüyor. Ama nolur nolmaz deyip antenin geçeceği deliğin etrafına sıvı conta sürdüm. Ardından iç taraftan somununu sıkıp anteni sabitledim. Gayet şık oldu bence.

attachment.php


attachment.php


Bu arada eBay UK üzerinden aldığım bagaj altı kromunu da taktım. Irmscher marka olanın birebir aynısı. Bir tek logosu yok.

DSC_0006_zps4471c56d.jpg



DSC_0008_zps47f07e76.jpg


İnternette bu tür şeyler yapanların bazılarının araç rengine boyattığını gördüm. Ama aracın heryerinin bembeyaz olması bence hoş olmuyor. Tezat renkler daha iyi duruyor. O yüzden boyamayacağım.
 
Led ampullü stoplar

LED ampul işini biraz daha geliştirdim. Türk işi çözümden daha profesyonel bir çözüme geçtik. :D

Novelcar sitesinden led ampul hata gidericiler aldım. Dirençli bir sistem.

attachment.php


Normal ampul duyuna bunun duyu takılıyor ve modülün duyuna da ampul takılıyor. Ancak duylarını falan kullanmayıp tesisata paralel de bağlanabiliyor. Ben de paralel bağladım.
Duy kısmının kablolarını kullanmayacağım için kesip elektrik bantıyla bantladım. Diğer kısmındaki ampul dibi olan yerin de kablolarını kesip tesisata bağladım. Siyah şase, kırmızı (+) 12V. Sağ ve sol sinyal için ayrı ayrı 1er tane kullandım.
Stoplara da 3 uçlu olanı bağlamam gerekti. Çünkü bu modül olmadan parklarda led ampuller yanarken spoilerdeki ledlerden 3 tanesi de yanıyor. 3 kablolu olandan siyah yine şase, beyaz park, mavi fren. Sadece fren bağlantısını yaptım, parkı bağlamadım. Bu bağlantıyla problem kalmadı.

attachment.php


attachment.php


3 modülü de plastik kelepçeyle birbirine bağladım. Ardından sol stopun altındaki boşlukta en dibe sabitledim. Parkı bağlamamamın sebebi, normal olarak gece parklar hep yanacağı için modül ısınıyor. Sağa sola değip zarar vermesinden ve kelepçeleri koparmasından korktum. Zaten parkı bağlamama gerek te yoktu. Frenler ve sinyaller park gibi sabit ve sürekli yanan lambalar olmadığı için problem yok.

attachment.php


Bir süre takip edicem. Bir terslik sezersem tampon içine indiricem. Eğer çok ısınırsa hava akımı orada soğutur.
 
Irmscher logosu

eBay UK üzerinden orijinal Irmscher logosu aldım. Normal Astra yazanlar gibi krom olanından bulamamıştım. Gri renk siyah gölgeli logo aldım. Bir de krom yazılar bir süre sonra pas akıtabiliyor. Orjinallerde bu uzun süre oluyor ama böyle daha iyi, hem farklı.

Classic, Twinport ve OPC Line yazılarını söktüm. Takarken farketmemiştim, OPC yazısı ile Line kısmı birbirine geçmeliymiş. Ayırınca sadece OPC kalıyor. Arabanın heryeri Irmscher olduğu için Irmscher daha iyi. Ön ızgaraya da orijinal irmscher logosu aldım ama daha kargoda, gelmedi.

attachment.php


attachment.php




Alarm sensörü problemi giderildi.

Tavan lambasının alarm sensörü sorununu sonunda giderdim. Artık sensörler gayet güzel çalışıyor. Ama çözüm yine farklı bir şekilde oldu. :cool:

Hepsiburada üzerinden Inwells ultrasonik sensör aldım. Bunun sensör gözleri tavan lambasınınkiyle aynı.

OA_2905652.jpg


Ürünün arkasında hassasiyet ayarı var. Önde ortadaki led, hareket algılanınca yanan mavi ışık. Yanındakiler, sensör devredeyken kırmızı ve yeşil yanıp sönüyorlar.

attachment.php


Modülün kasasını açtım. Sensörler (+) ve (-) uca sahip. Devre üzerine lehimlenmişler. Tavan lambasındakiler de aynı bağlantı şekline sahip.

attachment.php


Havya ile lehimlerini söküp sensörleri ayırdım. Söktüğüm yerlerin (+) olanlarına ayrı ayrı kablo lehimledim. Şaseleri ortak olduğu için bir tanesinin (-) bağlantı yerine de bir kablo lehimledim.

attachment.php


Kabloları sensör yuvalarından çıkardım. Kasasını kapadım ve delikleri tesa bant ile kapattım. Sol ayak dayama yanındaki kapağın arkasına koydum. Alarm da burada. Modülün yanında gelen soketli kablosunu da alarm ve modül arasına taktım.

attachment.php


Modüle lehimlediğim kabloları ön cam yan direğinden geçirip tavan içinden tavan lambasının olduğu yere çektim. Tavan lambasının sensörlerini çıkardım. Baskı devresine bağlandıkları yerden kesip komple ayırdım.
Modülden gelen (+) kabloları sensörlerin (+) uçlarına lehimledim. Bacakları uzun olduğu için gayet kolay oldu. (-) kabloyu da bir ek yapıp sensörlerin (-) uçlarına lehimledim.
Yeni sensörlerimi taktım. Yuvaya çok az büyük geldiler. Sağlam bir yapıştırıcıyı sensör tutacaklarına sürüp yerlerine sabitledim. 2-3mm. içeride kaldılar. Ama önleri kapanmıyor ve orijinal haliyle aynı görünüyorlar.

attachment.php


Daha önce tavan lambasının montajını yaparken soketindeki 5 nolu ucu alarma bağlamıştım. Yeni yaptığım tesisat sebebiyle soketteki 5 nolu kabloyu 8 nolu şase kablosuyla birleştirdim.
Sensörler çok iyi çalışıyor. Aracın camından içeri uzanmaya kalkınca anında alarmı tetikliyor. Hassasiyeti kutusundan çıktığı gibi, hiç ellemedim. Aracın içindeki hareketi algılıyor ama dışarısından etkilenmiyor. Hassasiyet arttırılırsa aracın önünden biri geçerken de öter.

DSC_0007_zpsc1bbfe62.jpg


Normalde bunun orjinalinde, lamba düğmelerinin ikisine de bir süre basınca sensörler devre dışı kalıyor. Bu işlevi sağlamak için bir kenara minik bir buton koyabilirim.
 
Armster kolçak

Yeni kolçağın montajını yaptım. Eski kolçağın aparatları orta konsolun arka küllük yanlarına vidalanarak takılıyordu. Bu da zamanla konsolu çiziyordu ve artık torpido sütü de kapatamaz haldeydi. İşe ilk olarak onu boyayarak başladım.

İlk olarak konsolu söktükten sonra çizik yerlerin üstüne sprey dolgu macunu sıktım. Kuruduktan sonra çok ince zımparayla fazlalıkları aldım. Ardından plastik astarı attım. Üstüne mat siyah boya ve en son olarak da şeffaf akrilik vernik attım. Çiziklerden eser kalmadı.

attachment.php


Ardından daha sonra yapacak olduğum ön konsol boyama işinin bir kısmına giriştim. Öndeki küllüğü, çakmaklık etrafındaki parçayı, vites çerçevesini ve el freni altındaki büyük kapağı gümüş gri renge boyadım. Arka küllüğü ve vites önündeki butonları koyduğum parçayı da mat siyah renge boyadım. Tabii ki sıralama astar + boya + vernik şeklinde. Bir de eBay UK üzerinden gri konsola uyum sağlayacak olan vites ve el freni körüklerini çerçevelerine yapıştırdım. Siyah kısımları deri, gri kısımları kumaş. Ürünler Vauxall Astra için. O yüzden vites körüğü üstündeki Astra yazısı sağda kaldı. :D Halkaları konsolu boyadıktan sonra takıcam.

16321d1390308993-astra-g-tekirdag-dsc_0005.jpg


attachment.php


Hepsini yerine taktıktan sonra kolçağın montajını yaptım. Aparatı konsolun küllük önündeki çukurun üstüne denk geliyor. Rengi de konsolu boyadığım mat siyah ile aynı. Yani renk bütünlüğü de oldu. Ama kolçağın derisi, kasası falan çok kaliteli. 165TL verdim ama değdi.

attachment.php


attachment.php


attachment.php


a4_zps923121e5.jpg


a5_zpsd1474cfd.jpg


---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 13:46 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 13:40 ----------

Irmscher Logo

Ön panjur Irmscher logom da geldi. Orijinal Irmscher. Panjurum da Almanya'dan FK Sport'tan gelmişti. O da orijinal ürün.

attachment.php


Adamlar üşenmemiş lazım olan herşeyi pakete koymuşlar. Panjuru silmek için alkollü mendil, yapıştırmak için uhu, yapıştırma kılavuzu.

Komple Irmscher olmaya az kaldı. :cool:

attachment.php



Irmscher sitesindeki Astra G ürünleri broşürü:

http://www.irmscher.de/pdf/files/astra_g_uk.pdf
 
Son düzenleme:
(Bir önceki mesajda resimler gitmiş, tekrar gönderiyorum.)

Yeni kolçağın montajını yaptım. Eski kolçağın aparatları orta konsolun arka küllük yanlarına vidalanarak takılıyordu. Bu da zamanla konsolu çiziyordu ve artık torpido sütü de kapatamaz haldeydi. İşe ilk olarak onu boyayarak başladım.

İlk olarak konsolu söktükten sonra çizik yerlerin üstüne sprey dolgu macunu sıktım. Kuruduktan sonra çok ince zımparayla fazlalıkları aldım. Ardından plastik astarı attım. Üstüne mat siyah boya ve en son olarak da şeffaf akrilik vernik attım. Çiziklerden eser kalmadı.

DSC_0007_zpse0c218cd.jpg


Ardından daha sonra yapacak olduğum ön konsol boyama işinin bir kısmına giriştim. Öndeki küllüğü, çakmaklık etrafındaki parçayı, vites çerçevesini ve el freni altındaki büyük kapağı gümüş gri renge boyadım. Arka küllüğü ve vites önündeki butonları koyduğum parçayı da mat siyah renge boyadım. Tabii ki sıralama astar + boya + vernik şeklinde. Bir de eBay UK üzerinden gri konsola uyum sağlayacak olan vites ve el freni körüklerini çerçevelerine yapıştırdım. Siyah kısımları deri, gri kısımları kumaş. Ürünler Vauxall Astra için. O yüzden vites körüğü üstündeki Astra yazısı sağda kaldı. :D Halkaları konsolu boyadıktan sonra takıcam.

16321d1390308993-astra-g-tekirdag-dsc_0005.jpg


DSC_0008_zps173c4d51.jpg


Hepsini yerine taktıktan sonra kolçağın montajını yaptım. Aparatı konsolun küllük önündeki çukurun üstüne denk geliyor. Rengi de konsolu boyadığım mat siyah ile aynı. Yani renk bütünlüğü de oldu. Ama kolçağın derisi, kasası falan çok kaliteli. 165TL verdim ama değdi.

DSC_0010_zpsa87df422.jpg


DSC_0011_zps4c489cd8.jpg


DSC_0012_zps2f12193b.jpg


a4_zps923121e5.jpg


a5_zpsd1474cfd.jpg




Irmscher Logo

Ön panjur Irmscher logom da geldi. Orijinal Irmscher. Panjurum da Almanya'dan FK Sport'tan gelmişti. O da orijinal ürün.

attachment.php


Adamlar üşenmemiş lazım olan herşeyi pakete koymuşlar. Panjuru silmek için alkollü mendil, yapıştırmak için uhu, yapıştırma kılavuzu.

Komple Irmscher olmaya az kaldı. :cool:

attachment.php



Irmscher sitesindeki Astra G ürünleri broşürü:

http://www.irmscher.de/pdf/files/astra_g_uk.pdf
 
Son düzenleme:
Kolçak süper olmuş;)

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Geri
Üst