Far sensörü montajı
Astra G aracıma Gittigidiyor üzerinden Follow Me özellikli far sensörü aldım. Fiyatı 69TL.
Şeması şu şekilde:
İlk olarak lambalara olan bağlantılarını yaptım. Üzerlerinden yüksek akım geçeceği için 1,5mm.lik kalın bir kablo ile far anahtarının arkasındaki kırmızı 2,5mm.lik en kalın ana kablodan sensörün far, sis ve park röle girişlerine bağlantı yaptım. Far röle çıkışını yine far anahtarının arkasındaki sarı renkli kalın kısa far çıkış kablosuna bağladım. Sis röle çıkışını, sigorta kutusundaki ön sis rölesinin çıkış kontağına bağladım. Park röle çıkışını da far anahtarının arkasındaki gri-yeşil renkli kalın park lambaları çıkışına bağladım. Böylece tüm bu lambalar için far anahtarını By-Pass yapmış oldum. Paralel oldukları için ister sadece far sensörü, isterse hem sensör hem far anahtarı açık olsun problem olmuyor.
Far sensörü bu bağlantı şeklinde gösterge lambalarını yakmıyor. Bunu sağlamak için de modül üstündeki park röle çıkışından Multitimer'ın soketinin 27 nolu ucuna bağlanan gri-siyah kabloya bağlantı yaptım. Çünkü gösterge aydınlatmalarını multitimer yönetiyor. Multitimer'ın bu çıkışı da göstergelerin (+) voltajı oluyor.
Ardından diğer bağlantıları yaptım. Kontak çıkışı olarak 31 nolu sigorta çıkışını kullandım. Çünkü bu sigorta kontak açılınca enerjileniyor ve arka cam sileceklerinin sigortası. Ama aracım sedan olduğu için arka cam tesisatı yok ve boşta.
Şarj lamba ucu bağlantısı için gösterge paneline giden ve soketinin 16 nolu ucuna bağlanan mavi-beyaz kabloya bağlantı yaptım.
Sürekli +12V bağlantısı için 3 nolu büyük kırmızı arka cam rezistans sigortasını kullandım.
Şase direkt sol ayak dayama yanındaki şase noktasına bağlandı.
Beyaz renkli kapı butonu için ayak dayama yanındaki büyük yeşil soketin 20 nolu ucuna bağlanan mavi renkli kabloyu kullandım. Merkezi kilit - sinyal bağlantısı için kapı soketine giden daha önce alarmda kullandığım kahverengi-beyaz kablodan ek aldım. Ancak bu bağlantı şeklinde kapıları açınca follow me çalışıyordu. Bende kapı ve merkezi kilit bağlantılarını yer değiştirdim, düzeldi.
Far sensörünü istediğim zaman çalıştırabileyim diye kontak bağlantısına bir anahtar ekledim. Böylece anahtar kapalıyken sadece follw me çalışıyor. Bu anahtarı ve koltuk ısıtma + Amerikan park + led aydınlatmalar düğmelerinide küllüğün önüne koydum. Isıtma butonları dik sığmadığı için yan koydum.
Işık sensörünü kararan ayna kapağının içine taktım.
Sistem gün ışığında devreye girmiyor. Tünel gibi ani karanlığa girince farları yakıyor, çıkınca söndürüyor.
Gece araç kilitliyken kapıları açmak için kilitleri açınca park ve sisler ile göstergeler yanıyor. Kapıyı açıp kontağı çevirince sisleri söndürüyor. Marşa basınca farları yakıyor. Stop edince farları söndürüp sis ve göstergeleri yakıyor. Kapıları kilitledikten 25sn. sonra tüm aydınlatmaları kapatıyor. Çok pratik bir modül. Ancak bağlamak baya teferruatlı. Çünkü baya yer sökülüyor.
Üreten firma ürünü şu şekilde tanıtıyor:
- 960 W Max güç
- Bu ürün lüks otomobillerde kullanılan far otomasyonlarla aynıdır.
- Tünel girişlerinde, kapalı otopark girişlerinde farlarınızı hemen açar.
- Hava karardığı zaman farlarınızı otomatik olarak açar.
- Hava aydınlandığı zaman farlarınızı otomatik kapatır.
- İstediğiniz zaman tek bir düğmeye basarak sensörü kullanım dışı bırakabilirsiniz.
- İstediğiniz zaman farlarınızı kendiniz manuel olarak açabilirsiniz.
- Gece veya karanlık ortamda uzaktan kumanda ile kapıları açtığınızda sis farlarını, park lambaları ve tavan lambasını yakar
- Uzaktan kumanda yoksa merkezi kilit ile, o da yoksa kapınızı açmanız ile çalışmaya başlar.
- Sis farınız yoksa farlarınıza bağlantı yapılabilir.
- Gece veya karanlık ortamda anahtarı kontağa takıp çevirince otomatik olarak söndürür, sadece parklar açık şekilde marşa basmanızı bekler.
- Gece veya karanlık ortamda motor çalışıncaya kadar hiç bir şey yapmaz, çalışınca kısa farlarınızı yakar.
- Gece veya karanlık ortamda aracınızı stop ettiğinizde farlarınızı hemen söndürür, ardından tavan lambasını ve sis farlarınızı açar, en son araçtan inip kapıyı kilitledikten sonra 25 sn takip ışığı olarak açık kalır ve kendiliğinden otomatik olarak kapanır.
- Gün ışığında bunların hiç birisini yapmaz.
Aracımızın bulunduğu ortam ışığına göre otomatik olarak çalışır. Sistem aracımızın uzaktan kumandasına bastığınız anda çalışmaya başlar ve eğer ortam karanlık ise siz aracınızın nerede olduğunu ve önünüzü görerek aracınızın yanına güvenle ulaşmanız için sis farınızı, park lambanızı ve iç aydınlatma lambanızı yakarak bekler. Siz aracınızın içine binip kontak anahtarını taktığınızda sis farınızı ve iç aydınlatma lambanızı söndürerek sadece park lambanız açık bir şekilde motoru çalıştırmanızı bekler. Marşa basıp motoru çalıştırdığınızda otomatik olarak aracınızın farlarını açar. Siz yolculuğunuzu tamamlayıp, aracınızı park edip stop ettiğinizde farlarınızı söndürür, iç aydınlatma lambanızı, park lambanızı ve sis farlarınızı yakarak takip ışığı olarak siz evinize güvenle ve önünüzü görerek gidene kadar açık kalır (25 saniye) ve sonra otomatik olarak söner. Böylece farları siz açıp kapatmadığınız için farlarınızı açık bırakma gibi bir riski ortadan kaldırarak aracınızın yanına geldiğinizde aküsü bitmiş bir araç ile karşılaşmamış olursunuz. Gündüz yolculuk esnasında tünel girişlerinde, kapalı garaj girişlerinde vs. otomatik olarak farlarınızı yakar ve çıkışında yine otomatik olarak farlarınızı söndürür.
---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 11:45 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 11:43 ----------
Alarmım orjinale yakın olsun diye eBay UK sitesinden üzerinde alarm ledi olan dörtlü flaşör aldım. Bağlantı şeması şu şekilde:
Şemada da görüleceği üzere flaşörün 7 ve 8 nolu uçları alarm ledi için. Normal flaşörlerde bu ayaklar yok.
Benim normal flaşör:
Görüldüğü gibi sol altta 7 ve hemen sağındaki 8 boş.
Ancak flaşörün karşılığı olan sokette 7 ve 8 nolu uçların bağlantısı var. Aracımda orijinal alarmlı merkezi kilit olmadığı için alarm giriş ucu tesisatının nerede bittiğini bilmiyorum. O yüzden 7 ve 8 nolu uca gelen kabloları kestim. Alarmımın led çıkışının kablolarına bağladım.
Şemada flaşörün içinde direnç varmış gibi gösteriyor. Bende buna güvenip flaşörün içini açmadım ve direkt alarma bağladım. Meğer direnç yokmuş. :sorry:
Ledi bozduk sonuç olarak. Flaşörü söktüm. Altında gözüken direncin lede bağlantısı yokmuş. Ledi söktüm. Aynısından bir tane daha önce başka bir elektronik cihazdan sökülen led elimde vardı. Onu yerine lehimledim.
Ledin bağlantı şekline göre 8 (+) oluyor. Bende 8 nolu uç ile alarmın (+) kablosu arasına 1K direnç koydum.
Problemsiz çalışıyor. Böylece orjinale biraz daha yaklaştık.