Astra G Tekirdağ

Tebrik ederim, vakit ayırıp güzel emek veriyorsunuz.


Teşekkür ederim. İşin doğrusu ilk "gazı" bu sitede aldım. Ben niye yapamayayım ki diye başladım. Bir tek body kiti ve ilk iş olan sis farlarını serviste taktırdım. Onların haricinde montaj, boya, tesisat çekme gibi işlerin hepsini kendim yapıyorum. Eğlenceli bir şey.
 
Teşekkür ederim. İşin doğrusu ilk "gazı" bu sitede aldım. Ben niye yapamayayım ki diye başladım. Bir tek body kiti ve ilk iş olan sis farlarını serviste taktırdım. Onların haricinde montaj, boya, tesisat çekme gibi işlerin hepsini kendim yapıyorum. Eğlenceli bir şey.

Kesinlikle. Vakit ve nakit oldugunda elimden geleni yapmaktan cok keyif alirim.

Tapatalk Pro
 
Otomatik Kararan Ayna + Alarm Sensörlü Tavan Lambası

2005 Astra G 1,4 Twinport aracıma Vectra C çıkması otomatik kararan ayna ve Zafira A çıkması alarm sensörlü tavan lambası aldım. İkisi de eBay İngiltere üzerinden alındı.

DSC_0004_zps668e5488.jpg


Aynanın kapağını Çorlu Opel yetkili servisinden aldım. Astra G için ayna kapağı. Ayna Vectra aynası olmasına rağmen Astra kapağı problemsiz takılabildi.

DSC_0003_zps46dc7606.jpg


Aynanın montaj şeması:

KararanAyna_zpse9af09cf.png


Aynanın üzerinde soketini de gönderdiler. Ancak 3 kablo vardı. Multitimer bağlantısı için sokette kablo yoktu. Gerek görmediğim için de bağlamadım.

1 nolu uca +12V verdim. Bağlantısı 13 nolu sigortadan. Bu sigortadan çıkan kablo debriyaj pedalının yanındaki plastiğin arkasındaki büyük yeşil renkli X1 soketinin 40 nolu ucu (siyah renkli kablo). Kabloyu sıyırıp ek aldım ve aynaya kadar çektim.

2 nolu uç şase. Bunu da tavan lambasının arkasındaki arka okuma lambalarının soketi olan X48 soketinin 1 nolu ucuna bağlı kablodan ek alarak sağladım (kahverengi kablo).

3 nolu uç, geri vitese geçildiğinde kararma özelliğinin iptal edilmesini sağlıyor. Normalde Astra G için direkt geri lambalarının (+) ucuna bağlamak yeterli. Ama ayna Vectra aynası olduğu için bu ucun (-) olması gerekiyor. Elimde uygun transistör olmadığı için röle kullandım.
Rölenin bobin giriş ucuna geri vites lambalarının (+)'sı olan yine X1 soketindeki 18 nolu uca bağlı Siyah-Beyaz renkli kablodan ek alıp bağladım. Bobin çıkışını şaseye bağladım. Bu bobin çıkışından ek alıp röle kontak girişine bağladım. Enerjisizken açık olan röle kontak çıkışından aynanın geri vites ucu olan 3 nolu uca kablo çektim.

DSC_0008_zpsdc2fe780.jpg


Gayet güzel çalışıyor. Ayna altındaki ışık da vites bölgesini aydınlatıyor ve gayet hoş.

DSC_0007_zpsfee52450.jpg


DSC_0009_zpsf76c0109.jpg


Kapağın altına folyo çekmeyi düşünüyorum. Çünkü kablolar falan iyi durmuyor. Ayrıca aynanın sağ tarafındaki bölüme de far sensörümün gündüz-gece ölçümünü yapan sensörünü bağladım. Onu ayrıca anlatıcam.

DSC_0010_zpsef807713.jpg



Tavan lambasının üzerinde soketi gelmedi. Elimde bulunan soketlerden uydurdum.

DSC_0006_zpsa2ea3792.jpg


Üzerinde gelen halojen ampulleri çıkartıp ışığı güçlü olan beyaz renkli önden ledli ampuller taktım.

DSC_0005_zpsdf24f9ef.jpg


Montaj şeması:

1300ccedillambauumlnitesi_zpsa509df05.png


Lambanın 2 adet +12V girişi var. İlki 2 nolu uca bağlanan 42 nolu sigorta çıkışı. Bu bağlantı için 42 nolu sigortanın çıkışına bağlı siyah kablodan ek aldım.
Diğer +12V için kararsız kaldım. Çünkü alarm sensörlerini kullanmak isteniyorsa 28 nolu sigortanın çıkışından (siyah renkli kablo), istenmiyorsa yeşil renkli iç aydınlatma rölesinin kontak çıkışından (kırmızı renkli kablo) kablo çekmek gerekiyor. Şu an 42 nolu sigorta çıkışına bağlı.
Şase bağlantısı için 8 nolu ucu tavandaki arka okuma lambaları X48 soketinin 1 nolu ucuna bağladım.
Lambaların azalarak sönmesini sağlayan Multitimer bağlantısı için 1 nolu ucu eski tavan lambasının gri renkli soketine bağladım.

DSC_0001_zpsff135cb9.jpg


DSC_0002_zps4105ad69.jpg


DSC_0014_zps955bd744.jpg


Herşey güzel de şu sensörleri çalıştıramadım. ne TIS2000'de ne de alarmımın kılavuzunda ultrasonik sönsör uçlarıyla ilgili hiçbir bilgi yok. Hangi uç ne diye öğrenmek için alarmı ve daha önce aldığım normal ultrasonik seönsörün içlerini açtım. Devre yapısından gördüğüm kadarıyla lamba ünitesinin 5 nolu ucu şase. Alarmın içinde de aynı durum var. Bu ucu alarma bağlayınca kontak açıkken okuma lambaları çalışıyor.Ancak diğer ikisi problem. Voltmetreyle alarm çıkışından gerilim ölçtüm. Ortadakinde +12V var, yanındakinde de +3, +4 gibi bir gerilim var.
Şemaya göre 5 nolu ucu alarmdan gelen şaseye, 4 nolu ucu alarmdan gelen +12V'a ve 7 nolu ucu alarmdan gelen son kabloya bağladım.
Deneme yapıyorum, sensörler hareketi yakalamıyor. Eski ultrasonik sensörü takıyorum ve hemen hareketi algılıyor. Ancak lambadaki sensörleri çalıştıramadım. Bilen, yapan arkadaş varsa yardımlarını bekliyorum.
 
aynayı ve kapakları ne kadara aldınız ayrı ayrı fiyat verir misiniz kargo dahil şeklinde ? ebay uk da cok uyguna malzemeler düşüyor ama pound ucuk durumda.

folyo konusunda vectraya calısmam oldu.. http://www.opelim.net/forums/uye-otomobilleri/91477-46-000km-orjinal-vectra-b-amiral-gemisi-13.html

125 nolu mesajı inceleyin isterseniz.

Teşekkür ederim.
Ayna fiyatı 12 GBP + kargo 12 GBP Toplam 24 GBP, 89TL
Kapağı yetkili servisten 35TL
Tavan lambası 15 GBP + kargo 20 GBP Toplam 35 GBP, 130TL
 
Far sensörü montajı

Astra G aracıma Gittigidiyor üzerinden Follow Me özellikli far sensörü aldım. Fiyatı 69TL.

attachment.php


Şeması şu şekilde:

attachment.php


İlk olarak lambalara olan bağlantılarını yaptım. Üzerlerinden yüksek akım geçeceği için 1,5mm.lik kalın bir kablo ile far anahtarının arkasındaki kırmızı 2,5mm.lik en kalın ana kablodan sensörün far, sis ve park röle girişlerine bağlantı yaptım. Far röle çıkışını yine far anahtarının arkasındaki sarı renkli kalın kısa far çıkış kablosuna bağladım. Sis röle çıkışını, sigorta kutusundaki ön sis rölesinin çıkış kontağına bağladım. Park röle çıkışını da far anahtarının arkasındaki gri-yeşil renkli kalın park lambaları çıkışına bağladım. Böylece tüm bu lambalar için far anahtarını By-Pass yapmış oldum. Paralel oldukları için ister sadece far sensörü, isterse hem sensör hem far anahtarı açık olsun problem olmuyor.

attachment.php


Far sensörü bu bağlantı şeklinde gösterge lambalarını yakmıyor. Bunu sağlamak için de modül üstündeki park röle çıkışından Multitimer'ın soketinin 27 nolu ucuna bağlanan gri-siyah kabloya bağlantı yaptım. Çünkü gösterge aydınlatmalarını multitimer yönetiyor. Multitimer'ın bu çıkışı da göstergelerin (+) voltajı oluyor.

Ardından diğer bağlantıları yaptım. Kontak çıkışı olarak 31 nolu sigorta çıkışını kullandım. Çünkü bu sigorta kontak açılınca enerjileniyor ve arka cam sileceklerinin sigortası. Ama aracım sedan olduğu için arka cam tesisatı yok ve boşta.

Şarj lamba ucu bağlantısı için gösterge paneline giden ve soketinin 16 nolu ucuna bağlanan mavi-beyaz kabloya bağlantı yaptım.
Sürekli +12V bağlantısı için 3 nolu büyük kırmızı arka cam rezistans sigortasını kullandım.

Şase direkt sol ayak dayama yanındaki şase noktasına bağlandı.
Beyaz renkli kapı butonu için ayak dayama yanındaki büyük yeşil soketin 20 nolu ucuna bağlanan mavi renkli kabloyu kullandım. Merkezi kilit - sinyal bağlantısı için kapı soketine giden daha önce alarmda kullandığım kahverengi-beyaz kablodan ek aldım. Ancak bu bağlantı şeklinde kapıları açınca follow me çalışıyordu. Bende kapı ve merkezi kilit bağlantılarını yer değiştirdim, düzeldi.

Far sensörünü istediğim zaman çalıştırabileyim diye kontak bağlantısına bir anahtar ekledim. Böylece anahtar kapalıyken sadece follw me çalışıyor. Bu anahtarı ve koltuk ısıtma + Amerikan park + led aydınlatmalar düğmelerinide küllüğün önüne koydum. Isıtma butonları dik sığmadığı için yan koydum.

attachment.php


Işık sensörünü kararan ayna kapağının içine taktım.

DSC_0010_zpsef807713.jpg


Sistem gün ışığında devreye girmiyor. Tünel gibi ani karanlığa girince farları yakıyor, çıkınca söndürüyor.

Gece araç kilitliyken kapıları açmak için kilitleri açınca park ve sisler ile göstergeler yanıyor. Kapıyı açıp kontağı çevirince sisleri söndürüyor. Marşa basınca farları yakıyor. Stop edince farları söndürüp sis ve göstergeleri yakıyor. Kapıları kilitledikten 25sn. sonra tüm aydınlatmaları kapatıyor. Çok pratik bir modül. Ancak bağlamak baya teferruatlı. Çünkü baya yer sökülüyor.

attachment.php



Üreten firma ürünü şu şekilde tanıtıyor:


  • 960 W Max güç
  • Bu ürün lüks otomobillerde kullanılan far otomasyonlarla aynıdır.
  • Tünel girişlerinde, kapalı otopark girişlerinde farlarınızı hemen açar.
  • Hava karardığı zaman farlarınızı otomatik olarak açar.
  • Hava aydınlandığı zaman farlarınızı otomatik kapatır.
  • İstediğiniz zaman tek bir düğmeye basarak sensörü kullanım dışı bırakabilirsiniz.
  • İstediğiniz zaman farlarınızı kendiniz manuel olarak açabilirsiniz.
  • Gece veya karanlık ortamda uzaktan kumanda ile kapıları açtığınızda sis farlarını, park lambaları ve tavan lambasını yakar
  • Uzaktan kumanda yoksa merkezi kilit ile, o da yoksa kapınızı açmanız ile çalışmaya başlar.
  • Sis farınız yoksa farlarınıza bağlantı yapılabilir.
  • Gece veya karanlık ortamda anahtarı kontağa takıp çevirince otomatik olarak söndürür, sadece parklar açık şekilde marşa basmanızı bekler.
  • Gece veya karanlık ortamda motor çalışıncaya kadar hiç bir şey yapmaz, çalışınca kısa farlarınızı yakar.
  • Gece veya karanlık ortamda aracınızı stop ettiğinizde farlarınızı hemen söndürür, ardından tavan lambasını ve sis farlarınızı açar, en son araçtan inip kapıyı kilitledikten sonra 25 sn takip ışığı olarak açık kalır ve kendiliğinden otomatik olarak kapanır.
  • Gün ışığında bunların hiç birisini yapmaz.
Aracımızın bulunduğu ortam ışığına göre otomatik olarak çalışır. Sistem aracımızın uzaktan kumandasına bastığınız anda çalışmaya başlar ve eğer ortam karanlık ise siz aracınızın nerede olduğunu ve önünüzü görerek aracınızın yanına güvenle ulaşmanız için sis farınızı, park lambanızı ve iç aydınlatma lambanızı yakarak bekler. Siz aracınızın içine binip kontak anahtarını taktığınızda sis farınızı ve iç aydınlatma lambanızı söndürerek sadece park lambanız açık bir şekilde motoru çalıştırmanızı bekler. Marşa basıp motoru çalıştırdığınızda otomatik olarak aracınızın farlarını açar. Siz yolculuğunuzu tamamlayıp, aracınızı park edip stop ettiğinizde farlarınızı söndürür, iç aydınlatma lambanızı, park lambanızı ve sis farlarınızı yakarak takip ışığı olarak siz evinize güvenle ve önünüzü görerek gidene kadar açık kalır (25 saniye) ve sonra otomatik olarak söner. Böylece farları siz açıp kapatmadığınız için farlarınızı açık bırakma gibi bir riski ortadan kaldırarak aracınızın yanına geldiğinizde aküsü bitmiş bir araç ile karşılaşmamış olursunuz. Gündüz yolculuk esnasında tünel girişlerinde, kapalı garaj girişlerinde vs. otomatik olarak farlarınızı yakar ve çıkışında yine otomatik olarak farlarınızı söndürür.

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 11:45 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 11:43 ----------

Alarmım orjinale yakın olsun diye eBay UK sitesinden üzerinde alarm ledi olan dörtlü flaşör aldım. Bağlantı şeması şu şekilde:

attachment.php


Şemada da görüleceği üzere flaşörün 7 ve 8 nolu uçları alarm ledi için. Normal flaşörlerde bu ayaklar yok.

Benim normal flaşör:

attachment.php


Görüldüğü gibi sol altta 7 ve hemen sağındaki 8 boş.

Ancak flaşörün karşılığı olan sokette 7 ve 8 nolu uçların bağlantısı var. Aracımda orijinal alarmlı merkezi kilit olmadığı için alarm giriş ucu tesisatının nerede bittiğini bilmiyorum. O yüzden 7 ve 8 nolu uca gelen kabloları kestim. Alarmımın led çıkışının kablolarına bağladım.

Şemada flaşörün içinde direnç varmış gibi gösteriyor. Bende buna güvenip flaşörün içini açmadım ve direkt alarma bağladım. Meğer direnç yokmuş. :sorry:
Ledi bozduk sonuç olarak. Flaşörü söktüm. Altında gözüken direncin lede bağlantısı yokmuş. Ledi söktüm. Aynısından bir tane daha önce başka bir elektronik cihazdan sökülen led elimde vardı. Onu yerine lehimledim.

attachment.php


Ledin bağlantı şekline göre 8 (+) oluyor. Bende 8 nolu uç ile alarmın (+) kablosu arasına 1K direnç koydum.

attachment.php


Problemsiz çalışıyor. Böylece orjinale biraz daha yaklaştık. :D

attachment.php
 
Amerikan park

Astra G aracıma Gittigidiyor üzerinden elektronik Amerikan park modülü aldım. Elektronik devre olduğu için herhangi bir ısınma derdi yok. Ayrıca modül üzerinde ışık şiddetinin ayarlanabildiği potansiyometre de var.

attachment.php


Kutusundan çıkan devre şeması:

AmerikanPark_zps98977152.png


Akü bağlantısı olarak far sensörü projemde de kullandığım 31 nolu sigorta çıkışını kullandım. Bu sigorta arka cam sileceği rölesine enerji veriyor ve aracım sedan olduğu için böyle bir tesisat yok. Kontak açılınca enerjilenen ve boşta olan bu sigortayı kullandım. Sigortadan bir kablo çıkartıp vitesin önüne koyduğum butonlardan ortadakine bağladım. Buradan modüle ulaştırdım. Böylece Amerikan park sistemini istediğim zaman açıp kapatabiliyorum. Unutmayayım diye de çalışınca kırmızı ışık veren buton kullandım.

attachment.php


Şase olarak yakın olduğu için direkt akünün (-) kutbunu kullandım.
Sadece ön sinyal lambalarının soketlerine yakın kısımlarından (+) uçlarını kesip şemadaki gibi modüle bağladım.

Sol park lambasının (+) kablosunu sıyırıp modülün park bağlantısını yaptım.

Tüm kabloları spiral hortum içerisinden geçirdim, ayrıca modülü de yanmaz, ıslanmaz tesa bant ile komple sarıp yalıttım. Modül, alarmın sireniyle yanyana akünün yanında.

attachment.php


Bu haliyle çalışırken sinyal verince lamba tam olarak sönüp yanmıyor, ayarladığım ışık şiddetine kadar kısılıp yanıyor. Bunu satın aldığım kişilere sordum ama cevap veremediler. :sopa:

Bende şu şekilde çözüm buldum. İki adet düşük empedanslı ve normalde kapalı kontağı da olan 5 uçlu röle aldım. Bunlardan biri sağ, diğeri sol sinyal için. Direksiyondaki sinyal kolundan multitimer'a giden kablonun soketinin 19 nolu ucuna bağlı kablodan sol rölenin, 20 olandan sağ rölenin bobin uçlarına kablo çektim. Rölelerin şaselerini birleştirip akünün (-) kutbuna bağladım. Park lambasından gelen kabloyu sol rölenin kontak giriş ucuna bağladım. İlkinin normalde kapalı kontak çıkışından ikincinin kontak girişine bağladım. İkincinin normalde kapalı kontak çıkışından da modüle bağladım. Böylece sağ veya sol hangi sinyali yakarsam rölelerden biri çekiyor ve kontağını açarak modülün park bağlantısını kesiyor. Bu durumda Amerikan park sönüyor ve sadece tek sinyal tam yanıp sönüyor. Sinyal kolunu normale alınca röleler tekrar kontaklarını kapatıyor ve Amerikan parklar yanıyor. Devre şunun gibi oldu:

Roumlleler_zpsb87b61d5.png


Görüldüğü gibi normalde kapalı kontaklardan devre tamamlanıyor. Bir sinyal verince devre açılıyor. Ancak dörtlü flaşörü hesaba şimdilik katmadım. Zaten kontak kapalıyken modül çalışmıyor. Ayrıca sadece ben açarsam çalışıyor.

Bu röleleri de motor bölümündeki röle kutusu içine sabitledim.

attachment.php


attachment.php



Gündüz görüntüsü:

DSC_0005_zpsd5860eba.jpg
 
tekirdağlı hemşeri elektrikçisin galiba sen :)
 
Evet mesleğim elektrik-elektronik üzerine. Endüstriyel otomasyon teknikeriyim. Arabaya elektrikli ve bütçemi aşmayan herbir donanımı eklemeyi kafaya koydum. Gayet eğlenceli bir iş. :cool:
 
Vallahi helal olsun abi :)

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Geri
Üst