Astra J 1.4 T Otomatik Şanzıman Yağı Değişimi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Hasip
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Ben 50bin km'de karter tapasından 5lt'lik yağ boşaltılıp, 5lt yeni yağ eklenmek suretiyle (gm dexron 6) şanzıman yağı değişimini yetkili serviste yaptırdım. Araç 80binde çok şükür bir sıkıntı yok.
 
Bendede bi skinti yok bende 70 binde yaptirdim. 1800 tl ye 200 bin km ye kadar her 70 binde bakim yaptirsaniz,dahi okadar tutmaz. O bakik sanzumanda cok buyuk bi skinti varsa vites gecmiyorsa, vites yukteyken bosa atiyorsa hata veriyorsa yaptirilir. Herhangi bir skinti yoksa yag degisimi,bir problem yasatmaz
 
Ayrica 8 9 litre diye hatirliyorum sanzuman 12 litre nerden cikti nasil bi servis orasi anlamadim. 5 litreye yakin karterinde var 3 litreye yakin sisteminde kaliyo
 
Şanzıman içini makine yardımıyla 4lt yağı devirdaim yaptırarak temizliyorlar. Bu 4lt yağ çöp oluyor. Sonra 8lt yeni yağ ekliyorlar işlem bitiyor. Kapasite 8.12 lt (6t45 kodlu şanzıman için bakmıştım.).
 
Hocam normal değişimde ustalar arabada vuruntu olabilir diye uyarıyorlar. Bana da o biraz sıkıntılı geldi. Bu Tork konvertörlü araçların şanzımanlarinin komple revizesi 3 bin civarı mi tutuyor? Eğer öyleyse iyi öyle yapmak daha mantıklı. Peki revizeye giren aracı satarken bir sıkıntı olur mu. Yani alıcı buna takabilir mi?
Valla bundan önceki aracımın şanzıman yağını kendim 3 kez değiştirdim hiç öyle bir sorunla karşılaşmadım(2004 model honda accord 2.0 5 ileri tork konvertörlü tam otomatik 310bin kmde idi) Bence başka bir ustaya daha danışın derim. Geçenlerde 54bindeki bir DSG şanzımanlı Vw Cady vardı sanayide şanzımanı arıza vermiş 2bin küsüre tamir ediliyordu. DSG ki anladığım kadarıyla çok karmaşık ve maliyetli bir şanzıman o öyleyse tam otomatiklerin tamiratı daha uygun olmalı diye düşünüyorum ama komple revizesi 4bini geçmemesi lazım, en azından 6 ay önce öyleydi :)
 
  • Beğen
Tepkiler: omeroz
Görüntüleme: https://youtu.be/t-WmsB3lwI0

Şu videoyu izlediğimde aklıma direk @psk.selman siz geldiniz. Araba accord, sizin de eliniz yatkın bildiğim kadarıyla 😊

Bizim araçta bu yapılamaz mı? Bana yapılabilir gibi geliyo. Adam komple tüm yağı değiştiriyor.
 
Suan sanzumaninizda herhangi bir skinti varmi vuruntu gecgecme vs
Hocam vuruntu yok sanırım ama mesela d den r ye geçerken falan arabanın vites değiştirdiğini hissediyorum baya. Bu normal mi yoksa geçişlerde bir sorun mu var
 
Hocam vuruntu yok sanırım ama mesela d den r ye geçerken falan arabanın vites değiştirdiğini hissediyorum baya. Bu normal mi yoksa geçişlerde bir sorun mu var
Prnd geçişlerinde frene köküne kadar basın. Geçişlerde hiçbirşey hissetmiyorsanız ya da çok çok az hissediyorsanız bir sorununuz olmadığı düşüncesindeyim.
 
Görüntüleme: https://youtu.be/t-WmsB3lwI0

Şu videoyu izlediğimde aklıma direk @psk.selman siz geldiniz. Araba accord, sizin de eliniz yatkın bildiğim kadarıyla 😊

Bizim araçta bu yapılamaz mı? Bana yapılabilir gibi geliyo. Adam komple tüm yağı değiştiriyor.
Aynen bende bu şekilde değişim yapıyordum, 6 lt yağ ile bütün yağı komple temizliyordum, motor yağı değiştirmekten daha kolay :) Astralarda da bu şekilde olur mu diye bende düşündüm ama bu konuda astra ile ilgili video bulamıyorum :)

Japonlar kullanıcı odaklı olduğu için yani yanlışta yapsan absürt bir durumla karşılaşma ihtimali bırakmıyor, ama Almanlar biraz daha narin o yüzden ellemeye korkuyorum açıkçası, yoksa yağ değişim zamanı geldi kendim değiştirmek istiyorum o kolay olanı ama mazot filtresi değişimi zormuş o yüzden cesaret edemedim hafta sonu ustanın birine vereceğim sanırım 50-100 lira işçilik.
 
  • Beğen
Tepkiler: omeroz
Hocam vuruntu yok sanırım ama mesela d den r ye geçerken falan arabanın vites değiştirdiğini hissediyorum baya. Bu normal mi yoksa geçişlerde bir sorun mu var
Araç henüz yükte iken hızlı bir geçiş ve şanzıman daha tam ısınmadan bu geçişleri yapmak sarsıntıyı hissetmenize sebep olabilir bu gayet normal bir durumdur. Bunu bende Accord aracıma göre daha fazla hissediyorum buda şanzıman kulaklarının esnekliği ile olabilecek durumdur diye düşünüyorum.
 
Geri
Üst