Astra J 1.4 Turbo Otomatik Kullanım Yardım

-ayak freni ile aracı durdurun. ayağınız frende dursun.
-D'den N'ye alın(ayak hala frende)
-el frenini çekin. Ayağınızı frenden çekin(bu aşamada yük tamamen el frenine biner)
-tekrar frene basıp N'den P'ye alın
bu şekilde kesinlikle şanzımana yük binmez

ayrıca, elektromekanik el frenleri çift kademelidir. Aracı yokuşlarta bırakacaksanız el frenini iki kere yukarı kaldırın. çivi gibi oturur.
uzun süreli kırmızı ışık beklemelerinde(45 saniyeden fazla beklemelerde) vitesi N'ye alıp ayak frende beklemek faydalı olacaktır diye düşünüyorum(bi faydasının olmadığını söyleyenlerde var)
 
Peki ayağımı hiç frenden çekmeden N ye alıp el frenini çekip sonra P ye alsam yani ayağım frendeyken böyle yapsam bir ş
bu şekilde yaparsanız şöyle oluyor.
N ye alıp şanzımanda biriken küçük enerjiyi boşaltmamış olursunuz. Araç park halindeyken o enerji öylece kalır gibi geliyor bana.

-ayak freni ile aracı durdurun. ayağınız frende dursun.
-D'den N'ye alın(ayak hala frende)
-el frenini çekin. Ayağınızı frenden çekin(bu aşamada yük tamamen el frenine biner)

-tekrar frene basıp N'den P'ye alın
bu şekilde kesinlikle şanzımana yük binmez

koyu işaretlediğim iki adım şanzımandaki potansiyel enerjinin tamamen boşaltılmasını sağlıyor. şanzımanda hiç yük bırakmaz
 
Merhabalar, Bu konuya daha önce açıklık getirmiştik.İnceleyebilirsiniz. He bana sorarsanız yapıyormuyum ? Hayır çünkü çoğu zaman malesef unutuyorum. Ama önemli bir kritik. Özellikle aracınızı çalıştırırken araç P de değilse çalışmaz bilginiz olsun. Bazen aceleci davranıp çalıştırmadan D ye alanları okumuştum. Buna dikat edin mutlaka P den çekmeden marşa basın.

 
  • Beğen
Tepkiler: Hasip
-ayak freni ile aracı durdurun. ayağınız frende dursun.
-D'den N'ye alın(ayak hala frende)
-el frenini çekin. Ayağınızı frenden çekin(bu aşamada yük tamamen el frenine biner)
-tekrar frene basıp N'den P'ye alın
bu şekilde kesinlikle şanzımana yük binmez

ayrıca, elektromekanik el frenleri çift kademelidir. Aracı yokuşlarta bırakacaksanız el frenini iki kere yukarı kaldırın. çivi gibi oturur.
uzun süreli kırmızı ışık beklemelerinde(45 saniyeden fazla beklemelerde) vitesi N'ye alıp ayak frende beklemek faydalı olacaktır diye düşünüyorum(bi faydasının olmadığını söyleyenlerde var)
Hepsine katılıyorum ama kırmızı ışikta beklerken boşa almak devirdaimi yavaşlatacağı için pek tavsiye edilmiyor diyebiliyorum. tecrübeli arkadaşlar daha iyi bilir.
 
Hepsine katılıyorum ama kırmızı ışikta beklerken boşa almak devirdaimi yavaşlatacağı için pek tavsiye edilmiyor diyebiliyorum. tecrübeli arkadaşlar daha iyi bilir.
Rölantiye düşüyor motor zaten sadece sen frene basarak kavramayı tam bıraktırmıyorsun buda uzun vadede sorun yapabilir bence ışıklarda boşa almanız daha iyi
 
  • Beğen
Tepkiler: smihci
Rölantiye düşüyor motor zaten sadece sen frene basarak kavramayı tam bıraktırmıyorsun buda uzun vadede sorun yapabilir bence ışıklarda boşa almanız daha iyi
O halde bende 30 sn üstünü görünce boşa alıyorum bundan sonra hem ufak bir zırıltı var ecotech kapaktan geliyor cok canımı sıkıyor o sesi duymamış olurum en azından :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Kaan.
Bizim 6 ileri tam otomatik şanzımanlar tork konvertörlü. Yağ basıncı ile çalışıyor. Işıklarda boşta beklerken bir anda d'ye çekip yüklenmek ile 45 saniye boyunca d konumunda beklemeyi kıyasladığımda boşa almaktansa d'de beklemenin daha az zararlı bir uygulama olabileceği kanısı ağır basmaya başladı. O zamandan beri kısa beklemeler için vitesi boşa almam.
 
  • Beğen
Tepkiler: yoldangeçenbiri
Bizim 6 ileri tam otomatik şanzımanlar tork konvertörlü. Yağ basıncı ile çalışıyor. Işıklarda boşta beklerken bir anda d'ye çekip yüklenmek ile 45 saniye boyunca d konumunda beklemeyi kıyasladığımda boşa almaktansa d'de beklemenin daha az zararlı bir uygulama olabileceği kanısı ağır basmaya başladı. O zamandan beri kısa beklemeler için vitesi boşa almam.
benim araçta tork konvektörlü diye biliyorum 2014 astra j 1,4 turbo otomatik
 
2-3dk'yı kısa bekleme sayıyorum.
 
benim araçta tork konvektörlü diye biliyorum 2014 astra j 1,4 turbo otomatik
Astra j'de 1.6 atmosferiklerin otomatik şanzımanlıları hariç hepsi aynı tam otomatik 6 ileri tork konvertörlü. Motor tork'una göre farklı varyasyonları var. 6t35, 6t40, 6t45 gibi
 
Geri
Üst