Astra J 1.4 Turbo Otomatik Kullanım Yardım

Astra j'de 1.6 atmosferiklerin otomatik şanzımanlıları hariç hepsi aynı

hocam 2010 astra j 1.6 atmosferik benim aracım. Aynı tork konvertörlü şanızman yok mu benim araçta
şu varyasyonların özelliklerini gösteren teknik bi tablo var mı bildiğiniz?
 
hocam 2010 astra j 1.6 atmosferik benim aracım. Aynı tork konvertörlü şanızman yok mu benim araçta
şu varyasyonların özelliklerini gösteren teknik bi tablo var mı bildiğiniz?
Aklımda yarı otomatik olduğu kalmış. Ama şimdi mini bir araştırma ile 6t40 tam otomatik olduğu bilgisine ulaştım.

Screenshot_20210128-144447__01e76b67deb745fcce.jpg
 
Son düzenleme:
benimkinde 6t40 varmış.

6t40 ile 6t45 aynı nesil şanzımanmış. arasındaki fark, maximum dayanabileceği tork açısından fark varmış. 6t40 max 240 nm ye dayanabiliyorken 6t45 315nm yedayanabiliyormuş.

isteyene linkler(sayfaların aşağısında specifications kısmından karşılaştırabilirsiniz)
6t45:
6t40:
 
bu şekilde yaparsanız şöyle oluyor.
N ye alıp şanzımanda biriken küçük enerjiyi boşaltmamış olursunuz. Araç park halindeyken o enerji öylece kalır gibi geliyor bana.

-ayak freni ile aracı durdurun. ayağınız frende dursun.
-D'den N'ye alın(ayak hala frende)
-el frenini çekin. Ayağınızı frenden çekin(bu aşamada yük tamamen el frenine biner)

-tekrar frene basıp N'den P'ye alın
bu şekilde kesinlikle şanzımana yük binmez

koyu işaretlediğim iki adım şanzımandaki potansiyel enerjinin tamamen boşaltılmasını sağlıyor. şanzımanda hiç yük bırakmaz
Hocam ilginiz ve verdiğiniz bilgi için çok teşekkür ederim
 
  • Beğen
Tepkiler: yoldangeçenbiri
merhabalar. yeni bir tecrübe edindim paylaşmak istedim. (aracım astra j 2010 hb 1.6 sport otomatik lpg)
geçtiğimiz hafta aracımın karter muhafazasında yağ birikimi gözlemledim. motor yağı olduğunu düşündüm. ustama gittiğimde şanzıman yağını soğutucuya gönderen hortumun hafif sızdırdığını gördük. (kaçağın olduğu kısım fotoda)
boruları değiştirirken şanzıman yağını da değiştirelim dedik. ustamın söylediğine göre 5 litre boşalması gereken yağ 3,5 litre boşaldı ve yağın özelliğini kaybettiğini gördük. işlemler sonunda araçta bariz değişiklikler gözlemledim. vites geçişlerindeki sarsıntı gitti, çok yumuşak geçişler artık. aracın ivmelenmesi düzeldi, resmen üzerinden ölü toprağını attı araç. vites seçimindeki kararsızlık da ortadan kalktı.
ustamın yorumu şu: yağ özelliğini yitirdiği için ve 1,5 litre eksildiği için konvertör yeteri basınç üretemiyor, bu yüzden de şanzıman kararsızlık yaşıyor ve verimli çalışamıyor. bana da mantıklı geldi.
sonuç olarak şanzıman yağınızın seviyesini ve viskositesini test ettirin. farkında olmadan atınız varken eşeğe biniyor olabilirsiniz :)Adsız3.webp
 
  • Beğen
Tepkiler: omeroz ve Hasip
Geri
Üst