Birkaç saniyede bir vuruntu hissi - rölantide -

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan aton1981
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

aton1981

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Eyl 2013
Mesajlar
131
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Durum aslında hassaslığım ötürü farkettiğim bir mesele.

km 57 bin. 180hp. 2010, LPG yok.

Rölantideyken ayağımın altından, sağ taraftaki koltuktan, ve bazende dış karoserden bile hissettiğim bir vuruntu durumu var. Öyle şiddetli birşey değil. Ustalara kalsa gayet normal. Hissedebilmek içinde hassas olmak lazım :dil:
Fakat, aynı araçtan 4 kere kullandığımdan normal olmadığını farkediyorum.
Durumu su dolu şişede bile gözlemledim.
An itibariyle de motoru incelediğimde olağan ileri geri titreşimi haricinde birkaç sn de bir kesiklik görülebiliyor. Öyle ahım şahım değil.
Kimi zaman yapmıyor. Kimi zaman yapıyor. Soğuk sıcak pek farketmeksizin ısınınca daha az yapıyor.
Önceki aracımda LPG ile rölantide benzer durumun kat kat fazlası vardı. Rölantiyi benzine alıp gidermişlerdi.


Yapılanlar,
Durum, güncel yazılım dan sonra belirginleştiği için eski yazılıma geri dönüldü. Yazılım dediysem chip değil. Yetkilinin orjinal güncel yazılımı.
Hava filtresi değişti. Buji değişti. MAF ve MAP sensörleri temizlendi. Boğaz kelebeği temizlendi. Adaptasyon yapıldı. Yakıt farklı farklı denendi.

Ve sonuç alınamadı. PErformansı, yakıtı, gidişi harika. Arıza kodu vs hiç bir olumsuz durumda yok.

En belirgin durumda; Klima açıldığında durumun düzelmesi. Klima ile alakalı değil tabiki fakat rolantide otomatik gaz verdiği için durum düzeliyor. Belki yardımcı olabilir bu durum fikirleriniz açısından.

Teşekkür ederim.
 
Ilk aklima gelen yakıttan olabilecegi yonunde.arac nedir? Bu arizalar hassas bir incelene gerektirdigi gibi onemsememeye calismanizi oneriririm.video ekleme sansiniz varmi motorun.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
İnsignia . 180HP. Video ya yüksek ortam ışığında alabilirim. Haricinde kayda cıkacağını zannetmem. Gündüz vakti çekmeye çalışırım.

Yakıtı birkaç yerden de denedim.
 
Hocam vuruntunun kaynagi olabilecek o kadar cok sebep varki sübaplardan tutunda basit bir sensör temizligine kadar gider.örnegin sis farini actiginizda bile rolantide kucucuk bir titresim baslar vs vs.wurth un enjektor temizleyicisini depoya ekleyerek 50 km kadar 3000 devirde devirli kullanin bakalim etki edecekmi cok minik bir tikaniklik olabilir belki.peki bu arac normal calistigi zamanda sizdemiydi yani aldiginizdan beri olan bir sorun mu yoksa araca bir islem yapildiktan sonrami olustu ?

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
ALdığımda bu durum yoktu. 3 ay evvel aldım aracı. Önceden de insignia sahibiydim. ARacın huyunu suyunu iyi bilirim. Tüm sensörleri kendim temizler, filtrelerine kadar kendim takarım. Yağına suyuna özen gösteririm. Aşırı titizim.

carbon clean dahi yapmıştım araca. Öncesinde de enjektör temizleyicide kullanmıştım würt'ün. Hani, hangi ara yaptı bilemiyorum.
Sensörleri sorun olmadan evvelde temizlemiştik. Acaba o ara bişimi yaptık ki bilemedim.
 
Emme manifold hava alıyor olabilir mi ki ?

ltft ve stft değerlerine bakın beyindeki araç rolantide çalışırken manifoldda hava alma varsa + değerlerde olurlar. ayrıca vakum değeri rolantide 25 civarı olmalı aşşağısı yine bi yerlerden kaçak olduğuna işaret olabilir...vakum değerinin birimi inHg gibi bişiydi sanırım..
elm 327 bluetooth cihazı ve torque adlı android telefon yazılımıyla kolayca bakabilirsiniz bu değerlere..
 
Tesadüf ki elimde elm327 ve lisanslı torque var.

Listeden ve raw data bölümünden belirttiğiniz değerler kısmını aradım ama bulamadım.

yardımcı olurmusunuz ?
 
Tesadüf ki elimde elm327 ve lisanslı torque var.

Listeden ve raw data bölümünden belirttiğiniz değerler kısmını aradım ama bulamadım.

yardımcı olurmusunuz ?

bağlantı kurulduktan sonra realtime information kısmına girip telefonun ekranına basılı tutarak gelen menüden görmek istediğiniz göstergeleri eklemeniz gerekiyor...
 
ben bu değerleri gözlemliyorum. maf rolantide sıcak motor 2 gösteriyor bende. motorlarımız aynı aşağı yukarı. vacum ve turbo basıncı aynı göstergede mesela. rolantide 23-25 aralığı normali.ltft ve stft yakıt düzeltmeleri. stft anlık ltft ise uzun vadeli olanı. o2 sensörü 1.sensör konum 1 gibi bişi yazıyor olması lazım. rolantide sürekli 0.1 ile 0.9 arası değişmeli... rolantiniz 780 civarıdır muhtemelen eğerki rolantinizi 800-850 ye sabitlediğinizde ayağınızla sorun geçiyorsa tech 2 cihazıyla artık rolanti arttırılabiliyormuş 1 dakikalık bir iş serviste ayarlatabilirsiniz...
 

Ekli dosyalar

  • IMG_20150503_221711.webp
    IMG_20150503_221711.webp
    42.3 KB · Görüntüleme: 42
Geri
Üst