bugün başıma gelen...

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan tingle
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

tingle

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Ara 2011
Mesajlar
10
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
Merhabalar,

Bugün başıma gelen olayı paylaşmak istiyorum. Malum Ankara bugün felaket. İnanılmaz bir kar yağışı var. Aracımda kar lastiği olduğu için hem lastiklerin hem de aracın performansını denemek için arabayı işyerinde bırakmak yerine yola çıktım. Evin önündeki dik yokuşa kadar herşey güzeldi. Ama o yokuşta önümdeki durunca ben de durmak zorunda kaldım veee kalkamadım.

Gaza hafif bastım olmadı sert bastım olmadı. Bir türlü ilerleyemedim. Sonra birden koku gelmeye başladı. Otomatik vites olduğu için bu sistemleri pek bilmiyorum. Acaba debriyaj balatası var da ondan mı geldi koku yoksa frenlerden mi bilemedim. Sonra farkettim ki traction control araç patinaja girdiğinde devreye giriyor ve lastikleri frenliyordu. Ben de traction controlü kapatıp tekrar çıkmaya çalıştım ve sonunda zar zor da olsa çıkmayı başardım.

Bu olay üzerine bir kaç sorum olacak bilgil arkadaşlara...

1) koku (yanık plastik gibi bir koku) nereden gelmiştir? 1-2 dakika zorladım aracı, çok problem olur mu? servise göstermem gerekir mi yoksa fazla mı evhamlıyım? :)
2) traction control bu tarz durumlarda yarardan çok zarar mı getiriyor bilemedim..sizin yorumunuz nedir?

http://www.insigniateam.com/forum/index.php?topic=3082.msg55788#msg55788

bu forumda da insigniası olan bir arkadaş da traction controlün dik yokuşlarda aracı limitlediğini yazmış.

siz ne dersiniz?
 
Ynt: bugün başıma gelen...

Bence gaza cok yuklendiginiz icin lastiklerden gelmistir koku.
Problem olacak bisey degildir
 
Ynt: bugün başıma gelen...

TC zaten araç olur da bu tip bir duruma düşerse aracı kurtarabilesiniz diye isteğe bağlı olarak kapatılabilen bir sistem. Ancak bazı kişiler kışın karda sürekli kapattığını söylüyor ve böyle yapılmasını öneriyor. Ben böyle güvenlik sistemlerinin sürekli kapatılması taraftarı değilim. Araç çıkamayacağı bir duruma düşerse sistemi kapatıp aracı kurtardıktan sonra sistem tekrar devreye alınmalı diye düşünüyorum. TC'nin bu şekilde aracı sınırlaması Astra'ya ya da Opel'e özgü bir durum değil, tüm araçlarda bu sistem böyle çalışır. Belki bazı markalarda daha iyi çalışıyordur; ancak sonuçta hepsinde bu sistem bu tip durumlarda araç kurtarılabilsin diye kapatılabilir yapılmıştır.
 
Ynt: bugün başıma gelen...

otomatik şanzımanlarda keçe bulunur. koku burdan gelmiş olabilir.
 
Ynt: bugün başıma gelen...

Mekatronic şanzuman olduğu için baskı-balatadan gelmiştir. Zaten Eski opel H kasa otomatik opel Astra H 'dan yoğun trafikte baskı balatadan aşırı koku geliyor diye almaktan vaz geçip Şimdiki aracımı almıştım.
 
Ynt: bugün başıma gelen...

geçmiş olsun
büyük ihtimalle baskı balatadan gelmiştir koku
genelde yokuşta araç kalkamadığında ve baskı balataya yük bindiğinde geliyor bu koku
uzun süreli olmadığı için baskı balataya herhangi bir problem olmamış
bundan sonra herhangi bir problem çıkacağı kanısında değilim çünkü benim baskı balata değiştikten sonra
inanılmaz bir yokuşta tekrar zorlamıştım baskı balata kokusu gelmişti ama birşey olmadı
ama baskı balata ömrünün bir kısmını yiyor tabi
geçmiş olsun tekrardan
 
Ynt: bugün başıma gelen...

geçmiş olsun acaba otomatik şanzumanda baskı balata yokki general_hoho
 
Ynt: bugün başıma gelen...

Active-Select otomatik ama yarı otomatik yada tiriptironic şanzuman dolasıyla benim bildiğim kadarıyla baskı-balata var
 
Ynt: bugün başıma gelen...

vigilante8 link' Alıntı:
Active-Select otomatik ama yarı otomatik yada tiriptironic şanzuman dolasıyla benim bildiğim kadarıyla baskı-balata var
onlarda var zaten çünkü onlarda vitesi bizim yerimizi robotize sistem atıyor :)
 
Ynt: bugün başıma gelen...

vigilante8 link' Alıntı:
Active-Select otomatik ama yarı otomatik yada tiriptironic şanzuman dolasıyla benim bildiğim kadarıyla baskı-balata var
bende yok bılıyorum ama cenk soyluyosa kesın vardır arastırmıştır o
hee cenk takılma buralarda sabah erken kalkıcan
 
Geri
Üst