- Konuyu Başlatan
- #231
motor aynı diyorsunuzda söküp bakmamışsınız sanırım. kranklarındaki denge ağırlıklarının formları bile farklı motorların tasarım ve prensipleri aynı imalatlar ve dış bileşenler farklı. motor aynı demek çok mantıksız sadece mühendislikte büyük kısmı aynı ama aradaki farklar saymakla bitmez. işletim sistemleri bile farklı birinde magnetti marelli varken diğerinde bosch var en basitinden. krank aynı gibi geliyor ama ankaranın en iyi rektefiyecilerinden anadolu motorda hem tartarak hemde ağırlıkların ölçülerine bakarak karşılaştırdık 2005 senesinde bizde corsada volant kaynakladık tavsiye etmem kimseye
bunun dışında uygulanan volantlardaki balatanın kaç mm daha dar çapta olduğunu söylememe gerek yok herhalde. buna rağmen daha hızlandı daha az yakıyo vs diyenler sadece dmfnin darbe emmemesinden dolayı ani güç vuruşundan kısa son dişliyle patinaja düşmenin yanılgısını iyi gidiyo sanmış olurlar benden söylemesi
ben volant kaynaklama sorununu defalarca söyledim bunu ben usta olarak değil kullanan olarak biliyorum yani tecrübe
bi diğer konula ise yine tecrübe kullana kullana fark edilen şeyler. bende biliyorum ki motor aynı fakat motor derken neler içinde bana göre herşey farklı ve bunuda yaşadım defalarca.
herkes ben bişey yaptım diyor kendilerince bu iş ne tartarak olur ne ölçerek neden herhangi bişey bu iş tecrübe edilerek bulunur neden mi
bugün hangi kasa değişmiş ise yeni çıkan bi model var ise hep hataları çıkıyor
örnek:ford yeni fiesta boya atma problemi var
mercedes jeep: beyin arızası
bmw: boya kabarması gibi
ve en çok beğendiğim c kasa mercedeslerde iç döşemelerde problem var ve bu hatalar kullanıldıkça hatalar gideriliyor bilmem anlatabiliyormuyum