combo, corsa c kronik volant çözümü

motor aynı diyorsunuzda söküp bakmamışsınız sanırım. kranklarındaki denge ağırlıklarının formları bile farklı motorların tasarım ve prensipleri aynı imalatlar ve dış bileşenler farklı. motor aynı demek çok mantıksız sadece mühendislikte büyük kısmı aynı ama aradaki farklar saymakla bitmez. işletim sistemleri bile farklı birinde magnetti marelli varken diğerinde bosch var en basitinden. krank aynı gibi geliyor ama ankaranın en iyi rektefiyecilerinden anadolu motorda hem tartarak hemde ağırlıkların ölçülerine bakarak karşılaştırdık 2005 senesinde bizde corsada volant kaynakladık tavsiye etmem kimseye

bunun dışında uygulanan volantlardaki balatanın kaç mm daha dar çapta olduğunu söylememe gerek yok herhalde. buna rağmen daha hızlandı daha az yakıyo vs diyenler sadece dmfnin darbe emmemesinden dolayı ani güç vuruşundan kısa son dişliyle patinaja düşmenin yanılgısını iyi gidiyo sanmış olurlar benden söylemesi

ben volant kaynaklama sorununu defalarca söyledim bunu ben usta olarak değil kullanan olarak biliyorum yani tecrübe
bi diğer konula ise yine tecrübe kullana kullana fark edilen şeyler. bende biliyorum ki motor aynı fakat motor derken neler içinde :) bana göre herşey farklı ve bunuda yaşadım defalarca.

herkes ben bişey yaptım diyor kendilerince bu iş ne tartarak olur ne ölçerek neden herhangi bişey bu iş tecrübe edilerek bulunur neden mi

bugün hangi kasa değişmiş ise yeni çıkan bi model var ise hep hataları çıkıyor
örnek:ford yeni fiesta boya atma problemi var
mercedes jeep: beyin arızası
bmw: boya kabarması gibi
ve en çok beğendiğim c kasa mercedeslerde iç döşemelerde problem var ve bu hatalar kullanıldıkça hatalar gideriliyor bilmem anlatabiliyormuyum
 
ben volant kaynaklama sorununu defalarca söyledim bunu ben usta olarak değil kullanan olarak biliyorum yani tecrübe
bi diğer konula ise yine tecrübe kullana kullana fark edilen şeyler. bende biliyorum ki motor aynı fakat motor derken neler içinde :) bana göre herşey farklı ve bunuda yaşadım defalarca.

herkes ben bişey yaptım diyor kendilerince bu iş ne tartarak olur ne ölçerek neden herhangi bişey bu iş tecrübe edilerek bulunur neden mi

bugün hangi kasa değişmiş ise yeni çıkan bi model var ise hep hataları çıkıyor
örnek:ford yeni fiesta boya atma problemi var
mercedes jeep: beyin arızası
bmw: boya kabarması gibi
ve en çok beğendiğim c kasa mercedeslerde iç döşemelerde problem var ve bu hatalar kullanıldıkça hatalar gideriliyor bilmem anlatabiliyormuyum

haklısın bazı konularda ama müdahale ettiğin nokta tüm otomobilin en hassas ve en pahalı noktası aracın krank kesmesi halinde başına gelecek masrafı ve ihtimalleri biliyorsun diye tahmin ediyorum blok tamir olur belki ama eskisi gibi olmaz :) bu dmf nin zaten kırıldığı vw opel ve diğer alman üreticiler tarafından bilinen birşey bmw mercedes dahil olmak üzere dikkat ettinmi bilmiyorum zaten alman araçları dışında pek kullanılmaz dmf denen zımbırtı pejo citroen de sonradan dizellerde başladı vw ve bmw de benzinlilerde bile sık kullanılıyor. Ha sen bunu söküp tek ağırlık sabit bir volant takıyım diyorsun veya çift ağırlıklıyı temiz bi kaynakla hareketsiz hale getiriyorsun tamam olabilir yapılır ama öncelikle dmf nin neden konduğunu ve ne işe yaradığını biraz araştırsaydın bence her seferinde 2bin tl vermektense blok patlatma veya krank ovalleştirme veya krank kesme bunlara bağlı kol çıkartma ve zaten yüksek sıkıştırmalı dar alanda çalışan dizel kapağındaki subaptan egzantriğe kadar ulaşacak darbeyi krank kaması kesmesi durumunda enjeksiyon zamanlamasının sapıtıp pistonlarını delmesini iyi ihtimalle silindir kapağını çatlatmamayı göze almak tecrübeden çok cehalet gibi geliyor bana kusura bakmayın. takarsınız binersiniz belki 300bin km bişey olmaz ama bir başkası takar 3üncü akselerasyonda takır tukur sesler gelmeye başlar belkide krankı balans yapar günden güne motoru tatlı tatlı öğütür hiçbişey yok sanar bi anda komple motor masrafı çıkar :)

üstün alman mühendisliğini bu kadar küçümseyip biz yaptık oldu demeyin ben kilometrelerce corsa cdti lar kullandım farklı farklı hepside chipli kat iptalli araçlardı ve sürekli düz mazotla agresif kullanıldı hiçbirinde ne dmf problemi ne direksiyon kutusu problemi nede başka en ufak bi sorun çıkmadı. ama tutupta volantıyla uğraşsaydım birkaç şahit olduğum olay benimde başıma gelecekti. opeller dayanıklıdır ama herşeyin bir sınırı var bile bile lades yapmanın anlamı yok demek istiyorum
 
Yazılanları baştan sona okudum bilgi paylaşımı yapan arkadaşlardan Allah razı olsun.

benim aracımda volant istiyor ama yakıtı artmadığı için ve maddi durum şimdilik iyi olmadığı için yaptırmayı düşünmüyorum. (uzun yolda 160 kuruş)

reno kango ile comboyu lütfen aynı kefeye koymayın ben bu aracı almadan önce formları hatim ettim kullanıcılarla birebir konuştum araçları gidip altını üstünü elleyip okşadım:) caddy haricinde bu sınıfta comboyu zorlayacak araç yok tabi onunda fiyatı 10. bin lira fazla.

birazda bu işler şans işi arkadaşlar abiler kiminde oluşan arzalar aynı modelde başkasında olmuyor.
 
haklısın bazı konularda ama müdahale ettiğin nokta tüm otomobilin en hassas ve en pahalı noktası aracın krank kesmesi halinde başına gelecek masrafı ve ihtimalleri biliyorsun diye tahmin ediyorum blok tamir olur belki ama eskisi gibi olmaz :) bu dmf nin zaten kırıldığı vw opel ve diğer alman üreticiler tarafından bilinen birşey bmw mercedes dahil olmak üzere dikkat ettinmi bilmiyorum zaten alman araçları dışında pek kullanılmaz dmf denen zımbırtı pejo citroen de sonradan dizellerde başladı vw ve bmw de benzinlilerde bile sık kullanılıyor. Ha sen bunu söküp tek ağırlık sabit bir volant takıyım diyorsun veya çift ağırlıklıyı temiz bi kaynakla hareketsiz hale getiriyorsun tamam olabilir yapılır ama öncelikle dmf nin neden konduğunu ve ne işe yaradığını biraz araştırsaydın bence her seferinde 2bin tl vermektense blok patlatma veya krank ovalleştirme veya krank kesme bunlara bağlı kol çıkartma ve zaten yüksek sıkıştırmalı dar alanda çalışan dizel kapağındaki subaptan egzantriğe kadar ulaşacak darbeyi krank kaması kesmesi durumunda enjeksiyon zamanlamasının sapıtıp pistonlarını delmesini iyi ihtimalle silindir kapağını çatlatmamayı göze almak tecrübeden çok cehalet gibi geliyor bana kusura bakmayın. takarsınız binersiniz belki 300bin km bişey olmaz ama bir başkası takar 3üncü akselerasyonda takır tukur sesler gelmeye başlar belkide krankı balans yapar günden güne motoru tatlı tatlı öğütür hiçbişey yok sanar bi anda komple motor masrafı çıkar :)

üstün alman mühendisliğini bu kadar küçümseyip biz yaptık oldu demeyin ben kilometrelerce corsa cdti lar kullandım farklı farklı hepside chipli kat iptalli araçlardı ve sürekli düz mazotla agresif kullanıldı hiçbirinde ne dmf problemi ne direksiyon kutusu problemi nede başka en ufak bi sorun çıkmadı. ama tutupta volantıyla uğraşsaydım birkaç şahit olduğum olay benimde başıma gelecekti. opeller dayanıklıdır ama herşeyin bir sınırı var bile bile lades yapmanın anlamı yok demek istiyorum

inan aynı fikirdeyiz ben 2 senedir bi fiil şu volant mevzuzu ile uğraştım ama bir türlü başarılı olamadım.
kaynakta problem yaşandı ama hala yapıyorlar, başka sabitler takıldı olmadı ve devir kesiyordu devamlı

ama şimdi oturdu yerine hee tabii zamana bağlı inanırmısın ben şimdi amorti davasındayım ondan dolayı bu sabitle 2 defa baskı balata değiştirirsem amorti ediyor :) ama krank olayına gelince sanmıyorum bizim araçlada problem olsun çünkü dediğin gibi opel combo ve corsa bide mühendislere güvenim sonsuz tabii ona bakarsan beni luktan aradılar mustafa diye biri ve artık volantları sorun yapmadığını söyledi ve anlat dedim oda marş motoru değiştir volantlar aynı anda diye :) ve artık problem yapmaz dedi bugün bi marş motoru 750 lira :)
 
inan aynı fikirdeyiz ben 2 senedir bi fiil şu volant mevzuzu ile uğraştım ama bir türlü başarılı olamadım.
kaynakta problem yaşandı ama hala yapıyorlar, başka sabitler takıldı olmadı ve devir kesiyordu devamlı

ama şimdi oturdu yerine hee tabii zamana bağlı inanırmısın ben şimdi amorti davasındayım ondan dolayı bu sabitle 2 defa baskı balata değiştirirsem amorti ediyor :) ama krank olayına gelince sanmıyorum bizim araçlada problem olsun çünkü dediğin gibi opel combo ve corsa bide mühendislere güvenim sonsuz tabii ona bakarsan beni luktan aradılar mustafa diye biri ve artık volantları sorun yapmadığını söyledi ve anlat dedim oda marş motoru değiştir volantlar aynı anda diye :) ve artık problem yapmaz dedi bugün bi marş motoru 750 lira :)

daha önce çok memnunum derken bi anda krank kesen arkadaşlarım olduğu için söyledim hatta bendemi yapsam diye düşünürken :) yinede sen bilirsin şans baht meselesi bunlar.
 
daha önce çok memnunum derken bi anda krank kesen arkadaşlarım olduğu için söyledim hatta bendemi yapsam diye düşünürken :) yinede sen bilirsin şans baht meselesi bunlar.

tamam işte benimde kesiyordu ve piyasada olanlarda var ama kimse pek anlamadığı için herkes psikolojik davranıyorlar oldu diye ama şimdi 1 hafta oldu takalı ve o sorunları hiç yapmadı ve bakalım yapıcak mı yarın uzun yola gidicem orda belli eder artık kendini :)
 
mustafa kardeşim aracında sorunun düzeldigine sevindim bu arada grank okuyucu sadece ateşleme yapar hiç bir araçta grank okuyucu darbe görmedigi sürece hiç bir sorun olmaz vede grank okuyucu volantın arkasında hiç bir şekilde güç binmez bunu merak ediyorsan mustafa arkadaşım albea doblo granda punto araçlarda nasıl birşey olmuyorsa corsa ve combolarda hiç bir sıkıntı olmaz vede artı senin orj oynak volanttın arkasındakinde de grank okuyucu saç olaraktır dikkat! edersen onun için rahat olun hiç bir sıkıntı olmaz vede kendi aracının kaptunu açarsan hava filitresinden gelen hortumun üzerine bak vede solda triger tarafında motor kulagının üzerine bak göreceksin aracın üzerindeki çogu parçalar FGP markası yazar orj italyan sabit volantta FGP markadır arkadaşım =)=)=) onun için içiniz rahat olsun kafanızda bir soru işareti kalmasın evet 50 tl kerla takıyorum fazlada kar etmiyorum ben kar etmesemde olur önemli olan biz servis olarak orj parça kullanmak istedik herkezin tercihi kendine kalmış birşeydir önemli olan burada hep bareber bu sıkıntıyı çözmekti vede sıkıntıyıda çözdük bu arada luk firmasına almanyaya email attık emailin karşılıgı bize geldi ancak emailin karşılıgını sizlere burada maglesef güvenlik açısından açıklayamıyorum kendileri servisimize gelecek teknisyenler oturup kunuştuktan sonra neticeyi burada sizlerle paylaşacagız

823899ORJ-ITALYAN-FGP-VOLANT.jpg
 
Son düzenleme:
mustafa kardeşim aracında sorunun düzeldigine sevindim bu arada grank okuyucu sadece ateşleme yapar hiç bir araçta grank okuyucu darbe görmedigi sürece hiç bir sorun olmaz vede grank okuyucu volantın arkasında hiç bir şekilde güç binmez bunu merak ediyorsan mustafa arkadaşım albea doblo granda punto araçlarda nasıl birşey olmuyorsa corsa ve combolarda hiç bir sıkıntı olmaz vede artı senin orj oynak volanttın arkasındakinde de grank okuyucu saç olaraktır dikkat! edersen onun için rahat olun hiç bir sıkıntı olmaz vede kendi aracının kaptunu açarsan hava filitresinden gelen hortumun üzerine bak vede solda triger tarafında motor kulagının üzerine bak göreceksin aracın üzerindeki çogu parçalar FGP markası yazar orj italyan sabit volantta FGP markadır arkadaşım =)=)=) onun için içiniz rahat olsun kafanızda bir soru işareti kalmasın evet 50 tl kerla takıyorum fazlada kar etmiyorum ben kar etmesemde olur önemli olan biz servis olarak orj parça kullanmak istedik herkezin tercihi kendine kalmış birşeydir önemli olan burada hep bareber bu sıkıntıyı çözmekti vede sıkıntıyıda çözdük bu arada luk firmasına almanyaya email attık emailin karşılıgı bize geldi ancak emailin karşılıgını sizlere burada maglesef güvenlik açısından açıklayamıyorum kendileri servisimize gelecek teknisyenler oturup kunuştuktan sonra neticeyi burada sizlerle paylaşacagız

823899ORJ-ITALYAN-FGP-VOLANT.jpg


Zaten triger tekeri hareketli kısıma konsa ateşleme daha doğrusu mazot enjeksiyon zamanlaması çok güzel sapıtır öyle bi alternatif yok. öbür türlü olmaz zaten 60-2 trigger 1 diş oynamada o dizelin pistonu delmesi an meselesi. krank sensorun montajında 1 mm uzak veya yakında olması parazit bakımından dünya kadar fark eder veya volantın oval hareketi.

benim anlamadığım dmf iptali nasıl mantıklı geliyor size :D mühendislerin dmf yi neden koyduğunu düşündünüzmü hiç?
 
Zaten triger tekeri hareketli kısıma konsa ateşleme daha doğrusu mazot enjeksiyon zamanlaması çok güzel sapıtır öyle bi alternatif yok. öbür türlü olmaz zaten 60-2 trigger 1 diş oynamada o dizelin pistonu delmesi an meselesi. krank sensorun montajında 1 mm uzak veya yakında olması parazit bakımından dünya kadar fark eder veya volantın oval hareketi.

benim anlamadığım dmf iptali nasıl mantıklı geliyor size :D mühendislerin dmf yi neden koyduğunu düşündünüzmü hiç?

mühendislerin biraz kafası karışmış galiba bu konuda volantı dmf olarak çıkarmışlar sarsıntıyı kessinler diye ancak size bir örnek vereyim arkadaşım fiat albea punto doblo 1.3 multijet aynı araçtan bir tane corsa yada combo 1.3 multijet sabit takılmış volant olsun üzerinde aracın her hangi birini her iki araçları yan yana koyup çalıştırın hiç bir fark olmucak motor çalışmalarında oynak olan volantları alıyoruz daha kutusundan cıkartıp bakın elle saga sola elle bastırın daha araç üzerine takmadan boşluk var şuan yapılan sistem sabit volant uygundur bizler bunları yaparken fiattan esinlenerek yaptık fiat 1.3 lerde hiç sorun olmuşmu peki araştırma yapın arkadaşım evet onlarda da sorun olmuş olsaydı ozaman kimse bu işlere kalkışmazdı arkadaşım bu arada bir örnek daha vereyim sizlere combo corsa 1.7 isuzu dizel olanlarda sabit volant vardır fabrika cıkışı onlar 1.3 multijet araçlardan daha sarsıntılı motordur vede hiç bir sorun çıkmadı bu zamana kadar vede 1.7 ısuzu dizel aracın üzerinde F17 şanzuman vardır aynı şanzuman corsa ve combo 1.3 multijet aracın üzerindekide F17 şanzumandır bilginiz olsun hiç bir sıkıntı yaşanmaz

flywheelpic1dmf.jpg
 
Son düzenleme:
sorun yaşanmaz diyorsunuz biz yaşadığımız için söylüyorum dmf yüksek torklu düşük devir araçlarda kesme kuvvetini yumuşatması içindir sarsıntıdan gürültüden ve konfordan çok asıl amacı güvenliktir. sökün atın beni ilgilendirmez mühendislerin kafası karışmış demeniz için onlardan çok bilgiye sahip olmanız gerekli bence. krank kesen insanlara başka yerden oldu demek de bi çözüm tabii ki. sabit volantın ağırlığı bile dmf le farklıdır.
 
Geri
Üst