Corsa D Lpg Taktırmalımıyım??

Benim hesabım astra evet 1.3 ve 1.6 nın 100 km karşılaştırması.

Ama sizin Yaptığınız 1.2 corsa d essentia en baz donanım diğer tarafa enjoy start stop koymuşsunuz. Bir kere donanım olarak araçlar eş değer değil.Böylece fiyat farkı uçurum yapmış. 1.4 benzin enjoy ve 1.3 cdti enjoyu karşılaştırsak aracı satın alırken ki aradaki fark 8.500 tl değil 4.500 tl olur.

1.4 ş.içi 7 litre yakıyor 1.3 cdti 75 hp 5.4 yakıyor. Yılda 15000 km yapınca dizel 1.170 TL az yakıyor.

Amorti süresi : 3.3 yıl. Tabi Berke bey birde lpg düşünüyor onu hesaplamadık.Bir de yılda 15 000 değilde 20 bin yapsa amorti süresi düştükçe düşer.

Yanlış hesap yapmayalım . Bu kadar hesap yeterli mi? :D
 
Dizel kullanan arkadaşlar sizleri anlıyorum psikolojik olarak savunmaya geçiyorsunuz ancak ben sizin kötülüğünüzü istediğim için yazmıyorum. yakında başımıza gelecek olayları haber veriyorum.
Tüm avrupada dizel yakıt benzinden pahalı, sürekli olarak euro 3-4-5- normları açıklıyorlar. Arap ülkelerinde (bir kısmında) dizel kullanımı yasak. Sadece ticari büyük araçlar izne bağlı olarak kullanılabiliyor.

Bizim ülkemizdeki dizele olan aşırı rağbet nedeniyle bir süredir stabil tutulan fiyatlar, ab uyum yasaları ve kyoto sözleşmesi kapsamında ab seviyesine getirilecek. Siz hiç yurtdışına bağımlı olan bir malın, yurtdışından daha ucuza satıldığını gördünüzmü?

Bazı arkadaşlar demişlerki x birim miktar dizel x birim miktar benzine göre 2 katı yol gidiyor!!!Nasıl oluyor o hesap. hele bir anlatarak yapında bizimde matematik bilgimiz artsın. aynı motor hacmine sahip aynı segment 2 aracın dizel olanı 6,5lt/100 km yol kat ederken benzinlisi 8,5 lt/100 km yol katediyor. Arada %23 fark var hadi kabaca %25 diyelim. şimdi bu nedemek??? dizel yakıt benzinden %25 fazla olana kadar ekonomiktir. kime göre ve neye göre ekonomiktir bu ayrı bir tartışma konusudur uzar gider.

Bir arkadaşda 1.6 benzinli araç ile sanırım 1.3 dizel aracın verilerini karşılaştırmış. Gelin söz konusu olan Corsa D nin benzinli ve dizel fabrika verileri üzerinden bir hesap yapalım;

***1.2 16V ECOTEC TWINPORT 5 ileri manuel, euro 5, benzinli, motor hacmi 1229 cm3, max güç 85 hp 5600 d/d, yakıt tüketimi ortalama 5,3 lt/100 km, kampanyalı anahtar teslim satış fiyatı; 29.978 TL.
***1.3 DTE ECOflex 5 ileri manuel, euro 5, dizel, motor hacmi 1248 cm3, max güç 95 hp 4000 d/d, yakıt tüketimi ortalama 3,6 lt/100 km, kampanyalı anahtar teslim satış fiyatı; 38.691 TL.
Aradaki fiyat farkı; 38.691-29.978= 8.713 TL.
Yıda ortalama 15 bin km yol yaptığımızı düşünelim;
15.000x5,3/100=795 litre x 4,15 TL= 3.299,25 TL benzin harcar. (Güncel zam var)
15.000x3,6/100=540 litre x 3,59 TL= 1.938,60 TL mazot harcar.
Aradaki yıllık fark =3.229,25-1.938,60 = 1.290,65 TL.
Amorti süresi=8.713 / 1290,65 = 6,75 YIL.

Yani bu hesaba göre güncel benzin zammı olmasına rağmen dizel bir araç aldığınızda benzin tüketimine göre 6,75 yıl sonra ancak kafa kafaya gelecekler.
Üstelik benzinli aracın kullanım rahatlığı, konforu ve bakım ekonomisi gibi amortisman detaylarına girmeyeceğim.

Peki bu benzinli araca sizlerinde ifade ettiği gibi (gerçi o kadar tutmuyor ama) 2.000 TL masraf yapıp LPG taktırsanız ve her yıl %40 ekonomi sağlasanız nasıl olur onun hesabınada girelimmi yoksa bu kadar hesap yeterlimi???


bu yaptığınız hesaplarda bir kaç eksik varr

1. seçmiş olduğunuz araçlar yani 1.2 esentia en alt donanımm 29.978 tl
diğeri 1.3 cdti enjoy start stop özellikli 38.691 tl

yani burda donanım olarak dzel ön planda

2. yapmış olduğunuz tüketim değerlerine göre 6.5 yıl gibi bir sürede arada ki fiyat farkını amarti ediyor ama şunu unutuyorsunuz ki 6 yıl sonra araçları satmaya kalktığınız da seçmiş modelelri arasında 4000 5000 tl ye yakın fiyat farkı olacaktır

yani 8000 tl lik fiyat farkından ikinci el değerler arasında dan aşağı yukarı 3000 tl düşelim bu dediğim fiyat en aşağı doğacak ikinci el fiyat farkıdı 5000/1290 =3.8yıl gibi bir süre

3. bu tüketim değerlerini de fabrika verisi oldukları için bu aradaki farktan daha fazla olacaktırr diye düşünüyorummm

4. bakı masrafları olarak da dizel bşr araç ile benznli araç bakım masrafı arasında büyük bir fark oldupunu söyleyebilirsiniz bunu da kendi kulandığım araçların karşılaştırmasını yaparak söyleyebilirim

5. unutmadan seçmiş olduğunuz araçlar arasında donanımsal olarak fark olduğu için enjoy donanım olarak sahibini daha çok sevindirecektir ayrıca dizel aracın kullanırken torkunu sahibine hissettirmesi ayrı bir tat olacak

6. seçmiş olduğunuz dizel aracımız da start and stop çzelliği olduğu için trafiği daha yoğun olan yerlerde bu tüketim değerleri benzinli bir araca göre yarı yarıya yakın b,r değer elde edecektir
 
Son düzenleme:
Bazı arkadaşlar demişlerki x birim miktar dizel x birim miktar benzine göre 2 katı yol gidiyor!!!Nasıl oluyor o hesap. hele bir anlatarak yapında bizimde matematik bilgimiz artsın. aynı motor hacmine sahip aynı segment 2 aracın dizel olanı 6,5lt/100 km yol kat ederken benzinlisi 8,5 lt/100 km yol katediyor. Arada %23 fark var hadi kabaca %25 diyelim. şimdi bu nedemek??? dizel yakıt benzinden %25 fazla olana kadar ekonomiktir. kime göre ve neye göre ekonomiktir bu ayrı bir tartışma konusudur uzar gider.

Bir arkadaşda 1.6 benzinli araç ile sanırım 1.3 dizel aracın verilerini karşılaştırmış. Gelin söz konusu olan Corsa D nin benzinli ve dizel fabrika verileri üzerinden bir hesap yapalım;

***1.2 16V ECOTEC TWINPORT 5 ileri manuel, euro 5, benzinli, motor hacmi 1229 cm3, max güç 85 hp 5600 d/d, yakıt tüketimi ortalama 5,3 lt/100 km, kampanyalı anahtar teslim satış fiyatı; 29.978 TL.
***1.3 DTE ECOflex 5 ileri manuel, euro 5, dizel, motor hacmi 1248 cm3, max güç 95 hp 4000 d/d, yakıt tüketimi ortalama 3,6 lt/100 km, kampanyalı anahtar teslim satış fiyatı; 38.691 TL.
Aradaki fiyat farkı; 38.691-29.978= 8.713 TL.
Yıda ortalama 15 bin km yol yaptığımızı düşünelim;
15.000x5,3/100=795 litre x 4,15 TL= 3.299,25 TL benzin harcar. (Güncel zam var)
15.000x3,6/100=540 litre x 3,59 TL= 1.938,60 TL mazot harcar.
Aradaki yıllık fark =3.229,25-1.938,60 = 1.290,65 TL.
Amorti süresi=8.713 / 1290,65 = 6,75 YIL.

Yani bu hesaba göre güncel benzin zammı olmasına rağmen dizel bir araç aldığınızda benzin tüketimine göre 6,75 yıl sonra ancak kafa kafaya gelecekler.
Üstelik benzinli aracın kullanım rahatlığı, konforu ve bakım ekonomisi gibi amortisman detaylarına girmeyeceğim.

Peki bu benzinli araca sizlerinde ifade ettiği gibi (gerçi o kadar tutmuyor ama) 2.000 TL masraf yapıp LPG taktırsanız ve her yıl %40 ekonomi sağlasanız nasıl olur onun hesabınada girelimmi yoksa bu kadar hesap yeterlimi???


ılk 2 paragrafını guzel guzel okurken 3 te şaştı yazın. dur ben anlatayım. istanbul şehir içinde aracımı kullanıyorum. 1.7 dti, bir diğer arkadaşım da 1.2 80 bg kullanıyor aynı kasa aracı. hadi şimdi hesap yapalım. 41 litre alıyor depom ışık yanınca ve agzına kadar fulluyorum. 750 kmden aşşağı ışık yakarsa (normal kullanımda) aracı servise sokacak derece de kusur ararım. bir diğer arkadaşım da 1.2 80 bg kullanıyor. genelde yaptığımız yollar aynı çunku sınıf aynı arkadaş ortamı aynı. girdiğimiz trafikler aynı. 550 km yol gidiyor istanbul içinde. 520 olduğu oluyor ama 580 daha goremedim diyor. yani anlayacağın 30 aşşağı 0 yukarı. 550 yı alalım madem. 520 yi almayalım da benzinliye avantaj verelim.

gelelim şimdi pompa fiyatlarına
gun itibariyle benzin 4,16 eurodiesel 3,62

41 litre depolarımız aynı

benzinde 170,56 lira alıyor
mazotta 148,42

170,56 liraya 550 km : 31,01 kuruş
148,42 liraya 750 km : 19,78 kuruş

her km de 11 kuruş kârım var.
bu da benim yaktığım yakıtın 60% ı fazla tükettiği anlamına geliyor benzinli aracın.

tüm bunlara rağmen ikisi de 5 yaş uzeri olduğu için opelin periyodık bakımı aynı fiyat 99 TL!


ha şimdi lpg hesabı istediğiniz kadar yapın. lpg li bir araç hicbir zaman kusursuz değildir. ben hondama lpg taktırdım. istanbulda yaşıyorum alışverış merkezlerine girmemek elde değil. sürekli de kapalı garajlara girdim fakat geri çevrilme korkusu ile.. bu korku ile kullanacağıma corsaya binerim dedim honda yı ev halkına bıraktım. yani lpg de belki tüketim olarak diesel e yakın değerler yakalayabilirsiniz. amma velakin 1.3 cdti ın torku gidişi , 1.2 yle dalga geçecek kadar iyidir. ayrıca 1.2 motor eger 80-90 aralığında uzun yolda seyretmeyi sevmeyenler içinde hiç ekonomik değil. istanbul nevşehir yaptık. şehir içi verisiyle aynı yaktı.. 120 sabit gittik. benim corsayla gitseydik 5 litreyi geçmiyor daha once defalarca denedim.

ben dizelinde benzinlininde hem deniz araçlarında, hem kara araçlarında 2 teker 4 teker uzun suredir testlerini yapmış biriyim. gunumuz verileriyle lpg li bir araç ile dizel araç ekonomisi yakalamanız güç (corsa için soyluyorum)


zaten değinmek istediğim diger konulara ali abi bir onceki mesajda değindiği için onlara değinmedim. yani sizin gibi düşünenlerin olması tabiki sevindirici. ne kadar az dizel kullanıcısı o kadar az akaryakıta talep ve o kadar az pompa fiyat artışı demek bizim için. şimdilerde mazotun bu kadar değerlenmesinin sebebi zaten ben ve benim gibi duşunenlerin mazota yönelişidir. bu eğilim arttıkça fiyatlar uçacaktır. ayrıca forumda biraz araştırma yapsaydınız gene bu yazılarımın aynılarını defalarca yazdığımı gorurdunuz.
 
Son düzenleme:
Bakım fiyatları servisin girşinde yazar . Bir bakın derim. Ben inceledim Dizelin bakım fiyatları daha az tutuyor. :D

cdtı motorda triger kayışı yok böylece 60 bin bakımına girdiğinizde 200 tl daha az ödüyorsunuz.Diğer bakımlar da dizel benzinli ile aynı fiyatı ödüyor.

Birde benzinli konforu demişsiniz. Atmosferik benzinli bir 1.2 yada 1.4 corsanın dizelden ses dışında ne gibi konfor üstünlüğü olabilir? Rampaya gelirsin benzinli vitesi düşürür , turbo dizel vites büyültür. Günlük kullanımda 2000-3000 devir kullanırız yani tork gücü önemlidir.

Benzinlinin öne çıktığı yer 4000 devir üstü; bu da benzini içmesi demek. Performanslı kullanımda benzinli daha iyidir tabiki ama ekonomiye gelince 4000 devir üstü 2 kat daha fazla benzin yakması demektir.Gerçi chipli bir dizel yine performansta benzinliyle eş değer olur.Günlük kullanımda turbo dizel çok daha iyi ve konforludur.

Bu arada dizel çevreyi kirletiyor derseniz o da tam tersi. :D

CO2 emisyon değerleri (Şehiriçi):

1.2 twinport corsa: 161 g/ km
1.3 cdti 75 hp corsa: 143 g/ km
 
Bu arada dizel çevreyi kirletiyor derseniz o da tam tersi. :D

CO2 emisyon değerleri (Şehiriçi):

1.2 twinport corsa: 161 g/ km
1.3 cdti 75 hp corsa: 143 g/ km

yani aslında daha az tüketim sergilediği için bu değerler söz konusu. yoksa tüketimi litre olarak aynı alırsanız dizel daha çok çevreyi kirletir. yani 7 litre benzinin çevreye verdiği zarar ile 7 lire mazotun çevreye verdiği zarar goz onunde bulundurulursa dizel hiç çevreci değildir. ayrıca CO2 salınımı dışında bir çok gaz bırakıyoruz doğaya. onları da goz onunda bulundurursak dizel pek çevreci sayılmaz :)
 
bu yaptığınız hesaplarda bir kaç eksik varr

1. seçmiş olduğunuz araçlar yani 1.2 esentia en alt donanımm 29.978 tl
diğeri 1.3 cdti enjoy start stop özellikli 38.691 tl

yani burda donanım olarak dzel ön planda

2. yapmış olduğunuz tüketim değerlerine göre 6.5 yıl gibi bir sürede arada ki fiyat farkını amarti ediyor ama şunu unutuyorsunuz ki 6 yıl sonra araçları satmaya kalktığınız da seçmiş modelelri arasında 4000 5000 tl ye yakın fiyat farkı olacaktır

yani 8000 tl lik fiyat farkından ikinci el değerler arasında dan aşağı yukarı 3000 tl düşelim bu dediğim fiyat en aşağı doğacak ikinci el fiyat farkıdı 5000/1290 =3.8yıl gibi bir süre

3. bu tüketim değerlerini de fabrika verisi oldukları için bu aradaki farktan daha fazla olacaktırr diye düşünüyorummm

4. bakı masrafları olarak da dizel bşr araç ile benznli araç bakım masrafı arasında büyük bir fark oldupunu söyleyebilirsiniz bunu da kendi kulandığım araçların karşılaştırmasını yaparak söyleyebilirim

5. unutmadan seçmiş olduğunuz araçlar arasında donanımsal olarak fark olduğu için enjoy donanım olarak sahibini daha çok sevindirecektir ayrıca dizel aracın kullanırken torkunu sahibine hissettirmesi ayrı bir tat olacak

6. seçmiş olduğunuz dizel aracımız da start and stop çzelliği olduğu için trafiği daha yoğun olan yerlerde bu tüketim değerleri benzinli bir araca göre yarı yarıya yakın b,r değer elde edecektir
Arkadaşlar işinize geldiği gibi kıyaslama yapmayın.
1-Seçmiş olduğum 1.2 benzinli ile 1.3 dizelin ecoflex modelleri ikiside euro 5 normuna sahip ve ikiside 5 ileri manuel modelleridir. Kısaylamanın adaletli olması için ikiside 1300 cc altındaki vergi dilimindeki araçlardır.
Eğer donanımdan dolayı ve start stopdan dolayı pahalı yada adaletli olmamış derseniz "euro 4" olan 1.3 cdti essentia 75 hp olan araçla karşılaştıralım.
Bu aracın direk olarak zaten ortalama yakıt tüketimi 4,3lt/100 km olduğu için aradaki dizel benzinli yatım tüketimi makası daralacaktır. aralarında sadece 1 litre fark olacaktır. Yok buda olmadı illa 1.4 benzinli manuelle karşılaştır dersen onunda ortalaması 1.2 ye göre 0,2 litre fazla.
Fiyatlarına gelince; 1.3 cdti essentia 75 hp 34.684 TL. arada 4.706 TL fark var. üstelik bu aracın yakıt tüketimi 95 hp olanına göre 0,7 litre artmış olacak. yukardada yazdığım gibi; 0,7 lt x 15.000/100= 105 litre x 3,59= 376,95 TL daha ek yük getirmiş oldu.
2-Bahsettiğiniz ikinci el fiyatı göreceli oluyor. arada 3-4 bin tl fark bu segment araçlarda olmuyor. Ayrıca biz zaten ikinci el piyasasındaki satış değerlerine göre değil fabrika çıkış standarları ve fiyatlarına göre değerlendirmek zorundayız. Bu şekilde bir kerteriz belirlemiş oluruz.
3-Eğer tüketimler fabrika verilerinden fazla olacak diyorsanki bu kullanıma göre değişir evet doğrudur her ikisi içinde geçerlidir :)
4-Çok büyük olmasada arada fark olduğu bir gerçektir. Üstelik dizel araçların çıkardığı ve çıkaracağı muhtemel sorunlar ve çözümleri benzinlilere göre daha fazla ve daha pahalıdır. (Örneğin bir turbo arızası)
5-Zaten araç değişikliği ile yukarda cevaplamış oldum.
6- Bu seçeneğide kaldırdık yeniden hesaplama yaptık.
 
Arkadaşlar işinize geldiği gibi kıyaslama yapmayın.
1-Seçmiş olduğum 1.2 benzinli ile 1.3 dizelin ecoflex modelleri ikiside euro 5 normuna sahip ve ikiside 5 ileri manuel modelleridir. Kısaylamanın adaletli olması için ikiside 1300 cc altındaki vergi dilimindeki araçlardır.
Eğer donanımdan dolayı ve start stopdan dolayı pahalı yada adaletli olmamış derseniz "euro 4" olan 1.3 cdti essentia 75 hp olan araçla karşılaştıralım.
Bu aracın direk olarak zaten ortalama yakıt tüketimi 4,3lt/100 km olduğu için aradaki dizel benzinli yatım tüketimi makası daralacaktır. aralarında sadece 1 litre fark olacaktır. Yok buda olmadı illa 1.4 benzinli manuelle karşılaştır dersen onunda ortalaması 1.2 ye göre 0,2 litre fazla.
Fiyatlarına gelince; 1.3 cdti essentia 75 hp 34.684 TL. arada 4.706 TL fark var. üstelik bu aracın yakıt tüketimi 95 hp olanına göre 0,7 litre artmış olacak. yukardada yazdığım gibi; 0,7 lt x 15.000/100= 105 litre x 3,59= 376,95 TL daha ek yük getirmiş oldu.
2-Bahsettiğiniz ikinci el fiyatı göreceli oluyor. arada 3-4 bin tl fark bu segment araçlarda olmuyor. Ayrıca biz zaten ikinci el piyasasındaki satış değerlerine göre değil fabrika çıkış standarları ve fiyatlarına göre değerlendirmek zorundayız. Bu şekilde bir kerteriz belirlemiş oluruz.
3-Eğer tüketimler fabrika verilerinden fazla olacak diyorsanki bu kullanıma göre değişir evet doğrudur her ikisi içinde geçerlidir :)
4-Çok büyük olmasada arada fark olduğu bir gerçektir. Üstelik dizel araçların çıkardığı ve çıkaracağı muhtemel sorunlar ve çözümleri benzinlilere göre daha fazla ve daha pahalıdır. (Örneğin bir turbo arızası)
5-Zaten araç değişikliği ile yukarda cevaplamış oldum.
6- Bu seçeneğide kaldırdık yeniden hesaplama yaptık.

yaptığınız hesaplama malesef tamamen yanlış. fabrika verileri ile gerçek veriler arasında dağlar kadar fark oluyor. dizel de de benzinli de de. ancak bu fark oransal bir fark bile olsa mesela %10 fabrika verilerinden fazla yakıyor dersen 4 litre yakan dizel 0.4 litre fazla, 7 litre yakan bir benzinli 0.7 litre fazla yakacaktır.
bunun yanında eger ıkıncı el satış fıyatlarını goz ardı edersenız yine yanlış bir hesap yapmış olursunuz. bu şeye benzer, kredi alırsın 10 senelik. 3. senede tamamını peşin ödemek istersin; kredi faizi oranında indirim talep etmezmisin kalan anapara üzerinden?
yani bunları göz ardı etmeyin. ayrıca turbo arıza diye birşey söz konusu değildir. ki şöyle bir bilgi vereyim 1.3 cdti ın sıfır turbosu 400 tl dir. montajı da hiç zor değildir. maksimum 500 liraya turboyu revize değil, sıfırıyla yenilersiniz. ki turbo arızası zaten ekonomik kullanım eğer düşünülüyorsa yaşanması çok güçtür :) yani ben hiç ekonomik kullanıma takılmam ve sorun yaşamıyorum. yeterki kullanmasını bilesiniz. 20 km full devir çevirir gazlarım, evime yaklaşan son düzlükte 2.000 devir altı kullanır turboyu dinlendiririm. kontağı kapatmadan da 30 sanıye ustumu başımı arabayı toplar yada hiçbişey yapmayacak olsam bile beklerim. turbo da yağlamasını gayet iyi yapar. gelin bakın 8 senelik aracımda turbo sesi bile duyamazsınız.
 
donanımsal farkı ortadan yok edip ve benzinli araca da bir fırsat vermek adıyle 75 lik olan alt donanım seçeneğini ele aldığımızda arada ki fiyat farkı 4.706 tl

376 tl artı külfet getirdiğini belirtmişsiniz aradaki tüketim farkıda aşağı yukarı 1000 tl ye düşmüş olacak tabii ki, bu fabrika verilerii ve 4 yılda aradaki fiyat farkını amorti etmiş olacak siz ne kadar kabul etmek istemeseniz de 2. elde aynı donanım daki araçlar arasında 2. elde 2000 tl kadar farkolacaktırr araştırmak isterseniz bu konuda sahbinden bir çok ilan varrr km ve modelleri aynı olan araçları karşlaştırarak aralarında 2000 tl kadar fark oldupunu göreceksiniz bu fark da donanımları aynı olduğu için eğer yukarda ki donanımsal fark larda ortada olsaydı bu 3 4000 tli yi bulacaktıı

yani yeni yapmış olduğunuz hesapşla 3.8 yılda ki amorti 2- 2.5 yıla düşmüş olacak bu farkıda eski nesil euro 4 motor ile yapmış oldu

şunu da unutmamak lazım benzinli araçta ki duygusal çöküntüyü dizel araçta yaşamazsınız demek istediğim full depoyu 200 tl civarına doldur sonra 550 km kadar bir yol yap ama dizel daha az para ile daha fazla yol yapmanın vermiş oldupu haz hiçbir şey ile ölçülmezzz
 
Son düzenleme:
abi herhangi bir amorti soz konusu olabılır mı ya. universite ogrencisiyim. benzinli aracı olanlar ev,nde pineklerken, biz dizelciler fink atıyoruz yollarda.
kafam atıyor kartepe ye sahlep içmeye gıdıyorum. silivriye yosun koklamaya gidiyorum. sarıyere borek yemege gidiyorum. ornegın kartepe git gel 260 km. gitmeden evimde yemeğimi yiyorum kız arkadaşımla. hem 1 gunluk aktivite oluyor. hemde istanbulda dolanmakla aynı maliyete geliyor. benzinli aracı olanlardan pencereden el sallıyor :D

fink atmak : aylak aylak dolanmak , ki bu durum ogrenci için gayet zevkli bir durumdur. :)
 
corsa diesel alın keyfinize bakın devirli kullanımda 5.5 yakıyor normal kullanırsan 4.8 4.9 gösteriyor 100 kmde ayrıca tüp takarsan yaktığın yakın biktarı bir litre kadar artar her ne kadar düşmüyor yok motora zararı yokta dense uzun vadede mutlaka zararını görüyorsun bunları lpgcide çalışan arkadaşım söylemişti
 
Geri
Üst