Corsa D Lpg Taktırmalımıyım??

Arkadaşlar işinize geldiği gibi kıyaslama yapmayın.
1-Seçmiş olduğum 1.2 benzinli ile 1.3 dizelin ecoflex modelleri ikiside euro 5 normuna sahip ve ikiside 5 ileri manuel modelleridir. Kısaylamanın adaletli olması için ikiside 1300 cc altındaki vergi dilimindeki araçlardır.
Eğer donanımdan dolayı ve start stopdan dolayı pahalı yada adaletli olmamış derseniz "euro 4" olan 1.3 cdti essentia 75 hp olan araçla karşılaştıralım.
Bu aracın direk olarak zaten ortalama yakıt tüketimi 4,3lt/100 km olduğu için aradaki dizel benzinli yatım tüketimi makası daralacaktır. aralarında sadece 1 litre fark olacaktır. Yok buda olmadı illa 1.4 benzinli manuelle karşılaştır dersen onunda ortalaması 1.2 ye göre 0,2 litre fazla.
Fiyatlarına gelince; 1.3 cdti essentia 75 hp 34.684 TL. arada 4.706 TL fark var. üstelik bu aracın yakıt tüketimi 95 hp olanına göre 0,7 litre artmış olacak. yukardada yazdığım gibi; 0,7 lt x 15.000/100= 105 litre x 3,59= 376,95 TL daha ek yük getirmiş oldu.
2-Bahsettiğiniz ikinci el fiyatı göreceli oluyor. arada 3-4 bin tl fark bu segment araçlarda olmuyor. Ayrıca biz zaten ikinci el piyasasındaki satış değerlerine göre değil fabrika çıkış standarları ve fiyatlarına göre değerlendirmek zorundayız. Bu şekilde bir kerteriz belirlemiş oluruz.
3-Eğer tüketimler fabrika verilerinden fazla olacak diyorsanki bu kullanıma göre değişir evet doğrudur her ikisi içinde geçerlidir :)
4-Çok büyük olmasada arada fark olduğu bir gerçektir. Üstelik dizel araçların çıkardığı ve çıkaracağı muhtemel sorunlar ve çözümleri benzinlilere göre daha fazla ve daha pahalıdır. (Örneğin bir turbo arızası)
5-Zaten araç değişikliği ile yukarda cevaplamış oldum.
6- Bu seçeneğide kaldırdık yeniden hesaplama yaptık.

salim bey kusura bakmayın ama bence işine geldiği gibi kıyaslama yapan sizsiniz.

bir kere fabrika verisi ortalama tüketimi hep baz alıyorsunuz ama gelin bence en yoğun tüketimin olduğu şehir içine bakalım. fabrika verilerini geçelim hiç uğraşmayın. şehir içinde dediğiniz benzinli model 7 litrenin altında imkansız ya-ka-maz. 8'in bile altına zor inerde olabildiğince tutumlu kullanıldığını varsayalım. oysa dizel motorlu araç aynı tutumlulukla 5'in altına bile iner şehir içinde demedi demeyin. yani burda benzinli motor dizelden kafadan bi %50 fazla yaktı mı? yaktı! üstüne birde iki yakıt arasındaki fiyat farkını da ekleyin. alın size sonuç.

siz aradaki farkı söylüyorsunuz hep, benzinli alanların çoğu lpg'ye dönüşüm işini düşünerek alıyor benzinli modeli, lpg masraflarını neden hesaba katmıyorsunuz? 30.000 tl verdi sonra başım ağrımasın dedi kaliteli olsun dedi 1700 tl'ye gitti lpg bağlattı. üstüne gitti bunun ruhsat işlerine para harcadı oldu mu size 2000 tl. oldu mu size toplamda 32.000 tl. 32.000 tl'yi cebinden çıkaran insan 34.500'ü de cebinden çıkarır illa ki. ve o cebinden ekstra çıkaracağı 2.500 tl ile gül gibi arabasına biner bayırları vites büyülterek çıkar ekonomisinide yapar keyfine de bakar.

lütfen dizellerin masrafları fazla servis bakımları pahalı laflarını da kullanmayın. yıllardır dizel ve benzinliyi aynı anda kullanıyoruz. servis ve bakım masraflarıyla emin olun dizel bize daha ucuza mal oldu
 
salim bey kusura bakmayın ama bence işine geldiği gibi kıyaslama yapan sizsiniz.

bir kere fabrika verisi ortalama tüketimi hep baz alıyorsunuz ama gelin bence en yoğun tüketimin olduğu şehir içine bakalım. fabrika verilerini geçelim hiç uğraşmayın. şehir içinde dediğiniz benzinli model 7 litrenin altında imkansız ya-ka-maz. 8'in bile altına zor inerde olabildiğince tutumlu kullanıldığını varsayalım. oysa dizel motorlu araç aynı tutumlulukla 5'in altına bile iner şehir içinde demedi demeyin. yani burda benzinli motor dizelden kafadan bi %50 fazla yaktı mı? yaktı! üstüne birde iki yakıt arasındaki fiyat farkını da ekleyin. alın size sonuç.

siz aradaki farkı söylüyorsunuz hep, benzinli alanların çoğu lpg'ye dönüşüm işini düşünerek alıyor benzinli modeli, lpg masraflarını neden hesaba katmıyorsunuz? 30.000 tl verdi sonra başım ağrımasın dedi kaliteli olsun dedi 1700 tl'ye gitti lpg bağlattı. üstüne gitti bunun ruhsat işlerine para harcadı oldu mu size 2000 tl. oldu mu size toplamda 32.000 tl. 32.000 tl'yi cebinden çıkaran insan 34.500'ü de cebinden çıkarır illa ki. ve o cebinden ekstra çıkaracağı 2.500 tl ile gül gibi arabasına biner bayırları vites büyülterek çıkar ekonomisinide yapar keyfine de bakar.

lütfen dizellerin masrafları fazla servis bakımları pahalı laflarını da kullanmayın. yıllardır dizel ve benzinliyi aynı anda kullanıyoruz. servis ve bakım masraflarıyla emin olun dizel bize daha ucuza mal oldu
eskiden bu siteye üye arkadaşım vardı corsa d 1.2 btu 79 plakalı belki hatırlayan olur 100 kmde 10 litreden aşağıya yakmazdı arabası 1.2 az yakacak diye birşey yok bu arada bakım konusundada benzinliyle dizellerin yağları ortak zaten hava filtreleride ortak tek fark mazot ve yağ filtresinde mazot filtreside her periyodik bakımda değişen bişey değil aynı şekilde ısıtma bujileride yani normal bir bakımda servise gittiğinizde arada çok bir fark ödeyeceğinizi zannetmiyorum
 
Son düzenleme:
Arkadaşlar Öncelikle Yardımcı olduğunuz için tşekkür ederim:

Ben Yılda ortalama 15000 km zar zor yapıyorum. şimdi Lpg taktırırsam Bagajda yer kalmıyacak. stepnenin yerine taktırsam,Stepne dışarda kalıcak.) şimdi Birde Dizel alıp zarara girmek var. Alıcağım arabaya Maximum 10 sene binerim.

1. Dizel Alsam yüksek devirlerde iyi Performans sağlıyor mu ? (benzinli motordaki gibi :D )

2.Lpg Taktırsam Araç 10 sene dayanırmı (yılda 15000 km yapsam) :D ?




Arkadaşlar Bir de Benim şimdiki 1.2 twinport 80 hp aracım 450 km yaptı çeyrek depo benzin kaldı :) neden olabilir 3000 deviri geçmem kolay kolay.:)
 
Son düzenleme:
Arkadaşlar Öncelikle Yardımcı olduğunuz için tşekkür ederim:

Ben Yılda ortalama 15000 km zar zor yapıyorum. şimdi Lpg taktırırsam Bagajda yer kalmıyacak. stepnenin yerine taktırsam,Stepne dışarda kalıcak.) şimdi Birde Dizel alıp zarara girmek var. Alıcağım arabaya Maximum 10 sene binerim.

1. Dizel Alsam yüksek devirlerde iyi Performans sağlıyor mu ? (benzinli motordaki gibi :D )

2.Lpg Taktırsam Araç 10 sene dayanırmı (yılda 15000 km yapsam) :D ?




Arkadaşlar Bir de Benim şimdiki 1.2 twinport 80 hp aracım 450 km yaptı çeyrek depo benzin kaldı :) neden olabilir 3000 deviri geçmem kolay kolay.:)

eğer dediğiniz gibi aracınızı uzun süre kullanacaksanız kesinlikle dizel seçim derim. dizel motorda zaten 1750-2000 d/d'dan itibaren turbo devreye giriyor ve direk koltuğa yapışıyorsunuz. benzinli araçlar yokuş çıkarken bayılırken, dizel araçlar yokuşları koltuğa yapıştırarak çıkartıyor sizi.

emin olun benzin deposunu doldururken harcayacağınız ekstra para, dizel aracı alırken harcayacağınız ekstra paradan daha çok oturucak içinize. e lpg içinde zaten ekstra para harcayacaksınız ki sizde lpg'nin diğer dezavantajlarını yazmışsınız. 10 yıllık lpg motorununda ne kadar verimde kalacağı meçhul. o zaman dizel tercih etmeniz mantıklı görünüyor.

şimdiki aracınızı şehir içinde kullanarak bu verilere ulaştıysanız bence normal değerler
 
eğer dediğiniz gibi aracınızı uzun süre kullanacaksanız kesinlikle dizel seçim derim. dizel motorda zaten 1750-2000 d/d'dan itibaren turbo devreye giriyor ve direk koltuğa yapışıyorsunuz. benzinli araçlar yokuş çıkarken bayılırken, dizel araçlar yokuşları koltuğa yapıştırarak çıkartıyor sizi.

emin olun benzin deposunu doldururken harcayacağınız ekstra para, dizel aracı alırken harcayacağınız ekstra paradan daha çok oturucak içinize. e lpg içinde zaten ekstra para harcayacaksınız ki sizde lpg'nin diğer dezavantajlarını yazmışsınız. 10 yıllık lpg motorununda ne kadar verimde kalacağı meçhul. o zaman dizel tercih etmeniz mantıklı görünüyor.

şimdiki aracınızı şehir içinde kullanarak bu verilere ulaştıysanız bence normal değerler


Dizelciler tamam iyi hoş az yakıyor çok kaçıyor "benzinden büyük LPG'den büyükeşit" ama 1.3 cdti 0-100 km hızlanması 14+ saniye olan bir araç için koltuğa yapıştırıyor demeyin bari o koltukta bir sorun vardır bence :)
 
aracı yeniliyeceğim! yani corsa c yi satıp bi corsa D alıcam (makyajlı) :) fakat dizelde almak istemioyrum, benzinli alıcam fakat lpg taktırdığım zaman ne kadar tasarruf ederim?? YArdım
Çekiş Ne kadar düşer.?

Ben de başka bir tecrübemi paylaşayım;

2010 model corsa 1.2 aracım var, (euro5 85 bg eastronic) aynı dertten bende müzdaribim, şu günlerde ortalama 10 lt gibi yakıyor (ist. ş.içi).yoğun araştırma sonucu çok gönülsüz olmama rağmen bende kit taktırmaya karar verdim. Ancak titiz bir adam olduğumdan ciddi bir araştırma yaptım, bu araştırmam opel genel müdürlüğüne kadar gitti:D Araştırdığım konu aracımın motor versiyonuydu. Eğer kit taktırmayı düşündüğünüz aracın motor versiyonu A1EXR ile başlıyorsa kit taktırmaya uygun olmadığı bilgisini verdiler. taktırırsam sıkıntı yaşayabileceğimi (bu arada nerelerde nasıl sıkıntı yaşanacağını bilemiyorlar:confused:) tüm bunlara rağmen taktırmak istediğimde de benden imzalı bir yazı vermemi istediler. Almak istediğiniz corsanın motor versiyonuna (özellikle kit taktırmak istiyorsanız) bakmanızı öneririm.
 
Dizelciler tamam iyi hoş az yakıyor çok kaçıyor "benzinden büyük LPG'den büyükeşit" ama 1.3 cdti 0-100 km hızlanması 14+ saniye olan bir araç için koltuğa yapıştırıyor demeyin bari o koltukta bir sorun vardır bence :)

size tek bişey sorucam; daha önce hiç dizel araç kullandınız mı?

*bi kere 14 sn'den daha kısa sürüyor bu 1
*2000 d/d öncesinde turbo ölü olduğu için o devire kadar ivmelenme yavaş oluyor ondan sonra KOLTUĞA YAPIŞTIRIYOR bu 2
*aynı bg güçlü araçlarda dizele ben oturim benzine siz oturun bakalım ya da siz dizele oturun ben benzine oturim hiç farketmez hangi motor daha çabuk çıkıyo 100'e görelim bu da 3
 
Ben de başka bir tecrübemi paylaşayım;

2010 model corsa 1.2 aracım var, (euro5 85 bg eastronic) aynı dertten bende müzdaribim, şu günlerde ortalama 10 lt gibi yakıyor (ist. ş.içi).yoğun araştırma sonucu çok gönülsüz olmama rağmen bende kit taktırmaya karar verdim. Ancak titiz bir adam olduğumdan ciddi bir araştırma yaptım, bu araştırmam opel genel müdürlüğüne kadar gitti:D Araştırdığım konu aracımın motor versiyonuydu. Eğer kit taktırmayı düşündüğünüz aracın motor versiyonu A1EXR ile başlıyorsa kit taktırmaya uygun olmadığı bilgisini verdiler. taktırırsam sıkıntı yaşayabileceğimi (bu arada nerelerde nasıl sıkıntı yaşanacağını bilemiyorlar:confused:) tüm bunlara rağmen taktırmak istediğimde de benden imzalı bir yazı vermemi istediler. Almak istediğiniz corsanın motor versiyonuna (özellikle kit taktırmak istiyorsanız) bakmanızı öneririm.


güzel paylaşım teşekkürler.
 
Dizelciler tamam iyi hoş az yakıyor çok kaçıyor "benzinden büyük LPG'den büyükeşit" ama 1.3 cdti 0-100 km hızlanması 14+ saniye olan bir araç için koltuğa yapıştırıyor demeyin bari o koltukta bir sorun vardır bence :)

2. konu olarakta şimdi araçların teknik özelliklerine baktım 1.2'ler maşallah roket gibi yaaa 10sn altında çıkıyolar 100'e :)

1.2 benzinli 85bg 1053 kg 0-100ü 13,6 sn
1.3 dizel 75 bg 1160 kg 0-100 14,5 sn
aradaki fark -10bg ve +107 kg ama sadece 0,9 sn fark var (1sn bile değil :))

1.4 benzinli 100 bg 1088 kg 0-100 11,9 sn
1.3 dizel 95 bg 1154 kg 0-100 12,3 sn
aradaki fark -5bg ve +66 kg ama sadece 0,4 sn fark var (amma çokmuş)

veriler gösteriyor ki dizel modeller daha güçsüz ve daha ağır olmasına rağmen nerdeyse başa baş gidiyor. ama deniyor ki koltuğa nasıl yapıştırıyor :P yukarıdaki mesajımda belirttiğim gibi 2000 d/d'ya kadar turbo devreye girmediği için ivmelenme yavaş ama turbo devreye girdiği andan itibaren sizi KOLTUĞA YAPIŞTIRIYOR ve böylelikle 2000 devire çıkana kadar kaybettiğiniz zamanı size geri kazandırıyor.

başka soru?????????
 
Geri
Üst