Arkadaşlar işinize geldiği gibi kıyaslama yapmayın.
1-Seçmiş olduğum 1.2 benzinli ile 1.3 dizelin ecoflex modelleri ikiside euro 5 normuna sahip ve ikiside 5 ileri manuel modelleridir. Kısaylamanın adaletli olması için ikiside 1300 cc altındaki vergi dilimindeki araçlardır.
Eğer donanımdan dolayı ve start stopdan dolayı pahalı yada adaletli olmamış derseniz "euro 4" olan 1.3 cdti essentia 75 hp olan araçla karşılaştıralım.
Bu aracın direk olarak zaten ortalama yakıt tüketimi 4,3lt/100 km olduğu için aradaki dizel benzinli yatım tüketimi makası daralacaktır. aralarında sadece 1 litre fark olacaktır. Yok buda olmadı illa 1.4 benzinli manuelle karşılaştır dersen onunda ortalaması 1.2 ye göre 0,2 litre fazla.
Fiyatlarına gelince; 1.3 cdti essentia 75 hp 34.684 TL. arada 4.706 TL fark var. üstelik bu aracın yakıt tüketimi 95 hp olanına göre 0,7 litre artmış olacak. yukardada yazdığım gibi; 0,7 lt x 15.000/100= 105 litre x 3,59= 376,95 TL daha ek yük getirmiş oldu.
2-Bahsettiğiniz ikinci el fiyatı göreceli oluyor. arada 3-4 bin tl fark bu segment araçlarda olmuyor. Ayrıca biz zaten ikinci el piyasasındaki satış değerlerine göre değil fabrika çıkış standarları ve fiyatlarına göre değerlendirmek zorundayız. Bu şekilde bir kerteriz belirlemiş oluruz.
3-Eğer tüketimler fabrika verilerinden fazla olacak diyorsanki bu kullanıma göre değişir evet doğrudur her ikisi içinde geçerlidir
4-Çok büyük olmasada arada fark olduğu bir gerçektir. Üstelik dizel araçların çıkardığı ve çıkaracağı muhtemel sorunlar ve çözümleri benzinlilere göre daha fazla ve daha pahalıdır. (Örneğin bir turbo arızası)
5-Zaten araç değişikliği ile yukarda cevaplamış oldum.
6- Bu seçeneğide kaldırdık yeniden hesaplama yaptık.
salim bey kusura bakmayın ama bence işine geldiği gibi kıyaslama yapan sizsiniz.
bir kere fabrika verisi ortalama tüketimi hep baz alıyorsunuz ama gelin bence en yoğun tüketimin olduğu şehir içine bakalım. fabrika verilerini geçelim hiç uğraşmayın. şehir içinde dediğiniz benzinli model 7 litrenin altında imkansız ya-ka-maz. 8'in bile altına zor inerde olabildiğince tutumlu kullanıldığını varsayalım. oysa dizel motorlu araç aynı tutumlulukla 5'in altına bile iner şehir içinde demedi demeyin. yani burda benzinli motor dizelden kafadan bi %50 fazla yaktı mı? yaktı! üstüne birde iki yakıt arasındaki fiyat farkını da ekleyin. alın size sonuç.
siz aradaki farkı söylüyorsunuz hep, benzinli alanların çoğu lpg'ye dönüşüm işini düşünerek alıyor benzinli modeli, lpg masraflarını neden hesaba katmıyorsunuz? 30.000 tl verdi sonra başım ağrımasın dedi kaliteli olsun dedi 1700 tl'ye gitti lpg bağlattı. üstüne gitti bunun ruhsat işlerine para harcadı oldu mu size 2000 tl. oldu mu size toplamda 32.000 tl. 32.000 tl'yi cebinden çıkaran insan 34.500'ü de cebinden çıkarır illa ki. ve o cebinden ekstra çıkaracağı 2.500 tl ile gül gibi arabasına biner bayırları vites büyülterek çıkar ekonomisinide yapar keyfine de bakar.
lütfen dizellerin masrafları fazla servis bakımları pahalı laflarını da kullanmayın. yıllardır dizel ve benzinliyi aynı anda kullanıyoruz. servis ve bakım masraflarıyla emin olun dizel bize daha ucuza mal oldu