dizel araçların kullanımı hakkında..

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan airbus
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
bende sabahları ilk çalıştırmada motoru 1-2 dk ka ısıtmadan asla yola çıkmam ve motor sogukken devri yükseltmeden kullanırım
 
Bunu Ogrenmem iyi oldu Hep 3000 devirde vites degistirirdim.Ve kontak kapama olayına gelince en az 1-2 dk rolantide calısması gerektigini duydum,teknik servisten.Ve tanıdıgım 2 kisinin turbosu bozulmustu bu sekıl yapmadıgı ıcın
 
1.9 Dizel Otomatik de vites geçişleri 2300 devirde oluyor, zaten gaza bastığınızda 1750 devirden sonra gücü hissediyorsunuz, turbo beslemeye başlayınca araç şahlanıyor, gaza az basın yada çok basın önemli değil Turbo devreye girdiği anda güç değişiyor, turbo da en iyi torku 2000 devirde veriyor, otomatik vites de vites geçişlerini 2300 de yapıyor, yani ben bu durumdan kendime şöyle bir ders çıkarıyorum, 1750 nin altında kullandığımda araç gitmez, 2300 ün üstünde kullandığımda da boşuna motoru çevirmiş olurum,

Bu arada benim aracım 1900 CC bu sebeple bende ki 2300 devir küçük motorlu araçlar için 2500 olabilir.
 
valla bu konuda 40 değişik yorum yapılır, benim 1.3 cdti corsam var , zaten yazıoyr kitapçığın maximum torku 1750-2500 devir diye , bunun üstüne çıkmanın çok gerekliliği yok , ben 2000 e gelmeden vites değiştiriyorum , çok mutlu muyum bundan ? performans olarak mutlu değilim içimden geçem 2500 de vites değiştirmek ama 2500 devirde vites değiştirdiğimde yakıt tüketimim arıyor denedim bunu , 5,5-5,7 arası 100 km tüketim oluyor , ama 2000 devire gelemeden yani 1750-2000 arası vites değişimi ile 5,2 yakıt tüketimini yakaldım, bildiğimden değil ama forumda okuduğumdan aradasırada yeni yakıt aldığımda bir kaç dakika çok yğksek devirde kullanıyorum kurum olayı ( ne olduğunu bilmiyorum ama forumdaşlarıma güvenerek) nedeniyle.
 
.

-Dizellerde ideal kullanım 1750 ve 2500 devir arasıdır. 3500-4000 devir üstüne çıkmanın mantığı yoktur.Çünkü dizel araç o devirden sonra tork gücünü kaybeder.

size katılmıyorum dizel aracı 2000 devirden aşagısında fazla yakar kendim gördüm bunu. en ideali 3000-3500 devir çünki bu araçlar turboyu 2500 civarı devirlerde açıyolar siz bu aracı turbosuz şekilde kullanırsanız yakıtı çig olarak atarsınız vites yükseltirken devir 3000i geçtikten sonra vitesinizi atarsanız hem turbonuzu kapatmadan vites geçmiş olursunuz hemde yakıt konusunda farkedilir şekilde düşme görürsünüz. bunu bizzat yaşadım önceki arabam benzinliydi ve corsa 1,3 cdti aldım benzinli düşük devirde kullanılıyo ama dizel hem güç kaybı hemde yakıt kaybı oluyo bi süre sonra alıştım buna örnek ilk aldıgımda 60tl yakıyodu aynı mesafede şimdi 40tl yakıyo buda büyük bi fark dizelciler bilirler ;)
 
size katılmıyorum dizel aracı 2000 devirden aşagısında fazla yakar kendim gördüm bunu. en ideali 3000-3500 devir çünki bu araçlar turboyu 2500 civarı devirlerde açıyolar siz bu aracı turbosuz şekilde kullanırsanız yakıtı çig olarak atarsınız vites yükseltirken devir 3000i geçtikten sonra vitesinizi atarsanız hem turbonuzu kapatmadan vites geçmiş olursunuz hemde yakıt konusunda farkedilir şekilde düşme görürsünüz. bunu bizzat yaşadım önceki arabam benzinliydi ve corsa 1,3 cdti aldım benzinli düşük devirde kullanılıyo ama dizel hem güç kaybı hemde yakıt kaybı oluyo bi süre sonra alıştım buna örnek ilk aldıgımda 60tl yakıyodu aynı mesafede şimdi 40tl yakıyo buda büyük bi fark dizelciler bilirler ;)

Yanlış biliyorsunuz. 1750dd'nin altına düşmedikçe performansta hiçbir şekilde sıkıntı yaşamazsınız.Devir aralıklarınıza göre vites değiştirmeniz gerekir 3000sürerseniz tam aksine mazot boşuna gider.Ayrıca uzun yolda hep 3000 devir sürün bakalım 5-6 saat boyunca 3000 devir gidin ondan sonra buralarda konuşun.Bunun sonucunu size söyleyeyim,aşırı basınç altına mağruz kalan turbonun milleri eğilecek yada patlayacak size masraf açacak.Google'da bir aratın turboyu nasıl korumak gerektiğini hangi devirlerde gidildiğini bir zahmet öğrenin.

Soruyu soran arkadaşıma cevap vereyim.1750dd altında biraz performans düşüklüğü yaşanır dizel araçlarda fakat ekonomi için düz bir yolda motoru zorlamadan 1500dd gidebilirsiniz.Bu süre zarfında araç en az yakacak.Aracınızın max torkunu rampalarda kullanın.Genellikle 1750 devirde seyretmeye devam edin 2500de vites atın 1750nin aşağısına düşmüyorsa problem yok.Arkadaşın dedğini uygulama sakın uzun kullanımdan sonra turbon zarar görecektir.Ayrıca turboyu koruman adına sabahları arabayı çalıştırdığında 1-2 dakika bekle ve aynı şekilde stop ettirmeden önce en az 30 saniye bekle.Rölentide araç dururken ve çalışırken kesinlikle gaz verme.Bunları yaparsan turbon uzun ömürlü olacaktır
 
size katılmıyorum dizel aracı 2000 devirden aşagısında fazla yakar kendim gördüm bunu. en ideali 3000-3500 devir çünki bu araçlar turboyu 2500 civarı devirlerde açıyolar siz bu aracı turbosuz şekilde kullanırsanız yakıtı çig olarak atarsınız vites yükseltirken devir 3000i geçtikten sonra vitesinizi atarsanız hem turbonuzu kapatmadan vites geçmiş olursunuz hemde yakıt konusunda farkedilir şekilde düşme görürsünüz. bunu bizzat yaşadım önceki arabam benzinliydi ve corsa 1,3 cdti aldım benzinli düşük devirde kullanılıyo ama dizel hem güç kaybı hemde yakıt kaybı oluyo bi süre sonra alıştım buna örnek ilk aldıgımda 60tl yakıyodu aynı mesafede şimdi 40tl yakıyo buda büyük bi fark dizelciler bilirler ;)

Kardeşim ben zaten dizelciyim. Ayrıca turbonun açılıp kapanması diye bişey yoktur.Sürüş esnasında açılıp kapanan bişey değil çünkü.Turbo 1250 devirdede bile devrededir.Türbinler motora hava alındığı müddetce döner. Ancak yeterli devire ulaşılmamışsa veya gaza yeteri kadar basılmıyorsa turbo, maksimum torku oluşturacak yeterli basınçlara ulaşmaz.Yani turbo devreye girip çıkmaz. Yalnızca türbin devri değişir. Gaza basmazsanız veya motor devri düşükse yavaşlar . Turbonun verimsiz çalıştığı aralık vardır. Devrede olmadığı aralık yoktur. En verimli çalıştığı devirde 1750-2500 arasıdır max torku bu devirlerde üretir.2500den sonra torkta düşüş olur.Düz bir yolda giderken senin 3000 devire çıkarmanın bir mantığı yoktur çünkü aracın 1500 devirde verdiği tork dahi sana yeterli olabilir.Ama önüne herhangi bir rampa çıktığında 1500 devirde gaza yüklenirsen mazot pompana zarar verirsin yapılacak şey vites küçültüp devam etmektir.

Ayrıca turbo basıncı ile gaz pedalı doğru orantılıdır.Gaza ne kadar çok basarsan o kadar turbo basıncı elde edersin.Yani 3000devirde gazı bıraktığında turbo basıncı yine minumuma düşer.
 
bende sabahları ilk çalıştırmada motoru 1-2 dk ka ısıtmadan asla yola çıkmam ve motor sogukken devri yükseltmeden kullanırım

abi tamam bunu bende yapıyorumda yola çıkıp motorun ısınmasını bekleyene kadarda kanı gibi gidilmiyor. Maşallah hararet çubuğu 10 km yapmadan kalkmıyor :)
 
kontağı açıp marşa basmadan içerideki sesin kesilmesini beklerim.sonra motor biraz kendine gelene kadar tam gaz basmam.sakin kullanımda 2500, yokuş yukarı 3000devir civarında vites atarım.eğer yol müsaitse ve düzse 3.vites ve sonrasında 2000devir civarında vites atarım.eğimin olmadığı bölgelerde hızım 90'ın altındaysa düşük devirlerde gitmek çok daha az yakmamı sağlıyor.

uzun yoldan geldikten sonra ya da sert kullandığımda 15 saniye kadar turbonun yağlanmasını bekler kontağı kaparım.

asıl dizelin bakımlarını aksatmamak gerekiyor ve yakıtı iyi seçmek lazım
 
yakıtın bpden kullanmanızı tavsiye ederim diğerlerine göre biraz daha az menziliniz oluyor ama en az kükürt oranı bpnin ultimate eurodieselinde var
 
Geri
Üst