dizel araçların kullanımı hakkında..

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan airbus
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Arkadaşlar her dizel motorun torkunu yazarlarken, devir sayısınıda yazarlar! Eski ve yeni nesil turbolu dizel motorlarda turbo açılış zamanları farklıdır! Eski turbolular motor torkunun doruğuna ulaştığında, turbolarını açarlar. Yeni nesil turbolu dizel motorlar ise; turbolarını siz gaza bastığınız anda devreye sokarlar. Benim size nacizane tavsiyem motorunuzun maksimum torkuna ulaştığı devirinin altında kullanmayınız. Vites yükseltirken, motoru maksimum tork devirinden, 1000 devir daha yükselterek vites değiştiriniz. Genelde vites aralarında motor devir aralığıda ortalama 1000 devirdir. Örneğin motorunuz maksimum torkuna 1750 devirde ulaşıyor, siz motorunuzun devrini 2500 deviri geçtikten sonra, vites yükseltmenizi yapın ki; motorunuz bir üst vitesi, gücünün zirvesindeyken karşılasın... Bu şekilde motor ömrünüzü uzatırsınız.
 
Her motorda olduğu gibi dizel motorlarda da, ilk çalıştırma anında bir süre rolantide ve boşta çalıştırmamızın faydası olucaktır. Ancak dizel motorlar rolantide çalışırken ısınmazlar, onun için; düşük viteste ve tork devirinde kullanarak, motorumuzu ısıtabiliriz. Bu şekilde yakıt tasarrufuda sağlarız.
Dizel motorlarda stop etme zamanında, bir süre boşta çalıştırmamızında faydası olur. Bu faydalardan biri turbolu motorlar için, turbonun toparlanması ve diğeride her dizel motorun rolantide çalıştığında soğumaya yardımcı olmasıdır.
 
Kimse yazmamış, bende şunu belirmek istiyorum. Benzinli araçlardaki gibi vites küçülterek kompresör yapmayınız. Turbo bıçakları o devire göre dönerken kompresör için vites düşürüldüğünde bir anda farklı devire göre hareket etmeye çalışıp yıpranma hatta kırılma eğilimi gösterebiliyor...
 
o kadar çok farklı görüş var ki insanın kafası karışıyor ister istemez , dolayısıylada sanırım herkes kendi bildiği gibi kullanıyor arabasını, sonuçta arabanızı en iy isiz tanıyorsunuz ve hangi devirlerde ne kadar güç üretir ne kadar yakıt tüketir yine en iyi siz biliyor sunuz. sanırım bu konuya netlik kazandırabilmek için , yeni nesil dizel motorların üretiminde çalışan bir mühendis bulup getirmek lazım.
 
Kardeşim ben zaten dizelciyim. Ayrıca turbonun açılıp kapanması diye bişey yoktur.Sürüş esnasında açılıp kapanan bişey değil çünkü.Turbo 1250 devirdede bile devrededir.Türbinler motora hava alındığı müddetce döner. Ancak yeterli devire ulaşılmamışsa veya gaza yeteri kadar basılmıyorsa turbo, maksimum torku oluşturacak yeterli basınçlara ulaşmaz.Yani turbo devreye girip çıkmaz. Yalnızca türbin devri değişir. Gaza basmazsanız veya motor devri düşükse yavaşlar . Turbonun verimsiz çalıştığı aralık vardır. Devrede olmadığı aralık yoktur. En verimli çalıştığı devirde 1750-2500 arasıdır max torku bu devirlerde üretir.2500den sonra torkta düşüş olur.Düz bir yolda giderken senin 3000 devire çıkarmanın bir mantığı yoktur çünkü aracın 1500 devirde verdiği tork dahi sana yeterli olabilir.Ama önüne herhangi bir rampa çıktığında 1500 devirde gaza yüklenirsen mazot pompana zarar verirsin yapılacak şey vites küçültüp devam etmektir.

Ayrıca turbo basıncı ile gaz pedalı doğru orantılıdır.Gaza ne kadar çok basarsan o kadar turbo basıncı elde edersin.Yani 3000devirde gazı bıraktığında turbo basıncı yine minumuma düşer.

:good:güzel açıklama
 
Tork eğrisine bakılır,motor maksimum torku verdiği devir aralığında tutularak kullanılmaya çalışılır bu kadar basit!!
Yakıt tasarrufu için de,6 vites olanlar için söylüyorum atın 6'ya 2000-2250 devir civarı gibi gidin,5 lt civarı yakıyor.rampamı geldi,araç mı sollayacaksın maksimum tork aralığında hafifçe gaza yükleneceksin,1750 devirden aşağıdaysan gaza yüklenmeyeceksin,vites küçülteceksin bu kadar kolay:D
3500/4000 devirlere çıkmanın manası yok bağırıyor zaten..3500 deviri aşmayacaksın genel olarak.
 
Son düzenleme:
Tork eğrisine bakılır,motor maksimum torku verdiği devir aralığında tutularak kullanılmaya çalışılır bu kadar basit!!
Yakıt tasarrufu için de,6 vites olanlar için söylüyorum atın 6'ya 2000-2250 devir civarı gibi gidin,5 lt civarı yakıyor.rampamı geldi,araç mı sollayacaksın maksimum tork aralığında hafifçe gaza yükleneceksin,1750 devirden aşağıdaysan gaza yüklenmeyeceksin,vites küçülteceksin bu kadar kolay:D
3500/4000 devirlere çıkmanın manası yok bağırıyor zaten..3500 deviri aşmayacaksın genel olarak.

Çok güzel anlatmışsın... +1905
 
Yoldan geldiğinizde (uzun ya da kısa) stop etmeden evvel 1 dakika beklemek çok önemli, yapmazsanız turbo bozulur vs yorumları var. Bu kadar önemli birşey olsa kullanım klavuzunda mutlaka yazar. Ancak ben aracımın klavuzunda böyle bir ibare göremiyorum.
Bence bu yeni teknoloji araçlarda önlemi alınmış ve gereksiz birşey.. Boşuna mazot yakarsınız.
 
1 dkde yaktığın mazot 0.05 lt ya var yayok rolantide tabi
 
Geri
Üst