Dizel motor mu tercih ediyorsunuz LPG mi?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan schumici
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Dizel mi tercih ediyorsunuz LPG mi?


  • Kullanılan toplam oy
    159
Elinde benzinli aracım varsa LPG kiti uygulamaktan başka şansın olmaz. Ama yoksa her türlü dizel derim. Geçenlerde hesapladım 5 bin TL civarında kar etmişim 34 bin km de.
Dizel demek benim için 2.0 CDTı demektir. Olmuyorsa da sınıfı düşük dizel araçlar tercih edilebilir sırf ekonomi için.
Dizel araçlar tork olarak daha iyi bence.
 
Son düzenleme:
dizelin büyük bakımları pahalı zaten bakımın büyüğü olur diğer ara bakımlarda o kadar büyük fark etmez.. bunun dışında ben dizelden iki örnek bilirim birinde arkadaşın 159 da partikül filtresi arıza yapdı 5 bin tl fiyat çıkardılar sırf partükül filtresinin değişmesineki bu partükül filtresi dizel araçlara has bir şey.. bir arkadaşında mazot filtresi arıza yapmışdı hemde 1 yaşında bile yokdu araba arabada dobloydu doblonun masrafı ne olucakki diyorsunuz onun bile mazot filtresi bosch marka idi 900 tl fiyat istediler.. ve garip yanı maozt filtresi garanti dahilinde değildi öyleymiş.. o mazot filtreside sadece mazotlu araçlara has bir şey.. yani dizel araç masraf çıkardımıda sağlam çıkartıyor derken bunları kast ediyorum..

:D hangi büyük bakımları pahalı ?

alın size Bir Opel servisinin içindeki Bakım fiyatlarını gösteren Tablo, yıl 2009 Dizellerin benzlinliye göre bakımları 10 TL 20 TL daha pahallı hatta bazı büyük bakımları dizellerin yarı yarıya daha ucuz..

DSC0012-0002.jpg
 
Kusura bakmayin ama ailemi sokaktdan toplamadim :D
rizikolu is lpg...
 
neyse ya bu konu her defasında böyle karışıyor :D lpg tankları patlamaz diicem şimdi birileri bir yerden yanmış lpg li araçlar göstericek sonra bir arkadaş merdiven altı lpg nin tehlikeli olduğunu döyliycek falan filan uzıycakda uzıycak her kez sevdiği istediği araca binsin :)

bu konuyla ilgili bir konu açdım istyen okuyabilir

http://www.opelim.net/forums/showthread.php?p=1524113#post1524113
 
Hakan bu ülkede hiçbir Allahın kulu beni aracıma LPG montajı için ikna edemez. Sonuçta bunlar kul yapısı, ülkemizdeki ustaların ne kadar itina ile çalıştıkları da ortada. Geçen ay haberlerde neredeyse her gece yanan bir LPG'li aracın haberi verildi, tehlike ihtimali % 1 bile olsa imkanın olduğu sürece risk almayı sevmem. Benzin çok mu koymaya başladı, o zaman satarım aracımı gider dizelini alır gene de böyle çakma şeylerle uğraşmam. Madem bu çok güvenli ve zararsız bir sistem neden büyük hacimli lüks araçlar bunu fabrikasyon olarak araçlara uygulamıyorlar. Bu işte petrol baronlarının, emperyalistlerin parmağı var mazeretine de asla inanmıyorum. Arabistandaki gibi bizde de benzin ucuz olsa gene de LPG kullanırmısınız? (hani tehlikesiz, çok güvenilir, ucuz, çevre dostu ya o nedenle sordum)
 
Hakan bu ülkede hiçbir Allahın kulu beni aracıma LPG montajı için ikna edemez. Sonuçta bunlar kul yapısı, ülkemizdeki ustaların ne kadar itina ile çalıştıkları da ortada. Geçen ay haberlerde neredeyse her gece yanan bir LPG'li aracın haberi verildi, tehlike ihtimali % 1 bile olsa imkanın olduğu sürece risk almayı sevmem. Benzin çok mu koymaya başladı, o zaman satarım aracımı gider dizelini alır gene de böyle çakma şeylerle uğraşmam. Madem bu çok güvenli ve zararsız bir sistem neden büyük hacimli lüks araçlar bunu fabrikasyon olarak araçlara uygulamıyorlar. Bu işte petrol baronlarının, emperyalistlerin parmağı var mazeretine de asla inanmıyorum. Arabistandaki gibi bizde de benzin ucuz olsa gene de LPG kullanırmısınız? (hani tehlikesiz, çok güvenilir, ucuz, çevre dostu ya o nedenle sordum)

savaş abi bunlar kul yapısı ama bu kul yapısı montaj kısmı için geçerli bu sistemlerde artık 3 tane 4 tane güvenlik sistemi var.. o haberler kasti siyasi açıdan verilen haberler lpg ye insan lar fazla yönelmesin dizel ve benzinli hatta elektriklide artık buna dahil satışı artsın lpg kötü çocuk lpg takarsanız ölürsünüz havaya uçarsınız gibisinden verilen haberler.. evet o yanan araçlarda lpg den yanmıyor ama araçda lpg varsa hemen suç ona atılıyor bu bir politika kasti yapılan bir politika..

çakma diyorsunda abi artık fabrikaların çoğu istersen lpg li versiyonlarınıda üretiyor.. dizelinde bir ekonomisi yok benzinle dizel arasında ne kaldı kaldıki dizel fiyatlarını arttırıcaklar elektikli aracı bu kadar yayma sevdasına girme nedenleri bu.. her yerde diyorum avrupada pek çok ülkede dizel benzinden pahalı ucuz olan ülkelerde ise dizel binek araçlardan ağır dizel vergisi alınıyor.. türkiyede bak sen şu allahın işine rafineri fiyatı olarak dizel pahalı ama nasıl oluyorsa pompada benzin daha pahalı oluyor...

misal mercedes lpg li araç üretiyor ama ticaride üretmeyi tercih ediyor sprinterın avrupada lpg lisi var fabrika çıkışı yada wagonlarının..

abicim sen çakma diyorsun opel de fabrika çıkışı lpg uygulaması yapıyor türkiyeye gelmiyorsa buda opelin pazarlama stratejisi ile alakalı belkide türkiyede lpg firmaları çok yaygın olduğu için lpg li opel yollamayı avantajlı bulmuyor olabilirler..

http://media.opel.com/content/media...pel/Sustainable_Mobility/Sustainable_Mobility

http://media.gm.com/media/po/pl/vehicles/opel/lpg/2009.brand_opel.html
 
motorlar için aynı demek yanlış. neleri birbirinden farklı hepsini tek tek hatırlayamıyorum yeniden bakmam lazım ama motor parçaları genel anlamda birbirinden farklı. hatta mjet motorlar daha fazla masraf çıkartıyormuş bu farklar yüzünden bizim cdti'lerden. sadece teknolojisi aynı (GM)

EDIT:aslında bunun hakkında daha sağlam şeyler öğrenmek lazım. opel teymur'a ilk gittiğimde bunu sorucam ordaki tanıdıklara. onlar bu işin içinde olarak tam haliyle biliyolardır heralde aynı parçalarını farklı parçalarını. bakalım ne diycekler

hepsi olmasa da aynı olanları var araştırmak lazım araştırmak lazım örn:sensörler,yağ soğutma
ayrıca lpg tankıda patlar sonuçta içi boş saçtan yapılıyor her ne kadar çelikte dense üretimleri saç şimdi bazı arkadaşlar nerden biliyorsun falan dicek arkadaşım lpgçide çalışıyor ne kadar artsı eksisi varsa hepsini öğrenmiştim ondan
 
hepsi olmasa da aynı olanları var araştırmak lazım araştırmak lazım örn:sensörler,yağ soğutma
ayrıca lpg tankıda patlar sonuçta içi boş saçtan yapılıyor her ne kadar çelikte dense üretimleri saç şimdi bazı arkadaşlar nerden biliyorsun falan dicek arkadaşım lpgçide çalışıyor ne kadar artsı eksisi varsa hepsini öğrenmiştim ondan

lpg tanklarının et kalınlığı denen bir standartı var patlamaz diye bir şey yok bak yukarda link verdim o linke tıklarsan adamlar avrupada lpg tankını patlama oranını test ediyorlar gir o konuya izle iyi işçiliği olan lpg li araça hiç bir şey olmuyor sadece yanıyor.. kötü işçiliği olan yani bizim deyimimizle merdiven altı işçiliği olan lpg li araçın tüpü patlıyor.. bu resmi bir test.. :)

http://www.opelim.net/forums/showthread.php?p=1524113#post1524113
 
Son düzenleme:
avrupada lpg araclar ile burda uydurmasyon lpg arasinda fark var bu bir...lpg arac siparis verdiginiz zaman firma cikisi ventil ventil yataklari özel üretiliyor ve maliyeti 2000 euro üstü...adamlar bu frka diesel aldiklari icin ragbet olmuyor...arti yahu burdaki iscilige güvenip yaptirilmaz..daha iki ay önce baldizim lpg taktirdi ertesi gün araci yaniyordu beni cagirdi...adamlar benzin hortumun kelepcesini sikmamislar hortum cikmis sicak motorun üzerine duman almis..depo oldugu gibi bosalmis..bereket kis idi beni telefon ile aradigindan koku duman dediginde arabani kapat cik geliyorum demistim..ya bu yazin sicaginda olsa idi??? daha gecen lpg araci kaza sonucu yandi 4 kisi hayatini verdi...yani eger benzin paahali ise diesele binerim..inan benim ilk kücük sinif aracim bu astra ve ilk dizelim...neden bu ülkede yakit pahali...alistim :D
kücük arabaya hatta corsa aliyordum hanimin iknasi ile astra aldim :D
 
Geri
Üst