Ekonomik sürüş teknikleri

Polat bey çok teşekkürler kastım su ki; zorlanma dediğim yüksek vitesteyken
araba zorlanır diye biliyordum yan 2000 devir altı ama bunu yeni ögreniyorum
şimdiye kadar çok yakmasın diye dik yokuşlarda 3200 lerde değiştirrdimdevri yüksek tutardım bisiklet mantığı ama değilmiş onu anladım peki çok merak ettiğim bi soru da su:
yokuş inerken diyelim 5. viteste iniyoruz ecu'nun yakıtı kesmesi için 1500 devirlerde olması mı lazım yoksa gaza ve debriyaja basmadan her devirde yakıt kesme işlemi geçerli mi ben hep 1500 devirlerde tutmaya çalışıyordum şimdiden çok teşekkür ederim
saygılar

öncelikle geçikme için özür dilerim,

az yakıt için ana başlığı toparlar isem YÜKSEK VİTES - DÜŞÜK DEVİR - TORK (Rampalarda). yani rampayı çıkmak için gereken torku benzinlilerde yüksek devirde, dizellerde düşük devirde elde ediyoruz. bazen tork bize yetmiyor ve vites düşürüyoruz. kullandıkça alışmak gerekiyor. tanıdığımız yollarda ezberlendiği taktirde çok fazla ekonomi yapmamız olası.

araç vitesde ve debriyaja basmıyoruz. yokuş aşağı ecu rölantiye kadar yakıt püskürtmez. ancak rölantide püskürtür yani 750-800 devirde.
ama otomatiklerde 1500 devirlerde bile püskürtür. o anki şanzımanın yağlamasına bağlı.
 
chevypolat;1151819 ama otomatiklerde 1500 devirlerde bile püskürtür. o anki şanzımanın yağlamasına bağlı.[/QUOTE' Alıntı:
E abi boşunamı rampada S yada vites düşürme yapıyoruz :) Satarım böyle olursa :eek::D
Şaka bir yana 2000 yılında fabia'daki yol bilgisayarında rampa aşağı "0" gösterdiğini gördüğümden beri vitesle inerim rampaları. Farkıda yakıtta gördüm uzun rampa inişlerinde v.s. Sürüş olarakda daha güvenli frenleme açısından.
Dizeli bunun için biraz daha fazla tutuyorum, hem cut-off hemde frenleme yapıyor..
 
E abi boşunamı rampada S yada vites düşürme yapıyoruz :) Satarım böyle olursa :eek::D
Şaka bir yana 2000 yılında fabia'daki yol bilgisayarında rampa aşağı "0" gösterdiğini gördüğümden beri vitesle inerim rampaları. Farkıda yakıtta gördüm uzun rampa inişlerinde v.s. Sürüş olarakda daha güvenli frenleme açısından.
Dizeli bunun için biraz daha fazla tutuyorum, hem cut-off hemde frenleme yapıyor..

satma diye arabaya dernekce satılamaz kaydı koyucam. dizeldeki frenleme turbonun sıkışmasından kaynaklanıyor. hani derler ya stop etmeden rölantide bekle diye. aslında turbo çok devirlikken kontak kapama. ama az devirliyken turbo bi süre sonra kendini kitliyor.
denemesi bedava. dizeli stop et, elini egzosta kapa. eğer turbo dönüyor olsa hava basması lazımdı. turbo dönerken bastığı hava gidicek yer bulamıyor ve turboya fren yaptırıyor.
 
abi eline sağlık herkesin okuması gereken bi yazı .en azından pedallara basarken arka planda ne oluyo ne bitiyo bilinmesi amatörlükten biraz uzaklaştırıyo insanı
 
abi eline sağlık herkesin okuması gereken bi yazı .en azından pedallara basarken arka planda ne oluyo ne bitiyo bilinmesi amatörlükten biraz uzaklaştırıyo insanı

sağolasın can, teknik bilgi oldukça herşey daha verimli ve sorunsuz olur düşüncesindeyim.
 
çok teşşekkürler
benim gibi acemilerin okuması gerekiyor.
bi dahakine biraz dada iyi anlarım bu okuduklarımı. daha araba kullanıyorum sadece.
motor ,vites aralığı bunlar bana uzak.
bu nedenle 1 depoyla 320 km yi anca yapıyor.
 
öncelikle geçikme için özür dilerim,

az yakıt için ana başlığı toparlar isem YÜKSEK VİTES - DÜŞÜK DEVİR - TORK (Rampalarda). yani rampayı çıkmak için gereken torku benzinlilerde yüksek devirde, dizellerde düşük devirde elde ediyoruz. bazen tork bize yetmiyor ve vites düşürüyoruz. kullandıkça alışmak gerekiyor. tanıdığımız yollarda ezberlendiği taktirde çok fazla ekonomi yapmamız olası.

araç vitesde ve debriyaja basmıyoruz. yokuş aşağı ecu rölantiye kadar yakıt püskürtmez. ancak rölantide püskürtür yani 750-800 devirde.
ama otomatiklerde 1500 devirlerde bile püskürtür. o anki şanzımanın yağlamasına bağlı.


klasik otomatiklerde tork konvertörünün çalışma prensibi gereği cut off yapmaz beyin..düz ve easytroniklerde aynen yazdığınız gibidir,sadece rölantinin biraz üzerinde 1200 devirlerde tekrar yakıt enjekte edilmeye başlar gaza basmasanız bile..
 
klasik otomatiklerde tork konvertörünün çalışma prensibi gereği cut off yapmaz beyin..düz ve easytroniklerde aynen yazdığınız gibidir,sadece rölantinin biraz üzerinde 1200 devirlerde tekrar yakıt enjekte edilmeye başlar gaza basmasanız bile..

eklentiniz için teşekkürler.

sizden önce bir konuda bayağı büyük bir tartışma olmuştu. otomatiklerde N zararlımıdır diye. ordada belirtmiştim. yağlamak için otomatikler mutlaka biraz fazla devirli olmak zorunda. buda yakıta yansıyor. ama vites aralıkları bu farkları kapatıyor. mesela benim aracım 5.vites diye tabir ettiğim overdrive da 2000 devirde 90km hız yapıyor. manuel viteslilerle aynı.
 
Geri
Üst