emniyet kemeri 90 sn süren uyarı sesi

Ynt: emniyet kemeri 90 sn süren uyarı sesi

Ama bir dakika yaf daha önceki nöbette gittik abi Golf tren yolundan uçup direğe çarpmış elemanlarda pek bişey yoktu kemerleri de takmamışlar ama hem yolcu hem sürücü hava yastığı açılmış e buda senin tezini doğruluyor  023hm ::)
 
Ynt: emniyet kemeri 90 sn süren uyarı sesi

Yeni nesil araçlarda kemersiz airbag açılmaz. Astra j büyük ihtimalle açılmıyordur.

Kemersiz airbag açılırsa çok ciddi sorunlara yol açıyor. Bu konuda yapılmış testler var. Kemersiz airbage mağruz kalanlarda boyun kırılması, beyin sarsıntısı gibi ölümcül yaralar alabiliyor. Bu bakımdan yeni nesil araçlarda artık kemersiz airbag açılmıyor.

Detaylı bilgi:

"SRP Airbag Nedir ?

SRP : System for Restraint and Protection

Yani "Sınırlama ve Koruma Sistemi". Airbag (Havayastığı) 'in bir diğer ismi. Bu "SRP" adı ilk nesil havayastıklarında kullanılmıştır. Daha sonra "SRP 2" adında ikinci nesil ortaya çıkmıştır. Bu 2 ismi arka arkaya kullanan firmalardan biri "Renault" dur. Bu iki nesil arasında çok büyük farklar yoktur. Sadece havayastıklarını kontrol eden sistemlerde ufak yapısal değişiklikler vardır. Çalışma prensipleri aynıdır.


SRS Airbag Nedir ?

SRS : Supplementary Restraint System

Yani "İlave Sınırlama Sistemi". Bu da havayastığının diğer isimlerinden biridir. Bu ismin kullanılmasının "asıl" sebebi, sürücülere "Havayastığı, emniyet kemerine ek olarak geliştirilmiş bir güvenlik donanımıdır" kelimesini sürekli olarak hatırlatmaktır. Çünkü hepimizin bildiği gibi (özellikle Türk zekası bu konuda ileri seviyededir) havayastığı olan araçlarda bazı "akıllı" kullanıcılar, sırf havayastığı uyarı ışığı sönsün, rahatsız etmesin diyerek, emniyet kemerini takmakta ancak emniyet kemeri kendi üzerinden değil, koltuk üzerinden geçmektedir (!) yani sürücü emniyet kemeri takılmış koltuğa oturmaktadır (!)


Unutulmaması gereken şudur :

Günümüz araçlarında şu koruma sistemleri mevcuttur :

1. Emniyet Kemeri

2. Emniyet kemeri gergi kontrol sistemi

3. Havayastığı

Bu 3 donanım "AYNI ANDA ÇALIŞMAK ve KORUMAK ÜZERE" tasarlanmıştır. Yani birini devre dışı bıraktığınızda "koruma" faktörü ortadan kalkar.


Emniyet kemeri gergi kontrol sistemi nedir ?

Bunun da adının "suyu" çıkarılmıştır. Ancak piyasada genel olarak kullanılan adı "piroteknik emniyet kemeri" dir. (pyrotechnic yazan üreticiler de mevcut - allah başımızdan eksik etmesin !)

Bu sistem, emniyet kemerinizi taktığınız yuvayı tutan bir hareketli halat, bu halatın ucunda bulunan piston ve pistonun içinde hareket edeceği bir tüpten oluşur. Tüp içinde gazla harekete geçen bir tertibat vardır. Bu tertibat, "havayastığı ile eş zamanlı" olarak, kaza anında direksiyona ya da konsola doğru yaklaşan yolcuyu, kemer sıklığını ayarlayarak koltuğa doğru çeker. Yani sizi koltuğa sıkı sıkı yapıştırır. Bu geri çekme, havayastığının işlevini ve koruma düzeyini biraz daha artırır.


Peki SRP ve SRS arasındaki fark nedir ?

Aslında fark SRP ve SRS arasında değil. SRS ismine geçiş, Havayastıkları ve Gergi kontrollü emniyet kemerlerinin kombine kullanılmaya başladığı döneme rastlar. Aynı zamanda SRS sistemi, "ikili açılma düzeyine / zamanına sahip" havayastıklarının kullanılmaya başladığı döneme rastlar.


İkili açılma düzeyine / zamanına sahip havayastığı nedir ?

Bu tip havayastıkları, "çarpma sırasında oluşan enerjiye göre" ve "kademeli" olarak şişer. Yani ufak darbelerde havayastığı daha az ve daha yumuşak şişer. Şiddetli darbelerde ise tam boyutta şişer ve diğer boyuta göre biraz daha serttir (daha doğrusu yolcunun baş hareketini daha iyi emecek şekile gelir)

Aynı zamanda bu havayastıkları, duruma göre kademeli olarak da şişebilir. Yani çarpma durumunda, yumuşaktan biraz daha sert yüzeye doğru kademeli olarak şişer.

Ancak karıştırılmaması gereken nokta bu "kademeli" sistem "SRS" değildir. Bu adı üzerinde başlı başına "kademeli açılan havayastığı sistemidir". Karıştırılmaması gereken nokta budur.


Sonuç olarak;

SRP ve SRS, havayastıklarının "dönemlere" göre aldıkları isimdir. Aralarında "teknolojik yapı farkı yoktur". Zaten teknolojik yapı farkı olan sistemler "ayrıca belirtilir". Yani kademeli sistem ise, üretici bunu "açıkca" yazar. Kademeli sistemin SRS ile ya da SRP ile bağlantısı yoktur.
 
Ynt: emniyet kemeri 90 sn süren uyarı sesi

madmax50 link' Alıntı:
Yeni nesil araçlarda kemersiz airbag açılmaz. Astra j büyük ihtimalle acilmiyordur.
Emin değilsiniz yani...?
Opellerde acilir kardesim
Servise sorun bence.
 
Ynt: emniyet kemeri 90 sn süren uyarı sesi

BÜLENT link' Alıntı:
Emin değilsiniz yani...?
Opellerde acilir kardesim
Servise sorun bence.

Hocam yeni nesil bir araçta can güvenliği için kemersiz açılmaması gerekir. Son sistemde kemer gergisi, kemer ve airbag üçlüsü beraber çalışmalı. Çarpma anında kemer gergisi maksimum güçle sizi koltuğa çeker ve 0.2 saniyede airbag şişer. Golf 7 kullanma kılavuzunda yazıyor örneğin kemersiz açılmaz diye. Opel kılavuzunu okumadım detaylı.

Yetkili servise gelirsek ben adamlara sanayideki usta kadar bile güvenmiyorum. Teknik bilgiyi bırakın araç hakkında genel bilgiye bile sahip değiller. 1.6 motorda turbo olduğunu, dizelin 110 bg olduğunu bile iddia edip benimle tartışan servis ustaları oldu. Birçoğu bilmese bile yanlış bilgi veriyor.

Evet emin değilim kemersiz airbag açıyorsa Astra j, bu büyük bir güvenlik sorunu. Ben ihtimal dahi vermiyorum zira şehir içinde önden çarpmada hava yastığı hızıyla boyun ve beyin travması riski büyük olurdu. Gerçi kemer takmamak zaten şehirde veya şehir dışında büyük risk. Kemer takılmadan 30 tane hava yastığı bile olsa önemi yok
 
Ynt: emniyet kemeri 90 sn süren uyarı sesi

madmax50 link' Alıntı:
Hocam yeni nesil bir araçta can güvenliği için kemersiz açılmaması gerekir. Son sistemde kemer gergisi, kemer ve airbag üçlüsü beraber çalışmalı. Çarpma anında kemer gergisi maksimum güçle sizi koltuğa çeker ve 0.2 saniyede airbag şişer. Golf 7 kullanma kılavuzunda yazıyor örneğin kemersiz açılmaz diye. Opel kılavuzunu okumadım detaylı.

Yetkili servise gelirsek ben adamlara sanayideki usta kadar bile güvenmiyorum. Teknik bilgiyi bırakın araç hakkında genel bilgiye bile sahip değiller. 1.6 motorda turbo olduğunu, dizelin 110 bg olduğunu bile iddia edip benimle tartışan servis ustaları oldu. Birçoğu bilmese bile yanlış bilgi veriyor.

Evet emin değilim kemersiz airbag açıyorsa Astra j, bu büyük bir güvenlik sorunu. Ben ihtimal dahi vermiyorum zira şehir içinde önden çarpmada hava yastığı hızıyla boyun ve beyin travması riski büyük olurdu. Gerçi kemer takmamak zaten şehirde veya şehir dışında büyük risk. Kemer takılmadan 30 tane hava yastığı bile olsa önemi yok
Konu basligindan baska konulara geliyor olay.
Tamam kardesim siz oyle diyorsaniz oyle olsun.
 
Ynt: emniyet kemeri 90 sn süren uyarı sesi

BÜLENT link' Alıntı:
Konu basligindan baska konulara geliyor olay.
Tamam kardesim siz oyle diyorsaniz oyle olsun.

Evet konuyu kapatalım.

Astra j kullanma kılavuzundan alınmıştır.

"Ön hava yastığı sistemi ile mükemmel bir koruma; koltuklar, koltuk sırtlıkları ve başlıklar doğru bir şekilde ayarlandığı takdirde sağlanır 3 37.
Hava yastıklarının açılma alanına hiçbir eşya yerleştirmeyin.
Emniyet kemerini vücudunuz üzerinden doğru şekilde çekerek ayarlayın ve kemer kilidinin içine tam olarak sokun. Ancak bu taktirde hava yastığı sistemi ile koruma sağlanabilir."
 
Ynt: emniyet kemeri 90 sn süren uyarı sesi

madmax50 link' Alıntı:
Evet konuyu kapatalım.

Astra j kullanma kılavuzundan alınmıştır.

"Ön hava yastığı sistemi ile mükemmel bir koruma; koltuklar, koltuk sırtlıkları ve başlıklar doğru bir şekilde ayarlandığı takdirde sağlanır 3 37.
Hava yastıklarının açılma alanına hiçbir eşya yerleştirmeyin.
Emniyet kemerini vücudunuz üzerinden doğru şekilde çekerek ayarlayın ve kemer kilidinin içine tam olarak sokun. Ancak bu taktirde hava yastığı sistemi ile koruma sağlanabilir."
Tabiki kemer takiliyken daha iyi koruma saglanir onun herkez bilincinde zaten.
Alinti yaptiginiz yerdede
Kemeri takmazsaniz airbag acilmaz vs. diye bi ibare yok.
Konuyu kapatalim demissiniz alinti yapmissiniz.
Kalin saglicakla.
 
Ynt: emniyet kemeri 90 sn süren uyarı sesi

BÜLENT link' Alıntı:
Tabiki kemer takiliyken daha iyi koruma saglanir onun herkez bilincinde zaten.
Alinti yaptiginiz yerdede
Kemeri takmazsaniz airbag acilmaz vs. diye bi ibare yok.
Konuyu kapatalim demissiniz alinti yapmissiniz.
Kalin saglicakla.

Beni yanlış anlıyorsunuz kimseyle iddialaşmak derdinde değilim. Bu forumların amacı doğruyu bulmaktır. Üşenmedim 10 dakika kullanma kılavuzunda konuyu araştırdım. Aşağıdaki cümle gayet açık.

"Emniyet kemerini vücudunuz üzerinden doğru şekilde çekerek ayarlayın ve kemer kilidinin içine tam olarak sokun. Ancak bu taktirde hava yastığı sistemi ile koruma sağlanabilir"

Kırıcı olduysam kusura bakmayın, saygılarımla.
 
Ynt: emniyet kemeri 90 sn süren uyarı sesi

Corsalarda emniyet kemeri takılmadıysa airbaglar açmıyor. Astralar da muhtemelen sistem aynıdır.
 
Geri
Üst