Bence böyle ortamlarda, üslubunuza dikkat edin.Sallama olmadığı aşağıda çıkacak ve utanacak mısınız yoksa utanmadan üslubunuzu savunacak mısınız herkes görecek ama siz üslup bozunca başka care kalmıyor..
DONE mi istediniz.. buyrun geçen sene yazdığım bir DONE.. DONE'yi görünce özür dileyecek misiniz? Karşı DONE ve İSPAT getirebilecekmisiniz?
Üstelik aşağıya verdiğim DONE OPEL'in ALMANYA MERKEZİNDEN. Burası OPEL forumu ise, OPELİ yapanlar ne demiş alın görün bakalım. Bilgisizlik yapacağımıza bilgiye saygı gösterelim:
Burada gizli ya da aleni dolaşan LPG satıcıları var. Bir taraftan onların işini engellemek istemiyorum ama bir taraftan da kamu yararı var...
Açıkçası, honda, ford ve mazdanın hiçbirine, opelin ise 2005 model üzerindekine LPG takmamak lazım. Ben dizel opelimin, haricindeki benzinli 2008 model corsa aracıma taktırmadım. Çünkü 2005 ten sonraki opellerde de LPG kullanılması halinde aynı Ford araçlardaki gibi VSR (valve seat recession) arızası yani motor hasarı ihtimali çok yüksek. Bunun sebebi motor teknolojisinde bir değişiklik yapılmış olması..
İnsanları bu konuda uyarmadan LPG montajı yapan bilgisiz ve sorumsuz kişiler hemen konuyu bir tartışma ortamına çekmesinler diye söylediklerimi kanıtlamak için aşağıdaki linki veriyorum. İngilizce ya da almanca bilmiyorsanız kısaca tercüme edeyim...
Bu linkler Opelin istek halinde özel araç ürettiğ bir tesisin ve medyayı bilgilendirme departmanına ait. Yani girince göreceksiniz ki sayfalar opele ait. Bilgi notunun sonuna doğru diyor ki :
"
Modern LPG engines use all the advantages of selective fuel injection per cylinder. In order to maximize the resulting performance potential, the intake and exhaust valves, as well as all the engine's valve-seat inserts have been specially hardened in Opel LPG models. Opel engineers thus counteract the greater degree of wear and tear in LPG operation so that extra additives to compensate for the lower lubricity of alternative fuel are absolutely not required. Special service intervals are also not necessary.
AYRICA
LPG does not have the cooling and lubricating properties of a liquid fuel; the inlet and outlet valves and the valves seats in the engine are specially hardened and therefore specifically designed for the higher stress to which they are subjected in LPG operation. "
Yani "Lpg yeterli soğutma ve yağlama etkisi taşımadığı için, LPG montajı yapılacak olan araçlarımızı özel olarak sertleştirilmiş - güçlendirilmiş motor süpap yatakları ile üretiyoruz ki LPG ile ortaya çıkan yüksek strese dayanabilsinler"
Bu ne demek? yani siz benzinli bir opel alır LPG takarsanız motorunuz LPG stresine dayanamaz. Ama LPG li istiyorsanız ona özel üretilmiş bir motor montajlar ve bu sorunu yaşatmayız size....
Eğer Opeliniz bu özel hattan çıkarılmadı ise (ki alırken söylemezseniz bunu yapmazlar, ayrıca türkiyede bu motor seçenekleri yok yani hiçbirimizin türkiyeden aldığı benzinli opel bu özel motora sahip değil)
Ama Türk usulü alaturka düşünce ile biz arabayı üretenden daha iyi mühendis olduğumuz, metalurjiyi çok daha iyi bildiğimiz için buna kulak tıkarız..
Tabi ben bunu yazdıktan sonra Arabayı üreten bunu demiş olsa bile, "Aga biz taktık bişey olmuyo , araba 15 kuruş yakıyo benzinden iyi gidiyooo, taksiciler var 1 milyon km giden vs vs diyenler olacak mutlaka..... Ben arabayı üretene bakarım. Eğer memleketimizde adam gibi motor testi yapıp arabayı trafikte bozuk motorla dolaştımasalar o taksileri görürdünüz"
İşte linki aşağıda. inanmayan ve yabancı dili olmayan arkadaşlar tercüme ettirebilir...
http://www.opel-osv.de/Titel__Opel_L...S/Inhalte.aspx
http://media.opel.com/media/intl/en...tl/en/2010/OPEL/03_23_no_compromise_opel.html
şimdi bunların da yazdığınız gibi "gerçeklikle uzaktan yakından alakası yok mu"; Sallama mı bunlar.. Tabi yine alaturka mantıkla bu sitelerin hacklendiğini ve opelle alakası olmadığını iddia ederseniz bilemeyeceğim...
Bilgili kişiler gelirse, piyasadaki taksici rivayetlerine veya sanayi muhabbetine göre değil de mühendislik gerçeklerine göre yazarsa ya da bilemeyenler bilmediklerini bilip üsluplarına dikkat ederlerse yazışılabilir. Ben kamu yararına yazıyorum. Zamanında LPG li araç da kullandım. Mesele başka.. Zaten bu verdiğim linke itiraz edecek cesarette ve bilgide bir kişi çıkacaksa o zaman onun anladığı dilden şunu söylerim. Gidin bir sanayide 70-80 bin km yi LPG ile devirmiş araçların motorlarına ve Süpap yataklarına bakın..
Kaynağı opel olan bilgi yığını yukarıda. Bunun üzerine resimle ispat gereksiz ve yukarıdakine göre anlamsız olur ama illa resim isterseniz, Yine OPEL'den ama bu sefer HOLDEN markası ile
http://holdenpaedia.oldholden.com/Valve_Seat_Recession
Site moderatörlerine;
Bobin konusunu tamamen okuyup, VSR dahil başka arızaların bobin kaynaklı düşünüldüğünü gördüğümden bir önceki mesajımda önce bobin meselesi ile ilgili mühendislik gerçeğini yazıp sonra , karıştırılan diğer sorunları kullanıcıların boşuna bobinde aramamaları konusunda uyarıda bulundum. Tarafıma sallama ve gerçek dışı gibi ithamda bulunulunca, opel kaynaklı linklerle cevap vermek durumunda kaldım. Bozuk üslupla cevap verilmediği sürece uzatmayı düşünmüyorum.