LPG li araçların ateşleme bobinini bozması

bende de sadace 1000-2000 devir arası silkeleme yapıyor ama sürekli değil, yani bir iki silkeleyip düzeliyo..sanırım benimki kablolarda..
kabloda sureklı olur bobındedır
yoldada hıssedersın kablo kesıklık yapr
 
bendede brc var sıralı aynı problem bendede var bujıleri bosch süper 4 ile değiştirdim bujı kablosunu değiştirdim olmadı demekki bobinde devir düzensizzliği tekleme yapıyo performansı 0 a cektik yani ekonomi diye napalım artık benzin 3500 e dayandı mecbur katlanacaz
 
walla bende voltran var 1 senedir şükür bobin sağlam
 
orjinali pahalı diye başka bir marka aldım o da 2-3 ay sonra bozuldu orjinalini almak zorunda kaldım alacağınız zaman orjinalini alın
 
Senin LPG sistemin sıralımı bilmiyorum ama, bu sorun genelde sıralı sistemlerde görülen bir sorun sanırım.

Maalesef araba aynı sistem aynı sorun aynı.Şimdilik sadece 1000-2000 devir arası var silkeleme.Biraz devirli kullanınca sorun yok.Tabi şimdilik...
Ben umursamıyorum artık bu haliyle 25000 km dir biniyorum.Uzun yola da çıkıyorum(Elazığ-Denizli).Nerde trak orda bırak kısmet.:rulet:
 
yahu şimdi herkes bu sorunu lpg de mi yaşıyor .. hacı bu ne bohem böyle ..
benim cabbar benzinde ilk çalışma ile yola başlarsam hemen vurmaya başlıyor gaza basınca zaten dikkat ettim bugun benzinde iken boş vites te gaza basmaya başladığım gibi stop edecek derken bir canlanma oluyor .

ama işin ilginç yanı lpg de gül gibi bu araba hatta.. ne bir tekleme ne başka birşey.. amanda aman bobinler mi değişecekmiş ? hemen çıkmacılara gitmeli .ne de olsa 2 de bir değişeceğiz görünen. en azından şemsiye fazla açılmasın.
 
bende 1.5 seneden fazla omvl sıralı var ne bir arıza lambası ne de bahsettiğiniz gibi bir tekleme sorunu ile karşılaştım 30 bin km civarı oldu. bu arada her 15 binde buji de değiştirirdim lpgden önce iki seferdir ustam değiştirmiyor bujilerimi iyi diye. sorunu yaşayan arkadaşların hepside 1.6 motor var acaba bağlantılarda bir hata mı var acaba ? ustalar bi el atmalı duruma
 
Son düzenleme:
ben foruma ilk katıldığımdan beri dikkat ediyorum buna benzer konular okudum başrol oyuncusu hep genelde 2000 model 1.6 vectralar :confused: :confused:
 
sorun bendede var gibi ama 5.000 deviri vurdurduğumda tekleme yapıyo bende fazla gaza basmadan biniyorum ama işin ilginç yanı benzindede aynı sorun var.
 
Sayın mrkeskintr,

Opel ve Renault araçlarda bobin sorunu kroniktir. Montaj Öncesi arıza tespit ettiğimiz müşterilere Bobin değiştirmesi yönünde tavsiyede bulunuruz.





Herkese selam , 2000 model Opel Vectra 1.6 GL aracıma Ocak ayında Zavoli Sıralı Sistem kit taktırdım. 5 aydır sorunsuz biniyorken , aracımda kesiklik silkeleme titreme gibi ifade edilebilecek bir sorun başladı. Araç benzinde iken hissedemediğim bu sorun, LPG de iken 3 ve sonrasındaki viteslerde 1500-2500 devir aralığında daha belirgindi. LPG montajını yapan servise bıraktım aracı , tüm sistemi kontrol ettik sorun yok bir de kendi ustana baktır, ateşleme bobininden kaynaklanabilir dediler. Götürdüm Opelci ustama bobin değişti sorun düzeldi. Bu arada bobin 180 YTL , bobinin bozulacağı varmış dedik parayı verdik. Yeni bobin 200 km dayandı , aynı sorun gene başladı. Tekrar götürdüm , baktılar bobin gitmiş gene. Takılan bobin markasızdı , bu sefer DELPHI marka olanını taktılar. Nedir bu niye böyle oldu diye sordum, LPG yi yakmak için araç daha fazla yükleniyormuş ateşleme sistemine , bu da bobinin bozulmasına neden oluyormuş. Parçacı da aynı şeyi söyledi , LPG li araçlar bobini bozuyor dedi.
Bu nasıl iştir arkadaşlar, araçlarımıza tasarruflu binelim diye LPG taktırdık, zırt pırt bobini yakacak sa nerde bu işin tasarrufu ? Bi kucak para verip aldığın parçaya garanti de vermiyorlar, bu işin kesin çözümü yokmu diyorsun cevap yok. Yani şok geçiriyorum resmen, şimdi ben bu araca güvenip nasıl uzun yola çıkacam bilemiyorum. Ne zaman 3. bobin bozulacak endişesini içimden atamıyorum. Herhalde arabada yedek bobin bulunduracaz.
Bu konuyu yaşamış birisi olarak, gerek tecrübesi olan arkadaşlardan ve gerek de sanayici ustalarımızdan şu konularda bilgi ve görüşlerini paylaşmalarını rica ediyorum.
** LPG kullanan araçlarda bu sorun kronikmidir? Yada belli marka araçlara veya belli marka kitlere özgü bir durummudur?
** Ateşleme bobini değilse bile, LPG sisteminin yol açtığı kronik sorunlar varmıdır? (arıza lambası haricinde)
** Bu sorunun tekrarlamasını önlemek adına yaptırabileceğim, herhangi bir önlem, kontrol, ayar, yükleme, düzeltme vs. gibi bir işlem varmıdır?

Bu konularda bildiklerimizi paylaşırsak, pek çok LPG dönüşümü düşünen arkadaşımıza da fikir vermiş olacağız. Saygılar
 
Geri
Üst