Lpg li astra kullananlar

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan koksal68
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
kısa vade de zararının olmadığını uzun vadede zarar verdiğini düşünüyorum ben 2004 de taktırmıştım 2009 sattım son 6 ayda titremeye başlamıştı ilk çalıştırmada pimpirikli adamım beni bozar dedim sattım walla
 
95 OV AC 1.6 F-sanem var. BRC yarı sıralı diye adlandırlan LPG takılı. LPG ye geçikten sonra 2-3 dk sonra yaklaşık 30 sn süren ve sonrasında sonra eren bir silkeleme tekleme gibi bir sorun yapıyor. Akabinde hiç bir sorun yapmıyor. İvlenmede yaklaşık % 20 ye varan bir performans düşüşü kesinlikle söz konusu. Ancak GM lerin 2.000 - 3.500 aralığında isteksizliğinin karekteristik özelliği olduğunu düşünürsek buda normal gibi. Bende LPG ile benzin aynı fiyat lsa LPG de neden bineyim. Amaç zaten yakıtı düşürmek. Tamamen duygusal yani. Ancak şu kadarını söleyebilirim. 4 ayda yaklaşık 10.000 km yol yaptım. Aracım ortalama km de 14,5 kr yakıyor. Bu benzinde olsa km de 30 kr olacaktı. Yani aradaki fark yaklaşık 15 kr * 10.000 km = 1.500 tl yapar. Bir yılda ortalama 25.000 - 30.000 km yol yapsam o da eşittir 4.500 tl yapar. dikkat ederseniz bu aradaki fark. Benzinde iken verceğimiz para 9.000 lira iken LPG de 4.500 lira veriyoruz. Diğer 4.500 cebe kalıyor. Yılda yaklaşık 10.000 km yapan arkadaşların minumum karı 1.500 tl. İyi bir motor LPG ye geçtiği için iddaa edilen "motor biter" km si olsun olsun 50.000 olsun. 5 * 1.500 7.500 lira kar yapar. En bab motor bugün 5/5 lik 3.500 - 4.000 (Abartarak yazıyorum) liraya oynayarak çıkar. KAlan 3.500 lira cepte. bence iyi para. Ama böyle filozof gibi hesap yapmadan bol kazanım ile yaşayan arkadaşların LPG ye karşı olmalarını anlayabliyorum. Konuyu fazla dağıttım pardon. Sonuç LPG var aracımda çok şükür sıkıntı yapmıyor. Motorda çekişi performansı gayet iyi. Ankara dan selamlar...

barış lpg geçiş sıcaklığını yükseltirsen sorunun kalmaz gibime geliyor. 30 sn sürüyo dediğine göre 5 derece yada 10 derece yeterli olur.

diğer söylediklerinde çok güzel bir hesap olmuş, teşekkürler.

motor bitirir diyen arkadaşlar ile burada konuyu tartışmak isterim. halen okuyorlarsa.
 
barış lpg geçiş sıcaklığını yükseltirsen sorunun kalmaz gibime geliyor. 30 sn sürüyo dediğine göre 5 derece yada 10 derece yeterli olur.

dostum bu dediğin olayı ben yapabilirmiyim. bu derceyi nerden ve nasıl yükseltebilirim.
bu arada LPG düşmanı insanları anlamak zor. Abi adam bulmuş işte. ekonomik ve gayet kullanışlı. neden bu inat anlamak çok zor. Motor biter. bitecek tabi abi.İnsan ömrü bitiyor babacım insan ömrü. Motor o nolur...
 
dostum bu dediğin olayı ben yapabilirmiyim. bu derceyi nerden ve nasıl yükseltebilirim.
bu arada LPG düşmanı insanları anlamak zor. Abi adam bulmuş işte. ekonomik ve gayet kullanışlı. neden bu inat anlamak çok zor. Motor biter. bitecek tabi abi.İnsan ömrü bitiyor babacım insan ömrü. Motor o nolur...

Haklısın kardeş.
Ama sunuda unutmamak gerek cozumun bir parcası olmak icin sorunlarla ugrasmakta insan ömrunden onur goturur.
 
ucuz olsun cok gezelim dedik. Taktirdik... ben kendim kullandigim zaman gene benzinde kullaniyorum araci. performans diye birsey kalmadi. Yokus hele ki klima aciksa, iptal...
 
ucuz olsun cok gezelim dedik. Taktirdik... ben kendim kullandigim zaman gene benzinde kullaniyorum araci. performans diye birsey kalmadi. Yokus hele ki klima aciksa, iptal...
sıralı değil mi taktırdığınız LPG ?
 
dostum bu dediğin olayı ben yapabilirmiyim. bu derceyi nerden ve nasıl yükseltebilirim.
bu arada LPG düşmanı insanları anlamak zor. Abi adam bulmuş işte. ekonomik ve gayet kullanışlı. neden bu inat anlamak çok zor. Motor biter. bitecek tabi abi.İnsan ömrü bitiyor babacım insan ömrü. Motor o nolur...

maalesef barış, bilgisayardan ecu ya giriyorlar rakamı.

motor bitmez barış aksine kurum oluşmadığından motorun ömrü kısa olur.

şahini düşün, motor yarı ömrü geçmiş, lpg yeni çıkmış. bilmeyen ustalar kafalarına göre takmış, silindire giren gaz sekmanlardan aşağı süzülmüş, çaaat buji ateşlemiş ve piston sadece üst değil her yandan ısıya maruz kalmış. ee bu meret nasıl soğuyacak. soğumazsa nolucak.
bu verdiğim örnek 1998 yılında motoru açılmış ve pistonun alt taraflarının eridiğini gördüğümüz bir ticari taksi. o zaman anlamadık ne olduğunu. herkez verdi veriştirdi lpg ye.
forumda bir arkadaşımız var, babası yada amcası olsa gerek istanbulda taksici. lpg ile 600küsürbin km yapmış. araba hyundai accent eski kasa. benzinde bile zor bu rakam.
hemde hiç problem çıkarmadan yapmış o km.yi
 
Haklısın kardeş.
Ama sunuda unutmamak gerek cozumun bir parcası olmak icin sorunlarla ugrasmakta insan ömrunden onur goturur.

sorun nerde acaba. opelde ve lpg konusunda bilgisiz ustalardan başka kimseyi suçlamayın. git doğru dürüst ustaya, bak bakalım problem oluyormu olmuyormu.
 
ucuz olsun cok gezelim dedik. Taktirdik... ben kendim kullandigim zaman gene benzinde kullaniyorum araci. performans diye birsey kalmadi. Yokus hele ki klima aciksa, iptal...

sanada tavsiyem, düzgün bir ustada gazını AÇTIR benzinden daha iyi gidiyormu gitmiyormu bak.
açtırdın hoşuna gitti, birde üstüne kapağını taşlatıp sıkıştırma oranını yükselt. sonra gel bunları bir daha yaz.
 
peki arkadaşlar. eski sistemde kullandığımız, hani karbüratörün üstüne konulan mikser varya. onun işe yaramaz uydurma birşey olduğunu biliyormuydunuz. hollandadan mikser getirin ve farkı görün. adamlar karışma oranını hesaplayıp bir mikser yapmışlar şaşarsınız.
bizimkilerde alüminyuma 2 delik, yallah.

ve biz bunları yıllarca kullandık. ne kadar cahil olduğumuzu yeni anlıyoruz. ama bir kere lpg nin adı kötüye çıktı.

ha herkes lpg mi kullansın, hayır. o zaman devlet lpg ye zam yapar.
 
Geri
Üst