Lpg sirali gaz hakkinda bilmek istediğiniz her şey...

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan asvtec
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Merhaba ;

Sorunun nedeni lpg basıncı ya da devir ya da enjektor bağlantılarında olabilir.Atikerde boyle durumlarda araç benzine geçip sesli ikaz verir.Yetkili serviste aracınızı bilgisayara baplatıp hata bölümüne baktıklarında sorunun nerden kaynaklandığını hemen görebilirler.Selamlar...

iyi günler mehmet bey bende atiker sıralı sistem var araç tüpe geçtiği anda bitti uyarı sesi veriyo içinde tüp olduğu halde benzine geçiyo sorun ne olabilir
 
yok ordu da zavolli bayisine halil ustayı da iyi tanırım mehmet abi o anlar mı zavolli yi götüreyim mi
 
Mehmet ustam orduda güzel usta varmı iyi anlayan ordu merkezdeki zavoli bayisinden memnun değilim ilgilenmiyorlar sizce kime götürebilirim ayar vs için
 
Zavoli konusunda Ordu'da size yardımcı olacak firma DAGASAN OTOGAZdır.İsterseniz buraya bir ayar yaptırın.

Mehmet ustam orduda güzel usta varmı iyi anlayan ordu merkezdeki zavoli bayisinden memnun değilim ilgilenmiyorlar sizce kime götürebilirim ayar vs için
 
Merhabalar
Ustam benim de bir sorum olucak size cevaplarsanız sevinirim
vw polo 1.4 16v 62.000 kmdeki aracıma lpg taktırdım atiker marka safe fast sistemi kırmızı enjektörler var. taktırdığım yer montajı düzgün yaptı ama gel gelelim ayar konusunu beceremediler her nekadar kendileri kabul etmeselerde ilk başta araç yakıt tüketimi şehir içinde yaklaşık 14 litre gibiydi ve şehir dışında 10 litreye yakındı arıza lambasını lambda sensörü alakalı zengir fakir alakalı yaktı. sildim gene yandı kalibrasyon yaptılar defalarca gene yandı daha sonra bir yerden programı ve ecu ya bağlantı kablosunu buldum aracı 200 km boyunca aralıksız benzinde kullandım aracın ecusunda yakıt haritası düzgün birşekilde oluşsun diye daha sonra ara yüze bağlanıp kalibrasyon yaptım yola çıktım bazı devirlerde aracın benzin enjektörleri ms bazında alıp başını gidiyordu 20 25 gibi değerlere çıkıyordu ama lpg zamanlaması 15 18 gibi yerlerde kalıyordu bunları harita kendim elle değiştirmeler yaparak düzelttim şu anda yaklaşık 20 bin km dedir arıza lambası yanmadan kullanıyorum ve yakıt tüketimi şehir dışı 7- 7,5 litre arası şehir içi 10-11 litre arasına düştü bundan gayette memnunum elimdeki vagcom ile araca bağlanıp hata kodlarına bakıyorum her hangi bir sorun yok ama şu anda çözemediğim sorun ise :( araç özellikle düşük viteste 1200 1400 devir arasında giderken araç bir anda bir ileri bir geri yapıyor sanki gazı bırakıp tekrar basıyormuşum gibi birden sürekli 2. viteste çok az olarak yapıyor ama 1.viteste gayet hissedilir şekilde yapıyor. bu sorunu başka devirlerde ve viteslerde yaşamıyorum. bunun çözümü nedir bilemiyorum ?

isterseniz oluşturduğum lpg haritasını da ekleyebilirim
elimde vag-com da var istediğiniz değerleri aracın ecusundan okuyup verebilirim

araca lpg taktırmadan önce 60bin bakımında aracın yakıt tüketimi ciddi çekilde artıığı için 4 bobinde değişti bujiler değişti akü değişti enejektör temizliği yapıldı lambda sensörü değişti (serviste) .
 
Merhaba ;

Sizin de belirttiğiniz gibi ustalarımız doğru montaj yapabiliyorlar fakat henüz tam anlamıyla lpg kalibrasyonu yapma konusunda yetersizler.Aracınızdaki sorunun nedenini anlamak için öncelikle yakıt haritasının bulunduğu sayfayı burda paylaşın.Aklıma gelen ilk durum lpg enjektor nozzllarının buyuk olması,şayet büyükse bunu haritadan anlayabiliriz; yada siz bir bakın acaba kaç mm nozzl kullanmışlar fakat sadece üzerindeki rakama bakmayın iç çapını bir şekilde ölçün .2 mm den fazla takıldıysa bunu 1.8 e kadar düşürün.Şayet nozzlllarda bir sorun yoksa aracın boğaz kelebeğini temizletip adaptosyon yaptırın.Paylaşımları beklıyorum.Selamlar...

Merhabalar
Ustam benim de bir sorum olucak size cevaplarsanız sevinirim
vw polo 1.4 16v 62.000 kmdeki aracıma lpg taktırdım atiker marka safe fast sistemi kırmızı enjektörler var. taktırdığım yer montajı düzgün yaptı ama gel gelelim ayar konusunu beceremediler her nekadar kendileri kabul etmeselerde ilk başta araç yakıt tüketimi şehir içinde yaklaşık 14 litre gibiydi ve şehir dışında 10 litreye yakındı arıza lambasını lambda sensörü alakalı zengir fakir alakalı yaktı. sildim gene yandı kalibrasyon yaptılar defalarca gene yandı daha sonra bir yerden programı ve ecu ya bağlantı kablosunu buldum aracı 200 km boyunca aralıksız benzinde kullandım aracın ecusunda yakıt haritası düzgün birşekilde oluşsun diye daha sonra ara yüze bağlanıp kalibrasyon yaptım yola çıktım bazı devirlerde aracın benzin enjektörleri ms bazında alıp başını gidiyordu 20 25 gibi değerlere çıkıyordu ama lpg zamanlaması 15 18 gibi yerlerde kalıyordu bunları harita kendim elle değiştirmeler yaparak düzelttim şu anda yaklaşık 20 bin km dedir arıza lambası yanmadan kullanıyorum ve yakıt tüketimi şehir dışı 7- 7,5 litre arası şehir içi 10-11 litre arasına düştü bundan gayette memnunum elimdeki vagcom ile araca bağlanıp hata kodlarına bakıyorum her hangi bir sorun yok ama şu anda çözemediğim sorun ise :( araç özellikle düşük viteste 1200 1400 devir arasında giderken araç bir anda bir ileri bir geri yapıyor sanki gazı bırakıp tekrar basıyormuşum gibi birden sürekli 2. viteste çok az olarak yapıyor ama 1.viteste gayet hissedilir şekilde yapıyor. bu sorunu başka devirlerde ve viteslerde yaşamıyorum. bunun çözümü nedir bilemiyorum ?

isterseniz oluşturduğum lpg haritasını da ekleyebilirim
elimde vag-com da var istediğiniz değerleri aracın ecusundan okuyup verebilirim

araca lpg taktırmadan önce 60bin bakımında aracın yakıt tüketimi ciddi çekilde artıığı için 4 bobinde değişti bujiler değişti akü değişti enejektör temizliği yapıldı lambda sensörü değişti (serviste) .
 
Ben de bunu anlamıyorum!!! Yola çıkmadan yakıt haritasında lpg benzin ms lerini kıyaslamadan ayarın güzel olduğunu nasıl anlıyorlar!!!

dediğim gibi sadece basıncı yükseltiler ayarlar güzel dediler
 
aynen öle olmadı samsunda ki bayiye gideceğim sizce orası nasıl
 
Geri
Üst