LPG'siz kaç üye var...

lpg yüksek hacimli araçlarda ilaç gibi bmw x5 lerde lpg benzin tasarrufunu 250 bin liraya kadar düşürüyor şimdi diyiceksiniz belki 250 bin azmı konuşduğumuz araç x5 4.4 nomral benzinli binek araç yakışına indiriyor yani lpg yi doğru yerde kullanırsanız gayet mantıklı ve ekonomik
 
aaaa orası cok dogru. ornegın r8 ilanı koymuştu gecen gun arkadaş. sehir içi 22 lt yakıt tuketımı yazıyor. 22 litre benzın ıse lpg de 25 lıra yakar. km de akaryakıt lira cinsinden tasarrufu 18 kuruşa tekabul ediyor.. bu da makul bir tasarruf. ama 100 km de 10 litreyi aşmayan araçlar için bence lpg saçmalıktan öteye gidemez... o yapacagım tasarrufu da satarken arac bedelinin duşuklugunden gene kaybedeceğim.
 
ben bu lpg de tasarruf hesapları yapanların doğru bır hesap yaptıklarına ınanmıyorum.

lpg de tasarruf yapılırken araç bakımının 15.000 den 10.000 km ye düştüğünü,
her 10.000 km de ekstra lpg bakımı yapıldıgını,
2 yılda 1 sızdırmazlık alındıgını,
lpg montajı sonrası muayene ucretini,
lpg kitinin ücretini,
lpg devreye girmeden önceki benzin sarfiyatını,
kapalı garaja koyamadığı zamanlar açık parklara ödediği meblaları ;

hesap edip bu tasarrufları ediyoruz diyorlar isee.... hemen herkes lpg ye geçsin.
 
Hele hele kapalı otoparklarda ikinci sınıf vatandaş muamelesi görmüyorlar mı?
 
Benzinli 1.6 CD;kilometrede 25-26 kuruş yakıyor.Benzine devam.:D
 
bende lpg yok ömrüm boyuda kullanmadım ama lpg iki araçda iyi oluyor diye tahmin ediyorum çevremdeki arkadaşlardan birincisi yüksek hacimli araçlar ikincisi bence lpg takılıcaksa lpg lik araç alınması en doğrusu arkadaşda 307xr var gayet güzel araba lpg li şehiri çi 180 yakıyor şehirler arası yolda 140 yakıyor bir arkadaşımda fiat stilo 3 kapı spor var onda da lpg var bana dediği şehir içi 180 şehirler arası yolda 140 yakıyormuş bilmiyorum ama rakamlar bana gayet güzel geldi

şayet ilerde ciddi ekonomi düşünücek olsam dizele oranla benzin+lpg tercihim olur sonuçda benzinli motor tamiride kolay sağlamda oluyor kolay kolay sıkıntı vermiyor iyi bakarsan

keza dizel araç alırken zaten benzinli akranına göre 5 -10 milyar fazla veriyorsunuz yani o mazotun indirimini firma arabadan çıkartıyor birde mazotun gürültüsü bakımı hele birde sorun çıkardımı sorunları bitmiyor ki km si yükselen her mazotlu illa problem çıkartıyor ilerki zamanlarda..
 
keza dizel araç alırken zaten benzinli akranına göre 5 -10 milyar fazla veriyorsunuz yani o mazotun indirimini firma arabadan çıkartıyor birde mazotun gürültüsü bakımı hele birde sorun çıkardımı sorunları bitmiyor ki km si yükselen her mazotlu illa problem çıkartıyor ilerki zamanlarda..


he yani siz alırken 5-10 fazla verıyorsunuz satarken aynı paralara mı satıyorsunuz dizel ve benzınlıyı?

mazotlu da benzınlıde duzenlı olarak kullanıyorum. birisi corsa birisi honda. corsa dizel 105 bin km de ... hiçbir sorun yaşamadık daha once. insallah yaşamayız. honda da 34 bin km de yine hıcbır sorun yaşamadık.
 
Benzine dewam
 
benzinliyi karıştırmayın suyu bulandırmaya gerek yok orda dediğim olay ekonomi olayı

mazotlu araba alırken 5-10 fazlaya alıyorsunuz üstüne mazotlu araçların donanımları düşük oluyor yüksek donanımları zaten uçuk kaçık fiyatları var üstüne gürültülü bir alet alıyorsunuz km si arttıkça gürültüsüde artıyor

benim arkadaşımda sorento var ilk aldığında tık yokdu şimdi araba 2 yaşında sabahları gümbür gümbür traktör gibi çalışıyor hatta ne gibisi sanırsın otoparkda traktör var...

üstüne 5-10 fazla verdiğiniz para dışında mazotlu aracın servis ücreti parça ücreti de benzinliye oranla fazla buda gerçek tek avuntu dizelin ucuz olması yani aracın bir yanından bolcana para gidiyor ama millet pompa litre hesabına dalmış km de şunu yakıyor bunu yakıyor diyorlar...

Diğer yandan verdikleri toplu paraları görmüyorlar ve evet satarken de dizel değer kaybediyor misal 30 milyarlık benzinli bir aracın 2 yaşındaki modeli 20 milyarsa o aracın aynı mazotlu modelinin sıfırı 50 milyarsa onunda iki yaşındaki modeli 30-35 ediyor ortalama aradaki değer kaybını siz orantılayın


ayrıca sorun dediğim yüksek km de dedim dizel için yüksek km benim için 150 bin ve üstüdür..
 
Geri
Üst