neden max hız derler

opel astra ile iki kişi düz yolda sadece yandan rüzgar yiyerek 210km gördüm klima kapalı halde.bana kalırsa aracın rahatça kaldırabileceği değerlerden bahsediliyor.vw golf ise 218de hız kesiyor.ben de tam olarak anlayabilmiş değilim...
 
meftun ne yaptın sen 1.2 corsa ile 185 torpido felan açılır titreşimden o hızda:) ben eski corsa ile 150 üzerinin de direksiyonu tutamıyordum:)
nolmuş 185i görmüşse bende 195i gördüm düz yol ve 3 kişi vardı araçta hiç zorlanmadan 195 e kadar çıktı 500dd daha vardı kırmızıya birazdaha bassam 200 e dayanırdı eminim dalga geçmenin manasınıda anlamış değilim içeride ufak bi titreşim oluşmuo o hızda gittiğini hissetmiyorsun bile sadece rüzgar sesi var ayrıca 150 üzerinde tutamadığın corsa kaç model 195te bile araç stabil ve yola hakim anlamıorum nedir bu corsalara düşmanlığınız çekemiomusunuz napıosunuz kardeşim ya:mad:
 
son hız normal şartlardadır düz yol ve rüzgarsız

eger sizin araçta max hız 180 diyosa hafif eğimde 200 ü bulursunuz bide arkdadan rüzgar yeimmi 210

hele bayır ağaşı 250 yi görüp nası gitti diyenler var :)

fiziğin kuralı motorda bişi yok
 
arkadaşlar, bendede 2003 senesinde 1987model bmw m3 vardı. aracımın internette yazan maksimum hızı 225km. ama ben edirne otobanında 270 yaptım. şimdi diyeceksiniz ki o arabada 240 kadranI var nasıl anladın 270 olduğunu? :)

benimle beraber gelen bir arkadaşımda bmw 850 vardı onunla yanyana gidiyorduk. benim kadranın 240da durmuştu bende o hızla gidiyorum sanıyordum. lüleburgaza vardığımızda arkadaşıma ''nasıl ama 240 yaptım'' dedim. oda manyakmısın benle geldin 270 gördük yanyanayken dedi.
bu arada onun arcı için yazan maksimum hızda 245km di.
sonra kosifler otoya bunu sorduk neden araç sölenenden daha hızlı gidiyor diye.


KOSİFLER OTO teknik danışmanı bize söylediği aynen şu:


araçlar belli bir rüzgar direncine karşı koymak üzere tasarlanmıştır. ve motorları belli bir devirde uzun süre çalışabilir. devir kesiciye nekadar yaklaşırsa, motorun ömrü okadar kısa olur.
siz dinamik yapısı 230km ye izin veren bir arbada 250 yaparsanız bu tekhlike sınırını aşmışsınız demektir. araç enufak bir kasisten yada rüzgardan etkilenip savrulabilir. max. hız hem aracın yolda gidişi için hemde motorun ömrü için fabrika tarafından belirlenmiştir. yoksa yeni kasa m3 lerin max. hızı 250km ile sınırlandırılmazdı. kesiciyi iptal edersen limitörde 280-310km arasını bile görebilir. (bu konuşmayı yaptığımızda 2003 m3 e46 2cs ler yeni çıkmıştı)

aynen bu açıklamayı yapmıştı BİLGİNİZE arkadaşlar....:)
 
merthan tam ve doğru açıklama gelmiş tşkler o hızı yapamayacağından değil zaten düşük göstermeleri motor ömrü vs o konuda kesin haklı
 
bence motoru kasmadan ulaştıgı hızdır diye düşünüyorum. Hani deviri köklemeden,normal kullanımda :P


max. tork devrindeki hızı olabilirmi? yada ölcüm yaparken kullandıkları aletlerdendir...km saatindeki hızla baz alınan gercek hızı farklı olabilir. mesela km saatinde 180 yazıyodur ama arac gercekte 170 yapıyodur misal..
 
alakası yok fabrika verisi son hız aracın zorlanmadan güvenle yapabileceği hız sınırıdır üstüne çıkabilir ama güvenlik ve motor ömrü açısından tehlikelidir
 
Motor açmaktan bahsediyorsunuz sanırım. Ben bu olaya inanmıyorum. Öyle olsa üreticiler motoru açıp bize verirlerdi değil mi? Kaldı ki yeni araçlarda ilk 5000 km boyunca devir yapmayın rodaj tamamlanana kadar diyorlar. Sizin söylediğinizle çelişmiyor mu?


Doğrudur kesinlikle.Yeni motora haddinden fazla yüklenirseniz motoru masaya yatırırsınız.Her şeyin bir ölçüsü var zamanla biraz biraz arttırılarak istenilen durum elde ediliyor zaten bunun dediğim gibi bir ölçüsü sınırı var.

"Öyle olsa üreticiler motoru açıp bize verirlerdi değil mi?"

Bu mantık yanlış.motorun tam olarak rodaj km si en az 20.000 ila 30.000 arası olabiliyor sizin dediğiniz mantıkta sıfır araçları aldığımızda kafadan 25.000 km yaptığını var sayacağız bu hangimize mantıklı gelir ? Siz istermisiniz fabrika çıkışı 25.000 km yapmış bir araç ? Zaten çok mantıksız olur böyle bir şey.

İki sene önce iş yerinde kullandığımız 350.000 km de hayata gözlerini yuman atmosferik 99 Model L300 e yeni piston,sekman,eksantirik-krank mili vs. değiştirildi bloğuna gömlek çakıldı motor resmen sıfırlandı.Aracı kullanan kişi bendim 2 sene boyunca not tutarak test ettim.

Tuttuğum notlara göre değer belirtecek olursam ilk 10.000 km de motorun boştayken maksimum deviri 3800 rpm idi 19.000 km ye geldiğinde 4000-4200 rpm arası seyretmeye başladı araç şuan 38.000 km de boştayken motorun gördüğü devir 4500 rpm ve hala artıyor ! 4. vites,devir saati 4200 civarı gösteriyor iken 140 tabla okuyabiliyorum araçta.Aracı kullanan kişiyim ve devirli araç kullanan zihniyetlerdenim 4000 deviri görmeden vites yükseltmiyorum geçen ay servise gittiğimde motorumun tertemiz olduğunu gördüm emme kanalları olsun egsoz kanalları olsun ne bir korum ne bir şişme ne bir çatlak ve ne bir çürük çarık.

Bunu şöyle düşünün spor yapan bir insan nasılki zinde kalabiliyorsa sağlığı yerinde oluyorsa araçlar içinde bu durum söz konusu,tabiri caiz ise ciğerler açılacak.Siz siz olun motorunuzu sağır bırakmayın sonra yanınızdan aynı modelde bir araba solu kapatıp size fark attığınızı gördüğünüzde içiniz içinizi yersiniz işin kötüsü sağır kalan motora daha bir şey işlemez öyle devam eder.

Kolay gelsin,sevgiyle kalın.
 
max. tork devrindeki hızı olabilirmi? yada ölcüm yaparken kullandıkları aletlerdendir...km saatindeki hızla baz alınan gercek hızı farklı olabilir. mesela km saatinde 180 yazıyodur ama arac gercekte 170 yapıyodur misal..

bunun olması imkansız. ozaman ben 110km hızla giderken radara girip ceza yememem gerekiyordu :):):)

nissan navara aracımla geçen ay antalyaya giderken hız sabitleyiciyle hızımı tam 110km sabitledim ama ıspartada radara girmişim. polis durdurdu ve tam 112km hızla radara girdiğimi söledi. buda demek oluyorki kadranda yazan hızla dışardan x ışınıyla ölçülen hız aynı.

bu arada navarada yazan son hız 160km dir ama ben 220km hemde düz yolda (ankara otobanında bolu batı çıkışı civarında) yaptım.
 
Geri
Üst