neden max hız derler

bunun olması imkansız. ozaman ben 110km hızla giderken radara girip ceza yememem gerekiyordu :):):)

nissan navara aracımla geçen ay antalyaya giderken hız sabitleyiciyle hızımı tam 110km sabitledim ama ıspartada radara girmişim. polis durdurdu ve tam 112km hızla radara girdiğimi söledi. buda demek oluyorki kadranda yazan hızla dışardan x ışınıyla ölçülen hız aynı.

bu arada navarada yazan son hız 160km dir ama ben 220km hemde düz yolda (ankara otobanında bolu batı çıkışı civarında) yaptım.

60 km lik fark çok çok büyük bi farktır sizin navarada twinturbo olmasın:D ayrıca piyasada satılan araçların %99 unun kadran hızı ile gerçek hızı arasında 100km de 3-5 km oynama olur otohaber tarzı dergilerin test yıllıklarına bakarsanız ne demek istediğimi anlarsınız:good:
 
bahsedilen degerler aracın düz yolda rüzgarı arkasına almadan yapabilecegi maksimum sürattir.mesela benim araca 192 demisler hakikaten arac190 lara kadar kolay ulasıyo daha sonra tıkanıyo rampa asagı olunsa 200 210 görüyor.demekki motorun maksimum torkunu aldıgı devirde arac 192 lere yükseliyo.Navara konusuna bende sahidim arkadas navara da zorlanmadan 200 ü vuruyo fabrika verisi 165 olmasına ragmen.herhalde fabrika güvenlik acısından 165 veriyor
 
bahsedilen degerler aracın düz yolda rüzgarı arkasına almadan yapabilecegi maksimum sürattir.mesela benim araca 192 demisler hakikaten arac190 lara kadar kolay ulasıyo daha sonra tıkanıyo rampa asagı olunsa 200 210 görüyor.demekki motorun maksimum torkunu aldıgı devirde arac 192 lere yükseliyo.Navara konusuna bende sahidim arkadas navara da zorlanmadan 200 ü vuruyo fabrika verisi 165 olmasına ragmen.herhalde fabrika güvenlik acısından 165 veriyor

o zaman bu navaralarda bi sorun olması lazım yani anlamıyorum nie bi firma aracının son hızını 50-60 km düşük göstersin ilginç geliyo ama eğer doğruysa helal olsun navaraya:D
 
ibrede kaçla gidiyorsan gerçekten o hızla gidiyordun demektir ankaraya girişte gölbaşının girişinde ibremde 150 gösterirken radara girdim ve radar tam 150 olduğunu doğruadı 232 ytl yapıştırdılar sağolsunlar yok ibrede 180 diyor ama sen aslında 160 a gidiyorsun bu tamamen saçma bu değerler çocuk oyuncağı değil
 
ibrede kaçla gidiyorsan gerçekten o hızla gidiyordun demektir ankaraya girişte gölbaşının girişinde ibremde 150 gösterirken radara girdim ve radar tam 150 olduğunu doğruadı 232 ytl yapıştırdılar sağolsunlar yok ibrede 180 diyor ama sen aslında 160 a gidiyorsun bu tamamen saçma bu değerler çocuk oyuncağı değil

otohaber autoshow tarzı dergilerin test yıllıklarına bakarsanız yanıldığınızı göreceksiniz onlar malum özel aletlerle ölçüyorlar ve her araçta ufak sapmalar oluyor 100km de 5 km civarı bazısında 1-2 km oluyor ama hemen hemen hepsinde oluyor;)
 
kadran ile gerçek hız arasında fark vardır.karayollarında hızınızı gösteren cihazlarda bunu test edebilirsiniz...
 
meftun ne yaptın sen 1.2 corsa ile 185 torpido felan açılır titreşimden o hızda:) ben eski corsa ile 150 üzerinin de direksiyonu tutamıyordum:)

walla istanbulda temden maslağa gidiodum 2. köprü yolundaydım.. mevsimlerden yazdı yazokuluna gidiodum bende :D

neyse işte anlıycağınız yol boştu bayağ ,öğlen vakti.. hızlandımda hızlandım hızlandımda hızlandım:p derken kadrana baktım şok oldum hiç o kadar hızlanmamıştım 180le 190 arasındaydı ibre.. daha önce en fazla 160 170 yapmışım..

hafif viraj vardı o yüzden tırstım ibreyide görünce.. işin aslı öle titreme falan yoktu ama sonuçta 155 lik lastiklerim var ki öle çok hızlı giden biride deilim o yüzden yavaşladım hemen hatta frene korkarak bastım biraz.. açıkcası o hızda bana güven vermedi araç ama titreme yoktu!! :)
dümdüz yol olsa basılırda her zaman basılmaz sonuçta ufak araç
 
otohaber autoshow tarzı dergilerin test yıllıklarına bakarsanız yanıldığınızı göreceksiniz onlar malum özel aletlerle ölçüyorlar ve her araçta ufak sapmalar oluyor 100km de 5 km civarı bazısında 1-2 km oluyor ama hemen hemen hepsinde oluyor;)

benim bahsettiğimde 15-25 km fark olmaz diyorum zaten mantık olarak ta 1-2 km fark olabilir
 
o max hız lar aracın aerodinamik dirençleri sürtünme katsayını feşan dikkate alarak yapıyorlar ve o testi yaptıkalrı yer çok garip hava akımlarıyla mevcut ve sanıyorsam çok fazla rüzgarda yani sürtünmenin direncin çok fazla olduğu zamanlardaki max. hız diye tabir ediyorlar... ayrıca rampa aşağı inişleri ve aracın yük konumu dikkate alırsak aracın max. hızları değişiklik gösterebiliyor...
 
Geri
Üst