Opel Astra H 1.3 CDTİ. Easytronik vites sorunu

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan İlkerhg
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

İlkerhg

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
24 Eyl 2019
Mesajlar
471
Tepkime puanı
283
Puanları
63
Öncelikle herkesin bayramını kutlarım. Umarın her şey gönlünüzce olur. Arkadaşlar iki gündür easytronik vitesle ilgili bir sorunum var. Son 2 haftadır aracımla 3.000 km’ye yakın yol yaptım. Malumun bayram izni şuan ege tarafındayım. Burada hava sıcaklığı gündüz. 36 dereceleri görüyor aracı park ettiğim yer güneş altı. Aracın içini hayal bile edemiyorum. Velasılı kelam aracla belirli bir km gittitken sonra arac 2 vitestle 3 vites arasında kararsız kalıyor. 3 vitese yükselltiğinde arac gaz yemiyor tekrar 2 ye düşüyor akabinde biraz yüklenince 3 tekrar yükseltiyor. Bıgünde yolda giderken aynı kararsızlık 4-5-6 viteslerde oldu. En son arac boş düştü kendim manuel müdahale edip vitese aldığımda direkt 5 ten başladı. Manuel kullandığımda hiç bir sorun kalmadı. Tam park ederkende geriye takmama rağmen hareket etmedi. Bir kaç vites değişiminden sonra kendine geldi. Araç park yerinde 2-3 saat bekledikten sonra kendine geldi. Viteste hiç bir pürüz kalmadı. Aklıma sıcaktan dolayı akü bitmiş olabilir mi diye geldi ? Sıcaktan akü biter mi ? Bu arada Aracın aküsü 3 aylık 74 amper varta. Robot yağı 2 sene önce hidrolikse nerdeyse her 1000 km de kendim değiştiriyorum. Baskı balata be şanzıman yağı değişeli 30.000 KM oldu. Herhangi bir arıza kodu da vermedi. Bu arada şuna da dikkat ettim far sensörü bir ara devreye girip çıktı normalde çalışması gereken saat aralığında çalışmadığını fark ettim. Konu sanırım elektrik ile işgili ama bir türlü anlam veremedim. Araçta egr fişide çekik bu bir etki eder mi bilmiyorum. Ayrıca araçta komple led aydınlatma var , gecen günde bir ara kadran ışığı gidip geldi. Alternatöre gizli menüden baktığımda 14 volt şarj da bir sorun görünmüyor. Şuan istanbulda da olmadığım için müdahale edemedim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Batuhan77
Öncelikle herkesin bayramını kutlarım. Umarın her şey gönlünüzce olur. Arkadaşlar iki gündür easytronik vitesle ilgili bir sorunum var. Son 2 haftadır aracımla 3.000 km’ye yakın yol yaptım. Malumun bayram izni şuan ege tarafındayım. Burada hava sıcaklığı gündüz. 36 dereceleri görüyor aracı park ettiğim yer güneş altı. Aracın içini hayal bile edemiyorum. Velasılı kelam aracla belirli bir km gittitken sonra arac 2 vitestle 3 vites arasında kararsız kalıyor. 3 vitese yükselltiğinde arac gaz yemiyor tekrar 2 ye düşüyor akabinde biraz yüklenince 3 tekrar yükseltiyor. Bıgünde yolda giderken aynı kararsızlık 4-5-6 viteslerde oldu. En son arac boş düştü kendim manuel müdahale edip vitese aldığımda direkt 5 ten başladı. Manuel kullandığımda hiç bir sorun kalmadı. Tam park ederkende geriye takmama rağmen hareket etmedi. Bir kaç vites değişiminden sonra kendine geldi. Araç park yerinde 2-3 saat bekledikten sonra kendine geldi. Viteste hiç bir pürüz kalmadı. Aklıma sıcaktan dolayı akü bitmiş olabilir mi diye geldi ? Sıcaktan akü biter mi ? Bu arada Aracın aküsü 3 aylık 74 amper varta. Robot yağı 2 sene önce hidrolikse nerdeyse her 1000 km de kendim değiştiriyorum. Baskı balata be şanzıman yağı değişeli 30.000 KM oldu. Herhangi bir arıza kodu da vermedi. Bu arada şuna da dikkat ettim far sensörü bir ara devreye girip çıktı normalde çalışması gereken saat aralığında çalışmadığını fark ettim. Konu sanırım elektrik ile işgili ama bir türlü anlam veremedim. Araçta egr fişide çekik bu bir etki eder mi bilmiyorum. Ayrıca araçta komple led aydınlatma var , gecen günde bir ara kadran ışığı gidip geldi. Alternatöre gizli menüden baktığımda 14 volt şarj da bir sorun görünmüyor. Şuan istanbulda da olmadığım için müdahale edemedim.
Hata koduna cihazla bakmak en doğrusu akü sıcaktan zarar görür ama arabistan afrkidaki araçların hergün akü arızası vermesi gerekir. Easy şanzımanlarda aşırı ısınmada karasızlık yaptığını duymuştum sıkışık trafikte
 
Aracının ampulleri ledmi yoksa robot yağı difransiyel yağı yenilemen gerekli
 
  • Beğen
Tepkiler: 06Berkay
Aracının ampulleri ledmi yoksa robot yağı difransiyel yağı yenilemen gerekli
Hocam aracın ampulleri komple led. Ama robot yağı şanzıman yağı 30.000 km önce değişti. Hidroliği nerdeyse her 1.000 km de bir değiştiriyorum.easytronikin yapısını bildiğim için usulune uygunda kullanıyorum.elektrikle ilgili bir sorun galiba kafası karışmış bayağı aküyü falanda sökemedim malum il dışındayım takım çantasını almamıştım. Bakalım inşallah istanbula kadar sorun olmaz.
 
Hata koduna cihazla bakmak en doğrusu akü sıcaktan zarar görür ama arabistan afrkidaki araçların hergün akü arızası vermesi gerekir. Easy şanzımanlarda aşırı ısınmada karasızlık yaptığını duymuştum sıkışık trafikte
Hocam arıza kodu düşmüyor sisteme. Aslında sıkışık trafikte de değildim biraz dik rampa biraz dönemeçli yoldan sonra oldu. Esasında arada park ederken seri vitese taktığımda araç bir aptallaşıyordu ama böyle uzun yolda vs. Sorun yoktu. Ya elektriksel yada robotla ilgili bir sorun sanırım.
 
Ledlerin hepsini söküp denermisin yapacakmı
Denenmiş onaylanmıştır benim arabada kesin çözüm
 
  • Beğen
Tepkiler: Kaan. ve İlkerhg
Denenmiş onaylanmıştır benim arabada kesin çözüm
Şuan il dışındayım sağolsunlar buradan bir kaç kişiden pense vs. Rica ettim :) akü kutup başını söktüm. 5-10 dk bekledim. Egr fişi çekikti onuda taktım. İlk izlenimim araçın uzaktan kumandası son zamanlarda tutukluk yapıyordu şuan o direkt iyleşti. Viteslerde karışıklık ortadan kalktı. Sadece a1 e alıp gaza bastığımda araç sanki tutukluk yapıyor gibi oluyor yürümüyor. Boşa alıp tekrar a1 yaptığımda hiç bir sorun kalmıyor. İstanbula döndümde ki inşallah dönebilirim :) ilk iş ledleri sökmek olacak . Çok teşekkür ederim hepinize.
 
Led varmı diye direk bu yüzden sordum vites kararsızlığı var diyince
 
  • Beğen
Tepkiler: cagatay16
Led varmı diye direk bu yüzden sordum vites kararsızlığı var diyince
Valla hocam sağolasın. bayağı uzun süredir led var yan çamurluk sinyallerinden tutta iç aydınlatmaya kadar hiç arıza kodu vs. Vermeyince bende hiç çıkarmadım. Eve dönünce hepsini halojene çevireceğim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kaan.
Geri
Üst