Opel Astra J 1.4 Turbo Hararet Sorunu

Gaza yuklenince bazen yapıyor.ancak sorun su anladığım kadarıyla aracin havasi alınmasına rağmen yeniden bir yerlerde hava yapiyor
5 yılda bir yedek su deposu ve kapağını değiştirmeyi öneriyoruz ve aracınızda öncesinde su kullandıysanız yada kalitesiz antifiriz kullandıysanız kalorifer radyatörü ileriki zamanda sorun çıkarıyor üstad antifiriz değişimde su sesi gelmeye başlıyor ara ara hararet kaldırıyor araç zaten radyatörü sökünce içerisi paslı oluyor ve body beyni var onada dikkat edin kacak yapıp bozmasın
 
Astra j 1.4 t sogutma sistemi tamamen değişik bir sistem.soyleki mahle map kontrollü termostad kullanilmis.yani yarı mekanik yarı elektronik termostat.arac normal şartlarda motor ısısını 105/110 derecede sabit kalması isteniliyor.motor bu ısıya gelince termostad bypas denilen kısa donus sogutma sistemine kısa kısa açılarak soguk suyu veriyor ki motor stabil ısıda kalması sağlanıyor.bu arada termostad her ne kadar ara ara acilip kapansada radyatör içindeki su daima soguk kaliyor.bi nevi buzdolabindaki soguk su gibi.ayrıca buraya kadar termostat mekanik çalışıyor.ancak ne zaman motor yüke biniyor (rampa çıkarken veya sıkışık trafikte çok dur kalk yaparken)iste o zaman beyindeki harita devreye giriyor ve termostad i elektronik olarak tam aciyor ve radyatordeki soguk suyu motorla buluşturuyor.böylece motor eski sistemlerdeki gibi isi değişimine uğramadığı için performans kaybında minimuma inmiş oluyor.güzel bir sistem.fan ise hem sogutma sistemine hemde i ntercoler görevi yaparak yag sogutucuya yardımcı oluyor ve tur boyu soğutuyor.bu nedenle bazen çok bazen az çalışıyor.yani bağımsız.buraya kadar anladım.problem hararet ibresi önceden 90 da sabit kalırken termostat d egistikten sonra uzun yolda ve uzun rampalarda 95/100 arasına kısa bi anlik çıkıp inmesi.her nekadar orjinali de takilsa da fabrika çıkışı ile yedek parca daki yay sertliği uymuyor.termostadin içindeki yay çok sert geldiği için biraz geç aciyor.buda harareti kısa bi anlik çıkarıp indiriyor diye dusunuyorum
 
  • Beğen
Tepkiler: omeroz
5 yılda bir yedek su deposu ve kapağını değiştirmeyi öneriyoruz ve aracınızda öncesinde su kullandıysanız yada kalitesiz antifiriz kullandıysanız kalorifer radyatörü ileriki zamanda sorun çıkarıyor üstad antifiriz değişimde su sesi gelmeye başlıyor ara ara hararet kaldırıyor araç zaten radyatörü sökünce içerisi paslı oluyor ve body beyni var onada dikkat edin kacak yapıp bozmasın
Yedek depo ve kapağı da orjinali ile değişti.ayrıca hiç su kullanılmadı daima saf antifiriz.sonuç ayni
 
Astra j 1.4 t sogutma sistemi tamamen değişik bir sistem.soyleki mahle map kontrollü termostad kullanilmis.yani yarı mekanik yarı elektronik termostat.arac normal şartlarda motor ısısını 105/110 derecede sabit kalması isteniliyor.motor bu ısıya gelince termostad bypas denilen kısa donus sogutma sistemine kısa kısa açılarak soguk suyu veriyor ki motor stabil ısıda kalması sağlanıyor.bu arada termostad her ne kadar ara ara acilip kapansada radyatör içindeki su daima soguk kaliyor.bi nevi buzdolabindaki soguk su gibi.ayrıca buraya kadar termostat mekanik çalışıyor.ancak ne zaman motor yüke biniyor (rampa çıkarken veya sıkışık trafikte çok dur kalk yaparken)iste o zaman beyindeki harita devreye giriyor ve termostad i elektronik olarak tam aciyor ve radyatordeki soguk suyu motorla buluşturuyor.böylece motor eski sistemlerdeki gibi isi değişimine uğramadığı için performans kaybında minimuma inmiş oluyor.güzel bir sistem.fan ise hem sogutma sistemine hemde i ntercoler görevi yaparak yag sogutucuya yardımcı oluyor ve tur boyu soğutuyor.bu nedenle bazen çok bazen az çalışıyor.yani bağımsız.buraya kadar anladım.problem hararet ibresi önceden 90 da sabit kalırken termostat d egistikten sonra uzun yolda ve uzun rampalarda 95/100 arasına kısa bi anlik çıkıp inmesi.her nekadar orjinali de takilsa da fabrika çıkışı ile yedek parca daki yay sertliği uymuyor.termostadin içindeki yay çok sert geldiği için biraz geç aciyor.buda harareti kısa bi anlik çıkarıp indiriyor diye dusunuyorum
Ben sizin yasadiginiz sorunu yasadim taki istanbuldan boluyo gidip geldim nor.ale dondu . Suyu kendim bosaltip kendim koyup bir kac yontem denedim ve isin ozu hazne ye geri donus hortumunun adi hava alma borusu size attigim link teki gibi suyu bosaltiktan sonra radyotirdeki vidayi acip su dolduruyoruz radyatirden su akmaya baslayinca vidayi yerine takiyorux ve resideki siyah cizgiye kadar su dolduruyoruz sonra kalorifer sicak konumda iken ve 1. Kademede iken arabyi mars yaptiktan sonra hemen bidonun kapagi kapatiyorux ve araci 2500 devurde sabit tutup fan acilana kadar bekliyoruz ve sistem icindeki havayi atmis oluyor . Saygilar .
 
  • Beğen
Tepkiler: Alpalp
Ben sizin yasadiginiz sorunu yasadim taki istanbuldan boluyo gidip geldim nor.ale dondu . Suyu kendim bosaltip kendim koyup bir kac yontem denedim ve isin ozu hazne ye geri donus hortumunun adi hava alma borusu size attigim link teki gibi suyu bosaltiktan sonra radyotirdeki vidayi acip su dolduruyoruz radyatirden su akmaya baslayinca vidayi yerine takiyorux ve resideki siyah cizgiye kadar su dolduruyoruz sonra kalorifer sicak konumda iken ve 1. Kademede iken arabyi mars yaptiktan sonra hemen bidonun kapagi kapatiyorux ve araci 2500 devurde sabit tutup fan acilana kadar bekliyoruz ve sistem icindeki havayi atmis oluyor . Saygilar .
Değerli kardesim dediklerinin hepsini yaptım.ancak dediğim gibi haraet ibresi uzun yolda uzun rampalarda bi anlik 95 e çıkıp iniyor.başka bi problem yok.ne bir ikaz ne su kaynatma ne cekiste düşme hiçbirşey olmuyor.hatta rampa yarısında durup baktığım zaman termostat açmış hortumlar gayet sıcak su devirdaim ediyor fanda çalışıyor.ancak dediğim gibi gostergedeki ibre bir anlik 95 çıkıp iniyor.ben bunun orjinal termostat yayı ile sonradan takılan arasındaki sertlik farkı olduğunu düşünüyorum.çünkü arastirdigima göre bu olayı yaşayanların %90 i termostat degisiminden sonra başlamış.
 
Yedek depo ve kapağı da orjinali ile değişti.ayrıca hiç su kullanılmadı daima saf antifiriz.sonuç ayni
Su seside geliyorda kalorifer radyatorune baktırın genelde o yüzden yapiyor çünkü herşey değişmiş araç ta conta kolay kolay yanmaz üstad motor içini artırırsan servis dışında o araçtan soğursun iyi bir opel ustan varsa git petek temizelniyor ama ben önermiyorum forumdaysa bir kaç kişiyle bu şekilde çözdük hepsi temizleme yaptı
 
  • Beğen
Tepkiler: Tatanga
Su seside geliyorda kalorifer radyatorune baktırın genelde o yüzden yapiyor çünkü herşey değişmiş araç ta conta kolay kolay yanmaz üstad motor içini artırırsan servis dışında o araçtan soğursun iyi bir opel ustan varsa git petek temizelniyor ama ben önermiyorum forumdaysa bir kaç kişiyle bu şekilde çözdük hepsi temizleme yaptı
Kalorifer isitiyor hemde ateş gibi yapıyor.tikali olsa isitma problemi olmaz mi?Ama yinede dediğinizi yapi cam kalorifer petegine baktiracagim
 
Kalorifer isitiyor hemde ateş gibi yapıyor.tikali olsa isitma problemi olmaz mi?Ama yinede dediğinizi yapi cam kalorifer petegine baktiracagim
Isıtmadan sorun çıkarmıyor hiç bir şekilde sadece içerisi zamanla pas tutuyor buda sadece hararet sorunu ortaya çıkarıyor
 
Değerli kardesim dediklerinin hepsini yaptım.ancak dediğim gibi haraet ibresi uzun yolda uzun rampalarda bi anlik 95 e çıkıp iniyor.başka bi problem yok.ne bir ikaz ne su kaynatma ne cekiste düşme hiçbirşey olmuyor.hatta rampa yarısında durup baktığım zaman termostat açmış hortumlar gayet sıcak su devirdaim ediyor fanda çalışıyor.ancak dediğim gibi gostergedeki ibre bir anlik 95 çıkıp iniyor.ben bunun orjinal termostat yayı ile sonradan takılan arasındaki sertlik farkı olduğunu düşünüyorum.çünkü arastirdigima göre bu olayı yaşayanların %90 i termostat degisiminden sonra başlamış.
Fan aciyor devirdaim var problem.yok.ozaman bosuna para harcamak dogru olmaz benimki duzeldi sizinkide duzelecektir
 
Geri
Üst