Astra j 1.4 t sogutma sistemi tamamen değişik bir sistem.soyleki mahle map kontrollü termostad kullanilmis.yani yarı mekanik yarı elektronik termostat.arac normal şartlarda motor ısısını 105/110 derecede sabit kalması isteniliyor.motor bu ısıya gelince termostad bypas denilen kısa donus sogutma sistemine kısa kısa açılarak soguk suyu veriyor ki motor stabil ısıda kalması sağlanıyor.bu arada termostad her ne kadar ara ara acilip kapansada radyatör içindeki su daima soguk kaliyor.bi nevi buzdolabindaki soguk su gibi.ayrıca buraya kadar termostat mekanik çalışıyor.ancak ne zaman motor yüke biniyor (rampa çıkarken veya sıkışık trafikte çok dur kalk yaparken)iste o zaman beyindeki harita devreye giriyor ve termostad i elektronik olarak tam aciyor ve radyatordeki soguk suyu motorla buluşturuyor.böylece motor eski sistemlerdeki gibi isi değişimine uğramadığı için performans kaybında minimuma inmiş oluyor.güzel bir sistem.fan ise hem sogutma sistemine hemde i ntercoler görevi yaparak yag sogutucuya yardımcı oluyor ve tur boyu soğutuyor.bu nedenle bazen çok bazen az çalışıyor.yani bağımsız.buraya kadar anladım.problem hararet ibresi önceden 90 da sabit kalırken termostat d egistikten sonra uzun yolda ve uzun rampalarda 95/100 arasına kısa bi anlik çıkıp inmesi.her nekadar orjinali de takilsa da fabrika çıkışı ile yedek parca daki yay sertliği uymuyor.termostadin içindeki yay çok sert geldiği için biraz geç aciyor.buda harareti kısa bi anlik çıkarıp indiriyor diye dusunuyorum