Opel Astra Sedan'cıların SAYFASI

Benzinli mi dizel mi kullanıyorsunuz?


  • Kullanılan toplam oy
    35
  • Anket kapatılmış .
Walla bitti diye düşündük ama henüz çözüm olmadı. Dün itibarı ile yine yandı lamba.. Lambanın yanmasına sebep olan durumu kesin olarak tespit ettim ama. Son 3 yanma olayında da , motor tam ısınmışken, alışveriş yapmak üzere 3-5 dakikalığına park edip geri geldiğimde tekrar marşa basınca araba kendi kendine stop etti. Tekrar marşa basınca eskisine göre 1-2 saniye geç aldı. Yani ne oluyorsa marş anında araba çalışıp tam rölanti devrine inerken stop ediyor. Bu olay sonrası lamba yanıyor ve sonraki marşlarda sönmemeye başlıyor.
Pazartesi artık kesin çözüm isteyeceğim. Gerekli çalışma ve arge şansını tanıdım. Artık resmi servis kaydı açtırıp 3 kere tekrar etmesini bekleyeceğim. Belki daha hızlı olurlar bu şekilde...
İsigi sondurttum baska bi ariza cikti bu sefer sag taraftaki motor seklindeki lamba kontagi acinca sonmuyo marstan sonra sonuyo makineden baktik multijetmiydi tam hatirlamiyorum dusuk basinc gosterdi . Onemli degil kendi duzelir dedi lamba yaniyo nisanda bakim zamani o zaman yetkili serviste bakarlar tekrar duzelmesse . Biktim bu arabanin sorunlarindan . Gecende bahsettim camlara hava vermiyodu nereyi ayarlarsan ayarla ayaga ve yuze veriyodu. Uykum kacti sinirden sabah baktim duzelmis. Guya arabayi sifir aldik git gide soguyorum arabadan haydi hayirlisi
 
İki önceki mesajımdada belirttimya balatalar yanmış onları değiştirdiler..
Yanma nedeni:Yokuşta yarım debriyajla durmak,kalmak,tutunmak:)..

Tarık hemen kullanım alışkanlıığını gözden geçir. Kullanılan yeni maddeler yüzünden zaten debriyajlar eski asbestli sisteme göre zayıf kalıyor, üzerine bizim araçlar 2 kişi bindiği zaman 1,5 ton ve bir de yokuşta tutunmak için yarım debriyaj meselesi olunca iş iyice kötüleşiyor.
Doğru dürüst bir otomatik şanzıman çıkarsalar bu dertler olmaz ama manuel kullandığımız sürece aracın en çok dikkat edeceğimiz yeri - ki sadece opel için değil her markada aynı - debriyaj sistemidir. Gereksiz yere yarım debriyaj kullanmamak en önemli nokta.
 
Tarık hemen kullanım alışkanlıığını gözden geçir. Kullanılan yeni maddeler yüzünden zaten debriyajlar eski asbestli sisteme göre zayıf kalıyor, üzerine bizim araçlar 2 kişi bindiği zaman 1,5 ton ve bir de yokuşta tutunmak için yarım debriyaj meselesi olunca iş iyice kötüleşiyor.
Doğru dürüst bir otomatik şanzıman çıkarsalar bu dertler olmaz ama manuel kullandığımız sürece aracın en çok dikkat edeceğimiz yeri - ki sadece opel için değil her markada aynı - debriyaj sistemidir. Gereksiz yere yarım debriyaj kullanmamak en önemli nokta.

Zaten yeni tekniklerle sürüyorum ama yarım debriyaj park yerinden çıkarken mecbur gerekiyor yapmassam araba aniden kaçıyor.Yani yarım debriyaja mahkumum.Bu arada balatalar değişince sanki çekişi arttı:)
 
İsigi sondurttum baska bi ariza cikti bu sefer sag taraftaki motor seklindeki lamba kontagi acinca sonmuyo marstan sonra sonuyo makineden baktik multijetmiydi tam hatirlamiyorum dusuk basinc gosterdi . Onemli degil kendi duzelir dedi lamba yaniyo nisanda bakim zamani o zaman yetkili serviste bakarlar tekrar duzelmesse . Biktim bu arabanin sorunlarindan . Gecende bahsettim camlara hava vermiyodu nereyi ayarlarsan ayarla ayaga ve yuze veriyodu. Uykum kacti sinirden sabah baktim duzelmis. Guya arabayi sifir aldik git gide soguyorum arabadan haydi hayirlisi


o ışık normalde de marştan sonra sönmesi lazım..onun bir arıza olduğunu düşünmüyorum..araç çalışır ve ışık söner..sönmemesi sorun..egzos emisyon ışığı olması lazım..
 
Zaten yeni tekniklerle sürüyorum ama yarım debriyaj park yerinden çıkarken mecbur gerekiyor yapmassam araba aniden kaçıyor.Yani yarım debriyaja mahkumum.Bu arada balatalar değişince sanki çekişi arttı:)


bu işin masrafları ne oldu??garantiden mi, değil mi?...
 
Merhaba arkadaşlar.. Yeni aldığım Astra sedan 1,3 CDTi aracım ile daha 250 km de iken Adana-Konya-Afyon , Afyon-Konya-Adana arası 1250 Km yol yaptım. Yola çıkarken aracı fulledim ve yolu bitirirken tekrar fulledim. 243 TL. yakıt parası ödedim. Yakıtı da shell den aldım. Hız ortalamam otobanda 110-160 arası idi, bölünmüş yolda ise 90-140 km arası değişken olarak kullandım. Yer yer hız sabitleyiciyi kullandım. Aracı biraz da agresif kullandım.. Yaptığım hesaba göre 1 km başına 0,194 Kuruş yakmış olduğunu hesapladım. Her ne kadar otobanda veya uzun yolda araçlar az yakar dense de Torosları tırmanırken veya yine yolda rampa çıkarken yakıtın daha fazla tüketildiğini göz önüne almak gerekiyor. Hesaba göre gerçekten ekonomik bir araç.. Hele ki daha rodaj süresinde iken.. Araçtan çok memnunum.. Forumda ve forumlarda her ne kadar olumsuz eleştiriler yapılsa da ben olumsuz eleştirileri haketmediğini düşünüyorum Astra 1,3 lerin. Valla gemi gibi bir araç.. Saygılarımla..
 
DarkMagic tekrar geçmiş olsun.. aracınızda şuan sorun olmadığına ve tekrar kullanmaya başladığınıza sevindim.. Allah kaza bela vermesin..
 
DarkMagic tekrar geçmiş olsun.. aracınızda şuan sorun olmadığına ve tekrar kullanmaya başladığınıza sevindim.. Allah kaza bela vermesin..


Teşekkürler benden kaynaklanan bir hata büyük ihtimalle bilmiyorum arabada sorun oldugunu düşünmek bile istemem zaten öyle bir sevgim var aracıma yokuşta yarım debriyaja dikkat aman..
 
Geri
Üst