- Konuyu Başlatan
- #1,111
arıza neden kaynaklanmış acaba.
İki önceki mesajımdada belirttimya balatalar yanmış onları değiştirdiler..
Yanma nedeni:Yokuşta yarım debriyajla durmak,kalmak,tutunmak..
Sitemizi ana ekranınıza bir web uygulaması olarak nasıl yükleyeceğinizi görmek için aşağıdaki videoyu izleyin.
Not: Bu özellik bazı tarayıcılarda kullanılamayabilir.
arıza neden kaynaklanmış acaba.
İsigi sondurttum baska bi ariza cikti bu sefer sag taraftaki motor seklindeki lamba kontagi acinca sonmuyo marstan sonra sonuyo makineden baktik multijetmiydi tam hatirlamiyorum dusuk basinc gosterdi . Onemli degil kendi duzelir dedi lamba yaniyo nisanda bakim zamani o zaman yetkili serviste bakarlar tekrar duzelmesse . Biktim bu arabanin sorunlarindan . Gecende bahsettim camlara hava vermiyodu nereyi ayarlarsan ayarla ayaga ve yuze veriyodu. Uykum kacti sinirden sabah baktim duzelmis. Guya arabayi sifir aldik git gide soguyorum arabadan haydi hayirlisiWalla bitti diye düşündük ama henüz çözüm olmadı. Dün itibarı ile yine yandı lamba.. Lambanın yanmasına sebep olan durumu kesin olarak tespit ettim ama. Son 3 yanma olayında da , motor tam ısınmışken, alışveriş yapmak üzere 3-5 dakikalığına park edip geri geldiğimde tekrar marşa basınca araba kendi kendine stop etti. Tekrar marşa basınca eskisine göre 1-2 saniye geç aldı. Yani ne oluyorsa marş anında araba çalışıp tam rölanti devrine inerken stop ediyor. Bu olay sonrası lamba yanıyor ve sonraki marşlarda sönmemeye başlıyor.
Pazartesi artık kesin çözüm isteyeceğim. Gerekli çalışma ve arge şansını tanıdım. Artık resmi servis kaydı açtırıp 3 kere tekrar etmesini bekleyeceğim. Belki daha hızlı olurlar bu şekilde...
İki önceki mesajımdada belirttimya balatalar yanmış onları değiştirdiler..
Yanma nedeni:Yokuşta yarım debriyajla durmak,kalmak,tutunmak..
Tarık hemen kullanım alışkanlıığını gözden geçir. Kullanılan yeni maddeler yüzünden zaten debriyajlar eski asbestli sisteme göre zayıf kalıyor, üzerine bizim araçlar 2 kişi bindiği zaman 1,5 ton ve bir de yokuşta tutunmak için yarım debriyaj meselesi olunca iş iyice kötüleşiyor.
Doğru dürüst bir otomatik şanzıman çıkarsalar bu dertler olmaz ama manuel kullandığımız sürece aracın en çok dikkat edeceğimiz yeri - ki sadece opel için değil her markada aynı - debriyaj sistemidir. Gereksiz yere yarım debriyaj kullanmamak en önemli nokta.
İsigi sondurttum baska bi ariza cikti bu sefer sag taraftaki motor seklindeki lamba kontagi acinca sonmuyo marstan sonra sonuyo makineden baktik multijetmiydi tam hatirlamiyorum dusuk basinc gosterdi . Onemli degil kendi duzelir dedi lamba yaniyo nisanda bakim zamani o zaman yetkili serviste bakarlar tekrar duzelmesse . Biktim bu arabanin sorunlarindan . Gecende bahsettim camlara hava vermiyodu nereyi ayarlarsan ayarla ayaga ve yuze veriyodu. Uykum kacti sinirden sabah baktim duzelmis. Guya arabayi sifir aldik git gide soguyorum arabadan haydi hayirlisi
Zaten yeni tekniklerle sürüyorum ama yarım debriyaj park yerinden çıkarken mecbur gerekiyor yapmassam araba aniden kaçıyor.Yani yarım debriyaja mahkumum.Bu arada balatalar değişince sanki çekişi arttı
bu işin masrafları ne oldu??garantiden mi, değil mi?...
DarkMagic tekrar geçmiş olsun.. aracınızda şuan sorun olmadığına ve tekrar kullanmaya başladığınıza sevindim.. Allah kaza bela vermesin..