Şanzıman Değişimi ve Önden Gelen Ses

sarikaya205

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Ağu 2012
Mesajlar
7
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
Merhabalar Arkadaşlar,

2001 model, otomatik vites, x20xev motorlu vectra CDX'im var. Otomatik şanzımandan sıkıldım ve arabamı manuel şanzımana çevirmeyi düşünüyorum. Vectra B'de bu işlemi yaptıran ya da teknik olarak bilgisi olan arkadaşlar var mıdır aramızda?

Otomatik vites diferansiyeli ile manuel vites diferansiyeli aynı oranlı mıdır? Uyumlu mudur, yoksa diferansiyeli de mi değiştirmek gerekir?

Akslar ve aks kafaları aynı büyüklükte midir? Değiştirmek gerekir mi?

Hangi şanzımanı taksak daha iyi olur F18, F23 vs..orijinali F23 bildiğim kadarıyla.

Maliyeti ne olur aşağı yukarı, hangi parçaları almak gerekir?

Bana yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.

Ayrıca arabamın ön sağ tarafından, muhtemelen tekerlekten bir tokurtu geliyor. Amortisör orijinal gm ile değiştirdim, amortisör takozlarını değiştirdim, Z rotlarını değiştirdim 4 farklı ustaya gösterdim fakat kurtulamadım sesten? Alt takımda her parçanın sağlam ve sıkı olduğunu söylediler sesin normal olduğunu söylediler... Fakat öyleyse neden sol taraftan gelmiyor?

Yavaş giderken çukurdan geçince birşey duyulmuyor. Sadece asfalttaki dalgalanmalardan ve küçük tümseklerden hızlı bir şekilde geçerken duyuluyor kalın bir tokurtu, tok bir ses.

Sizce problem ne olabilir, sadece salıncaklar ve travers takozları kaldı değişmeyen. ustalar bu parçaların sağlam ve sıkı olduğunu söylüyorlar.

Şimdiden cevaplarınız için teşekkür ederim.

Arabamın fotoları:

4wpKzl.jpg


rGdryl.jpg


3UXzhl.jpg
 
Muayene den geçiyor mu, tadilat projesi isteniliyor mu? Onu araştırın. Sonrası size detaylı olarak yazarım işlemleri, zamanında yaptırmıştım bir arkadaşa, ustam ile görüşiyim yanlışlık olmasın.
 
Çok sevinirim, teşekkürler. Muayene ile bir alakası yok. Hiçbir resmi evrakta aracın manuel mi otomatik mi olduğu yazmıyor.
 
sesin kaynağı için yazıyorum diğer konu ile ilgili bilgim yok,
muhtmelen şanzuman kulağı ve motor kulakları olabilir,birde traversten yapabilir.
 
Aracın otomatik yada düz olması ruhsata işli değil. Değişiminde sorun olacağını sanmam. Gerekli işlemleri yok olması da gerek yok. Eğer ki mekanik anlamda sorun olmaz ise yasal anlam da sorun da yok. Ben bu şekilde biliyorum.
 
Aracın otomatik yada düz olması ruhsata işli değil. Değişiminde sorun olacağını sanmam. Gerekli işlemleri yok olması da gerek yok. Eğer ki mekanik anlamda sorun olmaz ise yasal anlam da sorun da yok. Ben bu şekilde biliyorum.

Emin misin,z? Şimdiye kadar tüm otomatik vites opel araçlarım da AT (Automatic Transmission) yazıyor ruhsatlarında. Diğer markaların ruhsatına bakmadım. Googleda https://www.google.com.tr/search?q=...sugexp=chrome,mod=16&sourceid=chrome&ie=UTF-8 şeklinde aratırsanız. Problem yaşayan ve düzelten arkadaşların konularını da görebilirsiniz. At yazmıyorsa ne mutlu. Ha muayenedeki adam fark etmez, geçer orası ayrı.
 
Benim aracın ruhsatında olsun bir kaç arkadaş var onların da ruhsatlarında göremedim ama bu opel araçların bu serisi için böyle bir şey varsa bilemem.
 
Ruhsatta sıkıntı olmuyor, daha önce çok yaptıran gördüm. Ayrıca ruhsatımı da kontrol ettim şimdi şanzımana dair hiçbir ibare yok. Ben daha çok işin teknik kısmını, yukarıdaki soruları merak ediyorum...
 
Hatırladığım,
Difransiyel aynı, dolayısı ile aks kollarında bir değişiklik yok.
F18 de f23 de originaldir, f23 ün toplama maliyeti 2 kat fazla olacaktır. Baskı seti bile 2 kat pahalıdır. Çıkmaları da.
Sırası ile Volan, Baskı, Balata, bilye, üst merkez, şanzuman, pedal ve montaj parçaları.

Volan çıkma 300 e alsanız, baskı balata 200, bilye 200, temiz çıkma şanzuman en az 700tl, üst merkez original 250tl. İyimser olarak tüm parçalar 2000tl civarı tutar, artı işçilik ödersiniz.

Difransiyel konusunda %100 emin değilim ama fdr farklı olabilir, danışıp bilgi vereceğim.
 
Geri
Üst