Turbolu araç kullanımı

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan kaderaniz
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

kaderaniz

Kayıtlı Kullanıcı
07-Antalya
Katılım
3 Eyl 2007
Mesajlar
4,293
Tepkime puanı
2
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
Yeni aldığım Astra J ilk dizel ve turbolu aracım. Bundan öncekiler hep atmosferik motorlu idiler. Turbolu araçlarda özellikle uzun yoldan sonra aracı 30 saniye kadar rölantide çalıştırmak gerektiği yazıyor. Turbonun uzun ömürlü olması için bunun gerekliliğini ben de biliyorum. Burada bir sorun yok. Fakat bununla ilgili başka bir soru soracağım.

Her gün okula varmak için 30 km yol gidiyorum. İlk başlarda okula vardıktan sonra bir süre aracı çalıştırıyor ve motoru öyle durduruyordum. Son on gündür, son bir kilometrede devri kesinlikle 2000 ve üstüne çıkarmıyorum ve o şekilde kullanarak okula varıyorum. Yani turbo devrede olmadan 1 dakikaya yakın bir süre araçla yol alıyorum. Ancak okula varınca nasıl olsa turbo yağlanmayı tamamlamıştır diyerek hemen motoru durduruyorum.

Var mıdır bir zararı? Yeni yöntemim doğru mudur? Böyle devam edeyim mi? Yoksa ne olursa olsun, durduktan sonra mı bekleyeyim biraz?
 
bence her ne kadar turboya fazla yük bindirmeden kullansakda aracı stop ettirmeden en az bi 30 sn beklersek mümkün olduğunda, faydalı olacağı kanısındayım şahsen ben öyle kullanıyorum ha çok acele işim varsada 10 sn de stop edip gidiyorum :)
 
Turbonun devrede olmadığı zaman yoktur. Sadece etkisinin hissedilmediği zaman vardır. Aracı sıkıştırmadan kullandıktan sonra kapatmadan önce 30 saniye, sıkıştırarak kullandığınızda kapatmadan önce 1,5 - 2 dakika kadar rölantide çalışır durumda tutmanız gerekir.

Ayrıca bu konu ile ilgili yığınla konu açılıp kapanmıştır, forumda aratırsanız ayrıntılara ve neyin neden yapıldığına dair daha fazla bilgiye sahip olabilirsiniz.
 
Aynen yeni araçlarda kesinlikle turbonun devrede olmadığı zaman yoktur. muhakkak çalışır ve yağlama yapar belki bunun çözümü olarak iyi bir turob timer kullanmanız o duraksalamarda işinizçözer.
 
ilk çalıştırıldığında gaza ani yüklenmemek ve yüksek devirlerin ardından turbo bıçakları yavaşlayıp soğumadan stop etmemek yeterli. sizin söylediğiniz şekilde stop etmenin bir zararı olacağını sanmıyorum
 
Turbo devrede değil olayı aslen şöyle. Turbo egzoz gazı ile çalışıyor beleşe, araçta ne kadar çok egzoz gazı çıkışı olursa o kadar hızlı devirli dönüyor. Yani motor devri ile orantılı olarak onunda devri artar. Hali ile yüksek hızda iken stop ettiğimizde, Turbonun durması daha uzun zaman alacak ve yağ basınçsız daha uzun süre çalışacaktır. Olay bundan ibaret. Opel Aracınız için konuşuyorum, diğer markaları bağlamaz, 150.000km üzeri kullancaksanız dikkat edin, yoksa pek takılmayın, çok sağlam turbolarımız.
 
Hımmm...

Genel olarak zaten aracı durdurmadan önce bir süre bekliyorum fakat dediğim gibi yapmanın yararı olacağı kanısı oluştu bende. Sonuçta turbo, rölantide yahut düşük devirde çalışmış olacak. Zaten istenilen de bu değil mi?
 
bence ılk kalkarken daha cok dıkkat etmek lazım anında calsıtır kalk yapmazsak daha uzun dure dayanır sızın yaptıgınızda cok mantıklı bısey sonucta 2000 devır gıdıyosunuz park yapasıya kadar felan ıyıce devır dusuyo ve kapatıyosunuz hıc bı zararıda olmaz bunun dedıgım gıbı asıl onemlı olan bence ılk calsıtırma anı helekı kışın dahada onemlı
 
Arkadaşlar konuya yazılan yorumları tamamını okudum da bu olay benzin yada dizel için fark ediyor mu?
 
Dizel, benzin fark etmiyor. Araçta turbo olup olmaması önemli.
 
Geri
Üst