Vahim bir kaza...

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan bimmer
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
yanlış yönlendirme yapmayalım lütfen. bu konu lastik ile birlikte en önemli konu bence. kemer her şartta ve zamanda takılmalıdır. kemer takılmadan araç hareket ettirilmelidir. bu kuralı dünyanın her yerinde her kurum kabul etmiştir. senin test edin ve görün dediğin olay ile kaza anındaki olay ve mesafe aynı değil. kemerlerde aktif gergi sistemi diye birşey var. kemerin toka yeri varya, sen şiddetli şekilde öne itildiğinde eskisi gibi sadece kemeri kilitlemiyor, ayrıca içe doğru çekiliyor kemer. sonuç olarak kafanı cama vurmazsın. kaza harici bunu deneyemezsin kendin. ayrıca camdan dışarı fırlama riski de var. yüzlerce video var youtube da. hava yastıkları sensörlerle kemersiz de çalışabilir ama birlikte çalışacak şekilde optimum hale getirilmişlerdir. arkadaşlar lütfen emniyet kemerini takmadan aracı hareket ettirmeyelim. herkese selamlar...
Ben kemer takmayın diye birşey ifade etmedim , perde hava yastığı açılmayınca aynı sonuç olabileceğini söylüyorum kemer takılıykende kafanızı gayet şiddetli cama çarpabilirsiniz. perde hava yastığı olan bir araçta bu denli darbede bile yastıklar açılmıyorsa bu firmanın çok ciddi kusuru olduğunu gösterir.
 
Bir diğer konu kemer takma uyarısı 2006 dan itibaren opel astralardan kaldırıldı hem de kaynağından yani tertibatı yok , eğer bu uyarı hava yastıklarının açılmasını engelleyici bir düzenek idi ise bundan sonra hiç bir astranın hava yastığı açılmayacaktır ki öyle değil yani bu olayda kemer takılı değildi hava yastığı o nedenle açılmadı savı geçerli değil, aşağıya bağlantısını veriyorum astranın pole testinde görüldüğü gibi perde yastık kafanın cama çarpmasını engelliyor, kemersiz yeterli olur ya da olmazdı bunu bilemeyeceğiz değil mi çünkü bu hava yastıkları AÇILMAMIŞTIR.
http://www.euroncap.com/tests/opel_vauxhall_astra_2004/185.aspx
 
Hızı bazen yapıyorum ama emniyet kemerini her zaman takarım.
Allah rahmet eylesin.
 
Kaza ilk ßakıldığında Çok büyükmüş gibi gözükmüyor araçta büyük bi hasarda yok sorun airbag in açılmaması ve bilinçsiz bi şekilde kafaya alınan darbe aynı direğe daha yavaşta çarpılsa kafayı sabit tutamadıktan sonra en ufak bi çarpa beyin kanaması tramva vs. yapabilir. Ecel işte geldi mi dinlemiyo hiçbişi.ßeLkide çarpma hızının az olması airßagLeri açmadı diye düşünüyorum. Allah rahmet eğLesin yakınLarına ßaş sağLığı diliyorum..
 
herkese günaydın size başımıza gelen bir olaydan bahsedeceğim 2007 nisanın da babam izmir den uşak a dönerken salihli çıkışında arabanın (2005vectra)hakimiyetini yitiriyor ve 40 mt aşşağıya taklalar atarak iniyor bu arada yanında teyzem bulunuyor ve emniyet kemeri takılı olmadığı için kafa tası kırığı ve kaburgalarının kırılması sonucu hayata veda etti babam ise(emniyet kemeri takılı) burnu bile kanamadan arabadan çıkarmışlar bu arada biz arabayı ilk gördüğümüz anda ilk fark ettiğimiz şeyin airbağ lerin açılmamış olmasıydı buna çok kızmış ve opel edava etmeyi bile düşünmüştük bunu için bu işin uzmanlarından bir kaç kişiye aracın fotolarını ve kendisini gösterdiğimizde ortak olarak şu cevabı aldık araç önden darbe almadığı için airbağ ler açılmamış dendi ama şunu söyleyebilirim aynı araba da babam yara almadan kurtuldu sebep emniyet kemeri teyzem ise hayatını kaybetti sebep emniyet kemerini takmaması ama şunu diyebilirim araç pert oldu ama opel yinede öyle bir kaza da sağlam gövdesiyle babamı koruduğuna inanıyorum keşke teyzem de kemerini taksay dı belki de.... neyse ben sizi sıkıntımla üzdüm ama şunu söyleyeyim opel kazalar da (allah kimsye yaşatmasın)dünya daki en güvenilir araçlardan biri
Tüm kazalarda yaralananlara acil şifalar, ölenlere tanrıdan rahmet dilerim. Çok acı bir olay. Yorumunuzda da belirttiğiniz gibi hava yastıkları araç önden darbe aldığında açılır, yan/arka darbeler ve takla durumunda güvenlik açısından açılmazlarmış. Ön darbelerde de hatırladığım kadarı ile 40 km den sonra açılıyormuş. Önemli bir diğer konuda aracınızın ön yolcu hava yastığı varsa küçük çocukları kesinlikle ön koltuğa oturtmamanız. Opelin kullanım kılavuzunda bu bilgileri okumuştum.
 
Yani NCAP taki teste bakınca arka koltuktaki yan hava yastıklarının bile açıldığı görülüyor. O zaman bu kazada da yan hava yastıklarının açılması gerekiyor. Bu darbe sensöre az geliyorsa sensörün algılaması için nasıl bir darbe gerekiyor anlamış değilim. Ama kemer takılı olmadan sürücü ve yolcu airbaglerinin açılması çok iyi olmayabilir gibi geliyor ama aynı şey bence perde airbagleri için geçerli değil.
Bu olaya bakıp Opel kötü diye arabalar yapıyor denemez tabi ama Opelin geçmiş yıllarda bu konuda kulağa az da olsa gelen kötü bir kaç olayı var Vectra B ile kaza yapıp felç kalan biri vardı vectrayı yakmıştı fabrikanın önünde bilmem hatırlar mısınız?
Ben araç almadan önce kafamdan geçen arabayı Ankara ostimdeki hurdacılardan gidip inceliyorum ve orda çalışanlara soruyorum baktığımda opel de belki 10 araçta biri veya ikisinde havayastıklarının açılmadığını gördüm özellikle 2-3 corsanın açılmamıştı araçlar resmen pert haldeydi. Orda gördüğüm ve duyduğum en fazla 2 önceki jenarasyon corollaların havayastıklarının açılmadığı idi.
Opel iyi ve de sağlam araç yapıyor ama bu tip sorunlarda da iyi bir inceleme yapmakta ve bir hata varsa peşini bırakmamakta fayda var bence. Çünkü ortalama bir araç için en kötü 30-40 milyar veriyoruz bazen bu 50-60 hatta 70 milyara kadar çıkıyor. Kullanıma göre yıllık 2 ila 10 milyar varan kullanım maliyetlerini eklerseniz böyle olunca aracın güven vermesi gerekiyor.

Opel bana kalırsa bünyesindeki SAAB ile güvenlik konusunda ciddi çalışmalar yapmalı GM de bu konuda yetersiz kalıyor gibi aslında bünyesindeki araçlara güvenlik konusunda ortak bir standart getirmeli artık.

Konu ile ilgili siteden bir arkadaşın da vectrasının havayastıklarının açılmadığını gördüm hatta yargısal anlamda da bir siteye yaptığı başvuru gözüme çarptı.


http://www.opelim.net/forums/showthread.php?t=17208
http://www.hukukcu.com/modules/newbbex/viewtopic.php?forum=10&topic_id=1650
http://arsiv.sabah.com.tr/2000/02/25/y17.html
 
Son düzenleme:
Bir de olayı araştırırken yanan airbag lambalarının soket çıkarıp takma veya tech 2 kullanılarak söndürülmesinin de havayastıklarının açılmamasına neden olabileceğini okudum. Ben aracı aldığımda (2002 yılında 1996 model Vectra gls) koltuk ayarı yaparken aracın airbag ikazı yandı Ankara’daki Opan’a götürmüştüm orada koltuk altındaki soketin çıktığını söyleyip sorunu hallettiklerini söylemişlerdi ve koltuğu çok hızlı ileri geri oynatmamamı ve gerekmedikçe ayarını bozmamamı önermişlerdi. Gergi sensörü sanırım koltuk altında idi B kasada, airbag sensörü de yanlış hatırlamıyorsam arka koltuğun orta tarafına bakan kültabağının altında idi. Yani şu yanan arıza lambalarını yetkili olamayan kişiler tarafından sorunun esas kaynağına inmeden söndürmek yanlış bence. Ben özellikle aracın güvenlik ekipmanları ile ilgili konularda resmi servisten yardım almanın gerekli olduğunu düşünüyorum. Bir sorun çıktığında en azından dava açma hak arama gibi bir güvencemizin olması açısından.

Kazasız belasız günler dilerim.
 
ben burada bu yazıları yazabilmeyi kesinlikle emniyet kemerine borçluyum. bence bu kazada şansızlık başroldeymiş. görünüşe göre hafif bir kaza ama benim düşüncem boyun kırığı. ben de yakın bir akrabamı aynı zamanda arkadaşımı bu tarz bir kazada kaybettim o da tıra sağ taraftan vurmuştu ve palıo da pek bir hasar yoktu. dediğim gibi şans önemli. insan hiçbir zaman kolayca öleceğini düşünmez ama bazen oluyor. ben bu tür kötü örnekleri gördükçe ne kadar şanslı olduğumu düşünüyorum.çok daha şiddetli bir kazadan yara almadan kurtulmuştum kemerim sayesinde! tekrar söylüyorum KEMERİM SAYESİNDE !!!
 
Geri
Üst