vectra cdx performansı şaşırtı,kafam iyice kariştı :(

arac 1248 kg ( ruhsatta yazan) bunların otomatikleri 1350 küsürlü bişey
arac cokta ağır değil.a kasa ise 1180 kg .
motor verilerileriyle kıyaslarsak kalkış performansı (-) oluyor
ama aracın karakteri böyle demekki
ve ben 8 yıldır opelden başka bir araca binmiyorum,almıyor-satmıyorum
yani opeli gayet iiii tanıyorum.tanıyorumki hala opeldeyim :)

cdx veya cd (motorları aynı ) kullanan bütün arkadaşlar benim gibi düşünüyor demekki benim araçta bi problem yokmuş.sadece ben cdx beklentimi yüksek tutmuşum.dürüst olmak gerekirse birşey hariç (kalkış performansı)bütün beklentilerimi fazlasıyla karşıladı :good:


Arada pek fark yok.Donanım olarak da aynı diyebilirim.Bende cd var.Aynı dediğin gibi çok memnunum.Kalkışda da iyi benimki.Devrini biraz yüksek tutuyorum.3000-4000 devirde kaldırıyorum önüm açıksa.Şehiriçinde yüksek devir hem benzin hem de yağ bakımından tüketimi arttırıyor ama performans çok yüksek seviyeye çıkıyor.Devirli kullanmak en güzeli aslında.Opel vectra güzel araç.Keyfine varmak lazım.
 
arkadaşın bi tanesi bmw lerden bahsetmişti.
dün eskişehir yolunda deneme fırsatım oldu eğerki 4000 devir üstü kullanırsan hiç kasmadan bmwlere rakip oluyorsun :)
bide kalkışta tc yi devre dışı bırakıp yüksek devirde kalkarsan hiç de fena değil
 
aman dikkat et devri unutupda 7000 de dayalı tutma :D:D:D:D mazallah conta yakarsın :D:D:D
 
gerçi zamanında hortumları falan patlattım ama gençtik o zaman :)
o kadarda hız delisi değilim contayı yapacak kadar
sadece istediğim zaman elimin altındaki gücü hissetmek istiyorum , o kadar
 
benim ilk aracım 1996 model vectra gls idi yeni kasa olanlardan, belki ilk kullandığımdan ama ben çok performanslı ve hızlı bulmuştum arabayı. Yani çok normal kalkış yapmama rağmen kırmızı ışıkta arkamda kalıyordu tüm araçlar, hele de benzinlik çıkışlarında hızlı çıkmak gerektiğinde değerini çok iyi anlamıştım. Çünkü siena ile istanbul yolu benzinlik çıkışında kaza tehlikesi atlatmıştık. Vectra bambaşka idi sadece frenlerden memnun değildim ben, 2 frenden sonra hele de hava sıcaksa performansı ciddi düşüyordu. Halen elimde olsaydı araç fen disklerini ve balatalarını modifiye ettirirdim büyük ihtimalle brembo ile. motor ve performans konusunda bence çok çok iyi bir araçtı, ekonomik hızlı spor görünümlü ve aile arabasının özelliklerine sahip başka araba yok bence halen yok üstüne. Ne varsa B kasada var.
çok çok performans istiyorsan 2,5 V6 CDX ler en mantıklı seçim olur, ama bence alıştıkça çok seveceksin arabanı biraz zaman ver ona :)))
 
bana göre vectra bakımı özen isteyen kalkışı gibi frenlemeside stabil güven veren bir araçtır. bende 1.6 var son sürati gayet makul ilk kalkışı yavaş denilebilir fakat bana göre bu ecotec yakıt dengelemesi yapan ve aynı zamanda havayıda kirletmemeye çalışan bir araç için normal. biraz daha iyi bir kalkış istiyorsan 1. viteste ilk gaza bastığında gaz devrini biraz yükseltip debriyajı bırakırsan iyi olur belki sende benim gibi gaz vermeden kalkıyorsundur.(bunun kurum yaptırdığıda bir gerçek ya neyse)
 
bugün anahtarı taktım tık yok :S
akü bitmiş,zaten zayıf bişeydi ve değiştirecektim.
üzerindeki akü 50 amperdi bu araç için ise 66 amp (fakrika verisi) makul.bende 72 amper mutlu akü aldım.
ve şok oldum
ilk çalışmadaki titreme yok oldu.bununla kalmayıp performansta hissedilecek kadar arttı.demekki elektirik yeterli değilmiş.
ve şu an gerçek performansını hissettim :D
3000 devrin üzerinde harikalar yaratıyor.
artık performansla iligili bi sorunum kalmadı

bu arada fikir alış-verişinde bulunan bütün arkadaşlarada tek tek teşekür ediyorum buradan.
 
biz de sana onu anlatmaya çalışıyorduk kaç gündür:) vectra yı çoşturmak için kaza asılmaktan çekinmeyeceksin..........
yanlız aküyle pek bir ilgisinin olacağını sanmıyorum bence sen arabaya alıştın
 
benim arabanın eski sahibi de kulaklarını iyi bir çınlatmıştım zamanında, kuş serisine takılan 50'lik multu akülerden takmış, bir yaz günü ben de kalmıştım yokuş yukarı bir yere park ettikten sonra, araya bindim kontağı çevirdim, cuvvvv diye bir ses, ibrelerin hepsi az bir titredi sonra tık yok tabi. Hemen usta bulduk ordan bir arabadan şarjı az takviye ettik, doğru şaşmaz sanayiye ramazan ustanın yanına adam baktı aküye güldü, şahin aküsü takmışlar "koskoca vectraya" demişti. Hemen aldık 72'lik aküyü hatta akü değişimi sırasında başka bir aküyü bağlayıp radyoya kod bile sordurmamıştı.
Sonra tabi ben 3 yıl kullandım tık demedi yaz kış.. gerçi inci exide diye bir akü de baya iyimiş diye duydum.
Bence akü önemli arkadaşlar vectralarıza bir bakın 2. el aldıysanız akü kaç amper diye
arızasız, kazasız belasız günler...
 
biz de sana onu anlatmaya çalışıyorduk kaç gündür:) vectra yı çoşturmak için kaza asılmaktan çekinmeyeceksin..........
yanlız aküyle pek bir ilgisinin olacağını sanmıyorum bence sen arabaya alıştın


kardeş tamam gaza basmak gerekir ama
perfomansta elektrik göz arda edilmeyecek kadar önemli bişey
neden insanlar performansı arttırmak için bujileri,buji kablolarını vs vs değiştiriyorlar.:confused:
yada bilmem kaç euro verip performans bujileri alıyor.
özetle ; elektirik aksamı performansta çok önemli bi nokta :rock
 
Geri
Üst