vectra hararet göstergesi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan ucevit
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
ben de 2000 corsa var. harareti 100'e gelmeden fan açmıyor. sorduğum servislerin hepsi ve forumdaki bilgili arkadaşların hepsi de normal olduğunu söyledi ve bir sorun da çıkmadı.
 
conta değiştirmenin maliyeti ne kadar aceba..
 
dün manisadan izmire dönerken ( vectra b ile ) hararete bi baktım 120 derece. kenara çekip beklemek zorunda kaldık. araç çekiştende düşüktü. peki bu normal mi ? :) bence değil. çünkü dinlendikten sonra tekrar yola devam ettik. tekrar 120 dereceye kadar geldi ondan sonra birden düşmeye başladı 80-90 arasında kaldı. sizce müşür problemi olabilir mi?
 
Arkadaşım derece 120 diyorsan aracın kırmızı çizgiye varmış demektir. Normalde 110'dan sonra hararet başlar ama 105'ten sonra yüklenmemek en iyisi. Fanında problem olmayan hiçbir vectra, 103 dereceyi geçmez.
Aracının fanında problem var ihmale gelmez. Ayrıca soğutma suyun eksikse veya düşük ihtimal motor yağın eskiyse bunlar da hararete sebep olabilir. Yağını suyunu bi kontrol edin. geçmiş olsun..
 
Son düzenleme:
Arkadaşım derece 120 diyorsan aracın kırmızı çizgiye varmış demektir. Normalde 110'dan sonra hararet başlar ama 105'ten sonra yüklenmemek en iyisi. Fanında problem olmayan hiçbir vectra, 103 dereceyi geçmez.
Aracının fanında problem var ihmale gelmez. Ayrıca soğutma suyun eksikse veya düşük ihtimal motor yağın eskiyse bunlar da hararete sebep olabilir. Yağını suyunu bi kontrol edin. geçmiş olsun..

yağ su kontrole ttik herşey yerinde. kırmızıya geldi evet. zaten birden yükseldi hararet öyle uzun yol filanda yapmadık yola çıkalı çok az bi süre olmasına rağmen hararet birden 120ye geldi yani kırmızı çizgilerdeydi. şimdi serviste araba bu öğleden sonra gidicez bi bakalım ne sorunu varmış. sizi haberdar ederim. teşekkürler
 
benim araba hararet 90 ı geçti mi yokuş aşağıya bile gitmiyor bi de hız kesiyor yavaşlıyor sanki fren takılı kaldı dersin o kadar olur yani klima da açık değil nasıl olur anlamıyorum
 
akşam bile hararet 100 e dayanıyo uzun yolda sorun yok..

Arkadaşlar bu araçların harareti de öyle hemen 100'e dayanmaz. Devamlı özellikle öğle sıcağında Dur-kalkta 95-98 derce seyredebilir ve 100'e yaklaşabilir. Veya yüklü aracı uzun dik bi rampaya kaptırdıysanız o zaman varabilir veya düşük ihtimal 100'ü geçebilir.
Müşirinizi ayarlatın demekki fanlarınız yüksek sıcaklıkta açıyor. Su kaçağı ve yüksek ısıda terlemelerin önüne geçmeye çalışın. Radyötör ve contalarınızı kontrol ettirin. Tabii soğutma suyunu da..
 
kalorifer musluğu

2.0 vectra dizel ile yaklaşık 110-120 km/saat hızla giderken hararet göstergesinin kırmızı çizgilerde olduğunu farkedip aracı kontrol için sağa çektiğimde su haznesinin tamamen boşalmış olduğunu gördüm çekiciyle aracı servise götürdüm sonuç olarak kalorifer musluğunun suyun sızdırdığı ortaya çıktı
sadece kalorifer musluğunu değiştirdiler söylediklerine göre de conta yanmamış
dizel araçların bu yönden bir avantajı olası mıdır(yani dizel motorlar daha zor mu conta yakar)?
diğer bir sorumda conta yakmamış olsa dahi hararetin motorda kalıcı bir hasar bırakması mümkün müdür?
son sorum ise kalorifer musluğu vectralarda kronik bir sorun mudur?

teşekkürler
 
Sıcak Havada Hararet 90 civarlarında olur 100 ü geçip kırmızı alana cıkarsa ve bunun sadece hava sıcaklıgı yüzünden oldugunu sanıyorsan motoruna camsil ler varya su fışkırtan onlardan biriyle su fışkırt bi süreliğine düşer ama hava cok sıcaksa 90-100 arası olması normaldir
 
Geri
Üst