Yardım önemli..

isyew

Kayıtlı Kullanıcı
63-Şanlıurfa
Katılım
3 Şub 2021
Mesajlar
234
Tepki puanı
19
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Sanayide cihazı olan bir servise uğrarsanız yeterli olur en fazla 50 lira atar çıkarsınız bu konuda yetkiliye gitmeye gerek yok 282 lira ücreti var yetkili serviste arıza tespitinin.. Ya da bakımınız yaklaşmışsa onu bekleyin bakımda rica edersiniz bakarlar...
Hocam biraz acemiyim de.. Arabayı iki ay oldu alalı muanesi haziranda... Bakimi yaklaştı ise dediniz ya orayı tam anlamadım. Yani bakimi var mi yok mu onu tam bilmiyorum yada uzak mi yakın mi onu da bilmiyorum?
 

06Berkay

Yönetici
Başkan
06-Ankara
Katılım
18 Şub 2014
Mesajlar
1,906
Tepki puanı
1,024
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Hocam biraz acemiyim de.. Arabayı iki ay oldu alalı muanesi haziranda... Bakimi yaklaştı ise dediniz ya orayı tam anlamadım. Yani bakimi var mi yok mu onu tam bilmiyorum yada uzak mi yakın mi onu da bilmiyorum?
Eğer aracı ikinci el almışsanız ve bir önceki bakımının ne zaman kaç km'de yapıldığını bilmiyorsanız en kısa sürede aracı servise götürmenizi öneririm.. Size söylenmemişse muhtemelen triger kayışı ve vantilatör kayışı da değişmemiştir, bu kayışların ömrü 4 yıl veya 60 bin km'dir (hangisi önce dolarsa)... Aracı aldığınız kişiyi arayıp bakımı ne zaman yaptırdığını, kayışları değiştirip değiştirmediğini sorabilirsiniz, veya aracı şahıstan almışsanız araç üzerindeki plakalık muhtemelen aracın son bakımının yapıldığı yerin plakalığıdır arayıp plakayı verip bilgisini alabilirsiniz, eğer yapılmamışsa da aracın yağ ve sıvı bakımlarını (bu km'de fren hidroliği, antifriz kontrolü gerekirse değişimi) yaptırarak kayışları da değiştirmenizi öneririm çünkü kayışın kopması motora çok büyük masraflar açar..
 

isyew

Kayıtlı Kullanıcı
63-Şanlıurfa
Katılım
3 Şub 2021
Mesajlar
234
Tepki puanı
19
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Eğer aracı ikinci el almışsanız ve bir önceki bakımının ne zaman kaç km'de yapıldığını bilmiyorsanız en kısa sürede aracı servise götürmenizi öneririm.. Size söylenmemişse muhtemelen triger kayışı ve vantilatör kayışı da değişmemiştir, bu kayışların ömrü 4 yıl veya 60 bin km'dir (hangisi önce dolarsa)... Aracı aldığınız kişiyi arayıp bakımı ne zaman yaptırdığını, kayışları değiştirip değiştirmediğini sorabilirsiniz, veya aracı şahıstan almışsanız araç üzerindeki plakalık muhtemelen aracın son bakımının yapıldığı yerin plakalığıdır arayıp plakayı verip bilgisini alabilirsiniz, eğer yapılmamışsa da aracın yağ ve sıvı bakımlarını (bu km'de fren hidroliği, antifriz kontrolü gerekirse değişimi) yaptırarak kayışları da değiştirmenizi öneririm çünkü kayışın kopması motora çok büyük masraflar açar..
Valla hocam galeriden aldım o da bir polis memurundan almış. Eksprestiz de hiç bir sorun çıkmadı çok temiz herkes söyledi ama söylediğiniz şeyleri tam bilmiyorum ama yağ yada diğer şeylere baktım sorun yok. Haziranda muanesi var diye önceden gidip gösterip öyle muane yaparım dedim
 

06Berkay

Yönetici
Başkan
06-Ankara
Katılım
18 Şub 2014
Mesajlar
1,906
Tepki puanı
1,024
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Valla hocam galeriden aldım o da bir polis memurundan almış. Eksprestiz de hiç bir sorun çıkmadı çok temiz herkes söyledi ama söylediğiniz şeyleri tam bilmiyorum ama yağ yada diğer şeylere baktım sorun yok. Haziranda muanesi var diye önceden gidip gösterip öyle muane yaparım dedim
Ekspertiz kayışın kutusunu açıp içine bakmıyor hocam, o zaman bulunduğunuz şehirdeki yetkili servisi arayarak aracın şasi numarasını resepsiyondaki görevliye iletin, aracın geçmişini görüntüleyecektir... Eğer kayıtlarında son 60000 km / 4. yıl bakımı gözükmüyorsa ya da triger kayışının değişmediğine dair bilgi verirlerse vakit kaybetmeden değiştirin derim.. Araçların yağ durumu görmeyle anlaşılmaz, mesela bakım yapılmıştır ama bir senede 5000 km yapmışsa yağ güzel gözükebilir ama yağın ömrü dolmuştur onu yağ rengine bakarak bilemeyiz.. Aynı şekilde antifriz için de geçerli aynı durum, rengi güzel gözükebilir seviyesi tam gözükebilir ama derecesi ölçülmeli... Fren hidroliği ise 30000 km'de bir değişir seviyesi tam olsa da bir süre sonra özelliğini kaybetmekte.. Bu yüzden araca ne yapıldığını öğrenip ona göre eğer yapılmamışsa tam kapsamlı bir bakımdan geçmeli, 150-200 bin liralık araç için 2000-2500 liralık bakım fazla değil...
 

omeroz

Yönetici
Başkan
01-Adana
Katılım
19 Ocak 2017
Mesajlar
2,483
Tepki puanı
1,264
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
1.6 115 hp astra j'den bahsediyorsanız, ben 2016'da 0 km almıştım. Test sürüşünde plazanın çatısına çıktık arabayla, gerçekten çok dik bir rampaydı. 1. Viteste çıktık çok şaşırmıştım, yanımdaki görevliye bana satacağınız araba bundan mı? Bu araç gerçekten 1.6 mı demiştim. Araç ağır malesef. Aracınızı tanıdıkça rampayı görür görmez nasıl gireceğinizi kestiriyorsunuz, alışıyorsunuz zamanla. Evet araç normalde bir miktar geç ivmeleniyor fakat arkadaşların bahsettiği gibi triger değişim tarihinin tespit edilmesi, edilemiyorsa da acilen değiştirlmesi, sıvı bakımlarının ve kompresyon testinin yapılması aklınızda soru işareti kalmaması ve aracınızın sağlığı açısından gerekli.
 
  • Beğen
Tepkiler: 06Berkay

isyew

Kayıtlı Kullanıcı
63-Şanlıurfa
Katılım
3 Şub 2021
Mesajlar
234
Tepki puanı
19
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Ekspertiz kayışın kutusunu açıp içine bakmıyor hocam, o zaman bulunduğunuz şehirdeki yetkili servisi arayarak aracın şasi numarasını resepsiyondaki görevliye iletin, aracın geçmişini görüntüleyecektir... Eğer kayıtlarında son 60000 km / 4. yıl bakımı gözükmüyorsa ya da triger kayışının değişmediğine dair bilgi verirlerse vakit kaybetmeden değiştirin derim.. Araçların yağ durumu görmeyle anlaşılmaz, mesela bakım yapılmıştır ama bir senede 5000 km yapmışsa yağ güzel gözükebilir ama yağın ömrü dolmuştur onu yağ rengine bakarak bilemeyiz.. Aynı şekilde antifriz için de geçerli aynı durum, rengi güzel gözükebilir seviyesi tam gözükebilir ama derecesi ölçülmeli... Fren hidroliği ise 30000 km'de bir değişir seviyesi tam olsa da bir süre sonra özelliğini kaybetmekte.. Bu yüzden araca ne yapıldığını öğrenip ona göre eğer yapılmamışsa tam kapsamlı bir bakımdan geçmeli, 150-200 bin liralık araç için 2000-2500 liralık bakım fazla değil...
Hocam böyle baştan aşağı bir bakım yapsam genel olarak fiyat ne olur? En azından bileyim de böyle ona göre gideyim. Yağdır kayıştir filtredır herşey genel bakim için..
 

06Berkay

Yönetici
Başkan
06-Ankara
Katılım
18 Şub 2014
Mesajlar
1,906
Tepki puanı
1,024
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Hocam böyle baştan aşağı bir bakım yapsam genel olarak fiyat ne olur? En azından bileyim de böyle ona göre gideyim. Yağdır kayıştir filtredır herşey genel bakim için..
Yetkili servise gidecekseniz eğer; (biraz fiyatları kabarık yazıyorum ne olur ne olmaz 2021 fiyatlarından pek bir bilgim yok)
En en fazla 3000-3500 liraya çıkarsınız derim ben, özel servis fiyatları da bundan biraz daha düşük olur 2000-2500 civarına çıkabilirsiniz; triger değişimini yetkili serviste ileriye dönük araca bineceksiniz eğer garantili şekilde emin ellerde yaptırmakta fayda var derim...
 
Üst