çoğu kimse 1.3 cdtı ın bakımları pahalı demiş. abilerim arkadaşlarım yapmayın şunu yav. gidin bir bakın şu bakım fiyatlarına hele bir. lütfen kulaktan dolma bilgilerle konuşmayalım arkadaşlar. ve şunu her zaman söylediğim gibi yine belirtmek isterim, performansı gerçekten güzel. hele arabaya alışınca çok daha zevk veriyor kullanımı. bu konuda lütfen bu aracı uzun süre kullanan arkadaşlardan yardım alalım. test sürüşü ile kimse aracın motoru hakkında tam bilgiye sahip olamaz diye düşünüyorum
sakin kullananlar icin motorun performansi iyi olabilir hatta yeterli duzeyde olabilir..fakat astra'da olsun corsa'da olsun 1.3 cdti 'in performansi oyle cokta iyi degil. gerci 95 bg lik yeni motoru fena degil ama benzinli bir motorla kiyaslamasini yapamazsiniz bile..tamamen ekonomi icin tasarlanmis motorlar bunlar. dizel kullanan arkadaslarin cogu tork var diye, gaza bastiginda koltuga yapistiriyo diye, rampada bayilmiyo diye aracin gittigini zannedip yanilmasinlar, tork hersey degildir, bg gucu cok onemlidir..sahsen ben torkun cok onemli, bg gucunun onemsiz oldugunu dusunenlerdendim, taa ki honda s2000 alana kadar.. 240 bg fakat 212 NM tork ama 9000 devir var aracta..porsche cayman gibi 250 bg'lik torku cok yuksek bi aracla rampa yukari kapistigimizda k.cindan ayrilmiyo, duzluktede ayni gidiyosam, hemde aracta iki kisi ve depo full dolu iken (torku etkileyen ve kaybettiren unsurlar) tork hersey demek degildir, bunu anladim..
onemli olan devir ve hp'dir arkadaslar, benim sahsi dusuncem budur..
burda s2000, cayman veya 1.3 cdti karsilastirmasi yapmaya calismiyorum,bunlar tamamen fakrli tarzda ve klasmanda arabalar fakat anlatmak istedigim torkun hersey olmadigidir..
tork size rampa ve yokus yukari cekis saglar, daha fazla yuku daha az devirle, daha az yakit yakarak tasimanizi saglar, (ticari araclar o yuzden dizeldir kamyon,otobus,kamyonet gibi) birde ara hizlanmalarinizi kolaylastirir..
performans icin yapilmis dizellerde yokmu var.. audi lemans yarislarinda dizel motoru ile sampiyon olmustu hatta..
o kadar abartmasak bile bmw'nin 320 dizeli var, performansi oldukca iyi..
audi'nin yine iddiali dizel leri var..opel'inde var 1.7 cdti , 1.9 cdti gibi..beygirleri ve tork degerleri oldukca yuksek..
fakat astra'daki 1.3 cdti motoru oyle havalara cikarmayalim performans bakimindan lutfen..o motor o araca tamamen ekonomi icin konulmustur, gazlamak icin onu bunu gecmek icin degil..hatta o kasaya o motor performans bakimindan dusunuldugunde baya bi yetersizdir. o motorun o kasayi cekmedigini dusunen bi cok astra h 1.3 cdti sahibi arkadas var sitede, forumda arama yaparsaniz gorursunuz..
ben bruda araci ve motoruda kucumsemeye calismiyorum..bazilarina gore gazlamak, performans onemlidir, bazilarina gore ekonomi..
1.6 benzinli astra'm sinifina gore cok az benzin tuketsede bazen keske 1.7 cdti yada 1.3 cdti alsamiydim diye hayiflaniyorum kendi kendime..cunku her ne kadar 1,6 daha performansli olsada bi yere kadar, bu arac aile arabasidir, gazlamak icin degildir, asla bi spor araba kadar iyi performans sergileyemez, hem yol tutus hemde performansta ikisi bi arada olarak..
o yuzden eger cebinizi dusunurseniz 1.3 cdti super harika..ama biraz daha performans isterseniz 1.6 benzinli, ama kalkipta 1.4 tsi motorlarla bile kapisabileceginizi falan dusunmeyin sakin
bunlar benim sahsi dusuncelerim olup her turlu yoruma acigimdir, tesekkurler.