Yol tutuş

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan bimmer
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
ben her türlü girmeyi denedim valla :) içten girince dışa doğru çıkarken teker daha az dönüyor...savrulma olmuyor...yani çift şeritte dönerken soldaysam çıkarken sağ şeride çıkıyorum çok rahat oluyor...kendi denememe göre söylüyorum ama doğrusunu uzman arkadaşlar açıklarsa sevinirim:)

e tamam işte savruluyorsun da ondan soldan sağa cıkmak ne demek ya viraj cıkısında yolun sağında arıza nedenı ıle park etmiş bır araç varsa ne yapacaksın ALLAH korusun
 
e tamam işte savruluyorsun da ondan soldan sağa cıkmak ne demek ya viraj cıkısında yolun sağında arıza nedenı ıle park etmiş bır araç varsa ne yapacaksın ALLAH korusun

yok be abi savrulma deil o direk açıyla çıkıyorsun :)

ikinci dediğin şey için birşey diyemem olmamış bir olay değil çünkü...
 
ALLh doldurtmasın:)) ben de aynı yoldayım merak etme:p

AMİN cümlemizi ALLAH korusun yolda izde giderken akıl fikir versin bizi trafik canavarı etmesın buldugu her boslukta 200-240 goren bırı ıcın ıyı bır temennı benımkısı :o
 
kesşke bizimkişde 240 görsede seni biraz kızdırabilseydim yolda:)
 
Virajları Doğru Almak
Viraj alınırken yolun ne genişlikteki bölümünün kullanılacağı bir çok dış etkene bağlıdır. Viraj içinde karşı yönden gelen olup olmadığını görmemizi engelleyen ağaç vb. görüş engelleyici birtakım etkenler ya da yolun şehir içi veya şehirlerarası bir yol olup olmadığı gibi.. Ancak, her koşulun uygun olduğu varsayımından hareketle doğru viraj alımını şu şekilde açıklayabiliriz:
Şekil 2 doğru şekilde viraj alımını göstermektedir. Doğru viraj alımında sürüş çizgisi "önce dış -sonra iç- tekrar dış" şeklinde olmalıdır. Şekilden de anlaşılacağı üzere, viraja dıştan, yani sağa dönen virajlarda yolun soluna yanaşarak, sola dönen virajlarda ise yolun sağına yanaşarak dönmek esastır.
Otomobili viraj içerisinde yavaşlatmak yerine, gerektiği kadar vitesle birlikte hız düşürülerek otomobilin lastikleri yere tam olarak tutunabilecek şekilde viraja mümkün olduğunca dıştan girilir. Yani, otomobil viraja daha girmeden yavaşlatılması tamamlanmış olmalı ve bu hız, şekilde "apex" olarak gösterilen virajın orta noktasındaki hız dahil, virajın tümündeki en düşük hız olmalıdır. Fren ancak viraja giriş noktasından önce otomobili yavaşlatma maksadıyla kullanılmalıdır, viraj içinde frene basılmaz.
Fren noktasından itibaren otomobil virajın içine yönlendirilerek apex’e kadar kontrollü bir şekilde gaz verilir (hız belirli bir miktarda artırılır). Orta noktada (apex’te) otomobile uygulanan merkez kaç kuvveti maksimumdadır. Bu nokta aynı zamanda virajın en içten dönüldüğü noktadır.
Virajın en iç konumunda bulunulan apex’te virajın uzak olan dış noktası hedeflenerek otomobil gaza oturtulur. Ancak gaz verirken otomobili kasmak ve lastikleri zorlamak yerine hem motorun daha çabuk hızlanması hem de lastiklerin soğuyabilmesi için bir an evvel düzelterek aracı gerektiği kadar dışa bırakmak gerekmektedir.


ben işin sonunu söylüyomuşum sizde başını :D
 
yok be abi savrulma deil o direk açıyla çıkıyorsun :)

ikinci dediğin şey için birşey diyemem olmamış bir olay değil çünkü...

aman ALLAH korusunda hıc bırımıze olmasın herkese keyıflı ve akıllı surusler
ama cok da yavas gıdıp ona buna yem olmayalım ıstanbul trafıgınde yavas gıdenın ustune dolmuslar,kamyonlar bıle cıkıyor yola gore uzayıp gıdelım kı kımse ılısmesın
 
kesşke bizimkişde 240 görsede seni biraz kızdırabilseydim yolda:)


ya o makıne de gorur sankı olmadı degısırız bır gun ben aheste aheste gelırım pesınden senın canın sagolsun ama cok kısdırma bak soz mu arabaları perte ayırmayalım ALLAH korusun
 
Virajları Doğru Almak
Viraj alınırken yolun ne genişlikteki bölümünün kullanılacağı bir çok dış etkene bağlıdır. Viraj içinde karşı yönden gelen olup olmadığını görmemizi engelleyen ağaç vb. görüş engelleyici birtakım etkenler ya da yolun şehir içi veya şehirlerarası bir yol olup olmadığı gibi.. Ancak, her koşulun uygun olduğu varsayımından hareketle doğru viraj alımını şu şekilde açıklayabiliriz:
Şekil 2 doğru şekilde viraj alımını göstermektedir. Doğru viraj alımında sürüş çizgisi "önce dış -sonra iç- tekrar dış" şeklinde olmalıdır. Şekilden de anlaşılacağı üzere, viraja dıştan, yani sağa dönen virajlarda yolun soluna yanaşarak, sola dönen virajlarda ise yolun sağına yanaşarak dönmek esastır.
Otomobili viraj içerisinde yavaşlatmak yerine, gerektiği kadar vitesle birlikte hız düşürülerek otomobilin lastikleri yere tam olarak tutunabilecek şekilde viraja mümkün olduğunca dıştan girilir. Yani, otomobil viraja daha girmeden yavaşlatılması tamamlanmış olmalı ve bu hız, şekilde "apex" olarak gösterilen virajın orta noktasındaki hız dahil, virajın tümündeki en düşük hız olmalıdır. Fren ancak viraja giriş noktasından önce otomobili yavaşlatma maksadıyla kullanılmalıdır, viraj içinde frene basılmaz.
Fren noktasından itibaren otomobil virajın içine yönlendirilerek apex’e kadar kontrollü bir şekilde gaz verilir (hız belirli bir miktarda artırılır). Orta noktada (apex’te) otomobile uygulanan merkez kaç kuvveti maksimumdadır. Bu nokta aynı zamanda virajın en içten dönüldüğü noktadır.
Virajın en iç konumunda bulunulan apex’te virajın uzak olan dış noktası hedeflenerek otomobil gaza oturtulur. Ancak gaz verirken otomobili kasmak ve lastikleri zorlamak yerine hem motorun daha çabuk hızlanması hem de lastiklerin soğuyabilmesi için bir an evvel düzelterek aracı gerektiği kadar dışa bırakmak gerekmektedir.


ben işin sonunu söylüyomuşum sizde başını :D

e tamam ben de nerdeyse aynını dedım ALLAH vergısı bır kabılıyetım var demekkı nerdeyse demır bukey olucam :kop:
 
ya o makıne de gorur sankı olmadı degısırız bır gun ben aheste aheste gelırım pesınden senın canın sagolsun ama cok kısdırma bak soz mu arabaları perte ayırmayalım ALLAH korusun

abi aşk olsun yaa aheste ahesta gelirim demişsin :))) yıktın beni altıma ne versen bu morelle geçemem artık seni:)
 
abi aşk olsun yaa aheste ahesta gelirim demişsin :))) yıktın beni altıma ne versen bu morelle geçemem artık seni:)

ya aheste dedıgım 200 le gelırım ıste aheste dedıgım o sen de benden 3 sn falan onde olursun motoru patlatsan bıle daha fazla uzayamazsın bızımkı turbo degıl kı uzayasın :D ayıp ettın
 
Geri
Üst