motorlarla ilgilenirim güzel aletlerdir özellikle r1'in tadına bir kez wardım direk önü kalktı az kaldı patlıyordum
alışınca nası bişi olduğunu gördüm.benzer yolda aracım stock haldeyken corsa dizel gelmişti van bi tane migrostan önceki eğimde yemiştim(2.witeste önüme atıldı 3.witese atınca hmn aşağıdaki viraja önünde girdim)bi görmek isterim sport tuşunun marifetlerini açıkçası bu kadar fark
her zmn için daha iyisi wardır kimse kendine en iyiyim diyemez an gelir daha iisi ile karşılaşılır ama bu sonuç şaşırtıcı ve merak uyandırdı açıkçası.sebring egzoz egzoz bosch buji açık filtre 3,5mm yay(gerçi hızlanmaya etkisi olmuodur
)ile şuan yaklaşık 11-11,5saniyede 100e çıkabiliyorum....
Bu bahsettigim motordan once Kawasaki ZX-9R'im vardi (900 cc racing), onuda modifiye etmistim, hava filtresi, dynojet jet kit (daha buyuk ve ayarli karburator igneleri) egsoz..143 bg standart haliydi, 150 bg'e cikmisti modifiyelerden sonra..Bi cok arkadasiminda motoruna binip test etmisligim vardir, bunlarin iclerinde soyledigin R1'de var..Hatta bi arkadasimda yarisa ozel hazirladigi full modifiye bi R1'i vermisti, bi bak nasil olmus diye..O motoru hala unutamiyorum..Hic dyno'ya sokma sansimiz olmadi ama heralde gucu tahminimce 195-200 bg civariydi (standarti 184 bg). Honda CBR 1000 RR'da kullandim, Suzuki GSX-R1000'de..hepsi cok farkli makinalar..her zaman derim ki, adrenaline, gazlamaya, modifiyeye meraki olan bi insan, hayati boyunca bi kere 1000 cc racing'e binmeli, neyin ne oldugunu gormeli..Iyi bisey oldugu icin demiyorum, gercekten hiz nedir nasil hizlanilir onu gormeleri acisindan..Cunku 1000 cc bi racing almak o kadar zor degil yani 20 ila 30 milyar arasi fiyatlari..Fakat onun kadar hizli gidebilen yada onu gecen arabalar ya milyon dolarlik yada euro'luk arabalar..Bugatti Veyron mesela, 1001 bg olani
Ama yinede hiz iyi bisey degil..Gectigimiz yaz sezonunda 1 arkadasimi kaybettim, 3'u sakat kaldi, az kalsin oluyorlardi, buna abimde dahil..O yuzden motora binmeyi birakma karari aldim ve bir daha Turkiye sinirlari icerisinde binmem, yemin ettim..Kendimde iki defa olumcul kaza gecirdigim icin bunlarin ustune tuz biber oldu..Iki kazamdada karsi taraf %100 sucluydu hemde..
Derlerki o seleye go.u degen bi insan bi daha inemez, vazgecemez..Vazgecmedim zaten, gecemem, sadece boyle bi trafigin oldugu ulkede binmem.
Bu arada senin kapistigin dizel corsa van buyuk ihtimal 1.3 cdti'ydi..Onu bende cok rahat yiiyorum, bizim sirkette bi 1.3 cdti bide 1.7 DTI var, ikisi tamamen farkli..1.3 cdti'in motoru Fiat Multijet'in motorudur..Astra 1.3 cdti'dada ayni motor vardir.Opel Fiat'tan satin almistir zamaninda bu motoru..1.7 DTI'lar ise Mitsubishi motorludur ve 2003 yada 2004 senesine kadar uretildi, sonra uretimi durdu..Yollarda cok fazla 1.7 yok genelde 1.3 var cunku bi cogu pert oldu, arac bi acaip hizlanip duramadigi icin (ABS bile yok) ve genelde soforlerin altinda oldugu icin.
Opel takintiligimda ordan gelir benim..Ilk kullandigim araba Opel'dir yine opel olucak hep opel olucak insallah :good: