Astra H 1.6 hızlanma

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Burak
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
benim arabanin da 0-100 12,6 sn. carbon hava filtresi yerine fk kutu ici filtre var, bosch 4 tirnak buji var ve 3,5 luk yay var. yani bende hava filtresini carbon ile degistirirsem ve son susturucu takarsam benim araba da 9,5-10 sn gibi rakamlari gorebilir mi???
 
benim arabanin da 0-100 12,6 sn. carbon hava filtresi yerine fk kutu ici filtre var, bosch 4 tirnak buji var ve 3,5 luk yay var. yani bende hava filtresini carbon ile degistirirsem ve son susturucu takarsam benim araba da 9,5-10 sn gibi rakamlari gorebilir mi???

standart hali 12.6 sn ise 11 saniyeye belki 10.7-10.8'e indirebilirsin..ama ondan asagisi biraz zor cunku vectra'nin kasa buyuk oldugu icin agir. bos agirligi 1320 kg..astra'nin bos agirligi 1190 kg..agirligin hizlanmada buyuk etkisi vardir, ama mesela duz yolda bi astra yuksek hizlarda vectra kadar stabil gidemez..
 
sadece bu kdr modifiyeyle 0-100'ü 3sn geliştrmek ilgnc geldi bna acıkcası.yazdıklarına ek olarak çip de olsa olur dicem ama böle gercekten olagandısı bi ivme kazanımı olmuş

hayir chip falan yok, yukarda yazdiklarim haricinde baska hicbisey yok..chip yaptirmama gerek yok cunku zaten benim arac sport paket..yani "Sport" tusu var. standart kullanimda gaz pedalini koklediginde aracin ecu'su hafizasindaki ana map'e gore islem yapiyor ama "Sport" tusuna basildiginda 2. yani daha sportif bir map'e gore islem yapiyor. Tabii ki bu chip kadar bariz bir guc artisi degil. Ama chip taktiranlar bilir, chip aracin toleranslarini ortadan kaldirir. Iste astra'daki "Sport" tusuda bunun gibi calisir fakat chip kadar verimli ve guclu degildir. Chip taktirirsam daha iyi sonuc alabilirim fakat aracin beynini kurcalattirip riske girecegime APEXi SAFC2 taktirir Pasaoglu'nun Dyno'sunda ayarlattiririm, cok daha verimli olur ve istedigim zaman devre disi birakip araci standart haliyle kullanabilirim..
Ayrica "Sport" tusuna basildiginda aracta degisenler sunlar;

Dinamik titreşim azaltma: Daha sert ve yola yakın his için süsp. alçaltımıştır
Sportif hızlanma: Daha keskin bir hızlanma (Vitesler en kusursuz devir/dk ve zamanında degiştirilir)
Sportif direksiyon hakimiyeti: Daha sert ve duyarlı direksiyon
Sportif aktarma: Devir/dakika daha keyifli ses için artırılmıştır
(Bu bilgiler Opel'in sitesinden)

Aracin "Sport" tusuna basildiginda gosterdigi tepki ise www.evo.co.uk' Car Reviews bolumunden alintidir;

The optional IDS (Intelligent Driving System) also includes electronically controlled dampers and the presence of a 'Sport' button on the dashboard to firm up same, sharpen the throttle map and add some weight to the electro-hydraulic steering assistance.
 
Son düzenleme:
ankaraya gelirsen haber verde baklim su arabana..
 
"APEXi SAFC2 taktirir Pasaoglu'nun Dyno'sunda ayarlattiririm, cok daha verimli olur ve istedigim zaman devre disi birakip araci standart haliyle kullanabilirim.."
bunu biraz daha acarak anlatrsan sevnrm.ne oldgnu bilmiorum da
 
motorlarla ilgilenirim güzel aletlerdir özellikle r1'in tadına bir kez wardım direk önü kalktı az kaldı patlıyordum:);)alışınca nası bişi olduğunu gördüm.benzer yolda aracım stock haldeyken corsa dizel gelmişti van bi tane migrostan önceki eğimde yemiştim(2.witeste önüme atıldı 3.witese atınca hmn aşağıdaki viraja önünde girdim)bi görmek isterim sport tuşunun marifetlerini açıkçası bu kadar fark:)her zmn için daha iyisi wardır kimse kendine en iyiyim diyemez an gelir daha iisi ile karşılaşılır ama bu sonuç şaşırtıcı ve merak uyandırdı açıkçası.sebring egzoz egzoz bosch buji açık filtre 3,5mm yay(gerçi hızlanmaya etkisi olmuodur:))ile şuan yaklaşık 11-11,5saniyede 100e çıkabiliyorum....
 
opel ne arabalar yapıyor beee.
bi sport tuşu olay biter.

sport tuşu neden tuşu kaldırıp direk bağlasınlar araba hep öle gitsin.

bide bir daha hava filtresi beş para etmez performans alamazsınız demeyin arkadaşlar buradaki video herşeyi kanıtlıyor...
 
motorlarla ilgilenirim güzel aletlerdir özellikle r1'in tadına bir kez wardım direk önü kalktı az kaldı patlıyordum:);)alışınca nası bişi olduğunu gördüm.benzer yolda aracım stock haldeyken corsa dizel gelmişti van bi tane migrostan önceki eğimde yemiştim(2.witeste önüme atıldı 3.witese atınca hmn aşağıdaki viraja önünde girdim)bi görmek isterim sport tuşunun marifetlerini açıkçası bu kadar fark:)her zmn için daha iyisi wardır kimse kendine en iyiyim diyemez an gelir daha iisi ile karşılaşılır ama bu sonuç şaşırtıcı ve merak uyandırdı açıkçası.sebring egzoz egzoz bosch buji açık filtre 3,5mm yay(gerçi hızlanmaya etkisi olmuodur:))ile şuan yaklaşık 11-11,5saniyede 100e çıkabiliyorum....

Bu bahsettigim motordan once Kawasaki ZX-9R'im vardi (900 cc racing), onuda modifiye etmistim, hava filtresi, dynojet jet kit (daha buyuk ve ayarli karburator igneleri) egsoz..143 bg standart haliydi, 150 bg'e cikmisti modifiyelerden sonra..Bi cok arkadasiminda motoruna binip test etmisligim vardir, bunlarin iclerinde soyledigin R1'de var..Hatta bi arkadasimda yarisa ozel hazirladigi full modifiye bi R1'i vermisti, bi bak nasil olmus diye..O motoru hala unutamiyorum..Hic dyno'ya sokma sansimiz olmadi ama heralde gucu tahminimce 195-200 bg civariydi (standarti 184 bg). Honda CBR 1000 RR'da kullandim, Suzuki GSX-R1000'de..hepsi cok farkli makinalar..her zaman derim ki, adrenaline, gazlamaya, modifiyeye meraki olan bi insan, hayati boyunca bi kere 1000 cc racing'e binmeli, neyin ne oldugunu gormeli..Iyi bisey oldugu icin demiyorum, gercekten hiz nedir nasil hizlanilir onu gormeleri acisindan..Cunku 1000 cc bi racing almak o kadar zor degil yani 20 ila 30 milyar arasi fiyatlari..Fakat onun kadar hizli gidebilen yada onu gecen arabalar ya milyon dolarlik yada euro'luk arabalar..Bugatti Veyron mesela, 1001 bg olani :)
Ama yinede hiz iyi bisey degil..Gectigimiz yaz sezonunda 1 arkadasimi kaybettim, 3'u sakat kaldi, az kalsin oluyorlardi, buna abimde dahil..O yuzden motora binmeyi birakma karari aldim ve bir daha Turkiye sinirlari icerisinde binmem, yemin ettim..Kendimde iki defa olumcul kaza gecirdigim icin bunlarin ustune tuz biber oldu..Iki kazamdada karsi taraf %100 sucluydu hemde..
Derlerki o seleye go.u degen bi insan bi daha inemez, vazgecemez..Vazgecmedim zaten, gecemem, sadece boyle bi trafigin oldugu ulkede binmem.

Bu arada senin kapistigin dizel corsa van buyuk ihtimal 1.3 cdti'ydi..Onu bende cok rahat yiiyorum, bizim sirkette bi 1.3 cdti bide 1.7 DTI var, ikisi tamamen farkli..1.3 cdti'in motoru Fiat Multijet'in motorudur..Astra 1.3 cdti'dada ayni motor vardir.Opel Fiat'tan satin almistir zamaninda bu motoru..1.7 DTI'lar ise Mitsubishi motorludur ve 2003 yada 2004 senesine kadar uretildi, sonra uretimi durdu..Yollarda cok fazla 1.7 yok genelde 1.3 var cunku bi cogu pert oldu, arac bi acaip hizlanip duramadigi icin (ABS bile yok) ve genelde soforlerin altinda oldugu icin. :D Opel takintiligimda ordan gelir benim..Ilk kullandigim araba Opel'dir yine opel olucak hep opel olucak insallah :good: :D
 
Son düzenleme:
Geri
Üst