- Konuyu Başlatan
- #21
"APEXi SAFC2 taktirir Pasaoglu'nun Dyno'sunda ayarlattiririm, cok daha verimli olur ve istedigim zaman devre disi birakip araci standart haliyle kullanabilirim.."
bunu biraz daha acarak anlatrsan sevnrm.ne oldgnu bilmiorum da
http://www.apexi-usa.com/product_electronics_detail.asp?id=260&pageNum=1
Apexi AFC Neo (bi eski versionu SAFC2 yani Super Air Flow Controller idi simdiki versionu AFC Neo, VTEC kontrolude var artik yani hepsi bi arada artik) enjeksiyonlu ve ozellikle modifiyeli hatta turbo araclarda siklikla kullanilan, enjeksiyon beynini (Electronic Control Unit yani ECU) komuta eden bir alettir. Islevi soyledir; enjeksiyonlu araclarda, ECU'nun hafizasindaki MAP'i (hava benzin karisiminin haritasi) ve AFR'yi (Air / Fuel Ratio) yani her motor devirine gore uygun benzin & hava karisimini istediginiz gibi ayarlamaya yarayan bir alettir. Aslinda sistem soyle calisir, AFC'yi baglarsiniz ve hafizasina herhangi bir MAP yuklediginiz zaman AFC, aracin sensorlerinden aldigi sinyaller dogrultusunda hafizasindaki yuklu MAP'i calistirir. Bu sirada aracinizin ana beyini yani ECU'su iptal durumdadir.Hatta Honda VTEC'lerde (i-VTEC'ler haric) VTEC zamanlamasinida istediginiz gibi ayarlayabilmenizi saglar. Genelde Turkiye'de kullanimi pek yaygin degildir, cunku maliyeti hemen hemen chip kadardir, birde ayarlarini yaptirmak o kadar basit degildir, olcumu cok iyi olan bir dyno'da ayarlarinin bilen bir kisi tarafindan duzgun yapilmasi gerekir. Fakat chip'ten daha sagliklidir. Beyine hicbir mudahele yapmadan AFC Neo'yu baglayabilir, devre disi birakabilir, istersen hafizasina hem ekonomi hemde performans MAP'i yukletip ihtiyacina gore bunlar arasinda gecis yapabilir, istersen aracinin beynine yada baska herhangi bir yerine hicbir zarar vermeden, riske girmeden sokup iptal edebilirsin..
Mesela sonradan turbo'lu sisteme cevrilen modifiyeli araclarda chip tuning nasil zorunlu ise, chip uygulamasi tercih edilmezse, onun yerine AFC Neo takilip ayar yapilmasi sarttir. Ozellikle araca yakit beslemesi icin daha buyuk enjektorler takildiginda..
Turkiye'de yenisinin fiyati 750 ila 900 YTL arasi degisiyor, eger birde ayar yaptirmak istersen 100-150 YTL civari sanirim ayari. Bunu Istanbul'da en iyi yapan yerin Maslak Sanayi'de Pasaoglu Otomotiv oldugu soylenir..
Bilmem anlatabildimmi
Son düzenleme: