Astra H 1.6 hızlanma

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Burak
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
"APEXi SAFC2 taktirir Pasaoglu'nun Dyno'sunda ayarlattiririm, cok daha verimli olur ve istedigim zaman devre disi birakip araci standart haliyle kullanabilirim.."
bunu biraz daha acarak anlatrsan sevnrm.ne oldgnu bilmiorum da

http://www.apexi-usa.com/product_electronics_detail.asp?id=260&pageNum=1

Apexi AFC Neo (bi eski versionu SAFC2 yani Super Air Flow Controller idi simdiki versionu AFC Neo, VTEC kontrolude var artik yani hepsi bi arada artik) enjeksiyonlu ve ozellikle modifiyeli hatta turbo araclarda siklikla kullanilan, enjeksiyon beynini (Electronic Control Unit yani ECU) komuta eden bir alettir. Islevi soyledir; enjeksiyonlu araclarda, ECU'nun hafizasindaki MAP'i (hava benzin karisiminin haritasi) ve AFR'yi (Air / Fuel Ratio) yani her motor devirine gore uygun benzin & hava karisimini istediginiz gibi ayarlamaya yarayan bir alettir. Aslinda sistem soyle calisir, AFC'yi baglarsiniz ve hafizasina herhangi bir MAP yuklediginiz zaman AFC, aracin sensorlerinden aldigi sinyaller dogrultusunda hafizasindaki yuklu MAP'i calistirir. Bu sirada aracinizin ana beyini yani ECU'su iptal durumdadir.Hatta Honda VTEC'lerde (i-VTEC'ler haric) VTEC zamanlamasinida istediginiz gibi ayarlayabilmenizi saglar. Genelde Turkiye'de kullanimi pek yaygin degildir, cunku maliyeti hemen hemen chip kadardir, birde ayarlarini yaptirmak o kadar basit degildir, olcumu cok iyi olan bir dyno'da ayarlarinin bilen bir kisi tarafindan duzgun yapilmasi gerekir. Fakat chip'ten daha sagliklidir. Beyine hicbir mudahele yapmadan AFC Neo'yu baglayabilir, devre disi birakabilir, istersen hafizasina hem ekonomi hemde performans MAP'i yukletip ihtiyacina gore bunlar arasinda gecis yapabilir, istersen aracinin beynine yada baska herhangi bir yerine hicbir zarar vermeden, riske girmeden sokup iptal edebilirsin..
Mesela sonradan turbo'lu sisteme cevrilen modifiyeli araclarda chip tuning nasil zorunlu ise, chip uygulamasi tercih edilmezse, onun yerine AFC Neo takilip ayar yapilmasi sarttir. Ozellikle araca yakit beslemesi icin daha buyuk enjektorler takildiginda..
Turkiye'de yenisinin fiyati 750 ila 900 YTL arasi degisiyor, eger birde ayar yaptirmak istersen 100-150 YTL civari sanirim ayari. Bunu Istanbul'da en iyi yapan yerin Maslak Sanayi'de Pasaoglu Otomotiv oldugu soylenir..

Bilmem anlatabildimmi :D
 
Son düzenleme:
opel ne arabalar yapıyor beee.
bi sport tuşu olay biter.

sport tuşu neden tuşu kaldırıp direk bağlasınlar araba hep öle gitsin.

bide bir daha hava filtresi beş para etmez performans alamazsınız demeyin arkadaşlar buradaki video herşeyi kanıtlıyor...

sport tusu basiliyken arac km'de 250 bin yerine 350 bin yakarsa ve her vitesi 6500 devirde atarsa, sanirim sende istemezsin direk baglanmasini :kop: :kop:
 
allahın 1.7 dti 250 hp miş gibi anlattın bi cogu pert oldu hızlandı duramadı diee okurken guldum sahsen bişe demiyorum sen gel buralara goruselim bakalım arabana
 
allahın 1.7 dti 250 hp miş gibi anlattın bi cogu pert oldu hızlandı duramadı diee okurken guldum sahsen bişe demiyorum sen gel buralara goruselim bakalım arabana


bu bildiğimiz 1.7 dtı lar dime...alla allah gidiyomu onlar o kadar yahuuu.

hayır onlar o kadar gidiyorsa arkadaşa aldık onunki niye gitmiyor:D
 
allahın 1.7 dti 250 hp miş gibi anlattın bi cogu pert oldu hızlandı duramadı diee okurken guldum sahsen bişe demiyorum sen gel buralara goruselim bakalım arabana

tamam sen devam et gulmene..

yasinin biraz ufak oldugunu gordum, o yuzden benim senin ayagina gelmem biraz abes olur..
cok merak ediyosan neyin ne oldugunu, atlar gelirsin istanbul'a ok?
 
benim corsa 350 in yakıyo ve ben vitesleri 6500 de değiştiriyom....:rock

:D

bu bildiğimiz 1.7 dtı lar dime...alla allah gidiyomu onlar o kadar yahuuu.

hayır onlar o kadar gidiyorsa arkadaşa aldık onunki niye gitmiyor:D

yahu kendi sinifinda yani 1.7 dizel'lere gore iyi gidiyo, standart 1.6 ecotec opel astra'lardan yada 1.3 cdti'lardan iyi dedim, oda rollingte..yoksa heralde bi bmw 320d gibi gidemez..gitmesinin sebebide kasasi hafif, iki tane koltugu bi klimasi var baska hicbiseyi yok..yoksa eski teknoloji bi motoru var, kalkisi falan oludur baya..
demek istedigim hayatinda daha once hic duzgun hizlanan bi araca binmemis bi soforun altina verirsen bi yerden bi yere mal yetistirsin diye e bide arada kiz arkadasina ugramaya calisirsa, basar basar gider cakar bi yere arabayi.. o yuzden bi cogu pert :kop: :kop: ..yoksa herhangi bi modifiyeli 1.4'e kalkista yada 110 bg ustu benzinli 1.6'ya hem rolling hem kalkista kesinlikle kafa tutamaz. ama 4 kisilik binek dizel 1.7'lerden daha iyi gider..
benim topic'in basindan beri bahsettigim mevzu zaten tamamen "kendi sinifina gore" dir..
 
tamam sen devam et gulmene..

yasinin biraz ufak oldugunu gordum, o yuzden benim senin ayagina gelmem biraz abes olur..
cok merak ediyosan neyin ne oldugunu, atlar gelirsin istanbul'a ok?
arkadasım gelirsem istanbula kesinlikle ugricam yanına yazdıgın yazılara bakacak olursak senin yasın daha kucuk gibi su arabanın videosunu yolu gostererek cek istersen yada istanbulda corsa n arkadasın arabasıda 1.4 onunla deneyin neyin ne oldugu ortaya cıkar zaten
 
arkadasım gelirsem istanbula kesinlikle ugricam yanına yazdıgın yazılara bakacak olursak senin yasın daha kucuk gibi su arabanın videosunu yolu gostererek cek istersen yada istanbulda corsa n arkadasın arabasıda 1.4 onunla deneyin neyin ne oldugu ortaya cıkar zaten


Deneme tahtası olmayı kabul ediyorummm...:good:
 
http://www.apexi-usa.com/product_electronics_detail.asp?id=260&pageNum=1

Apexi AFC Neo (bi eski versionu SAFC2 yani Super Air Flow Controller idi simdiki versionu AFC Neo, VTEC kontrolude var artik yani hepsi bi arada artik) enjeksiyonlu ve ozellikle modifiyeli hatta turbo araclarda siklikla kullanilan, enjeksiyon beynini (Electronic Control Unit yani ECU) komuta eden bir alettir. Islevi soyledir; enjeksiyonlu araclarda, ECU'nun hafizasindaki MAP'i (hava benzin karisiminin haritasi) ve AFR'yi (Air / Fuel Ratio) yani her motor devirine gore uygun benzin & hava karisimini istediginiz gibi ayarlamaya yarayan bir alettir. Aslinda sistem soyle calisir, AFC'yi baglarsiniz ve hafizasina herhangi bir MAP yuklediginiz zaman AFC, aracin sensorlerinden aldigi sinyaller dogrultusunda hafizasindaki yuklu MAP'i calistirir. Bu sirada aracinizin ana beyini yani ECU'su iptal durumdadir.Hatta Honda VTEC'lerde (i-VTEC'ler haric) VTEC zamanlamasinida istediginiz gibi ayarlayabilmenizi saglar. Genelde Turkiye'de kullanimi pek yaygin degildir, cunku maliyeti hemen hemen chip kadardir, birde ayarlarini yaptirmak o kadar basit degildir, olcumu cok iyi olan bir dyno'da ayarlarinin bilen bir kisi tarafindan duzgun yapilmasi gerekir. Fakat chip'ten daha sagliklidir. Beyine hicbir mudahele yapmadan AFC Neo'yu baglayabilir, devre disi birakabilir, istersen hafizasina hem ekonomi hemde performans MAP'i yukletip ihtiyacina gore bunlar arasinda gecis yapabilir, istersen aracinin beynine yada baska herhangi bir yerine hicbir zarar vermeden, riske girmeden sokup iptal edebilirsin..
Mesela sonradan turbo'lu sisteme cevrilen modifiyeli araclarda chip tuning nasil zorunlu ise, chip uygulamasi tercih edilmezse, onun yerine AFC Neo takilip ayar yapilmasi sarttir. Ozellikle araca yakit beslemesi icin daha buyuk enjektorler takildiginda..
Turkiye'de yenisinin fiyati 750 ila 900 YTL arasi degisiyor, eger birde ayar yaptirmak istersen 100-150 YTL civari sanirim ayari. Bunu Istanbul'da en iyi yapan yerin Maslak Sanayi'de Pasaoglu Otomotiv oldugu soylenir..

Bilmem anlatabildimmi :D

tsekkurler acıklama için
 
Geri
Üst