Astra H 1.6 hızlanma

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Burak
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
benim 1.8 125 bg spor şanzımanlı astranın fabrika verisi 9.5 sn böyle olduğunu bilsem 1.6 otomatik astra alırdım :P
 
bu 3.16 ti lerin galiba bir özel üretim serisi var 3.16 ti es bir de 3.16ti se ... bunların motoru arkadaşın bahsettiği gibi 1.8 ;ama sadece 3.16 ti olanlarda 1.6 motor var... ayırımı yapan ti değil se veya es gibi duruyor... yani kavga cıkmasın ikiniz de haklısınız gibi geldi bana...
 
Bi yazilanlara bakiyorum, birde pencereden benim arabaya bakiyorum...... Sanki beni kazikladilar gibi bi his giriyor icime.... 1800 cc, ustelikte duz vites Astram sizin 1600 cc lik, hemde easytronic arabalariniz kadar ya gitmiyor, yada benim gostergelerde hata var.......................... Bu arada kick down bildigim kadariyla sadece vites dusurmeye yarar, kalkista birinci vitesten gecse gecse ..... yok bi yere gecemez :)
 
Bi yazilanlara bakiyorum, birde pencereden benim arabaya bakiyorum...... Sanki beni kazikladilar gibi bi his giriyor icime.... 1800 cc, ustelikte duz vites Astram sizin 1600 cc lik, hemde easytronic arabalariniz kadar ya gitmiyor, yada benim gostergelerde hata var.......................... Bu arada kick down bildigim kadariyla sadece vites dusurmeye yarar, kalkista birinci vitesten gecse gecse ..... yok bi yere gecemez :)

kickdown cvt (full otomatik) ve se-cvt (triptronik) sanzimanli araclarda vites dusurulmesine yariyor. easytronic olan araclarda ise basildiginda araci en yuksek performansta calistiriyor, bunu ben uydurmadim, kullanma kilavuzunu ac oku, orda daha faydali anlasilir bilgiler bulabilirsin..
ayrica 1.8 astra'n varsa modifiye ile guzel sonuclar alabilirsin..astra'nin standarti gercekten yurumuyor ve cok hantal..ama twinport sisteminden dolayi (vtec,vtc yada vvt kadar asla iyi olamaz gerci), iyi bi intake kit monte edersen iyi sonuclar alabilirsin.
moskovada oldugunu gordum..aracin 1.8 motor ise twinport yoktur..fakat GM'in iki farkli motoru var biri VVT'li 1.8 digeri ise normal ecotec 1.8..eger VVT'li ise motorun, twinport'tan cok daha fazla verim alirsin..ama eger degil ise twinport kadar bile verim alamayabilirsin..motorlar sunlar;

http://www.gmpartsworld.com/product_details.php?category_id=4&item_id=7&tab=spec (standart gm ecotec motor 125 bg)

http://www.gmpartsworld.com/product_details.php?category_id=4&item_id=40&tab=spec(vvt'li gm ecotec motor 140 bg)

VVT = Variable Valve Timing yani degisken subap zamanlamasi..Toyota'nin VVT-i ( i demek intelligence yani akilli) teknolojisine cok yakindir fakat vvt tamamen mekanik calisir, VVT-i ise beyin vasitasi ile
 
Son düzenleme:
Araçtaki modifikasyon mantar, önemli olan aracı kullanan sürücünün yeteneğiyle araca kattığı modifikasyon;)
benim aracım dümdüz, en ufak bi değişiklik yok, ama ne A3ler ne TSI-FSI ler yedi, Allah'ıma şükür Var Bi Yenetek;) İddalı diilim ama iiyim;)
 
ya yapmayın gözünüzü seweyim ya hava filtresinin werdiği beygirle arabanın hızlanması değişmeyecek kadar az. Bi hava filtresi bi egzos bi spor yay takanlar benim araba 200 beygir oldu die ortaya cıkıyolar..


kanka 200bg ne kelam evo10 la kapışırım getirin dien var:D:D:D
 
bu konu baya enteresan bi konu oldu
 
arkadaslar konuyu dagitmasak daha iyi olur aslinda..
bu arada ilginc bir gelisme var, aracimi dun itibariyle dyno testine soktum Bostanci Sanayi VW Tech'te..pazartesi sabahi ofise gittigimde ilk isim sonuclari scanner ile tarayip foruma yuklemek olucak..bi cok insan su "sport" tusu ile ilgili ileri geri yorumlar yapti, dalga gecti hatta bi ise yaramaz sadece vites oranlari uzuyo bile denildi. bu dyno sonucu ile bi cok insanin kafasindaki soru isaretinide cozmus olucam..
ewt arkadaslar, sonuc sudur;

standartta benim aracimin fabrika verileri su;

105 bg @ 6500 d/dk
150 Nm Tork @ 4000 d/dk

fakat yaptigim bu basit modifiyeler ile su anki hali;

sport tusu kapali konumda;

108 bg @ 6500 d/dk
159 Nm Tork @ 4000 d/dk

sport tusu acik konumda;

116 bg @ 6500 d/dk
162 Nm Tork @ 4000 d/dk

aracimin yere ilettigi guc, WHP (wheel horsepower) yani teker gucu olculdu..fabrika verileri ise BHP (brake horse power) uzerindendir yani bu demek oluyor ki motorun kendi gucu (ustunde hicbir yuk olmadan; vites kutusu,alternator,difransiyel,su pompasi,direksiyon pompasi,klima kompresoru gibi). aracin yere ilettigi guc ile motorun gercek gucu arasinda ise %20'lik bir kayip soz konusudur..yani aracim 6500 d/dk'da yere 96.8 bg gibi bi guc verdi ve 4000 d/dk'da ise 135 Nm tork (yalnis hatirlamiyosam, kagitlar su an yanimda degil) verdi.
sport tusunun ise yere ilettigi guc farki 7.4 ila 8 bg arasi degisiyo, bu modifiyesiz aracta sanirim 5-6 bg civari farkeder ki buda aracinizin chip'lenmesi gibi bisey. yani 105 bg civari guc uretirken bastiginizda 110-112 bg civari guc uretiyor ki buda oldukca etkili ve guzel. tabii ki 300-400 bg'lik bi arac degil bu, asiri guclu oldugu icin dyno'ya cikartip sonucu buraya koymuyorum. sadece sport tusunun marifetlerini ve eger CAI Kit (cold air induction) yani acik hava filtresi, egsoz ve bosch 4 tirnak buji uygulanirsa ne kadar ise yarar yada yariyo onu gostermek icin..
yani esasinda sport tusu olmasaydi bu modifiyelerle aracim 3 bg civari kazanicakti fakat sport tusu basili iken arac sanki chip'liymis gibi ECU'daki 2. map'i calistirdigi icin daha fazla bg ve tork gucu uretiyor.
hic merak etmeyin 0-100 km/h olcumu en kisa zamanda geliyor, havalarin biraz isinmasini bekliyorum cunku en son bi iki kere deneme amacli kalktigimda 2. vitese kadar patinajda kaldigim icin (yol sartlari ve asfaltin soguklugu) videodaki gibi iyi hizlanma gerceklestiremedim.

pazartesi sonuclari ekliyorum, gorusmek uzere! :D
 
Geri
Üst