arkadaslar konuyu dagitmasak daha iyi olur aslinda..
bu arada ilginc bir gelisme var, aracimi dun itibariyle dyno testine soktum Bostanci Sanayi VW Tech'te..pazartesi sabahi ofise gittigimde ilk isim sonuclari scanner ile tarayip foruma yuklemek olucak..bi cok insan su "sport" tusu ile ilgili ileri geri yorumlar yapti, dalga gecti hatta bi ise yaramaz sadece vites oranlari uzuyo bile denildi. bu dyno sonucu ile bi cok insanin kafasindaki soru isaretinide cozmus olucam..
ewt arkadaslar, sonuc sudur;
standartta benim aracimin fabrika verileri su;
105 bg @ 6500 d/dk
150 Nm Tork @ 4000 d/dk
fakat yaptigim bu basit modifiyeler ile su anki hali;
sport tusu kapali konumda;
108 bg @ 6500 d/dk
159 Nm Tork @ 4000 d/dk
sport tusu acik konumda;
116 bg @ 6500 d/dk
162 Nm Tork @ 4000 d/dk
aracimin yere ilettigi guc, WHP (wheel horsepower) yani teker gucu olculdu..fabrika verileri ise BHP (brake horse power) uzerindendir yani bu demek oluyor ki motorun kendi gucu (ustunde hicbir yuk olmadan; vites kutusu,alternator,difransiyel,su pompasi,direksiyon pompasi,klima kompresoru gibi). aracin yere ilettigi guc ile motorun gercek gucu arasinda ise %20'lik bir kayip soz konusudur..yani aracim 6500 d/dk'da yere 96.8 bg gibi bi guc verdi ve 4000 d/dk'da ise 135 Nm tork (yalnis hatirlamiyosam, kagitlar su an yanimda degil) verdi.
sport tusunun ise yere ilettigi guc farki 7.4 ila 8 bg arasi degisiyo, bu modifiyesiz aracta sanirim 5-6 bg civari farkeder ki buda aracinizin chip'lenmesi gibi bisey. yani 105 bg civari guc uretirken bastiginizda 110-112 bg civari guc uretiyor ki buda oldukca etkili ve guzel. tabii ki 300-400 bg'lik bi arac degil bu, asiri guclu oldugu icin dyno'ya cikartip sonucu buraya koymuyorum. sadece sport tusunun marifetlerini ve eger CAI Kit (cold air induction) yani acik hava filtresi, egsoz ve bosch 4 tirnak buji uygulanirsa ne kadar ise yarar yada yariyo onu gostermek icin..
yani esasinda sport tusu olmasaydi bu modifiyelerle aracim 3 bg civari kazanicakti fakat sport tusu basili iken arac sanki chip'liymis gibi ECU'daki 2. map'i calistirdigi icin daha fazla bg ve tork gucu uretiyor.
hic merak etmeyin 0-100 km/h olcumu en kisa zamanda geliyor, havalarin biraz isinmasini bekliyorum cunku en son bi iki kere deneme amacli kalktigimda 2. vitese kadar patinajda kaldigim icin (yol sartlari ve asfaltin soguklugu) videodaki gibi iyi hizlanma gerceklestiremedim.
pazartesi sonuclari ekliyorum, gorusmek uzere!