Astra H easytronic 115 Hp 155 Nm - Ford Focus 110 Ps 230 Nm Karşılaşması???

modellerin kataloglarında verilen 0-100 değerleri mühendislik hesaplarıyla bulunur
motor değerleri, vites oranları ağırlık vs vs
o nedenle kağıt üzerinde bu 2 araçtan easytronic vitesli atmosferik benzinli motoruyla astranın hiç şansı yok.
ama normal hayatta diğer faktörler devreye girerse her sonuç çıkabilir.
kötü lastik, kötü yakıt, bitik debriyaj ve pilotaj gibi değişkenler sonucu çok etkiler.

bir de gerçekten hızlanma ölçümü yapacaksanız bu iş için özel gps setleri vardır, saatle kronometreyle maalesef ölçüm sağlıklı olmaz.
 
deneme vidyosu olsa iyiydi :) Bence plotajdan dolayı olabilir,focus devir doldurmaya çalışmıssa ondan kaybetmiş olabilir,dizellerde torkun bittiğini hissedince vites atmalı,yani 3000-3500 dd civarı,4000e 5000e kadar zorlayınca gitmiyor :)
 
Opel Tigra 1.6 16V 105 HP diyor ve tartışmayı sonlandırıyorum :D 0-100 9 sn. :D

Şaka bir yana (9 sn şaka değil o kısmı gerçek), tork yüksekliği genel olarak yüklü ve yokuş yukarı durumlarda kendini belli ediyor ancak ikisi de hafif ve düz yolda aynı koşullarda bulunan araçlarda pek o kadar da fark etmiyor.

Ayrıca dizel araçlar verdikleri torka istinaden genellikle 200-300 kilo daha ağır oluyorlar, bunu da unutmamak gerekli.
 
Focus' u biliyorum bende arkadaşımda var çok kapıştım bende 60-120 0-140 70-150 falan gerçekten başarılı gidiyor ayrıca 110'luk bir Focusu ne Opel Astra H 1.6 nede ona yakın Chevrolet Cruze 1.6 gibi bir araba tokatlar.

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Özellikle bu cevap çok güldürdü beni.
SONUÇ : Aynı yerden 2 defa kalkış yapıldı ben 140 km ye ulaştığımda Focus yaklaşık 30 metre arkamdaydı ve bırakın kafa kafaya gitmeyi 140 a çıkana kadar sürekli artarak mesafe açıldı.Beklenenin aksine plaka görme kısmı focus a kaldı.
Aslında böyle bir konu açmamdaki kasıt şuydu; o dizel ,tork u yüksek, şöyledir böyledir diye konuşan bir sürü kafadan atmacı zihniyetlerin doğruları araştırıp öğrenmesini istediğim içindi.


Birde şunu söylemekte fayda var tabiki,bazı araçların airodinamikleri o kadar güzel ki kendisinden bg yada tork olarak yüksek araçlardan bile daha iyi gitmektedir.Bu tip karşılaşmalarda araçların ağırlıkları,cinsleri de önem arzetmektedir. Bunu da istisna kabul edip bir kenara koymak lazım.



Ayrıca focusu kullanma fırsatım oldu ve 2. viteste 80 i çok zor yapmıştı,3 te 120 civarıydı.Astra 2 . vites 95-100, 3. vites 140 ı yapıştırıyor.Bunu da unutmayın.:)

Bir astra kullanicisi olarak hosuma gitti. Tork-beygir gucu kavramlari siklikla birbirine karistirilir. Konu son hiz olduktan sonra guc belirleyici olur. Yuksek tork daha fazla dondurme kuvvetiyle atiklik ve yuk altinda daha rahat devirlenme saglasa da, gucu fazla olan daha cok is yapar. Yani hizlanmak icin guc onemlidir.

Ancak, iki arac da guc ve agirlik olarak birbirine yakin. Ustelik focus'un sanziman ve ust devirlere daha cabuk cikmasini saglayan tork avantajini dusununce ben halen pek ihtimal veremiyorum.
Neyse bence cok da buyutulecek bisey degil. 100-110 beygirlik aile otomobilleriyle ucsak kacsak nereye kadar :)
 
Bir astra kullanicisi olarak hosuma gitti. Tork-beygir gucu kavramlari siklikla birbirine karistirilir. Konu son hiz olduktan sonra guc belirleyici olur. Yuksek tork daha fazla dondurme kuvvetiyle atiklik ve yuk altinda daha rahat devirlenme saglasa da, gucu fazla olan daha cok is yapar. Yani hizlanmak icin guc onemlidir.

Ancak, iki arac da guc ve agirlik olarak birbirine yakin. Ustelik focus'un sanziman ve ust devirlere daha cabuk cikmasini saglayan tork avantajini dusununce ben halen pek ihtimal veremiyorum.
Neyse bence cok da buyutulecek bisey degil. 100-110 beygirlik aile otomobilleriyle ucsak kacsak nereye kadar :)

Eger ardaki fark kucuk olsaydi,ornegin bir kac metre o zaman plotaj diyebilirdim ama iki defa test ettik ve ikisinde de sonuc ayniydi.yaklasik 30 metre arkada kaldi focus,hhadi biraz yanlis gormus olalim 20 metre olsun, bu bile hatri sayilir bir mesafe.bu arda ben teknik personelim 20. Metre ve 30 metre arasindaki farki iyi bilirim,hani 30 metreydi diyen olmasin:).
Ayrica focusu kullandim, sesi biraz fazla ve seri kalktigi hissi uyaniyor ama hicte oyle degil.yalniz arkadasimin hangi devir araliginda vites degistirdigini bilmiyorum,farki gorunce fazla uzamadi konu.Sadece sunu soylemek isterim bazi arkadaslardi soyle bir kani var,torku yuksek olan alir,boyle birsey yok arkadaslar.once hp,sonra tork.ayni kasa iki arac icin konusursak once hp sonra tork degerine bakilir.farkli kasa farkli model icinse aracin ozelliklerine bakilmalidir.
 
Çalıştığım şirkette 12 tane Focus var ve 4 ü eski kasa. Eski kasalar 110 bg lik dizel ve yeni kasalar da 95 bg lik dizel. Yaklaşık 2 yıldır Focuslara biniyoruz ama özellikle yeni kasalar hantal ötesi berbat bir şey. Şoförler dahi illallah etmiş durumda gitmiyor diye. Yıllardır bindiğim için mi bilmem ama benim Astra onlardan çok çok daha iyi geliyor bana. Belkide Focusların yıpranmışlık payıda vardır. Sonuç olarak teknik veriler ortada ama Focus hafif yokuşlu yerde ciddi tıkanma yaşıyor…

Güzel bir örnek sizlere: Gazeteciyim ve Başbakan İstanbul'da olduğu zamanlarda kendisinin konvoyunda olma gibi durumumuz var. Bizim araç (110 bg eski kasa için söz konusu) aslında düzlükte konvoyu kaçırmıyo 180 i geçmedikten sonra ama özelikle ilk hareketten sonraki 10 saniye çok öenmli oluyor ve kaçırırsan konvoyu ilk 10 saniye belirliyo =) Bazı noktalarda duruşumuz hafif yokuş olunca 5 saniye de Başbakan uçmuş gitmiş oluyor. (Konvoydaki en kötü araçlar Mondeo, İnsignia ve A6…) Bu arada konsoydaki araçlar adil değil ama başka çaremiz yok. Ayrıca kendim olduğum görevlerde konvoyu kaçırma oranımız bizimle olan şoförün performansına bağlı olarak şuan için %30. Çokta iyi değiliz çünkü aşağıda yazan ekibi takip ediyoruz İstanbul yollarında =)

Merak edenler için Başbakanın aracı Mercedes S600 V12… Korumalar ise GMC Denali 6.2 L V8… Öncü motolar ise BMW K1600 GT ( 6 silindirli ve max. 260 hızı var) konvoydaki diğerlerinin önemi yok...
 
Bence astra hiç zorlamadan alır, ancak alacağı yer konusunda tartışma yapabiliriz :D Focus 1.6TDCI tam anlamıyla köpek gibi giden bir motora sahip, traktör gibi çalışmasa gerçekten alınası arabadır. Gidişine ben şahsen kefilim 200 e kadar soluksuz çıkıyor.
 
Bence astra hiç zorlamadan alır, ancak alacağı yer konusunda tartışma yapabiliriz :D Focus 1.6TDCI tam anlamıyla köpek gibi giden bir motora sahip, traktör gibi çalışmasa gerçekten alınası arabadır. Gidişine ben şahsen kefilim 200 e kadar soluksuz çıkıyor.

Aynen Mert sağlam gidiyor ama 200 biraz abartı oldu 160-170 arası ciğeri kesiliyor Focuslar bilmediğim araba değil. Ayrıca buna ihtimal vermem ben benim arkadaş Focusla 2.0 HDi 407 tokatlıyorsa 1.6 Atmosferik bir araba :):):)

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Geri
Üst