Astra J 1.4 T Otomatik Şanzıman Yağı Değişimi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Hasip
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
atf 4 daha cok eski tip otomatik sanzumanlarda kullanilan otomatik sanzuman yagi. 4 iler otomatiklerde daha cok tercih ediliyor. J ler 6 ileri oltomatik sanzuman var ve dextron 6 atf, atf dedigimiz sey zaten acilim olarak tomatik sanzuman yagi demek automatic transmission fluid. Marka degil kisaltma.Atf 4 u koyarsin ilk basta yag yeni oldugu icin cok guzel gorunur gozune ama zamanla vuruntu, vites gecislerinde problem vs yasarsin. Bunu sey gibi dusun kitapcikta uretici firma muhensidis bu araca 5.30 yag koy diyor. Sen gidiyorsun sanayide usta, abi bu araclara biz 10 40 yag koyuyoruz bi skintisini gormedik her gelene koyuyoruz diyo. niye cunku 10 40 yag artik satilmiyo elinde kaldi. aracina acacak problem onun icin bulunmaz nimet tamir edecek terkar para kazanacak. Sana tavsiyem o firmada yaptiracaksan bakimi dextron 6 4 lt yagi kendin al. kople degistiriyosa 7 8 lt civari aliyodu sanirim ama icindeki yagi bosaltip ustune ekleme yapacaksa 4 lt aliyor kendin al degistirme parasi ver.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kaan.
Hocam makineyle değil tapa yi açıp yağı boşaltarak yapıyorlarmış. 5 lt gider dedi. Yorumlarda da makinesiz yağ değiştirmede sıkıntı yaşayanların olduğunu gördüm. Kimisi de 70 bin km Aracı makinesiz yağ değişince bise olmaz diyorlar. Kararsız kaldim
 
Durumunuz uygunsa 2 seferde degistirin. yani 4 litre degistirin 1000 km binin tekrar 4 litre degistirin yuzde 90 larda olur temizligi
 
Öyle maliyeti 2 katı oluyor sanırım. Ama temizlik olarak makineye yakın performans olacaksa onu da yapabilirim
 
Seevisre 2019 da 275 lira gibi bi ucrete degistim 4 ltresini 2 yle carp.
 
Bu arada arkadaşlar. Şanzıman yağı değiştirecek olanlar için söylüyorum. Vakumlu makine ile yapılan şanzıman yağı değişiminde toplam 12 litre yağ harcanıyormuş. 8 ini muhtemelen şanzımana koyuyorlardır. Ama aradığım 2-3 servis de aynısını dedi. Yani 12 litre gidiyormuş. İstanbulda bir servis 1800 lira fiyat verdi değişim için.
 
Bu arada arkadaşlar. Şanzıman yağı değiştirecek olanlar için söylüyorum. Vakumlu makine ile yapılan şanzıman yağı değişiminde toplam 12 litre yağ harcanıyormuş. 8 ini muhtemelen şanzımana koyuyorlardır. Ama aradığım 2-3 servis de aynısını dedi. Yani 12 litre gidiyormuş. İstanbulda bir servis 1800 lira fiyat verdi değişim için.
Vakumla çektirmenin pek bir avantajı olduğunu sanmıyorum, aksine daha sıkıntılı durumlar çıkarabilir diye düşünüyorum. Ama 5 lt yerine 12 lt koyup 1800 lira fiyata yağ değişimi yaptırmak neredeyse şanzımanın yarı parası. Ya şanzımana hiç elletmeyin ilerde bozulunda 3-4 binliraya komple revize ettirirsiniz yada normal değişim 4-5 lt ise o şekilde belirli periyotlarda değişim yaptırın kafanız rahat olsun.
 
  • Beğen
Tepkiler: omeroz
Vakumla çektirmenin pek bir avantajı olduğunu sanmıyorum, aksine daha sıkıntılı durumlar çıkarabilir diye düşünüyorum. Ama 5 lt yerine 12 lt koyup 1800 lira fiyata yağ değişimi yaptırmak neredeyse şanzımanın yarı parası. Ya şanzımana hiç elletmeyin ilerde bozulunda 3-4 binliraya komple revize ettirirsiniz yada normal değişim 4-5 lt ise o şekilde belirli periyotlarda değişim yaptırın kafanız rahat olsun.
Hocam normal değişimde ustalar arabada vuruntu olabilir diye uyarıyorlar. Bana da o biraz sıkıntılı geldi. Bu Tork konvertörlü araçların şanzımanlarinin komple revizesi 3 bin civarı mi tutuyor? Eğer öyleyse iyi öyle yapmak daha mantıklı. Peki revizeye giren aracı satarken bir sıkıntı olur mu. Yani alıcı buna takabilir mi?
 
Suan sanzumaninizda herhangi bir skinti varmi vuruntu gecgecme vs
 
Geri
Üst