Astra J 1.4 T Otomatik Şanzıman Yağı Değişimi

tuleybihayat

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
5 Kas 2017
Mesajlar
1,723
Tepki puanı
286
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
Alakasız konulara geçmişsiniz. Gördüm dediğiniz servis kitapcığınızı paylaşırmısınız, mevcut klavuz artniyetli hazırlanmış size göre.

Milli menfeat,milli sermaye" cok göreceli kavramlar. Yabancı bir aracı alıp, yine yabanci yağ ile değişimini yapacağız altı üstü Yoksa yerli üretim yağ ile değişim yapıp şanzımana ömür üstüne ömür katmayacağız. Millilik vs. den cok teknik olarak uygunluğunu araştırıyoruz.
Yetkili servislerin art niyetine birkaç kez bizzat maruz kalmış olmama rağmen bakımlarımı yetkili serviste yaptırma taraftarı idim. Forumdaki arkadaşlardan motor yağı vb. ile ilgili duyduklarım, yetkili servisi kafamda bitirmeme sebep oldu.

Yetkili servis, yetkili satıcı bile bu ülkenin vatandaşı olmasına rağmen bu kadar art niyetli iken, elin yabancısına güvenmek doğru olmaz diyorum.

---- Seri mesaj engellendi. Mesajlar birleştirildi. (Opel Forum) ----

Şanzıman yağı değişiminde de yetkili servis müdürü ve bir kaç personeli defalarca sordular şanzıman yağını neden değiştirmek istiyorsunuz diye. Ama mastertech iyi yaptın ben olsam 30.000km de bir değişirim dedi:) sonra neden değiştirmek istediğimi soranlar aaa simsiyah olmuş diyerek bana hak verdiler.

Ben 50.000km'de değiştirdim. İlk başta belki psikolojik olarak olumlu değişimler oluştu gibi geldi. Şu an yağ değişeli 2500km oldu. Değişim öncesi/sonrası bir fark yok bence şanzıman aynı şanzıman. Ama şanzıman yağını bu mantıkla değiştirmeme gerek yoksa, motor yağı ve diğer sıvıları da değiştirmeme gerek yok çünkü değişim öncesi-sonrası motor aynı motor:)

Yapılan bu değişimlerin etkisinin uzun vadede hisedileceğinden bahsetmeye gerek görmüyorum. Motor kaputu bile 5-10 sene sonra kilidini yağlamayınca kapanmazken, otomatik şanzıman kadar kompleks bir parçada yağın değişmemesi gerektiği, değişirse sorun çıkartacağı söylemi bana pek mantıklı gelmedi.
Şanziman aynı şanziman.
Motor aynı motor.
Değisim yok.

Amaç da bu zaten.
Mekanik kondisyonu korumak [emoji4]

Bir kaç sene değiştirmeden devam etsek de baksak bir de , aynı motor ve aynı şanziman diyebilecek miyiz [emoji4][emoji106]

D5503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: omeroz

Mutlugun

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Şub 2018
Mesajlar
174
Tepki puanı
52
Puanları
28
Siteyi ziyaret et
Teknik konularda bana göre, şuna göre, sanayideki bilmem ne ustaya göre bir kriter yok. Senelerce sanayideki eski kafalı ustaların yapısını anlamadıkları dağıtınca toplayamadıkları otomatik şanzımana "çabuk bozulur, yaramaz" dediklerini de biliyoruz. Artık okuyarak araştırarak ciddi bilgimiz oluşuyor. Bazı özel servisler bile internetten grup kurarak teknik tecrübelerini paylaştığını görüyoz. (Tecrübe ayrı birşey, bu yazının konusu değil.Ek olarak yetkili ve özel servislerin artısı eksisini ayrı bir başlıkta tartışmak isterim.Konu dağılmasın. )

Buradaki konu şanzıman yağ değişimi, Mantıken belli kilometrede bu yağın niteliğini kaybedeceğini düşünebiliriz haklı olarak. İçindeki yağ elbetteki ilk haliyle kalmayacaktır, ( Okuduğum ve araştırmalarımdan illa gerekir veya kesin gerekmiyor da diyemedim ek olarak )

Soru şu ? Peki servis bunu neden rutin 30.000 de bir bakımına eklemiyor. En az 350 tl lik bir fatura çıkıyor ( 6 servisden gelen yanıtlara göre).
Her araçtan 2 bakımda bir bunu alsa ciddi bir gelir kapısı üstelik.Bunun cevabı şanzımanı bozulsun, masraf çıksın olduğunu pek zannetmiyorum. Böyle bir şey marka zarar vereceği belli, pek ihtimalde vermiyorum. Cünkü rutinde yaptığında da ciddi bir geliri olacak.

Opel türkiyeden uzun ümürlü olduğuna dair bir cevap aldım. Cevabı callcenterdaki arkadaş iletti , karşımda daha teknik biri olsaydı daha iyi olurdu.

En son almanya opel e bu sporu ile ilgili bir mail atım. Araç detaylarını sordukları bir mail geldi, bir de sıra numarası verilmiş. Onları gönderdim yanıt bekliyorum. Detaylı bir mail gelirse burada paylaşacağım.

Bir de bizim bir aracı kullandığımız süre de avrupa ülkelerine göre ciddi fazla,Bizimkinde yazıyor mu bilmiyorum ama bir polo klavuzunda araç kullanım ömrü 10 sene yazıyordu :) Araç 94 model bu arada. Almanyada 7 sene üzerine hurda indirimi vardı yanlış hatırlamıyorsam. Airbagların bile kullanım ömrü var çoğu kişi bilmiyor. Bizde bu süreler ciddi fazla.
 

Hasip

Yönetici
Genel Başkan
03-Afyonkarahisar
Katılım
16 May 2015
Mesajlar
8,926
Tepki puanı
6,130
Puanları
113
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
@Mutlug bey öncelikle bizle fikirlerinizi paylaştığınız için teşekkür ediyorum. Forumların en büyük amacıda fikir alışverişi yapmaktır. Şimdi söylediğiniz gibi avrupa ülkelerine göre araçlarımızın kullanım yılları oldukça uzun, yolların durumunuda göz önüne alırsak vay halimize. Aslında keşke imkan olsa aynı özelliklerde yurtdışında X kilometre yapmış bir araç ile bizim ülkemizde X kilometre yapmış bir aracın bu kilometre boyunca kaç defa vites değişimi yaptığı, kaç defa frene basıldığı vs gibi detaylı istatistikleri temin etsek. İnanın ki oturur ağlarız gibi geliyor bana. Şimdi yurtdışında alım gücünden kaynaklı 10 yıl üzerinde yaşı olan araçlara pek rağbet gösterilmiyor. Üreticiler bu sebepten ötürü belkide bakım giderlerinin düşürülmesi adı altında bazı kritik bakımları pas geçebilirler (Bu benim düşüncem). Şimdi bizim tarafa dönersek servislerin bu konuda net birşey söyleyemiyor olmaları oldukça garip geliyor bana. Özel servislerdeki otomatik vitese çıraklığından beri karşı olan (kendini yeniliklere açmamış) ustaları hiç saymıyorum.

Kişisel fikrimi savunmaya devam ediyorum. Her sıvının özelliğini kaybettiği bir nokta mutlaka vardır. Bu nedenle tüm yağların değiştiği gibi şanzıman yağının değiştirilmesi şarttır.

2008 yılında 1997 model vectra aracım vites geçişlerinde sorun yapınca özel servise çekiciyle gitti, yapılan detaylı incelemede 1. ve 4. vites dişlilerinde sorun olduğu görüldü işin dahada ilginç tarafı aracın yağı eksilmişti. Şanzıman parçalanıp yağı süzdüğümüzde yağ içersinde partiküller ve dağılan dişliden metal parçaları mevcuttu. O gün ben kararımı verdim, bu yağ işini 60 binde bir yapmak şart. Takip etmezseek içinde ne kadar yağ kaldığını bile takip edemeyiz ki...

Bir de bizim bir aracı kullandığımız süre de avrupa ülkelerine göre ciddi fazla,Bizimkinde yazıyor mu bilmiyorum ama bir polo klavuzunda araç kullanım ömrü 10 sene yazıyordu

Şu konuyla ilgili olarakta muhtemelen bizim araçlarımızdada yazıyordur. Aracın parça ömrü 10 yıldır şeklinde yazıyordur. Buda şu anlama gelir, Fabrika bu araç için 10 yıl boyunca parçasını üretecektir sonrasında bilinmez :)
 
  • Beğen
Tepkiler: omeroz

Mutlugun

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Şub 2018
Mesajlar
174
Tepki puanı
52
Puanları
28
Siteyi ziyaret et
Rica ederim, maksat bilgi paylaşımı.

@tuleybihayat arkadaşın 97model astrasının kitapcığında yağ değişimi zaten yazıyor paylaştığı üzere. Sizinkinde de yazacaktır, neden değiştirmediniz anlamadım.

Vites dişlilerindeki sorunu sadece yağ a bağlamak yine de bana doğru gelmiyor. Şanzıman yapısı,yaş ve özellikle kullanım büyük etmenler. Şanzıman yağını bütün bunların çözümü değil, sağlıklı çalışmasını sağlayan yardımcı olarak görebiliriz. (ileri giderken daha tam durmadan geriye takıp hızlıca park etmeye çalışan valelere selam olsun burdan) Birebir alakalı olmasa da her iki bakımda bir yağ değişimi yapılan DSG lerin durumu da ortada malum.


@Mutlug bey öncelikle bizle fikirlerinizi paylaştığınız için teşekkür ediyorum. Forumların en büyük amacıda fikir alışverişi yapmaktır. Şimdi söylediğiniz gibi avrupa ülkelerine göre araçlarımızın kullanım yılları oldukça uzun, yolların durumunuda göz önüne alırsak vay halimize. Aslında keşke imkan olsa aynı özelliklerde yurtdışında X kilometre yapmış bir araç ile bizim ülkemizde X kilometre yapmış bir aracın bu kilometre boyunca kaç defa vites değişimi yaptığı, kaç defa frene basıldığı vs gibi detaylı istatistikleri temin etsek. İnanın ki oturur ağlarız gibi geliyor bana. Şimdi yurtdışında alım gücünden kaynaklı 10 yıl üzerinde yaşı olan araçlara pek rağbet gösterilmiyor. Üreticiler bu sebepten ötürü belkide bakım giderlerinin düşürülmesi adı altında bazı kritik bakımları pas geçebilirler (Bu benim düşüncem). Şimdi bizim tarafa dönersek servislerin bu konuda net birşey söyleyemiyor olmaları oldukça garip geliyor bana. Özel servislerdeki otomatik vitese çıraklığından beri karşı olan (kendini yeniliklere açmamış) ustaları hiç saymıyorum.

Kişisel fikrimi savunmaya devam ediyorum. Her sıvının özelliğini kaybettiği bir nokta mutlaka vardır. Bu nedenle tüm yağların değiştiği gibi şanzıman yağının değiştirilmesi şarttır.

2008 yılında 1997 model vectra aracım vites geçişlerinde sorun yapınca özel servise çekiciyle gitti, yapılan detaylı incelemede 1. ve 4. vites dişlilerinde sorun olduğu görüldü işin dahada ilginç tarafı aracın yağı eksilmişti. Şanzıman parçalanıp yağı süzdüğümüzde yağ içersinde partiküller ve dağılan dişliden metal parçaları mevcuttu. O gün ben kararımı verdim, bu yağ işini 60 binde bir yapmak şart. Takip etmezseek içinde ne kadar yağ kaldığını bile takip edemeyiz ki...



Şu konuyla ilgili olarakta muhtemelen bizim araçlarımızdada yazıyordur. Aracın parça ömrü 10 yıldır şeklinde yazıyordur. Buda şu anlama gelir, Fabrika bu araç için 10 yıl boyunca parçasını üretecektir sonrasında bilinmez :)
 

Cemil

Yönetici
Başkan
34-İstanbul
Katılım
2 Kas 2017
Mesajlar
4,446
Tepki puanı
1,960
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Büyük Liderimiz Mustafa Kemal Atatürk zamanında ''beni Türk hekimlerine Emanet ediniz'demiş ama malesef imkan olsa dışardaki servislere aracımı götürürüm..Markaları malesef servislerimiz rezil veya vezir ediyor..Kitapçık nederse o dur..Okadar test vs.boşunamı yapılıyor..Şu var tabi,adamlar sana şu km.de değiştir demiş..Bu tarih en sona yakın km.veya kullanma süresidir..Yeni yağ veya parça ile eskisi bir olurmu?İmkanın varsa değiştirmek iyidir..
 

Mutlugun

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Şub 2018
Mesajlar
174
Tepki puanı
52
Puanları
28
Siteyi ziyaret et
Bu arada dönüş oldu, garip gelse de yağ ömrü şanziman ömrü kadar değişime gerek yok şeklinde. Sonucu degerlendirmek size kalmış.
Servislere de rutin değişime bu yüzden eklenmiyormuş.
 

tuleybihayat

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
5 Kas 2017
Mesajlar
1,723
Tepki puanı
286
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
Bu arada dönüş oldu, garip gelse de yağ ömrü şanziman ömrü kadar değişime gerek yok şeklinde. Sonucu degerlendirmek size kalmış.
Servislere de rutin değişime bu yüzden eklenmiyormuş.
Bazı eklenenler neden ekleniyormus [emoji4]

D5503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Mutlugun

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Şub 2018
Mesajlar
174
Tepki puanı
52
Puanları
28
Siteyi ziyaret et
Servislerin de çoğu pek yapma taraftarı degil aslında, kimisi kullanıcı isterse yaparız diyor. Bunu da sordum servisleri tekrar bilgilendireceğiz dendi.
Teamüllere ters ve kafa karıştırıcı bir durum.
 

tuleybihayat

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
5 Kas 2017
Mesajlar
1,723
Tepki puanı
286
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
Benim anlamadığım bazı kılavuzlarda değişmesi gerektiği neden yazıyor o zaman [emoji3]

Amaan, neyse... Ben değiştiriyorum.

D5503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Mutlugun

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Şub 2018
Mesajlar
174
Tepki puanı
52
Puanları
28
Siteyi ziyaret et
Sizin araç astra f , ve kitapcığında var , değiştirmenizde sorun yok zaten.
J de bir değişim görünmüyor. Başka bir forumda arkadaşın belirttiği gibi içindeki sıvı sadece yağ değilmiş. Bizimki biraz ağız alışkanlığı. Şanzuman sıvısı aslında. ATF = Automatic Transmission Fluid
 
Üst