Aydınlatma çalışmalarım.

Ynt: Aydınlatma çalışmalarım.

oktay toker link' Alıntı:
Yaptıklarımı profesyonellik tanımı nasıl oluyorsa artık o boyutta olması için elbette çabam oluyor ama kişisel nedenler başka bir yerin ismi altında devam etmemi engelliyor.Evde çalışmak zorundayım.

Profesyonel lik derken ben sizin mesleğinizi bilmediğim için ciddi anlamda bu işi mi yapıyorsunuz yoksa severek yaptığınız bir hobby mi diye merak ettim sordum sorumda herhangi bir iğneleme kesinlikle yoktur eğer böyle anlaşıldıysa kusura bakmayın lütfen...

ayrıca eğer bu işi bir hoby olarak yapıyorsanızda hiç teklif aldınızmı bir firmadan demek istemiştim gayet profesyonelce iş çıkarıyorsunuz zaten bu cümleyi ben meslek anlamında sormuştum
 
Ynt: Aydınlatma çalışmalarım.

Profesyonellik tanımı artık bir çok kişi tarafından çok farklı olabiliyor onu kastettim.Size karşı bir cümle degildi yanlışta anlamadım içiniz rahat olsun.
Şu ana kadar teklif almadım.Alırsamda meblası iyide olsa özelden dolayı sanırım geri çevirebilirim.Çarem yok.İlk başlarda biraz Hoby gibiydi ama artık Hoby olarak bakamam.Çalışmalarımı yapıyorsam layıkı ne ise öyle olmalı diyerek yapıyorum.

Mesleğim Elktronik teknisyenliği,1983 yılından bu yana çalışma hayatındayım.Sanayilerde her alanda çıraklığım ile ve Rabbime çok şükür ana unsurlarını mantığını elimin alışkanlığını kazanacak kadar çalıştım.Meraklı ve öğrenmeyi çok seven biriyim işim ne ile ilğili ise her şeyini bilmeye zorunlu tutarım ve bildiklerimide sır gibi saklamam,aktarmayıda,yaptıklarımada bunları katmayı severim.

Şu anki yaptığım mekanik ve elektronik aynı hamurda yogurarak ortaya bişiler çıkarmak ve orjinal gibi olmasına işlevsel olmasına,sağlam olmasına özen göstermek.Hatalar illaki oluyor olacaktırda.Günümüzdeki far tasarımlarıda bu yaptıklarımı destekliyor diye düşünüyorum.


Astra projesi gelirse,İnsignia daki tecrübeminde yardımı ile güzel çalışma olacağına inanıyorum.
Aslında şu yuvarlak çift hüzmeli Astralara çift mercek ve sinyalede mercek yapmayı çok istiyorum.Fena yakışacağını düşünüyorum.

Muayene için Halojen ampul kısa süreliğine takılıp gidilmeli ve çift hüzmeli far ise bi-xenon motorunun kablosu sökülmeli,sökülmesede olur ama terslik olmasın isteniyorsa sökülmeli.
 
Ynt: Aydınlatma çalışmalarım.

madmax50 link' Alıntı:
֖ncelikle reklam yapan üyeden ziyade insanların kullandığı inancına yönelik ifadelerle dalga geçer nitelikte cevap yazan bir üye biran evvel forumdan uzaklaştırılmalı.

Oktay bey yaptığı çalışmaları göstermiş. Ben altın bulmuşa döndüm zira diğer sitede yapılan çalışmaları tek tek arıyordum. Bu tür çalışmalar benim gibi birçok insan için fikir vermesi açısından çok faydalı. Birileri ücretsiz benim farları yaparsan öyle konu aç demeye getirmiş sanırım. Sürekli okuyup bir teşekkür mesajı bile yazmaya tenezzül etmeyenler gelmiş burada reklam yapıyorsun silin bunun konusunu demiş.

Kusura bakmayın arkadaşlar Oktay bey aydınlatma konusunda Türkiye'de en tecrübeli insanlardan biri ve bizim gibi forumda paylaşım yaparak insanlara yardımcı olmaya çalışanlar için bulunmaz nimet. Tecrübe ve görüşlerine ihtiyacımız var. Yönetim konuyu reklam olarak değerlendirirse çok samimi söylüyorum ben reklam ücreti neyse veririm yeter ki boş yorumlar yazan üyeler yerine uzman kişiler forumda bulunsun.

ben sadece konu ile ilgili şühpemi belirttim

gelelim sana kimsenin inancıyla dalga falan geçmiyorum merak etme ayrıca abuk subuk yok benim farlarmı bedava yap gibi saçma sapan bir şey demişsin öyle bir kanıya nasıl kapıldın anlamış değilim aracımda mercek isteseydim cosmo alırdım sağını solunu kesip biçmezdim hobi olarak yapan yapabilir uğraştır meraktır o ayrı  konuyu silin falan gibi birşeyde söylemedim o yazıya nerden bakarsan öyle görürsün ben farklı şey düşündüm sen farklı şey düşünüyorsun iki satır yazıyı öyle kafana göre şeyler ekleyip köpürtüp köpürtüp insanları gaza getirmenin anlamı yok tarzına dikkat edersen sevinirim ilk msjımdaki cümleler üzerinden konusacaksan alıntı yap konuş saçmalamanın alemi yok
 
Ynt: Aydınlatma çalışmalarım.

Yazılan cümlelerden dolayı lütfen kırlımaya,kırmaya çalışmayalım.

Konunun özüne aydınlatmaya dönersek çok sevinirm.
 
Ynt: Aydınlatma çalışmalarım.

oktay toker link' Alıntı:
Yazılan cümlelerden dolayı lütfen kırlımaya,kırmaya çalışmayalım.

Konunun özüne aydınlatmaya dönersek çok sevinirm.

Abi gen4 balast ve osram d1s ampullerin hızı konusunda ne düşünüyorsunuz? Gen5 balastla arasında çok far var mı? Osram d1s-Philips d1s ampuller arasında önemli bir fark var mı?
 
Ynt: Aydınlatma çalışmalarım.

Ampullerin hız konusuna etkisi yok.Sadece Renk tonuna etkisi olur oda içine katılan gazın nasıl denir yogunluğu deyim.
Hız olarak Balast etkilidir.Gen4 balast ile sellektör veya açılış yanışı normal halojen gibidir.Gen5 ilk sellektör tetiklemesinde xenon ampule 2 katı voltaj yollayarak bu hızlılığı sağlıyor.Bunu foto makinalarındaki flaşör gibi demek yanlış olmaz.

Markaların arasındaki fark xenon gazının nasıl kullanıldığına bağlıdır.Aynı 4300k degerindeki iki markada Osram daha sarımtırak durur ama philips beyaza kaçar ama renk degeri olarak aynı sınıftadır.

Orjinal xenonlar ısıyı direkt enerjiye dönüştürebiliyorken çin malı olanlar tam tersini yapıyor bunu rahatça söyleyebilirim.
 
Ynt: Aydınlatma çalışmalarım.

Abicim hosgeldin, sefa getirdin. Forumda far konusuna hakim birisini gormek cok guzel, aslinda daha onceleride gelenler olmustu ama ahh iste yuzyuze konusamadigimiz icin uslubumuzu anlayamiyoruz. Bunun yuzunden ne cevherler gitti bu siteden lutfen baska olmasin, benim bilgi edinme hakkimi kimsenin engellemeye hakki yok. Bu sitenin yoneticileri var gerekli gorulurse zaten onlar mudahale ederler, kimsenin acik uyari yazmasina gerek yok, rahatsiz olunduysa baska konuya gecersin olur biter.

Sorum su, astra j farinin cok zor acildigi soyleniyor, siz insignia farina mercek takmistiniz, fari acmak gercekten de zormu? (Far yapisinin astra j ile ayni oldugunu dusunuyorum) cevaplarsan cok sevinirim.
 
Ynt: Aydınlatma çalışmalarım.

Farın silikonlu kısmını açmaya çalışmak o kısımların zedelenmesine yol açıyor.Kapatırkende bu kısımları düzeltmek ısıtarakta olsa imkansız gibi bir şey.O nednele cam ile far kasası birleşimin altından kesmek en ideal temiz yol.Silikon kısmı açınca mecburen yeni silikon kullanılacak ve ayrıyeten bu eski silikonuda sökmek saatlerinizi alacak.Kesincede yeni silikon kullanılacak dolayısı ile her iki şekildede aynı kapıya çıkılıyor.Kestikten sonr aelin iyi ise far kasasını önce sağlamca birleştirirsin ve sonra iyi bi rsilikonu buraya güzelce sürerek izalsyonunu yaparsın.Renk sorun olmasa buraya kırmızı RTV silikondan başka bir şey yada 40tl lik yapıştırıcı silikonlar var onları tavsiye ederim ama sonra burayı siyah yapmak oldukça sorun oluyor.

İnsignia farını keserek açtım.Bu tip farlarıda keserek açıyorum.
 
Ynt: Aydınlatma çalışmalarım.

Kesilince bu kısım hali ile içte kalacağı için farın kaput hizasında olan kısımlar hali ile orjinal görünecek.buda bence yapılacak çalışmaya artı deger katar.
 
Ynt: Aydınlatma çalışmalarım.

Arkadaşlar başlıkta gerçekleştirilen tüm paylaşımlar ve Oktay Bey'in üyeliği forum yönetiminin bilgisi dahilindedir.
Biliyorsunuz ki bizler reklam içerikli ve ticari amaçlı tüm konulara anında müdahale edip, forumdan kaldırıyoruz ve forum üyelerimizin yararından çok şahsi menfaat içeren hiçbir konuya izin vermiyoruz.
Lütfen bu başlığı Oktay Bey'in tecrübelerinde yararlanmak ve karşılıklı fikir alışverişinde bulunmak için kullanalım. Oktay Bey'in forumumuza aydınlatma konularında katkıları büyük olacaktır.

Anlayışı için herkese teşekkür ederiz.
 
 
Geri
Üst